PDA

View Full Version : compressor zelfbouw



SEAL
13 december 2009, 20:55
hallo,
ik ben bezig deze in elkaar te zetten:
http://www.tonepad.com/getFile.asp?id=40
alles gehaald bij de elektroboer, in elkaar gesoldeerd,
alleen toen kwamen de 6mmjackingangen en de batterijaansluiting...
waar moet ik die aansluiten op de layout? :(

^smurf
13 december 2009, 21:41
Batterij hang je tussen +9V en Ground, Jack ingang tip op In en sleeve aan ground en voor de uitgang tip aan Out en sleeve aan ground (deze ground kan via chassis gebeuren als het in een metalen behuizing komt).

cluseau
14 december 2009, 01:54
hallo,
ik ben bezig deze in elkaar te zetten:
http://www.tonepad.com/getFile.asp?id=40
alles gehaald bij de elektroboer, in elkaar gesoldeerd,
alleen toen kwamen de 6mmjackingangen en de batterijaansluiting...
waar moet ik die aansluiten op de layout? :(

Tis de bedoeling dat je de min van de batterij aansluit op de kortste tipaansluiting van een stereo chassisdeel. De mono jackplug die je er dan insteekt zal de tip aansluiting kortsluiten naar massa. Beter lijkt me een chassisdeel met een schakelcontact te gebruiken maar misschien had je dat zelf al bedacht. Nog een klein detail. Er wordt gesproken over een AC adapter. Dit moet natuurlijk DC zijn, maakt wel een beetje verschil.

Frans.

nico verduin
14 december 2009, 08:51
Ik weet niet wat voor jacks je gebruikt, maar als het plastic types zijn kun je onderstaande layout gebruiken.
http://www.verelec.com/tijdelijk/images/Wiring pedals.jpg

guitaraddict
14 december 2009, 15:49
Wat is dat fraaie tekenprogramma Nico waar dit mee gemaakt is ?

nico verduin
14 december 2009, 16:42
Autocad inventor 2010. 't is wel een hoop werk. Die Jacks was wel te doen. Speaker was meer werk. Blijft een lange leercurve.. ondanks dat ik er al mee werk sinds versie 1.0 (1985). Maar eenmaal een weerstand, en je hebt zo de hele reeks. Mooie van deze versie is een goede integratie met o.a. DXP dmv. STEP files. Dus printen ed. in DXP, Kasten en chassis ed. in Inventor, en dan integreren in Inventor. Of componenten maken in Inventor, en integreren (koppelen aan de footprint) in DXP. Kun je een print volledig bestucked zien en of alles past.

SEAL
14 december 2009, 17:29
bedankt allemaal,
ik ga het proberen :D

SEAL
16 december 2009, 19:09
update:
nu nog een dpdt kopen ^^
die was ik dus ook vergeten

SEAL
26 december 2009, 15:02
het chipje zit nu gesoldeerd klaar,
alle pots, switches en andere toestanden zijn erop gemaakt,
ik kan ze allemaal in een doosje doen...
maar...

er lijken problemen te zijn met de aansluiting,
als het aan-uitLEDje brandt, heb ik geluid, maar dit klinkt niet compressed,
ik denk dus te mogen constateren dat ie als het lampje aan staat, uit staat...
bovendien, als ik dan aan de potmeters draai, hoor ik geen verschil in geluid. Als de LED uit is, is er geen signaal...
bovendien brandt het ledje wat samen met een LDR in plaats van de VTL5C2 zit, nooit...
mij lijkt dat die toch moet branden, als de compressor aanstaat.

ik twijfel of ik de dpdt goed aangesloten heb... op de site maken ze geen verschil in hoe ie omgedraaid staat, maar ik denk dat dat er wel is, want bij de aansluitingen van de dpdt staan nrs een tm zes...
(mijn kennis van el comps is rudimentair, dus ik kan het makkelijk fout hebben)
:peace: