PDA

View Full Version : Een cabinet voor bij een head :) VOX AC30



Jay75
11 december 2009, 20:05
Ik ga waarschijnlijk een Vox AC30CCH kopen, maar daar moet een cabinet bij.
Ik wil 2 speakers, omdat het anders te groot wordt.

Nu heb ik deze gezien, en lijkt me de meest logische keuze, maar wat is er nog meer?
Ik speel eigenlijk altijd op combootjes namelijk en hier weet ik echt niks van.

http://www.dv247.com/guitars/vox-v212bn-guitar-extension-speaker-cabinet--34912

Sound die ik zoek van Beatles tot AC/DC, dus ik denk eigenlijk dat die van hierboven wel okay is. Maar ben benieuwd, budget 200-300 euro, ook 2ehands.

Cheers

kenx
11 december 2009, 20:22
Ik ga waarschijnlijk een Vox AC30CCH kopen, maar daar moet een cabinet bij.
Ik wil 2 speakers, omdat het anders te groot wordt.

Nu heb ik deze gezien, en lijkt me de meest logische keuze, maar wat is er nog meer?
Ik speel eigenlijk altijd op combootjes namelijk en hier weet ik echt niks van.

http://www.dv247.com/guitars/vox-v212bn-guitar-extension-speaker-cabinet--34912

Sound die ik zoek van Beatles tot AC/DC, dus ik denk eigenlijk dat die van hierboven wel okay is. Maar ben benieuwd, budget 200-300 euro, ook 2ehands.

Cheers

WOW, hoe kan die cabinet nu zo goedkoop zijn? Of ben ik nu verkeerd?

Rooker
11 december 2009, 20:50
HUHH,, ja dat kan bijna niet! Dat scheelt bijna 400 eurie met hier....
VOX=Beatles dus ik zou dan zeggen doen die deal!
gr.
(al zag ik bij paul MCN ook een mesa op het podium)

Swaag
11 december 2009, 22:05
Deze maand nog bestellen, per 1-1-2010 gaat in de UK de btw omhoog.

the sure thing
11 december 2009, 22:08
Deze maand nog bestellen, per 1-1-2010 gaat in de UK de btw omhoog. Bestel AUB zo veel mogelijk in Engeland!!!! Het scheelt echt soms wel 40% in prijs. Ik heb er errug veel goede ervaringen mee.

Jay75
11 december 2009, 22:09
nouja, zit ik hiermee wel goed denken jullie?
Ik denk het ook wel, en vind het ook mooi die combi met de head, maar vaak zie je ook verschillende speakers of andere merken cabinets en heads, dus die eigenlijk niet bij elkaar horen.

En eigenlijk ook belangrijk, zou een Marshall JMP of JCM 800 ook op zo'n VOX cabinet passen?

VanMeekeren
11 december 2009, 22:29
:dontgeti: .. Ik heb hier in NL zo'n V212BN eens gekocht voor 200 EUR, tweedehands. Deze nieuwprijs is écht goedkoop. :O

Van Meekeren

Mitch
11 december 2009, 23:20
Met dat budget zit je daar ook wel een beetje aan vast. Die 212BN is op zich wel een mooie match natuurlijk, maar de kast en de speakers zijn op zijn zachtst gezegd niet bijzonder. Door een lage nieuwprijs wordt zoiets ineens aantrekkelijk maar ik zou serieus proberen door te sparen of iets te verkopen om je budget wat op te krikken. Een closed back 2x12 met V30's of M20's of (goedkoper) M25s is en heel goede match met een AC30CCH.

Jay75
11 december 2009, 23:46
En deze, hier zit wel maar 1 speaker in, maar heb ook ooit een AC30cc1 gehad, met ook 1 keer 12 en die klonkt ook goed.

Die is een celestion speaker, is dat iets?

http://www.thomann.de/nl/vox_v112nt.htm

jerome
12 december 2009, 00:19
nouja, zit ik hiermee wel goed denken jullie?
Ik denk het ook wel, en vind het ook mooi die combi met de head, maar vaak zie je ook verschillende speakers of andere merken cabinets en heads, dus die eigenlijk niet bij elkaar horen.

En eigenlijk ook belangrijk, zou een Marshall JMP of JCM 800 ook op zo'n VOX cabinet passen?



Ehhh.......

http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/DSC00015-100.jpg


Ik denk alleen dat in die Vox kast die jij postte helaas geen alnico's zitten aan de prijs te zien
En dat zijn nou juist de speakers die het allemaal zo lekker maken...

Mr. Dynamite
12 december 2009, 09:53
Wow, dat is allemaal wel erg goedkoop daar :crazyhappy:

Maar weet iemand hoe dat gaat met bestellen? komen er nog veel kosten bij voor invoeren en verzenden etc?? Ik ben zelf ook opzoek naar een andere kast dus dat is wel erg aantrekkelijk daar. :)

Rutger Molenberghs
12 december 2009, 11:00
Verzendkosten zal je erbij moeten rekenen, maar die vallen meestal heel erg mee.
Invoerrechten moet je niet betalen. Engeland behoort tot de EU, ook al betalen ze daar niet met de euro.

Rooker
12 december 2009, 11:03
Volgens mij zitten er juist wel Celestians in hoor. In de advertentie staat
BN212 als ik me niet vergis. Dit staat voor Blue neodog ofwel Blue Alnico's. Kijk maar is op www.musikproduktiv.de of zoiets. Daar staat exact dezelfde cab met meer specificaties erbij. Voor meer dan 3x de prijs volgens mij. Dus mijn inziens is dit echt een topdeal!

j3r03n
12 december 2009, 11:09
Ik weet niet waar jij kijkt, maar op die site die Jay75 aangeeft, staat dat er Vox Custom GHS12-30 speakers inzitten, en dat zijn de gewone standaard speakers. Wharfedale volgens mij.

http://www.voxshowroom.com/northcoast/images/products/hardware/wharfedale.JPG

kenx
12 december 2009, 14:02
Volgens mij zitten er juist wel Celestians in hoor. In de advertentie staat
BN212 als ik me niet vergis. Dit staat voor Blue neodog ofwel Blue Alnico's. Kijk maar is op www.musikproduktiv.de of zoiets. Daar staat exact dezelfde cab met meer specificaties erbij. Voor meer dan 3x de prijs volgens mij. Dus mijn inziens is dit echt een topdeal!

Man, leer ff lezen. Op de site die Jay aangeeft, gaat het over de VOX V212BN en jij hebt het bij musik produktiv over de V212BNX. Die is inderdaad uitgerust met blue alnico's, maar degene die Jay aanduidde in Engeland, is wel degelijk die met de gewone speakers, zonder X dus...

Edit: dit is de cab die jij bedoelde, maar dan uit engeland, op de site die Jay aangaf: http://www.dv247.com/guitars/vox-v212bnx-guitar-cab--62272

Rooker
13 december 2009, 11:23
Ahh, Excuus!
Verkeerd gekeken:makeup:

kenx
13 december 2009, 13:02
Ahh, Excuus!
Verkeerd gekeken:makeup:

excuus aanvaard ;)

:D

Tristan
13 december 2009, 13:44
Er staan meerdere Kool & Elfring cabs met Vintage 30's op gitaarmarkt, of je zou een Framus of Brunetti 2x12 cab met Vintage 30's kunnen kopen...
Dat lijken me wel goede combi's met een Vox AC30CCH head, een stuk beter dan zo'n Vox cab in ieder geval...

joesman
14 december 2009, 10:27
Ik heb zelf een vox cab met de blue alnico's,deze is natuurlijk een pak duurder dan degene die jij vermeldt maar het is dan ook een gigantisch groot verschil, ik heb ze naast elkaar gehoord en hoewel beiden voxcabs,toch een verschil van dag en nacht.Logisch als je bedenkt dat één blue alnico speaker al bijna je budget overstijgt natuurlijk.
Ik denk dat je voor jouw budget beter,zoals Tristan al aangeeft, eens naar die Kool&Elfrings kijkt,die zijn volgens mij voor hun geld echt super en matchen ook nog eens heel mooi met voxheads!