PDA

View Full Version : verschillende wattage versterkers



johanb
13 december 2009, 15:20
Bij verschillende versterkers kun je met een tuimelschakelaar de versterker op een ander wattage zetten ,bv mesa boogie express 5:25 .Zou zoiets ook makkelijk kunnen met een Ac 30 ccx. Mijn AC 30 ccx kun je al van 33 watt naar 22 watt zetten, maar ik zou graag naar nog minder watt gaan bv 5 watt

Chris Winsemius
13 december 2009, 15:24
Technisch gezien mogelijk maar wel lastiger in te bouwen dan bij 'n oude VOX of Matchless.

Er zit iig. 'n mastervolume op je versterker die qua circuit imho zeer ok is. Mocht de sound op lagere volumes "niet echt genoeg" klinken/aanvoelen dan zou je nog naar mods of 'n OT-swap kunnen kijken.

Verschil 30-15 Watt is trouwens maar 3 dB en...
itt. tot de meeste Fenders en Marshalls moet je bij een (cathode biased) VOX NOOIT de helft van de eindbuizen weghalen.

johanb
13 december 2009, 15:52
Het kan niet in het circuit van de Hot en warm-mode waar de buizen meer werk doen of minder hun best moeten doen naar nog minder hun best doen.Ik weet ook niet of dit bij de eind buizen of in de pre-amp gebeurd,De egnator rebel 20 kun je zelfs van 1 tot 20 watt zetten,of is dat een heel ander systeem als de hot/warm mode

tommus42
13 december 2009, 18:26
je zou een penthode/triode switch kunnen overwegen, maar EL84s schijnen niet mooi te klinken in triode mode. Ik denk dat je het beste in een powersoak kunt investeren.