PDA

View Full Version : versterker voor epi standard



collette
11 december 2009, 17:41
heb mij net. twee dagen geleden de epi standard aangeschafd
heb een cube 15x versterker. maar krijg er niet uit wat ik wil
i de shop getest op een marshal. super vette sound.
ben dus aan het kijken voor een nieuwe amp.
welk beste budget van 300 euro

DeadHerring
11 december 2009, 17:57
of:
Test Blackstar HT5, Blackheart Little Giant, Orange Tiny Terror, Peavey VYPYR, etc. alles onder de 500 euro nieuwprijs, en koop het dan tweedehands

of:
spaar wat door. ik ben ook helemaal niet aan de Cube 15, maar voor die prijs is er niet zoveel beters hoor.


Ik zou persoonlijk kiezen voor de tweede optie, als ik jou was. Of de Tiny Terror, maar daar GAS ik dan ook behoorlijk op =) moet je ook een cab voor kopen trouwens, waardoor die waarschijnlijk net buiten je budget gaat vallen.

geert1976
11 december 2009, 18:25
of:
Test Blackstar HT5, Blackheart Little Giant, Orange Tiny Terror, Peavey VYPYR, etc. alles onder de 500 euro nieuwprijs, en koop het dan tweedehands

of:
spaar wat door. ik ben ook helemaal niet aan de Cube 15, maar voor die prijs is er niet zoveel beters hoor.


Ik zou persoonlijk kiezen voor de tweede optie, als ik jou was. Of de Tiny Terror, maar daar GAS ik dan ook behoorlijk op =) moet je ook een cab voor kopen trouwens, waardoor die waarschijnlijk net buiten je budget gaat vallen.

Je vergeet de VOX valvetronix vind ik eigenlijk de beste combo met een Epi:ok:

DeadHerring
11 december 2009, 18:36
idd ja, die ook... En marshall valvestate

collette
11 december 2009, 19:44
die marshall valvestate rond welke prijs zit deze

Ferraririk
11 december 2009, 20:10
die marshall valvestate rond welke prijs zit deze

Wat denkte ge zelf, als je een budget van 300 euro opgeeft

geert1976
11 december 2009, 20:12
die marshall valvestate rond welke prijs zit deze

Marshall valvestate ben ik niet zo wilt van, vind hem nogal schreeuwerig schel:makeup:

DeadHerring
11 december 2009, 20:18
De 8080 schijnen er veel fans van te zijn, dus kan niet slecht zijn. Eerlijk gezegd zou ik zelf veel eerder die Tiny Terror doen, of gewoon verder sparen, maar je kan wel slechtere keuzes maken.

DVBAS
11 december 2009, 22:12
Zou dit niet beter in versterkers passen?

Voor dat budget kan je ofwel een klein buizenversterkertje kopen of een betere moddeler (iets in de vox valvetronics reeks of zo).

Maar met een deglijke lampenbakje kan je niet veel misdoen ;).

m@rijn
11 december 2009, 22:45
ik zeg: de blackstar HT5 (ik kan me wel niet uitspreken over de VOX hier aangehaald). Heb hem zelf een paar maanden terug eens uitgetest in de winkel, en dat ding klinkt echt heerlijk. Kheb zelf ook een cube30 staan op mijn kot, en ben er eigenlijk ook niet echt tevreden over. Mocht ik enkel zo'n cube hebben, dan zou ik hem direct vervangen door de blackstar.

DeadHerring
11 december 2009, 23:05
^ idd... Maar voor iemand die van de Marshall-sound houdt, is het toch misschien beter om bvb de Tiny Terror 'ns aan de tand te voelen... Heeft toch een veel mooiere scheur vind'k.

Beiden zijn aan een goeie prijs tweedehands te verkrijgen, kan je zeker geen miskoop aan doen, de twee beste bang-for-the-buck amps denk ik... Allez, behalve de Epi BC 30 dan, maar scheur krijg je daar niet uit op kamervolume.

mesaman
11 december 2009, 23:49
is je gitaar zo zwaar dat je gitaar standard versterkt moet worden?
:blast:

ik vind de goedkope buizen versterkers van diverse merken heel leuk.de epiphone versterker vond ik leuk!simpel maar heel goed klinkend.