PDA

View Full Version : Nieuwe versterker.



Solidarnosc
13 december 2009, 16:29
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een Fender Stratocaster HSS aan te schaffen, en wil hierbij ook een nieuwe amp.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een
Marshall AVT 50 X en een Marshall MG 101 FX.

Heeft er iemand ervaring met deze amps? En zijn deze aan te raden? Zo ja, wat zijn de voor en nadelen van deze beide amps?

Ik ben een beetje op zoek naar een gilmour sound.

Als er andere aanraders qua amp zijn hoor ik het ook graag, mijn budget ligt rond de 400 euro.

Solidarnosc.

caliban
13 december 2009, 16:36
De MG zou ik niet doen, AVT is vrij oké, maar dan denk ik dat je beter voor een tweedehands valvestatetje gaat. Juiste prijzen weet ik wel niet, maar je gaat zeker minder betalen dan je zou doen aan een nieuwe AVT.

Voor 400 euro kan je normaal ook een lampenbak scoren. Welk type geluid ben je naar op zoek, en is het de bedoeling om ermee te repeteren en te giggen, of enkel thuis gebruik.

Solidarnosc
13 december 2009, 16:39
Echt puur thuis gebruik. De sound die ik zoek is echt een beetje zoals de Comfortably Numb solo. Heerlijk geluid. En toch mag ie ook wel weer een beetje kunnen schreeuwen als bijvoorbeeld de Nothing else matters solo.

Ik ben vrij nieuw op het gebied van gitaar dus echt heel veel beter kan ik het niet beschrijven. :(

Solidarnosc.

caliban
13 december 2009, 16:50
Gilmour is vrij moeilijk te benaderen door de shitload gear die hij gebruikt :). Nothing else matters is opnieuw een prachtig geluid, maar in de studio ook een hoop amps overeen opgenomen.

Een valvestate klinkt helemaal niet slecht, maar misschien ben je wel wat meer met een lampenamp. Peavey Valveking is misschien haalbaar of die nieuwe Marshall reeks (MA als ik me niet vergis)

Ferraririk
13 december 2009, 17:02
Een valvestate klinkt helemaal niet slecht, maar misschien ben je wel wat meer met een lampenamp. Peavey Valveking is misschien haalbaar of die nieuwe Marshall reeks (MA als ik me niet vergis)

Puur voor thuisgebruik en het moet een beetje kunnen scheuren en je gaat 50 en 100 watt buizen versterkers aanraden?

Ik zou niet graag de buurman van hem willen zijn dan.....

caliban
13 december 2009, 18:38
Puur voor thuisgebruik en het moet een beetje kunnen scheuren en je gaat 50 en 100 watt buizen versterkers aanraden?

Ik zou niet graag de buurman van hem willen zijn dan.....

Ik speel het laatste jaar niet meer in een band, maar ik klaag niet over mijn 60watt ENGL. Ik zou zelf nooit voor een weinig-watter gaan, tenzij omdat het budget niet meer zou permitteren.

DeadHerring
13 december 2009, 20:08
Ik moet zeggen, eender wat met een MV is goed, hoeveel watt het eigenlijk ook is. Je moet gewoon testen hoe het klinkt op laag volume, als de amp een goede preamp gain heeft kan je er gewoon op laag volume goed mee scheuren. Als de enige goeie gain de poweramp gain is, dan moet je'm clean houden in je kamer, dat weet je dan ook alweer. Het heeft geen zin allemaal ampjes van 1/4 watt te gaan uitbrengen met zo'n kut-8" speaker erop die toch niet klinkt, als je evengoed gewoon een 30W Combo met een goeie preamp gain kunt halen.

Solidarnosc
14 december 2009, 20:08
Bedankt voor de reacties.

Heb ook nog even rond gekeken en de MARSHALL MHZ15 HAZE gezien.

Is dit misschien wat? Zodra ik naar winkels ga ga ik ze sowieso even uitproberen, maar misschien alvast wat ervaringen. :)

Solidarnosc.

DeadHerring
14 december 2009, 20:14
Heb 'm zelf nog niet kunnen testen, op reviews klonk ie heel erg goed, maar ik heb ook hier gehoord dat ie te luid moet om deftig te kunnen scheuren. De Tiny Terror zou ik ook zeker testen als ik van jou was, en de Blackstar HT-5. Dat zijn toch twee toppers in het budget-gamma, IMO.

Ibanez666
14 december 2009, 20:53
Puur voor thuisgebruik en het moet een beetje kunnen scheuren en je gaat 50 en 100 watt buizen versterkers aanraden?

Ik zou niet graag de buurman van hem willen zijn dan.....

Ik speel met een 60 wat buizenbak thuis en dat klinkt al erg goed op hele lage volumes.

caliban
14 december 2009, 21:40
Ik speel met een 60 wat buizenbak thuis en dat klinkt al erg goed op hele lage volumes.

Ik zie het grote probleem ook echt niet. Tenzij je een twin reverb wil laten scheuren zonder pedaaltje...

Solidarnosc
15 december 2009, 21:18
Heb 'm zelf nog niet kunnen testen, op reviews klonk ie heel erg goed, maar ik heb ook hier gehoord dat ie te luid moet om deftig te kunnen scheuren. De Tiny Terror zou ik ook zeker testen als ik van jou was, en de Blackstar HT-5. Dat zijn toch twee toppers in het budget-gamma, IMO.


Die Blackstar HT-5 ziet er erg goed uit, en klinkt ook erg goed (youtube dan)

Thanks, zeker een optie!

solidarnosc.