PDA

View Full Version : Welke delay?



humbucker
13 december 2009, 23:25
Dag dames,

Ik ben op zoek naar een delay pedaal. Gewoon om lekker wat mee te kloten, vette soundjes te vinden en het nut van zo'n ding te ontdekken, want ik ben er absoluut niet vertrouwd mee. Daarom ben ik wat aan het rondkijken voor een eenvoudig delay pedaaltje.

Nu is m'n oog gevallen op de EH Memory Boy/Toy. Iemand ervaringen met dit ding? Of zijn er nog aanraders in de prijsklasse tot 75€?

Groetjes!

the sure thing
13 december 2009, 23:32
Dag dames,

Ik ben op zoek naar een delay pedaal. Gewoon om lekker wat mee te kloten, vette soundjes te vinden en het nut van zo'n ding te ontdekken, want ik ben er absoluut niet vertrouwd mee. Daarom ben ik wat aan het rondkijken voor een eenvoudig delay pedaaltje.

Nu is m'n oog gevallen op de EH Memory Boy/Toy. Iemand ervaringen met dit ding? Of zijn er nog aanraders in de prijsklasse tot 75€?

Groetjes! een 2e hands Boss delay pedaaltje (de DD-serie) is ook errug leuk om mee te klooien! Koop zowiezo een 2e hands pedaaltje als je nog in het experiment-stadium zit.

De Ibanez DE-7 is ook voor weerug weinig te koop: ik vind dit de beste in de budget-reeks die ik heb gehad.

humbucker
13 december 2009, 23:37
Dit zijn digitale delays, niet? Wat is überhaupt eigenlijk het verschil?

Ik had liefst een TrueBypass pedaaltje, anders zit ik wat met veel buffers achter elkaar in m'n chain en dat heb ik liever niet :)

Riky
14 december 2009, 14:25
digitale delays blijven bij de repeats helder. Kunnen vaak ook langere delay tijden .
Analoge delays zijn vaak warmer (de repeats vervagen waardoor bij het spelen van meerdere noten geen gaos geluid krijgt), organiser (velen vinden ze beter op je spel reageren). Ook worden de repeats bij een korte delay tijd helderder en bij langere delay tijd warmer.

Overigens zijn er nu ook aardig wat digitale delays die aardig analoog klinken.

Ik zou ook graag willen weten of hier mensen zijn die de EHX memory toy hebben of getest hebben. Vind het een erg mooie prijs voor een analoge delay op filmpjes klinkt hij erg goed.

humbucker
14 december 2009, 17:26
hmm, dan zoek ik toch idd een analoge delay. Zoals ik al dacht overigens. Ik ga morgen eens naar de gitaarzaak hier, op de site staat dat ze de memory boy/toy verkopen. Hopelijk hebben ze er nog een paar om te testen!

lindstrom
14 december 2009, 17:28
een 2e hands carl martin red repeat zou wat voor je kunnen zijn.

rock-frank
14 december 2009, 19:02
als je echt wilt kloten moet je de line 6 dm4? hebben, die groene bak. of de TC nova delay (heb ik). daarmee zijn analoge sounds geen probleem en heb je alle voordelen van digitaal.
Boss DD serie is ook een hele goede delay, doet precies wat een delay moet doen eigelijk. ik heb nog een dd6 liggen, prima ding!

Nielsje
14 december 2009, 19:24
Goed en goedkoop:

Ibanez DE-7
BYOC delay
Boss DD gevallen

humbucker
14 december 2009, 19:48
een 2e hands carl martin red repeat zou wat voor je kunnen zijn.

Ik dacht dat ze die ook in de winkel hier hadden liggen. Morgen maar eens wat testen.

Die groene Line 6 bak is veel te duur. Verder zal ik ook eens kijken naar Ibanez en Boss!

Thanks!

T-Man
14 december 2009, 19:54
Ben zelf ook behoorlijk onder de indruk van de Carl Martin Red Repeat: solide gebouwd, betrouwbaar en prima prijs/kwaliteitsverhouding. Je vindt er allicht eentje op een tweedehandssite, maar zelfs nieuw niet eens zo duur.

sunday violence
14 december 2009, 22:26
Ik heb nog een carl martin red repeat liggen, heb m niet meer nodig nu ik een line6 echopark gebruik. je kan m evt wel voor 60euro van me overnemen.

grt elmer

humbucker
15 december 2009, 15:55
Heb net een EHX Memory Boy gekocht. Even getest in de winkel en in mijn oren klinkt het ding prima! Boss viel af door de prijs en toen bleef enkel nog de Boy en de Carl Martin Red Repeat over. Ik hou gewoon van het lekker warme, vintage geluid. Dus werd het de Memory Boy. Dit weekend ermee over mijn setup spelen, ik kijk er al naar uit!

Riky
15 december 2009, 16:01
het is toch zo dat de memory boy hetzelfde klinkt al de toy? (of andersom)

Alleen heeft de Toy minder functies?

Zo ja dan versterk je op dit moment mijn GAS voor de memory toy flink.

humbucker
16 december 2009, 09:38
Dat kan ik zo niet zeggen. De Toy hadden ze niet. Wel ben ik er achter gekomen dat ik de Boy vrij goedkoop heb gekocht. Ik zag hem in Hasselt liggen voor 106€ liggen. Terwijl ik hem in Leuven 75€ heb betaald. Lekker!