PDA

View Full Version : Tips/hulp gevraagd mbt fxloop op pedalboard



erikvdh
13 december 2009, 14:53
Beste medeforumers,

Ik heb een kant en klaar pedalboard besteld, dat inmiddels naar mij onder weg is. Op dat pedal board zitten ook een aantal ingebouwde FX loops, en ik vraag me af hoe ik die kan gebruiken. De loops zien er zo uit:

http://www.ademcoaching.nl/pics/loop.jpg
Afbeelding is van internet, maar wel van exact het type dat ik heb besteld.

Nu heb ik deze effecten die op het bord komen:

Morley Wah/volume - Barber LTD - Box of Rock - CE-3 chorus - DM-2 delay

En ik wil ze graag in deze chain:

Gitaar - Morley - Barber - BOR - Gitaar input AMP & Preamp out - CE-3 - DM-2 - Poweramp in (dus chorus en delay in de loop van de amp)

Mijn vraag is, als ik dit wil maken met gebruik van de FXloops op het pedalboard, hoe moet er dat dan uitzien? ik heb op papier al veel zitten puzzelen, maar het lijkt nogal ingewikkeld, daarbij heb ik niet veel ervaring met het gebruik van loops. Dus alle bruikbare tips zijn van harte welkom.

Groet van Erik.

erikvdh
15 december 2009, 11:58
Niemand een idee?

Heibel
15 december 2009, 12:16
Gewoon even uitproberen als je 'm hebt, maar logisch zou zijn:

Amp send --> loop 1 in --> chorus& delay --> loop 1 out --> amp return

NB: welk board heb je besteld? Is dat die van Warwick?

erikvdh
15 december 2009, 12:28
@ heibel, ja het is er een van warwick: http://www.warwick-distribution.de/?katID=21999&cl=EN&did=1

Ik heb op internet ook al een handleiding gevonden, maar die afbeeldingen zijn wel danig onduidelijk dat ik daar ook niet veel wijzer van word.

Bedankt voor je tip, en de pedalen die niet in de FX loop van de amp komen, gewoon direct aansluiten?

Renin
15 december 2009, 19:47
Als het een patchbox is, gewoon de kabels naar send/return voor de chorus en delay.

Heibel
16 december 2009, 09:10
Bedankt voor je tip, en de pedalen die niet in de FX loop van de amp komen, gewoon direct aansluiten?

Graag gedaan..de overige pedalen kun je rechtstreeks aansluiten. Maar wat ook kan natuurlijk (en dat is zo leuk van dit soort boardjes) is om je overige pedalen in loop 2 te zetten, maar dan is send je gitaarsignaal en return 'n kabel naar de input van je amp. Dan is je board altijd compleet bekabeld en aangesloten en hoef je alleen je versterker en gitaar met de patchbay van je board te verbinden. Veel plezier met inrichten van je boardje!

erikvdh
16 december 2009, 11:54
@ everyone,

Bedankt voor de tips, ik heb gister lang zitten puzzelen, maar ik ben er uit! @ heibel, ik heb jouw tip opgevolgd om alles in de patch te zetten, dat scheelt een hoop aansluit geklooi.

Als hij helemaal af is zal ik in het grote pedalbord topic een foto plaatsen