PDA

View Full Version : Pedal meeting?



timkermans
13 december 2009, 00:54
Iemand zin? Kheb weer goesting om wat te verkopen/ruilen,... Dus... Wie is game? Liefst onderkant Nederland wegens van Antwerpen te zijn...

FrankC
13 december 2009, 00:56
Iemand zin? Kheb weer goesting om wat te verkopen/ruilen,... Dus... Wie is game? Liefst onderkant Nederland wegens van Antwerpen te zijn...


Zeg het maar... wat wil je ruilen?

timkermans
13 december 2009, 01:01
Das voor Gitaarmarkt hé!

Ik zou eerst vééél willen testen...

Ash ketchum
13 december 2009, 01:29
Een wah shoot-out misschien of een modded pedal meet?

Mitch
13 december 2009, 11:40
Als iemand dan in bijv. Roosendaal of Breda een goede ruimte heeft of een ruime oefenruimte kan huren ben ik er wel voor in. Gemodificeerde pedalen genoeg op mijn board :D

timkermans
13 december 2009, 13:23
Cool! Ik kijk es...


Grtjs!

Thiez
13 december 2009, 15:33
popstichting roosendaal heeft ruimten te huur in het weekend nog maar die verhuren niet voor een losse keer. Misschien kun je die bij het station in roosendaal eens proberen. Ook handig voor mensen die met de trein willen komen. Zijn soort cityboxen vast naast het station. Weet niet precies hoe het heet die ruimte.

Wicked Willy
13 december 2009, 18:19
SafeRent (tien tekens)

Nielsje
13 december 2009, 18:36
Mits datum een beetje goed uitkomt, ben ik er wel bij hoor :-)

timkermans
14 december 2009, 00:03
Misschien bij Haarguitars? Heeft er daar niemand connecties? Kunnen we gleijk zijn pedaaltjes includen...

Grtjs!

Mitch
14 december 2009, 01:23
Sinds wanneer zit die in Zuid Nederland?

Wicked Willy
14 december 2009, 02:14
Wij repeteren daar al weer een jaar of 4. Kan eventueel in oefenruimte van mijn band. Dan zijn er ook wat amps voorhanden.

timkermans
14 december 2009, 09:17
Sinds wanneer zit die in Zuid Nederland?

Ja joh, maar daarvoor wil ik me wel verplaatsen! ;-)

timkermans
15 december 2009, 13:28
Misschien vragen of www.crushthebutton.be wil meedoen? Heb ik net ontdekt,... Nog niet geweest, maar lijkt me zaaalige shop...

soup
15 december 2009, 15:05
Als zij naar bv. Antwerpen (of ergens in brussel) zouden komen zou dat perfect zijn haha.

timkermans
15 december 2009, 17:37
Hahaha!

ze zijn trouwens van Brussel...

soup
15 december 2009, 18:16
Ah had even op hun site gekeken en dacht dat het iets uit Brussel was, W-Brabant al, maakt niet uit. :D

timkermans
24 december 2009, 19:17
Dussss......


Wie heeft een lokatie en een voorstel tot datum?

Grtjs!

Mitch
26 december 2009, 00:58
JIJ bent toch dit topic begonnen? :D

timkermans
26 december 2009, 01:37
OKOK

Kwestie van een lokatie te vinden dus... Ik zal es kijken in Breda of omstreken... Zijn er hier nu echt geen mensen van Breda die een repetitieruimte ter beschikking hebben?

Thiez
26 december 2009, 21:16
Bij de mezz in breda kun je ruimte huren. Dit is 25 euro voor een grote ruimte. Maar ik vind een grote ruimte nog steeds kut.
Je zou ook eens kunnen kijken bij Jack Bass:
http://www.jackbasspa.nl/
Hier is het wel 35 euro huur voor 1 keer maar dit zijn grote ruimtes, versterkers enzo zijn aanwezig eventueel, en drinken 1 euro per consumptie. (heb hier met mijn vorige band gerepeteerd)

timkermans
26 december 2009, 21:21
Super! Kan jij es checken voor mogelijke data?

Nielsje
26 december 2009, 21:32
JIJ wil toch een meeting? :D

Shaggy
26 december 2009, 22:27
http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_seriousfun.gif

Thiez
27 december 2009, 00:19
haha zoals gezegd. Dan moet je zelf even bellen, heb je de site gegeven. Ik repeteer er ook niet meer met mijn huidige band.

timkermans
27 december 2009, 11:27
Ah! Ok! Daar had ik over gelezen... Ik bel asap


...


Mail sent!

Jordii
27 december 2009, 11:35
Bij de mezz in breda kun je ruimte huren. Dit is 25 euro voor een grote ruimte. Maar ik vind een grote ruimte nog steeds kut.
Je zou ook eens kunnen kijken bij Jack Bass:
http://www.jackbasspa.nl/
Hier is het wel 35 euro huur voor 1 keer maar dit zijn grote ruimtes, versterkers enzo zijn aanwezig eventueel, en drinken 1 euro per consumptie. (heb hier met mijn vorige band gerepeteerd)

Ik ga daar optreden :rockon: (Mezz)

Thiez
27 december 2009, 17:47
ben niet zo een fan van de mezz. zeker de repetitie ruimten niet. 25 euro voor een klote ruimte. Het is meer een steegje zo smal dan een repetitie ruimte.
Jack bass is wat duurder maar die dan krijg je een mooie grote ruimte. Zeker voor een meeting is dit erg fijn want in de mezz moeten er 2 mensen uit 2 mensen in.

timkermans
1 januari 2010, 22:38
Jack Bass PA heeft geantwoord. Het kan bij hem eind februari evt. 28 februari?

Wat vinden jullie?

Grtjs!

Thiez
1 januari 2010, 23:28
misschien als ik vrij ben dat ik wel even langs kom maar ik heb niet echt interessante pedalen ofzo :P

Mitch
1 januari 2010, 23:53
Anderhalve maand na de grote meeting in Almere een kleinere, inhoudelijke meeting? Lijkt me geen slecht idee. Misschien wel zo handig om te kijken wat je precies wil doen. Bijvoorbeeld 1 ruimte, klein aantal deelnemers of meerdere ruimtes met meer mensen, bepaalde shootouts, etc. etc.
De ervaring is dat als er geen plan is, iedereen zoveel mogelijk gear meeneemt om te pochen maar dat je dan op een dag eigenlijk bij lange na niet test wat getest had kunnen worden. Believe me, zo'n dag kan buitengewoon interessant zijn maar ook oersaai als je niet uitkijkt.
Een kleine inventarisatie m.b.t. datum is ook geen slecht idee.

Als je plannen iets concreter zijn wil ik met ale plezier een sticky maken hier.

Thiez
2 januari 2010, 00:03
denk dat je idd ff strak plan op moet zetten. of je echt alleen pedalen doet of ook amps etc.
en zou de datum denk ik verder vooruit plannen zodat mensen kan hebben om aan te melden dat je een lijstje krijgt met mensen die komen en een lijstje met gear die aanwezig is.

Mitch
2 januari 2010, 11:09
Een paar verschillende amps zijn altijd wel aardig. Dus bijvoorbeeld een Fender, een Vox, een Marshall en iets moderns als een Koch of Engl. De combinaties zijn vaak juist verrassend. Maar als iedere enthousiasteling zijn amp gaat meeslepen en je hebt maar één ruimte...

timkermans
2 januari 2010, 12:01
Misschien een Fender clean platform, een Marshall en een AC30 achtige? En 1 high gainer (als het echt moet :-D ? )

Laat ons het gewoon over pedaaltjes hebben, in Almere zal het eerder amps & guitars zijn, dacht ik?

Ik denk ook dat het iets te veel geld kost om 2 of 3 ruimtes te huren. Maar voor planning zorg ik wel.

Mitch
2 januari 2010, 12:33
Als je weet hoe groot die ruimte is zou ik wel een maximum aantal op die meeting zetten
*herinnert zich twee heeeeeeel erg zweterige meetings met teveel man in een klein hok*
En een specifieke datum, die niet in één of andere vakantie valt is ook een goed plan.

Lexvandoef
2 januari 2010, 14:51
*herinnert zich twee heeeeeeel erg zweterige meetings met teveel man in een klein hok*

Ohja, dat was leuk! :seriousf:

Dimitri92
2 januari 2010, 15:16
Klinkt interessant:) K kom van Goes dus afstand moet wel te overbruggen zijn :crazyhappy:

Thiez
2 januari 2010, 15:55
de ruimtes zijn opzich aardig groot en op de gang staan eventueel ook wat banken als je ff uit het geluid wilt.
Maar ik denk als je 1 ruimte doet je max een man of 10 moet doen.

j-op
2 januari 2010, 21:10
Ik ben eventueel ook wel te porren voor zo'n meeting, ik ben specifiek vooral benieuwd naar hoe mijn ('88 blacklogo) Rat met LM308 zich houdt tegenover een OCD, een Dirty Little Secret en als die überhaupt te vinden is, een Earthquaker White Light. Ik neem natuurlijk wel maar even voor het gemak aan dat het incrowd volk voorrang heeft tegenover zo'n noobje als ik.

Wat ik kan meenemen:
- '88 Rat
- Malekko Echo 600 Dark
- Fulltone '69
- EHX Pulsar
- Earthquaker Hoof Fuzz (die zal tegen die tijd wel hier zijn)
Ik weet het, niet heel veel, maar in mijn ogen zijn er slechtere pedaaltjes te vinden. ;)

Thiez
2 januari 2010, 21:24
Ik ben zelf wel benieuwd naar de dirty little secret ook. Lijkt me een gaaf pedaaltje en zit wel te twijfelen om hem aan te schaffen.
Ik hem niet veel bijzonders van pedalen maar lijkt me gaaf om erbij te zijn en het een en ander te horen.
Pedalen die ik heb zijn:
- marshall RG1
- Visual sound Jeckyll & hyde
- Boss Rv-3 reverb/delay
- Dan electro cool cat chorus (de mint groene versie)
- Zelfbouw purple plexi maar die is nog in de maak

Mocht iemand interesse hebben in 1 van pedalen hoor ik het wel. (als ik op de gekozen datum kan ben ik zeker aanwezig) Heb eventueel ook een engl blackmore top en een K&E 2x12" cabinet.

Mitch
3 januari 2010, 11:55
Breda is prima te doen. Als de datum schikt ben ik zeker van de partij. Mét Dirty Little Secret...

Thiez
3 januari 2010, 14:56
het is rijsbergen. ligt net iets verder dan breda. tussen etten leur en zundert.
Jack bass is boerderijtje in middle of nowhere wat om is gebouwd tot wat oefenruimtes.

Maar ben erg benieuwd wat er hier nog meer uit gaat komen. Als het goed opgezet word lijkt het me zeker een leuke meeting.

timkermans
3 januari 2010, 17:12
Er zijn meerdere ruimtes beschikbaar die dag,..

Wat zijn de gewoontes qua financien? Dat de organisator die betaalt? Of wordt de kost gedeeld onder deelnemers?

Grtjs!

Mitch
3 januari 2010, 17:19
Organisator schiet eventueel voor en aan het eind van de middag, als iedereen aanwezig is even het bedrag delen door het aantal deelnemers en met de pet rond.
Af laten hangen van het aantal inschrijvingen of je meer dan één ruimte wil doen. En het aantal inschrijvingen zal weer afhnagen van de datum. Ik heb geen idee of en wanneer er schoolvakanties zijn eind februari?

timkermans
3 januari 2010, 17:24
Ben maar een domme Belg... :-D Wanneer is het bij jullie vakantie dan? Bij ons is het tot 21 febr...

Dus ik denk dat 28 februari best wel ok is...

Mitch
3 januari 2010, 17:29
Ik ben een domme kinderloze Ollaander :D
Geen idee dus.

Dirk_Hendrik
3 januari 2010, 17:31
Organisator schiet eventueel voor en aan het eind van de middag, als iedereen aanwezig is even het bedrag delen door het aantal deelnemers en met de pet rond.


Correctie.

Bovenstaand is het voorstel. In de praktijk staat de organisator bankgegevens uit te wisselen met leden die wel regelmatig in het groete "post je nieuwe pedalboard" topic posten maar voor de verandering zonder een cent op zak op stap zijn gegaan...

Dirk_Hendrik
3 januari 2010, 17:33
Ik ben een domme kinderloze Ollaander :D
Geen idee dus.

http://www.schoolvakanties.nl/ :dontgeti:

Geen grapje. Wss opgezet door een blije huismoeder die een cursus websites bouwen doet...

Nielsje
3 januari 2010, 17:34
Correctie.

Bovenstaand is het voorstel. In de praktijk staat de organisator bankgegevens uit te wisselen met leden die wel regelmatig in het groete "post je nieuwe pedalboard" topic posten maar voor de verandering zonder een cent op zak op stap zijn gegaan...

Feest der herkenning :D
Of mensen die wél naar een meeting willen komen, maar dan liever afhaken op het moment dat er gelapt moet worden...


http://www.schoolvakanties.nl/ :dontgeti:

Geen grapje. Wss opgezet door een blije huismoeder die een cursus websites bouwen doet...

Hm.. niet slecht! Lang leve blije huismoeders!
Maar goed: Afhankelijk van de datum kom ik gewoon, met een handje vol pedalen die leuk zijn, afhankelijk van het gezochte, danwel gewenste.

Mitch
3 januari 2010, 17:35
Ach so!
20-02-10 t/m 28-02-10 is 't dus nog vakantie hier. Mijn ervaring is dat er dan veel mensen richting wintersport zijn of studenten naar hun ouderlijk huis, afijn, dat soort dingen. Maar anders prik je het gewoon op die 28e?
Sticky maken?

Thiez
3 januari 2010, 17:36
hier in brabant zijn de vakanties (bij avans) van 13 tot 21 feb. dus daar klopt de site al niet.

timkermans
3 januari 2010, 17:40
Ach so!
20-02-10 t/m 28-02-10 is 't dus nog vakantie hier. Mijn ervaring is dat er dan veel mensen richting wintersport zijn of studenten naar hun ouderlijk huis, afijn, dat soort dingen. Maar anders prik je het gewoon op die 28e?
Sticky maken?

Ik was aant denken om het in de avond te doen? Dan zijn de meesten toch al terug , en is hun middag niet verknoeid? 28 febr tss 18u en 22u dus...

Huur ik 2 ruimtes? Das 64 euro afgerond voor de 2 ruimtes...

Mitch
3 januari 2010, 17:41
Nee joh, 's middags. Een meeting in het weekend en zéker op zondag is in de middag.
Forumtraditie.

En persoonlijk vind ik dat ook wel zo prettig...

Nielsje
3 januari 2010, 17:43
4 uur is niet lang hoor...

G.G.
3 januari 2010, 18:19
Kan echt niet duidelijk vinden welke pedaaltjes er allemaal vergeleken willen worden met welke amps en welke gitaren. TS wat wil je precies vergelijken? of is het gewoon een "neem je meuk mee en we zien wel" meeting.

Thiez
3 januari 2010, 18:33
ik denk dat er eerst een datum vast moet staan. dan kom je vanzelf te weten wie er komen en wat voor pedalen iedereen meeneemt. Dit is echter de taak van de organisator. Een goede meeting opzetten valt nog niet mee.

@ts: heb je bij jack bass erbij vermeld dat het voor een gitaarnet meeting is? Misschien dat als je verteld dat het voor een pedalenmeeting is en je dus misschien meerdere ruimtes huurt en langer dan de repetitie tijd enzo dat hij een speciale prijs voor je kan maken.

timkermans
4 januari 2010, 01:00
Hehehe

Heb gevraagd voor korting, maar twas een verloren zaak! :-( Ok, dus smiddags.

Ik zal es nadenken voor een concept.
*Zowiezo een low gain pedal shoot out, TS categorie, en non-TS categorie... Dat is voor mij het belangrijkst...
*Misschien ook een vergelijk tussen de M13 en enkele pedalen die gemoddeled zijn? Mijn M13 + board met analoge pedalen zijn iig paraat.

Wat willen jullie?

TimS
4 januari 2010, 01:37
Ik heb wel een Keeley TS-9 Mod+ voor je, maar ik zou me denk ik wat verloren voelen tussen alle doorgewinterde GN helden daar. Op dit soort meetings komen toch vooral de actievere leden?

Mitch
4 januari 2010, 01:38
Dat zijn al twee heel leuke dingen. Low gain overdrives zijn heel interessant, zitten vaak reuze grote verschillen in. Vooral qua samenwerking met amps/gitaren. En een vergelijk tussen de M13 (die volgens zeggen een stuk overtuigender klinkt dan de 'oude' L6 troep) en echte analoge pedalen lijkt me ook heel tof.
Maar nog even voor de duidelijkheid: eerst datum. 28 februari vastzetten?
Zodra duidelijk is wanneer en wat precies maak ik een sticky.

Mitch
13 januari 2010, 23:25
Jongens toch, wat een organisatie talent. Zullen we het zelf maar weer doen?

Nielsje
13 januari 2010, 23:47
Alweer zelf?..... :(

Mitch
14 januari 2010, 00:04
Kortom, wie heeft er zin in een meeting in het Westen van het land? :D

E-J
14 januari 2010, 00:24
Ik wil ook meehelpen maar... ik woon niet bepaald in het westen des vaderlands. Zeg maar gerust in een uithoek (Maastricht/Sittard) :seriousf:

Ik zou in ieder geval graag willen komen, kan mijn OKKO Diablo mee (al heeft Nielsje er nu ook één?). Is het trouwens niet mogelijk om het doordeweeks te doen, of zit iedereen dan te bakkeleien met werk enzo?

Groetjes,
Emiel

timkermans
16 januari 2010, 20:11
Hola Hola,

het idee ligt niet in de kast, gewoon omdat ik niet heb gepost... De repetitieruimte is gereserveerd, maar het is mogelijk dat ik de mensen van crushthebutton.be kan engageren voor ook een ruimte op zich te nemen, waardoor we echt wel mooi spul bijeen gaan krijgen..


einde weekend gebeurt de programmatie...

Mitch
16 januari 2010, 20:19
Hé da's leuk! Maar wat is de datum dan?

Chris Winsemius
16 januari 2010, 21:27
Hoewel een andere meeting:

ik zal morgen op de meeting bij NLM in Almere (zie topic in Off Topic) iig. een aantal pedalen meenemen waaronder 'n stapeltje chorussen:
- Boss CE-1
- Boss CE-2
- Ibanez SC of CS 9
- Ibanez RC99 (RotaryChorus)
(m'n EH SmallClone is geconfiskeerd door Tristan... ;) )

Realeigo
16 januari 2010, 21:29
Hoewel een andere meeting:

ik zal morgen op de meeting bij NLM in Almere (zie topic in Off Topic) iig. een aantal pedalen meenemen waaronder 'n stapeltje chorussen:
- Boss CE-1
- Boss CE-2
- Ibanez SC of CS 9
- Ibanez RC99 (RotaryChorus)
(m'n EH SmallClone is geconfiskeerd door Tristan... ;) )

Ik kom de CE-1 ff vergelijken met de CE-2.
Kijken of de compactere versie een beetje tegen de CE-1 is opgewassen.

timkermans
16 januari 2010, 21:29
Hé da's leuk! Maar wat is de datum dan?

Het wordt hoogstwaarschijnlijk toch 28 feb...

Vriendelijke groeten,

Tim Kermans

j-op
16 januari 2010, 22:04
Hola Hola,

het idee ligt niet in de kast, gewoon omdat ik niet heb gepost... De repetitieruimte is gereserveerd, maar het is mogelijk dat ik de mensen van crushthebutton.be kan engageren voor ook een ruimte op zich te nemen, waardoor we echt wel mooi spul bijeen gaan krijgen..

Gaaf! Ik hoop dat ze zich genoodzaakt voelen om een Malekko B:Assmaster mee te nemen.

HaroldA
18 januari 2010, 00:18
Leuk, ik doe mee!

Mogelijke leuke pendalen:
* Ross Phaser (+clone)
* MI Audio Blues Pro (+clone)
* Cry Baby (nogal gemod)
* PT-80 delay
* OD-1
* Diamond J-Drive mk3
* X2 Digital Wireless (is ook een pendaaltje!)
* Turbo Tuner
* En vele anderen ;)

Ik kan dan waarschijnlijk ook een Marshall 2203 top meenemen, eventueel met een 1960B met greenbacks.

Ik hoor nog wel van de organisatie wat ik mee moet nemen?

timkermans
20 januari 2010, 14:12
Hey Harold!

Geweldig! Pak maar mee! Dan hebben we het Marshall gebeuren al gecovered.

HaroldA
20 januari 2010, 14:24
Gaan er categorieën komen en dan max "X" minuten testen per categorie?

Ik denk aan:
* Tubescreamer/booster
* Overdrive
* Distortion
* Fuzz
* Phaser
* Flanger
* Wah
* Chorus

En als er te weinig kandidaten/geïnteresseerden zijn voor een categorie die doorstrepen?

Mitch
20 januari 2010, 14:31
Tenzij je het heel klein houdt qua deelnemers kom je niet verder dan een categorie of vier in een paar uur. Zeker als je dezelfde pedalen over meerdere versterkers en met meerdere gitaren wil testen, wat me uiterst nuttig lijkt.
De datum is definitief, er komt straks een sticky.

Nielsje
20 januari 2010, 14:41
Tja, een hoop pedalen zijn natuurlijk al een keer aan de beurt geweest.
Zelf wil ik wel een wah vergelijkings testje doen, dat is volgens mij al een tijd geleden.

Ook interessant om eens te proberen:

Voedingen, ruis of geen ruis?

Tristan
20 januari 2010, 15:18
Misschien kom ik ook wel...
Wat betreft low gain drives heb ik:
Danelectro Transparent Overdrive
Lovepedal amp50

op mijn board:
Jim Dunlop Jimi Hendrix Wah
Visual Sound Visual Volume
Boss OC-2
Lovepedal Pickle Vibe
Homebrew Electronics Big D
Electro Harmonix Small Clone
Electro Harmonix Deluxe Memory Man

Dat idee van analoge pedalen vergelijken met de M9/M13 lijkt me erg tof...
Wah test lijkt me ook cool...

Thiez
20 januari 2010, 15:54
Ik moet even bekijken of ik kan. Heb namelijk zondag ook bandrepetitie tot uur of 2 maar misschien dat ik daarna nog even door kom.
Wat zijn de tijden van de ruimte die je gehuurd hebt? (kan ik kijken of het de moeite is)

Pedalen die ik eventueel mee zou kunnen nemen zijn:
Boss rv 3 reverb/delay
Dan electro Cool Cat chorus (de mint groene versie, niet de goedkopere blauwe)
VS Jekyll & Hyde
Geoffrey Teese RMC 3 wah