PDA

View Full Version : Aanschaf versterker bij el. gitaar



Git Aar
12 december 2009, 21:53
Binnenkort hoop ik een el. gitaar aan te schaffen. Welke gitaar weet ik nog niet, dat ga ik binnenkort proberen. Ik denk dat het iets van een Epiphone wordt. Misschien wel een hollowbody.
Nu heb ik een akoestische versterker 40W. Die zal ik ongetwijfeld kunnen gebruiken maar ik weet niet of dat wel klinkt. Zijn er redenen om een andere versterker erbij te kopen, of maakt het niet uit of ik een akoestische versterker gebruik of bijv. een Roland Cube?

caliban
12 december 2009, 21:59
Deze vraag hoort thuis in het versterkers subforum denk ik.

Git Aar
12 december 2009, 22:24
sorry, misschien kan dit veranderd worden door de plaatselijke mod

caliban
12 december 2009, 22:31
Ik zal misschien even op je vraag ingaan. Ik heb geen of weinig verstand van hollowbodies, maar voor een gemiddelde elektrische gitaar denk ik dat je beter af bent met een elektrische gitaar versterker (de grenzen zijn niet altijd scherp).
Heel erg veel hangt af van het budget wat er beschikbaar is. Roland cube is in de lagere prijscathegoriën een van de beste opties. Indien je richting de 400 euro kan uitgeven, kan je ook beginnen kijken voor een lampenversterker.
Is het de bedoeling om een amp te hebben om te repeteren en op te treden, of moet hij niet hard kunnen?

Git Aar
13 december 2009, 15:37
Nee, hoeft niet hard. Vooral thuisgebruik en beetje spelen met familie/vrienden.

Quicksilver
13 december 2009, 15:47
Nee, hoeft niet hard. Vooral thuisgebruik en beetje spelen met familie/vrienden.

Dan raad ik persoonlijk geen buizenversterker aan, die klinken op zacht volume naar mijn mening vaak minder goed dan solid state versterkers (maar op harder volume hoor je het verschil echt HEEL goed, geloof me).

-Peavey Vypyr (zelf niet geprobeerd maar schijnt erg goed te zijn)
-Vox AD15VT/AD30VT zijn fijne versterkers (zit wel 1 buis/lamp in, een 12AX7 om precies te zijn)
-Line 6 Spider IV schijnen ook heel goed te zijn (ook nog niet gehoord)

Git Aar
13 december 2009, 17:36
Mijn akoestische Stagg 40W is dus niet geschikt?

Thomann verkoopt die Line 6 Spider versterkers in combi met wat ES modellen voor leuke combiprijzen.
Eerst rond de kerst eens eea uitproberen bij de wat grotere gitaarwinkel. Mochten ze daar ook leuke combiprijzen hebben neem ik het daar gewoon af.

Iig bedankt voor de info.

Quicksilver
13 december 2009, 17:52
Mijn akoestische Stagg 40W is dus niet geschikt?

Thomann verkoopt die Line 6 Spider versterkers in combi met wat ES modellen voor leuke combiprijzen.
Eerst rond de kerst eens eea uitproberen bij de wat grotere gitaarwinkel. Mochten ze daar ook leuke combiprijzen hebben neem ik het daar gewoon af.

Iig bedankt voor de info.

Nee, die is niet goed geschikt. Bovendien: het is ook nog eens stagg. :makeup:
Line 6 Spider IV schijnen inderdaad erg goed te zijn. En inderdaad een goed advies naar jezelf: gewoon ff zelf proberen dan merk je vanzelf wat je beetje fijn is. En aangezien je beetje beginner op elektrisch bent (toch) is het fijn om een spider te nemen: ingebouwde tuner (op de 30watt versie, weet niet of alle versies dat hebben) en een hele zooi aan effecten waar je lekker mee aan de rommel kunt zodat je een beetje in de gaten krijgt wat allemaal mogelijk is. Ik zeg: doen! :ok:

caliban
13 december 2009, 18:33
Of een heel kleine buizen amp, zoals de Tiny Terror of zo?