PDA

View Full Version : Cool pedals Dirty Devil



Jay75
12 december 2009, 20:06
Vandaag even kort geprobeerd toen ik met een vriend van me een basgitaar ging kopen.

http://www.coolpedals.de/coolpedals/DIRTY_DEVIL.html

Ik vond 'm echt heel erg goed klinken, en toevallig ben ik op zoek naar een goed booster/distortion/overdrive pedaal. Dus eigenlijk precies wat ik zoek.

Wel vrij prijzig, 195 euro al is een goed pedaal natuurlijk altijd aan de prijs. Ik heb een tonebone gehad, maar die vond ik niet bijzonder. Dit pedaaltje klonk al veel beter vond ik in de korte tijd dat ik het even voor een testritje nam.

Ik heb een Marshall JCM 800 combo 4010, dus geen extra trappen en tijdens solo's gebruik ik nu een EQ die mijn normale sound wat harder maakt. Maar omdat ik soms alleen als gitarist in de band speel, mis ik wat ballen omdat ik niet echt superveel gain gebruik.

Dus ik denk er nu zwaar over dit pedaaltje te kopen, ook omdat het bij mijn andere band ook bruikbaar is, waar ik alleen maar of een boost of een klein randje nodig heb.

Maar omdat het wel veel geld is en het is een boutique pedaal, wat vinden de experts ervan.
Ik gebruik eigenlijk nooit pedalen, meestal alleen gitaar --> amp.

En wat zijn eventuele overige opties?

Jay75
12 december 2009, 20:07
http://www.youtube.com/watch?v=3u6bSxXtHAE

Dirk_Hendrik
12 december 2009, 20:27
OK, off we go. Prijs lijkt me redelijk. Het is geen apparaat dat in grote getale van de lopende band rolt dus zijn de produktiekosten relatief hoog. Als je er nog een beetje aan wil verdienen zit je snel aan dit soort prijzen. Kijk voor de grap naar een Zvex SHO en z'n prijsje. Dan is dit ding ineens spotgoedkoop.


195 euro al is een goed pedaal natuurlijk altijd aan de prijs.
Niet echt. Er zijn legio verdomd goede pedalen te vinden voor belackelijk weinig. Uiteraard zal elke non-low budget fabrikant je willen vertellen dat goede waar een hoge prijs hoort te hebben. En daarmee dus ook de instelling dat een goedkoop pedaal "dus" niet goed kan zijn.




Ik heb een tonebone gehad, maar die vond ik niet bijzonder. Dit pedaaltje klonk al veel beter vond ik in de korte tijd dat ik het even voor een testritje nam.


gefeliciteerd dan! Je hebt zonet kennisgemaakt met een aangepaste tubescreamer met extra booster. ;)




Dus ik denk er nu zwaar over dit pedaaltje te kopen, ook omdat het bij mijn andere band ook bruikbaar is, waar ik alleen maar of een boost of een klein randje nodig heb.

Hij beviel toch? Lekker doen!



Maar omdat het wel veel geld is en het is een boutique pedaal, wat vinden de experts ervan.
En wat zijn eventuele overige opties?

Wat maakt em boetiek? Als ik naar een kledingboetiek ga en heb afgerekend krijg ik m'n kleding nog niet mee. Die gaat eerst weer bij de kleermaker langs om alles exact naar mijn maten af te maken. Als ik naar de bonbonwinkel ga voor bonbons met met mijn naam er op krijg ik die over 2 dagen. Met m'n naam er op. Dit ding is wat dat betreft "gewoon" stock. Dit is wat je krijgt, andere smaken zijn er niet. Maar als het bevalt, prima!

Andere opties voor jou?
Met die boost? Fulltone Fulldrive bijvoorbeeld?

Verder, in het land der TS-sn
Ibanez TS9DX
Boss SD-1
Menatones..
...
...

en wat er verder nog is aan TS-achtigen. En dan hebben we het nog niet eens over eventueel 2e hands gehad.

toneblo
12 december 2009, 20:37
Enorm bedankt nog voor mijn ts Dirk H, heb je ook mijn mail naderhand nog gelezen?

Ts rules! :ok:

Dirk_Hendrik
12 december 2009, 20:41
ik heb je volgens mij vanmiddag gereply-ed?
toneblo(nk) toch? ;)

toneblo
12 december 2009, 20:55
yep!
Nog niks gezien ici!

Jay75
12 december 2009, 21:08
OK, off we go. Prijs lijkt me redelijk. Het is geen apparaat dat in grote getale van de lopende band rolt dus zijn de produktiekosten relatief hoog. Als je er nog een beetje aan wil verdienen zit je snel aan dit soort prijzen. Kijk voor de grap naar een Zvex SHO en z'n prijsje. Dan is dit ding ineens spotgoedkoop.


Niet echt. Er zijn legio verdomd goede pedalen te vinden voor belackelijk weinig. Uiteraard zal elke non-low budget fabrikant je willen vertellen dat goede waar een hoge prijs hoort te hebben. En daarmee dus ook de instelling dat een goedkoop pedaal "dus" niet goed kan zijn.




gefeliciteerd dan! Je hebt zonet kennisgemaakt met een aangepaste tubescreamer met extra booster. ;)



Hij beviel toch? Lekker doen!



Wat maakt em boetiek? Als ik naar een kledingboetiek ga en heb afgerekend krijg ik m'n kleding nog niet mee. Die gaat eerst weer bij de kleermaker langs om alles exact naar mijn maten af te maken. Als ik naar de bonbonwinkel ga voor bonbons met met mijn naam er op krijg ik die over 2 dagen. Met m'n naam er op. Dit ding is wat dat betreft "gewoon" stock. Dit is wat je krijgt, andere smaken zijn er niet. Maar als het bevalt, prima!

Andere opties voor jou?
Met die boost? Fulltone Fulldrive bijvoorbeeld?

Verder, in het land der TS-sn
Ibanez TS9DX
Boss SD-1
Menatones..
...
...

en wat er verder nog is aan TS-achtigen. En dan hebben we het nog niet eens over eventueel 2e hands gehad.

Hey thanks. Ja ik wil'm waarschijnlijk wel hebben, en zoek niet perse naar een TS.
Liever ietsje meer en dat heeft deze dus OOK nog.