PDA

View Full Version : DR strings kleur



Felanovic
11 december 2009, 21:46
Hallo,

Weet iemand waar ik DR-strings die gekleurde serie kan halen/bestellen in NL. Vox Humana heeft DR-strings alleen niet die gekleurde.

alvast bedankt !

Shaggy
12 december 2009, 11:35
saitenmarkt.de heeft ze geloof ik

Felanovic
12 december 2009, 11:57
Thnx voor posten ! Ik heb ze gevonden !

ltr

bagheera
12 december 2009, 13:34
das wel een leuke gimmick kleuren op je snaren

The Running Man
13 december 2009, 00:02
Heb een keer zwarte op een goth explorer van m'n zoon gedaan.
Zeer duister. Hou er wel rekening mee dat die gekleurde coating er redelijk rap af gaat. Het is niet te vergelijken met de hechting van Elixers of zo.:rockon:

Thiez
13 december 2009, 14:43
Ze zijn ook te koop bij muziekcentrum van gorp in roosendaal. Daar hangen echter alleen de roze en blauwe.

Justinschut
13 december 2009, 14:48
Gaat die coating er nou alleen snel af waar je aanslaat of krijg je er ook echt zwarte vingers van ?

The Running Man
13 december 2009, 14:56
Gaat die coating er nou alleen snel af waar je aanslaat of krijg je er ook echt zwarte vingers van ?

Ter plaatse van fretten (zeker als je veel bending hanteert) en aanslaggebebied (wat een woord).
Echt zwarte handen.... nee.
Maar na korte tijd zie echt wel kale plekken; op afstand geen probleem.
Zwart is op een donder podium soms lastig.:rockon:

toneblo
13 december 2009, 14:59
Wereld sig!!!! :mmmm::punk:
Zwart is op een donder podium soms lastig.:rockon:

The Running Man
13 december 2009, 16:27
Wereld sig!!!! :mmmm::punk:

Het was geen schrijffout btw .........
Zoonliefs bandleden waren toen gek op donker, rook en flitsen, schaarse verlichting.

:rockon:

Eko
13 december 2009, 20:41
Ik heb zeker een jaar of 2 lang alleen maar DR Blackcoateds gebruikt. De muziekwinkel moest ze voor mij apart bestellen. Per doos ging dat wel. Ik werd er alleen gek van dat je niet even een set kon halen als je het vergeten was te bestellen.
Zwarte snaren zijn lastig op een podium. Ik gebruikte ze alleen op een strat met een maple neck. Met een donkere rosewood of ebben toets is het nog erger.
De tone is trouwens zeer goed.

Felanovic
13 december 2009, 22:03
Ik speel nu op elixers ! En die coating vind ik superfijn, want ik heb nogal last van zweethanden. Maar als ik het goed begrijp zou ik er dan qua (coating) kwaliteit op achteruit gaan. Ik denk dat ik gewoon een keer een setje ga proberen.

Eko
14 december 2009, 21:56
Ik ben ook gezegend met wat zurig zweet. Alles al geprobeerd niets helpt. DR `s waren een eerste poging om dat op te lossen. De coating is wat sneller weg van de plek waar je aanslaat. Ook vond ik dat de plain strings ( G/B/E) sneller vervormden op de plek waar de frets zitten. Als je ze er afhaalde waren ze echt compleet vervormd als een muizentrap. Dat is met Elixir beduidend anders.
Opgemerkt moet worden dat ik in die tijd met.11 speelde, misschien dat die meer vervormen.
De Elixirs die ik sindsdien gebruik zijn stukken beter qua levensduur.

Felanovic
14 december 2009, 22:01
Ahaaa ok!

Jaa leek me wel geinig gekleurde snaren. En ik dacht gecoat ook nog ! Maar blijkbaar ga ik er op achteruit en de kwaliteit van de snaren staat natuurlijk op no. 1.

Thnx voor de informatie.

Tankman
15 december 2009, 11:06
Ik heb een keer DR-strings gebruikt, en die waren binnen een maand helemaal verroest,en dat heb ik nou nog nooit last van gehad. Sindsdien alleen maar Ernie Ball en ook nooit meer last van gehad.

Die kleurtjes op die snaren zijn wel geining, maar ik zou niks van DR aanraden.

Fieldy van KoRn gebruikt op zijn bass ook van die gekleurde snaren. Het ziet er wel erg gaaf uit. De ene keer blauw, de andere keer weer rood.