PDA

View Full Version : JAP RI JAZZ 60, te koop gevonden, direct raad en info nodig



bassopotmus
10 april 2003, 13:53
Owkee here the deal, me local heeft vandaag een 2de hands Japanse RI '60 jazz binnen gekregen, ik kan em voor 595 meenemen vanavond of iig aanbetalen.
Uit verhalen hoor ik dat deze japannes NIET onderdoen voor een amerikaan.
Ik krijg er uiteraard een koffer bij, maar weten jullie wat meer van de japanse series , owjah het serie nummer = V 038464

Snelle reacties zijn zeer welkom, woei VINTAGE!!!

sash
10 april 2003, 13:56
Dat is zeker een ERG goeie prijs. Kheb ze vaker 2e hands zien staan voor meer. Laat maar weten of het wat geworden is. Ben benieuwd (en jaloers :grin: )

koen_V
10 april 2003, 13:57
Ik zou niet twijfelen, het is algemeen bekend dat de jappen van vroeger ZEER goed zijn van kwaliteit.
Is daarom de Japanse fabriek niet gesloten omdat ze een te grote concurentie waren met de amerikanen?
Kopen zou ik zeggen!!!!!!!!!!!!!!!!!

bassopotmus
10 april 2003, 15:28
klopt mense die verhalen ken ik ook, naja ik surf me al ff te pletter en hoor veel positieve verhalen, en de neck was UBERGEIL, maar hij wordt nu afgesteld, vanaaf kan ik testen, en die gaat grondig getest worden..

De looks, ultra vintage, alles klopt, zelfs de aarde over de body naar de brug en een dikke gladde lak op de neck...Helaas is het een sunburst(sorry das zo afgezaagt)
Ow en het had de mooiste plak rosewood die ik ooit heb gezien..

JoVe
10 april 2003, 16:19
Klinkt op zich wel goed, maar is het niet nog best wel prijzig. Ik bedoel, voor 900 euro heb je een nieuwe ouwe amerikaan. En kun je zelf kleurje kiezen (kan ook erg belangrijk zijn (voor sommigen)).
Ik wel de enige enigszins minder positieve zijn. Fenders zijn ook niet mijn lievelingsbassen.

Venomer
10 april 2003, 17:21
Sommige Japanse reissues worden afgeleverd met USA elementen!

Kijk eens bij http://www.ishibashi-music.com/index.html voor een prijsvergelijking.

Een nieuwe JB 62 RI kost slechts EUR 480 inclusief thuis afleveren! Met USA elementen kost 'ie EUR 585 inclusief afleveren.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Venomer op 2003-04-10 17:24 ]</font>

bassopotmus
10 april 2003, 21:35
yoo folks! UPDATE UPDATE UPDATE


De bassopotmus heeft morgen ff vrij van school en gaat dan ff zijn nieuwe Fedner jazzbass 60 RI aanbetalen...De neck was UBER zelfs beter dan een nieuwe amerikaan(heb het niet zop op die nieuwe amerikanen) en de toon is VINTAGE, dus lekker warm, volledig passief en heerlijk vol! Toon met hoofdletter T, dit word gewoon mijn reggea bas ofzo...

Nou alles bij elkaar kost tie me 595€, met een hardshell case(helaas geen tolex) en straplocks (kwestie van onderhandelen)
En ik heb gewoon echt het gevoel dat deze bass gewoon te veel waard is voor dat geld.

Hij is sunburst met een rode plaat erop..die vintage look dus, een groote kop en vintage stem meganiekjes.

Er komen nog PU covers op, (yah asbakken voor de kenners!) en mischien ooit vintage PU's( Fender customshop)

als ik em heb afbetaald, das na me examens komen de eerste foto's,

Basso

niels_r
10 april 2003, 21:39
Waarom PU covers? Het is wel mooi ofzo, maar het lijkt mij dat het ook wel een beetje in de weg zit. Het heeft behalve de 'looks' geen functie toch?

sash
10 april 2003, 21:44
DUUUUUUUDE COOOOOOL!!!!!! Damn ik ben jaloers :grin:

Gefeliciteerd man!

Easy Rider
10 april 2003, 22:19
Tja ik ben niet zo op de hoogte van Japanse re-issues van vintage Fender Jazz bassen (Ik heb het goed toch?)
Maar van wat ik zo begrijp heb jij gewoon even een heeeeeeeeeeele vette Jazz met dikke vintage Tone gescoord, of niet dan? :grin:
Aston Barrett time!!

EZ

AntY
10 april 2003, 23:05
feli man!!! mooi basso! :smile: (wiue heeft dat bedacht? ik vind bassoppotmus weird, vanaf nu noem ik je weer flearulez :smile: )

ik was vandaag bij feedback heb ff wat jazz sounds door die BX1200 gejaagd, klonk ook goed maar niet echt mijn stijl zon jazz. maar met een dean vond ik die amp beter klinken dan met olp trouwens, nog maar ff gauw testen met mn eigen. morgenavond ga ik misschien een trace elliot kopen!

Easy Rider
11 april 2003, 00:55
Oeh, een Trace Elliot??
Ja ja! Welke dan? Welke dan? :grin:
Als Trace-man wil ik dat toch wel ff weten!

EZ

AntY
11 april 2003, 11:17
ja dat weet ik dus niet meer hij heeft de advertentie verwijderd :smile:

een 130W combo

er staat trouwens ook een gp7sm op marktplaats voor 425, dat is ook een 130W combo, misschien is t dezelfde..

bassopotmus
11 april 2003, 13:25
Op 2003-04-10 22:19, schreef Easy Rider:
Tja ik ben niet zo op de hoogte van Japanse re-issues van vintage Fender Jazz bassen (Ik heb het goed toch?)
Maar van wat ik zo begrijp heb jij gewoon even een heeeeeeeeeeele vette Jazz met dikke vintage Tone gescoord, of niet dan? :grin:
Aston Barrett time!!

Woehoe..aston barrat time indeed!, alleen heb ik em nog niet en moet em gaan aanbetalen, en wat regelen ivm garantie (je weet het nooit tweedehands)

ow ik zag gewoon in de cd shop ASTON BARRET SOLO CD!!!!! instrumentaal..aaah natte droom ofwat?, kon niet kopen vanwege me Fender nu he...sponsord iemand mij trouwens voor de Jazz? :wink:..
EZ

koen_V
11 april 2003, 13:26
sponsord iemand mij trouwens voor de Jazz? :wink:..

Ow ik sta zelf nog in afbetaling voor mijn jazz :smile:

Easy Rider
11 april 2003, 19:28
130 Watt is ook niet zo veel.
Speel je in een band? Met welk vermogen speelt/spelen de gitarist(en) dan? 130 Watt is zo weg.
Tenzij je zo'n band hebt met PA natuurlijk, dan maakt het allemaal eigenlijk niet meer uit.

EZ

AntY
11 april 2003, 23:16
ff nieuw topic, deze is van basso :smile:

bassopotmus
12 april 2003, 10:44
No problem, is nu toch al een nieuwe topic, maar verwacht maar in dit forum dalijk de foto's

Ik heb nu ALLES geregeld, jah nog nooit zo onderhandelt over een bass. Ik betaal vandaag of maandag aan, en volgende maand de rest, dus in MEI komen de eerste pics en mischien sounds, maar ik heb een el cheapo mic, dus zal niet representatief zijn..

De PU cover is ook in bestelling, dus kunnen we lekker retro doen..
Ow iemand vroeg naar het nut van die asbakken? Die beschermden -back in the days- de PU tegen de straling om te zorgen dat die 50hz brom wat verminderde, nu hebben we humbuckers in SC vorm, dus hebben we daar geen last meer van, maar als ik die erin zet verkracht ik het hele vintage idee, toch?

Owjah en het ziet er masterlijk uit, bedoel was een harley zonder chroom?

Easy Rider
12 april 2003, 11:12
Kudos voor de laatste opmerking, basso!
:grin:

EZ

bassopotmus
12 april 2003, 16:58
Thanks..I guess, sorry wat is kudos? Of ik ben dom(me Ned is bad..) of je maakte een typo..

koen_V
12 april 2003, 17:14
Voor alle duidelijk want ik kan het niet echt afleiden uit je verhaal.
Heb je de bas nu al, of is die nog in de winkel??

bassopotmus
12 april 2003, 17:18
haha...Neej ik moet me money overmaken en dan betaal ik em aan, das like dinsdag eens en keer ofzo.En daarna moet ik me geld binnenkrijgen van de maand, dus in !!->MEI&lt;-!! Kan ik alles betalen en krijg ik em mee

koen_V
12 april 2003, 17:19
ow wordt leuk wachten :smile:

bassopotmus
13 april 2003, 11:10
Och..maar je hebt dan wel wat he!

koen_V
13 april 2003, 11:16
inderdaad!!

bassopotmus
13 april 2003, 13:24
Yo EZ! wat is kudos nou? weet het nog steeds niet...

Easy Rider
13 april 2003, 20:19
Man, kent niemand in NL dat nou?
Ehm, 'kudos' is zover ik weet een Amerikaanse uitdrukking, voornamelijk gebruikt door Californiers (lees: surfers)
Ik ben zelf geen surfer voor de duidelijkheid.
Wat het precies betekent weet ik ook niet, maar je gebruikt het dus als zijnde 'heel veel positieve vibes' of 'veel goede dingen' of zoiets.

Dus mijn opmerking wordt dan iets van:
'veel goeie vibes naar jou' voor die laatste opmerking basso! :smile:

EZ

Easy Rider
13 april 2003, 20:26
Kijk nou eens wat ik vond op het web:

When the word kudos -- spelled with an s -- was borrowed into English from Greek in the nineteenth century, it was a slang term meaning "the prestige or renown one gains by having accomplished something noteworthy." Unlike much slang, kudos survived, developing a second, extended sense by the 1920s: "praise given for some accomplishment."

The original sense of kudos was construed as a mass noun, like glory, prestige, or acclaim (for example, they had acquired much kudos"), while the later "praise" sense came to be synonymous with award and honor and was used as a plural count noun (for example, "a score of honorary degrees and kudos").

Rest mij nog te zeggen:
Kudos aan de auteur! :smile:

EZ

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Easy Rider op 2003-04-13 20:26 ]</font>

bassopotmus
13 april 2003, 20:43
forgive my ignorence my dear friend...
gezien het feit dat ik pas 17 ben en mischioen die surfcultuur wat heb gemist (was toch tijdje geleden?) Naja anyways...thanks voor je "positive vibes"

Hey das leuk voor een band, Kudos, positieve vibes geven,

Owkee bij deze leg ik beslag op de band naanm KUDOS..
Iedereen die me naait naai ik terug, jah ik heb een 5.5 mm geweer, en ik ben niet bang em te gebruiken!!!!!

bassopotmus
13 april 2003, 20:46
Owjah natuurlijk lijkt het me geweldig om met de band KUDOS veel kudos te vergaren..hahaha.

Sorry mensen vind het echt een vet woordje

Easy Rider
13 april 2003, 21:00
En je spreekt het engels uit, niet vergeten.
Fonetisch: koe-doos (tja...)
Dit voor de duidelijkheid, niemands intelligentie wordt hier beschamperd.

EZ

bassopotmus
14 april 2003, 17:18
Yo! Ik ben nu de trotse eigenaar van een Fender 60 RI J-bass. WOEEEHOEEE.

Owkee ik heb em thuis! Ik heb wat geschoven met de rekeingen (creatief boekhouden heet dat)
Naja ik zal eens een reviewtje maken als ik de bas wat langer heb, nu ben ik toch 100% positief.
Foto's hoor ik jullie mischien roepen? Nou die komen binnenkort, ik weet nog niet of ik em ga relicen, lijkt me wel wat. Maar heeft al wat schade, dus we zien wel.

Kijkt allen op me site http://groups.msn.com/thebassopotmusplace
voor foto's, ik ga em vandaag zozo ff uit elkaar halen en een check-up doen. (blijft 2de hands he?)

Dus ik zal zien waneer ze erop staan, maar deze week iig nog wel.


Zo, nu ff genezen van GAS..







(al vind ik Fender nu wel heel erg leuk, p-bassje? :wink: )

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-04-14 17:19 ]</font>