PDA

View Full Version : welke bass



bass-man-kevin
13 december 2009, 19:14
hallo

ik ben op zoek naar een nieuwe bass nu heb ik 2 mooie gezien maar weet niet welke ik moet nemen p.s. ik speel vooral hardrock en heavy metal.

de bassen die ik heb gezien zijn de spector performer.
http://www.thomann.de/nl/spector_performer_4_dlx_crs.htm

en de
http://www.thomann.de/nl/fender_stdprecision_bass_mn_aw_2009.htm

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

budje
13 december 2009, 19:16
Waarop baseer je deze keuze? Ik zie twee verschillende uiterlijken, en ook een 4 en een 5 snaar. Niet echt vergelijkbaar dus.

bass-man-kevin
13 december 2009, 19:22
o shit de verkeerde ik had de 4 snaar spector moeten hebben maar het gaat mij vooral om geluid ik heb gehoord dat spector meer voor de zware metal is als fender, en fender meer voor 70's 80's en 90's rock en ik weet niet of dat waar is.

budje
13 december 2009, 19:29
Hardrock en heavy metal klinkt in mijn oren erg als 70's 80's en 90's rock. Als je wil dat de bezoekers je van goed advies voorzien kan het helpen ze van veel info te voorzien, enkele voorbeelden van bands, wat voor versterker je gebruikt, en waarom de bas die je nu hebt schijnbaar niet voldoet voor je. Nu leek het namelijk meer op een welke ziet er het mooiste uit topic (maar dat kwam meer door de 4 en 5 snaar)

Dus: Hoe meer info, hoe beter advies we kunnen geven!

(en dan nog de helft met een korreltje zout nemen he ;))

bass-man-kevin
13 december 2009, 19:40
oke ik gebruik een ebs classic session 60 watt en de bands waar ik veel van speel zijn iron maiden helloween metalica.

Wabbie
14 december 2009, 07:45
dan zou ik toch wat meer naar de P neigen dan naar de spector. Trouwens staar je niet blind op bassen die "metal" of "hardrock" zijn. Je kunt in een deathmetalband ook prima wegkomen met een jazzbass.

Demonturtle
14 december 2009, 11:40
Sowieso de precision bass, moest je na verloop van tijd niet tevreden zijn met je sound kan je er nog altijd Seymour duncan quarterpounders of EMG's ingooien.

Ik speel zelf op een fender jazz met emg's en die is perfect voor heavy metal en hard rock.

Om eerlijk te zijn ben ik ook gewoon geen fan van spector, en warwick en toestanden. (veeeeel te kleine body's)

Tankman
14 december 2009, 18:29
Bassen die heerlijk werken voor metal, goed klinken en lekker spelen zijn naar mijn idee:

Fender Jazzbass (Die van Squier zijn ook helemaal niet verkeerd)
Peavey Grindbass
Yamaha RBX Serie

Het is ook maar net wat voor geluid je wilt etc. De grindbass vind ik het meest veelzijdig. Daar speelt de bassist in mijn band ook op, maar dan de 6-snarige. Echt een top instrument.

vincent136
15 december 2009, 16:48
Ik ben van mening dat iedere bas in ieder genre geschikt is en dat het vooral je vingers en je timing zijn die de sound maken.

bassooka
17 december 2009, 02:05
wat hier vlakboven gezegd wordt, zit waarheid in, heel veel zelfs.
pak een andere bassist zijn materiaal eens uit zijn handen en speel.
Je zal versteld staan hoe hard je geluid verschilt van de ander, gewoon omdat je techniek anders is. Je zal mogelijk je eigen sound zelfs herkennen.

Voor 100 euro zoek je best een occasie rbx yamaha of een stagg. Maar die stagg zal je heeeeel goed moeten afstellen. Verbazend hoe goed een stagg klinkt.