PDA

View Full Version : Jimi Hendrix ideetje leuk???



fender69
13 december 2009, 20:51
Hallo mede gitaristen.
Ik zag hier een SRV projectje staan en aangezien ik ook een ideetje had met mijn strat wou ik graag jullie mening hier over hebben.
Ik heb een Mex strat en ik ben een grote fan van JH.
Ik heb mijn strat nu wit gemaakt. en er zit nog geen lak laag over heen.
Hier in de buurt hebben we een lokale reclame buro die gespecialiceerd is in het bedrukken van stickers, en die kunnen ze zo dun drukken en professioneel plakken dat je het bijna niet kunt voelen dat er een sticker op zit.
aangezien ik er daarna blanke lak over heen doe voel je er dus niets meer van.
deze foto heb ik gefotoshopt om jullie een indruk te geven hoe hij er uit komt te zien. is dit wat en wat vinden jullie er van ????

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/Jimi_Hendrix_portrait_by_Paolo_Stef.jpg
Ik kwam op het idee toen een vriend van mij zijn naam van zijn dochter in plak letters op de body plakte en deed daarna blanke lak er over heen.
toen vond ik dit opzich wel een mooi idee.

Alvast bedankt voor jullie mening en reacties.

DeadHerring
13 december 2009, 20:58
Prachtig idee... als je dat zo kan doen, zou die wel heel mooi worden.

rpl
13 december 2009, 21:01
Hallo mede gitaristen.
Ik zag hier een SRV projectje staan en aangezien ik ook een ideetje had met mijn strat wou ik graag jullie mening hier over hebben.
Ik heb een Mex strat en ik ben een grote fan van JH.
Ik heb mijn strat nu wit gemaakt. en er zit nog geen lak laag over heen.
Hier in de buurt hebben we een lokale reclame buro die gespecialiceerd is in het bedrukken van stickers, en die kunnen ze zo dun drukken en professioneel plakken dat je het bijna niet kunt voelen dat er een sticker op zit.
aangezien ik er daarna blanke lak over heen doe voel je er dus niets meer van.
deze foto heb ik gefotoshopt om jullie een indruk te geven hoe hij er uit komt te zien. is dit wat en wat vinden jullie er van ????

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/Jimi_Hendrix_portrait_by_Paolo_Stef.jpg
Ik kwam op het idee toen een vriend van mij zijn naam van zijn dochter in plak letters op de body plakte en deed daarna blanke lak er over heen.
toen vond ik dit opzich wel een mooi idee.

Alvast bedankt voor jullie mening en reacties.

Persoonlijk vind ik het het zonde van je strat. :stop:

nickofzo
13 december 2009, 21:02
als je er maar geen gibson logo overheen gaat plakken:soinnocent:

Gothra
13 december 2009, 21:10
Leuk idee hoor! Gewoon doen als je dat wilt.

kenx
13 december 2009, 21:13
Als het zo goed als net hetzelfde kan zoals op je foto, dan zou ik het zeker doen als je hendrix fan bent! Ik vind het een zeer mooi idee!

VanMeekeren
13 december 2009, 21:14
Ik kan het ook wel waarderen als iemand on-stage staat met zo'n creatie! Zelf zou ik het dan weer nooit doen.

Lijkt wel mooi en een eerbetoon aan je idool!

Van Meekeren

Orbis
13 december 2009, 21:16
Persoonlijk vind ik het het zonde van je strat. :stop:

Mee eens. Het geeft mij zo'n 'airbrush een huilende wolf op je busje'-gevoel.

Bolder
13 december 2009, 21:23
Zonde van je strat indd..

nickofzo
13 december 2009, 21:27
ik zou wel de tekening iets verder door laten lopen tot onder de input

infinite
13 december 2009, 21:27
Persoonlijk ben ik meer een Relic persoon. Maar ik zou liegen als ik dit niet mooi vind het is een orgineel idee !!!
En als het goed word hij inderdaad het zelfde al op het plaatje want hij heeft immers dezelfde afbeelding gebruikt. dan is het nog puur de zelfde afmeting zoeken en goed kunnen plakken. maar als dat hun dagelijks werk is moet dat wel goed komen :D
Prima idee en een leuk eerbetoon aan Hendrik ik zou zeggen.....Doen !!!

Plant
13 december 2009, 22:16
Ik vind het er wel mooi uitzien, ook al zou ik het zelf op mijn eigen gitaar nooit doen.

Ik zou zeggen, vraag er patent op aan als dat kan. Straks brengt Fender na dit gezien te hebben het zelf ineens uit als een of andere vaag tribute model ;)

Mikos
13 december 2009, 22:38
Als het ongeveer zoals op de foto wordt, dan zou ik 't echt prachtig vinden ! :ok:

OJee
13 december 2009, 22:38
Ik weet niet of die letters 'Jimi Hendrix' er al op staan, anders moet je dat ook even laten drukken. Nu ziet het er erg lagere school achtig uit in vergelijking met die foto.

Ziet er verder erg netjes uit en als je fan bent zou ik het zeker doen.

OJ

vulvasonic
13 december 2009, 23:00
Persoonlijk ben ik nooit zo wild van portretten of landschappen e.d. op een gitaar, omdat het me zou weerhouden lekker wild op zo'n gitaar te raggen, uit angst de afbeelding te beschadigen.

Gelet op de afbeelding zelf, i.c.m. de kleustelling van de gitaar, moet ik echter toegeven dat dit het mooiste en meest geslaagde voorbeeld vind van een smaakvol eerbetoon aan een groot muzikant.

Erg mooi!!!
:cooler:

Chocola
13 december 2009, 23:46
Als jij een eerbetoon wil doen aan Jimi, en een mooie strat hebt, why not? Als je het zo kunt uitvoeren als op je gephotoshopte foto ziet het er echt niet slecht uit ;). Zorg dan wel dat de foto iets meer doorloopt zodat je een wat leuker effect krijgt. Wat me leuk lijkt is als het door de output jack en onder de brug langs loopt nog een stukje.

Succes!

Quicksilver
14 december 2009, 00:00
Vind het ook een mooi eerbetoon aan je favo artiest! Ik ben van plan ooit zoiets dergelijks te doen maar ipv sticker gewoon een andere kleur hardware.. :p

Ik zeg: ZEKER doen!

hielos
14 december 2009, 00:35
Helemaal mee eens! Als je het graag wilt, gewoon doen. Doe in dit geval wat je zelf mooi lijkt en let niet op wat anderen vinden.

Riky
14 december 2009, 09:23
Ziet er gaaf uit. Zou het zelf niet snel doen. Niet mijn ding, maar het ziet er wel gaaf uit EN als je het zelf wilt doen!

Dweezman
14 december 2009, 10:24
tof. De woorden zou ik niet plaatsen, maar da's persoonlijk. Iedereen weet toch wel wie dat is, en jij zelf zeker.

soup
14 december 2009, 10:54
Wat vind je van zoiets fender69?

http://www.rumbleseatmusic.com/images/full%20size%201033w/74FenderStratOlyWhiteSumi.jpg

Riky
14 december 2009, 11:28
Lelijk!!!

.....

guitarkid
14 december 2009, 16:01
tof. De woorden zou ik niet plaatsen, maar da's persoonlijk. Iedereen weet toch wel wie dat is, en jij zelf zeker.

Ik ben het helemaal met Dweezman eens.
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Foto's dan maar, dacht ik!

Gr. C.

fender69
14 december 2009, 16:58
@ soupera opzich vind ik dat ook niet verkeerd staan, een beetje creatief zijn met je gitaar is altijd leuk.


Ten eerste iedereen bedankt voor een positieve reacties, vandaar ben ik ook tot de besluit gekomen om de gitaar zo veel mogelijk al op de foto te laten maken. ( helaas kan ik niet meer onder de output de foto is niet groter en als ik hem uit vergroot komt de helf van z`n gezicht ondr de brug :S
Maar ik vind het toch wel een beetje zonde voor mijn Fender, niet dat ik er spijt van krijg maar die gitaar ziet er nog tip top uit.
Nu heb ik wel een SX body liggen en zwaar ding maar weet niet van wat hout soort het is, en je wilt het wel goed doen.
Nu zag ik deze maple body te koop staan

Een mooie nieuwe solid maple stratocaster body met amerikaanse specificaties.
Deze body is al reeds voorzien van een coating dus spuitklaar en naar eigen keuze in de gewenste
kleur af te lakken.
Zeer mooie body voor een zelfbouwproject.

voor 60 euro,-

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/9887146.jpghttp://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/9887146s.jpg

Neem aan dat deze body wellicht beter is als die SX gitaar.

Rick L
14 december 2009, 17:17
Persoonlijk ben ik nooit zo wild van portretten of landschappen e.d. op een gitaar, omdat het me zou weerhouden lekker wild op zo'n gitaar te raggen, uit angst de afbeelding te beschadigen.

Gelet op de afbeelding zelf, i.c.m. de kleustelling van de gitaar, moet ik echter toegeven dat dit het mooiste en meest geslaagde voorbeeld vind van een smaakvol eerbetoon aan een groot muzikant.

Erg mooi!!!
:cooler:
Sluit ik mijzelf bij aan.
Doen dus.

guitarkid
14 december 2009, 19:02
voor 60 euro,-

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/9887146.jpghttp://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/9887146s.jpg

Neem aan dat deze body wellicht beter is als die SX gitaar.

Ondanks de redelijke prijs en het feit dat je hem dekkend gaat lakken vind ik het optisch niet een erg overtuigende body.. Is het wel goed hout? Want je hebt maple en maple......! En voor een beetje meer koop je bijv. bij Texas en Tweed een nieuwe body.

Gr. C.

Keevinkos
14 december 2009, 20:29
Misschien zou je tekening iets aan kunnen passen want als je nu aan het spelen bent, rust jouw arm midden op het hoofd van Jimi. Dat ziet er een beetje raar uit....XD

nickofzo
15 december 2009, 00:00
kan jimi niet afkijken;)

vulvasonic
15 december 2009, 03:01
Na de tekening nog eens bekeken te hebben, denk ik dat het mooier zou zijn als je de tekening erg licht houdt en wat minder contrastrijk. Met name de donkerder delen zou ik wat afzwakken.
Het idee van een egale, lichtgrijze, monotone afbeelding op een verder volledig witte strat, spreekt mij wel aan en lijkt me bijzonder stijlvol.

Het is maar een idee. :)

Mathidal
15 december 2009, 06:45
Hallo mede gitaristen.
Ik zag hier een SRV projectje staan en aangezien ik ook een ideetje had met mijn strat wou ik graag jullie mening hier over hebben.
Ik heb een Mex strat en ik ben een grote fan van JH.
Ik heb mijn strat nu wit gemaakt. en er zit nog geen lak laag over heen.
Hier in de buurt hebben we een lokale reclame buro die gespecialiceerd is in het bedrukken van stickers, en die kunnen ze zo dun drukken en professioneel plakken dat je het bijna niet kunt voelen dat er een sticker op zit.
aangezien ik er daarna blanke lak over heen doe voel je er dus niets meer van.
deze foto heb ik gefotoshopt om jullie een indruk te geven hoe hij er uit komt te zien. is dit wat en wat vinden jullie er van ????

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/Jimi_Hendrix_portrait_by_Paolo_Stef.jpg
Ik kwam op het idee toen een vriend van mij zijn naam van zijn dochter in plak letters op de body plakte en deed daarna blanke lak er over heen.
toen vond ik dit opzich wel een mooi idee.

Alvast bedankt voor jullie mening en reacties.

Koop jezelf een linkshandige en laat de snaren er omgekeerd op zetten. :soinnocent:

DeadHerring
15 december 2009, 08:47
Koop jezelf een linkshandige en laat de snaren er omgekeerd op zetten. :soinnocent:

Nee joh, hij moet er ook nog op spelen.

Mathidal
15 december 2009, 11:13
Nee joh, hij moet er ook nog op spelen.

Dat is toch mogelijk? Jimi Hendrix was linkshandig en speelde zo ook op een rechthandige. :seriousf:

Maar ja, dat soort praktijken zijn eerder extremistisch. :D

DeadHerring
15 december 2009, 11:16
Dat is toch mogelijk? Jimi Hendrix was linkshandig en speelde zo ook op een rechthandige. :seriousf:

Maar ja, dat soort praktijken zijn eerder extremistisch. :D
Hadden linkshandige gitaren gemakkelijk beschikbaar geweest, zou Hendrix dat niet gedaan hebben, want het is helemaal niet ideaal.

Mathidal
15 december 2009, 11:20
Hadden linkshandige gitaren gemakkelijk beschikbaar geweest, zou Hendrix dat niet gedaan hebben, want het is helemaal niet ideaal.

Hij vond omgekeerde rechtshandige gitaren beter klinken dan de linkshandigen. Misschien omdat het aanbod ook schaars was, wie weet.
Het droeg wel toe tot de unieke sound die Hendrix had. :supercool:
(omwille van het feit dat de snaren anders staan dan waar de magneten voor gemaakt zijn, weet je nog? :D)

mesaman
15 december 2009, 11:33
Mee eens. Het geeft mij zo'n 'airbrush een huilende wolf op je busje'-gevoel.

heb jij mijn auto gezien?huh?

waar dat?

enne hendrix had mijn hoofd ook niet op zijn gitaar dus andersom zou ik het ook niet doen.ik vind het meer iets voor op een goedkope gitaar en niet op een mooie witte fender....die vind ik helemaal stuk gespeeld het mooiste.t zou mooi zijn als de stikker er zo weer af kan alsje dat zou willen.

DeadHerring
15 december 2009, 12:02
Hij vond omgekeerde rechtshandige gitaren beter klinken dan de linkshandigen. Misschien omdat het aanbod ook schaars was, wie weet.
Het droeg wel toe tot de unieke sound die Hendrix had. :supercool:
(omwille van het feit dat de snaren anders staan dan waar de magneten voor gemaakt zijn, weet je nog? :D)

idd, vooral schaarste. had helemaal niks te maken met klank. Anders zou hij ook niet op linkshandige les pauls, SG's, Flying V's gespeeld hebben, die klinken sowieso al volledig anders.

Mathidal
15 december 2009, 13:38
idd, vooral schaarste. had helemaal niks te maken met klank. Anders zou hij ook niet op linkshandige les pauls, SG's, Flying V's gespeeld hebben, die klinken sowieso al volledig anders.

Ik las toch dat hij de voorkeur had voor rechtshandige gitaren, bron weet ik niet meer precies. ;)

DeadHerring
15 december 2009, 17:46
Nou, je kan ook lezen dat godzilla bestaat en dat jimi hendrix eigenlijk een genetisch gemodificeerde dinosaurus is.

Als linkshandig gitarist kan ik me heel moeilijk voorstellen waarom iemand dat in godsnaam zou prefereren.

In die tijd waren linkshandige gitaren schaars en duur. Zelfs nu is dat nog het geval. Minder, maar toch schaarser én duurder dan rechtshandige.

Daarbij kwam dat het normaal is dat ie voor het grote publiek als bekende artiest daarop speelde, zelfs eens ie een linkshandige had. Eens het een deel is van je imago, verwachten je fans dat. Cream bvb werd soms uitgejouwd als ze op een dag geen ellenlange improvisatiesessies wilden spelen. Je fans verwachten iets van je, dan doe je dat.

Orbis
15 december 2009, 17:56
Nou, je kan ook lezen dat godzilla bestaat en dat jimi hendrix eigenlijk een genetisch gemodificeerde dinosaurus is.

Als linkshandig gitarist kan ik me heel moeilijk voorstellen waarom iemand dat in godsnaam zou prefereren.

In die tijd waren linkshandige gitaren schaars en duur. Zelfs nu is dat nog het geval. Minder, maar toch schaarser én duurder dan rechtshandige.

Daarbij kwam dat het normaal is dat ie voor het grote publiek als bekende artiest daarop speelde, zelfs eens ie een linkshandige had. Eens het een deel is van je imago, verwachten je fans dat. Cream bvb werd soms uitgejouwd als ze op een dag geen ellenlange improvisatiesessies wilden spelen. Je fans verwachten iets van je, dan doe je dat.

En linkshandige gitaristen hebben het nog steeds moeilijk, toch? Altijd zo geweest ook, mij staat bij dat Charlie Chaplin zelfs op een rechtshandige viool heeft leren spelen omdat een linkshandige viool gewoon te duur en zeldzaam was.

infinite
15 december 2009, 22:30
[QUOTE=



enne hendrix had mijn hoofd ook niet op zijn gitaar dus andersom zou ik het ook niet doen.[/QUOTE]

Mja ik weet niet hoor maar zou het kunnen dat hij net wat meer bereikt en beroemd is als jou :D

infinite
15 december 2009, 22:31
enne hendrix had mijn hoofd ook niet op zijn gitaar dus andersom zou ik het ook niet doen.


mmmm Mesaman kan et mischien wezen dat Jimi net iets meer beroemdheid en bereikt heeft als jou ?:D

richwoodplayer
15 december 2009, 22:51
enne hendrix had mijn hoofd ook niet op zijn gitaar dus andersom zou ik het ook niet doen.


mmmm Mesaman kan et mischien wezen dat Jimi net iets meer beroemdheid en bereikt heeft als jou ?:D

Mesaman die ken ik wel!
dat is die gitarist die zo goed blues speelt!

maare, wie is toch die ene hendrix waar je het over hebt?:makeup:



:crazyhappy:

flitslicht
15 december 2009, 23:05
Mesaman die ken ik wel!
dat is die gitarist die zo goed blues speelt!

maare, wie is toch die ene hendrix waar je het over hebt?:makeup:


Die post hier ook op het forum, hoe hij gitaar speelt weet ik niet:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2230316&postcount=1910

richwoodplayer
15 december 2009, 23:10
aah oke, dan weet ik dat ook weer :D

Acdc
15 december 2009, 23:18
Mesaman die ken ik wel!
dat is die gitarist die zo goed blues speelt!

maare, wie is toch die ene hendrix waar je het over hebt?:makeup:



:crazyhappy:

Haaha Yeah Right onder welke steen heb jij de laatste 30 jaar geleefd ?:gitarist: Jimi Rocks ???

infinite
15 december 2009, 23:21
Haaha Yeah Right onder welke steen heb jij de laatste 30 jaar geleefd ?:gitarist: Jimi Rocks ???


oei die doet zeer, maar ik ben het helemaal met je eens

fender69
15 december 2009, 23:26
oei die doet zeer, maar ik ben het helemaal met je eens

oke oke zo kan ie wel weer ;)

Hier even een korte update betreft mijn project.
Deze body heb ik vanaond besteld.

Maple solid strat body met USA mod.

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/maple1.jpg
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/maple2.jpg


Pick ups zijn ook al bekend en worden 1 deze dagen besteld.
Peter Florance 60` Voodoo Pickups.

Zelf zit ik er aan te denken om een rockinger Maple neck radius 7.8 te doen
kleur olympic white

richwoodplayer
15 december 2009, 23:38
mooi!
ziet er goed uit!:cooler:

@infinite & acdc: check de smiley!

guitarkid
17 december 2009, 11:56
oke oke zo kan ie wel weer ;)

Hier even een korte update betreft mijn project.
Deze body heb ik vanaond besteld.

Maple solid strat body met USA mod.

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/maple1.jpg
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/maple2.jpg


Pick ups zijn ook al bekend en worden 1 deze dagen besteld.
Peter Florance 60` Voodoo Pickups.

Zelf zit ik er aan te denken om een rockinger Maple neck radius 7.8 te doen
kleur olympic white

Deze zier er beter uit dan die op de eerste foto's. Mooie kleur, Olympic white... Heb net ook een Strat in die kleur gespoten en afgelakt met nitro.
Succes..!

Gr. C.

klopske
18 december 2009, 09:41
ik zou hier de voorkeur aan geven:

http://l1vethedream.deviantart.com/art/Jimi-Hendrix-Stencil-BW-104507758

dit heeft een hoger contrast en is mooier op een witte gitaar en makkelijker te spuiten.
google maar op "hendrix stencil" ofzo.

suc6!

G.G.
18 december 2009, 09:51
Weet je zeker dat het hout maple is? (esdoorn) Het lijkt mij iets anders... Als het esdoorn is kan de klank bij een strat met singlecoils wel wat fel uitpakken.

guitarkid
18 december 2009, 13:04
Weet je zeker dat het hout maple is? (esdoorn) Het lijkt mij iets anders... Als het esdoorn is kan de klank bij een strat met singlecoils wel wat fel uitpakken.

Ik had daar in een eerder post ook al mijn twijfel over, zeker bij de body op de eerste foto's....

Gr. C.

Dealer
18 december 2009, 20:48
Mooie gitaar man! Ik ben ook fan van sjimmie hendrix dus mayb is mijn mening een beetje bias. Ziet er uit als een unieke gitaar, en hoewel iemand anders zn hoofd er op staat toch individueel;O

Als ik zoiets zou doen zou ik het alleen doen om aan de muur te hangen, want ik ben bang dat ik de gitaar zou mollen maar als je zeker van je zaak bent... ga ervoor dude. Wel maple nekje zou ik doen zoals sjimmie op zijn witte strat had

woohoo red house

Grts

fred dons
18 december 2009, 21:14
wel eens 1 voor iemand gespoten (gitaar kwam overigens wel aan de muur te hangen) persoonlijk vind het wel passen op een vintage stratje


http://www.pixum.nl/album/sharingImage/id/2792819/page/1

Michael AE
18 december 2009, 21:15
Hey Fred, zou jij ook Gold Sparkle kunnen spuiten?

Sixten
18 december 2009, 21:17
ik ben geen jimmy hendrix fan, maar ik vind wel dat het er echt vet uit gaat zien als het hetzelfde zal zijn. het voegt echt iets unieks toe ^^

als ik jou was zou ik het sowieso doen!

fred dons
19 december 2009, 14:33
Hey Fred, zou jij ook Gold Sparkle kunnen spuiten?

ik zou het kunnen maar leuk is anders :D (aflakken is een bitch, voordat je een gladde lak heb ben je wel een tijdje verder)