PDA

View Full Version : Nog maar eens een vraag om hulp...



J.B.
11 december 2009, 16:19
Ik wil van mijn Line 6 af en wel nu meteen. Dat kloteding maakt me misselijk.
Wat valt er te halen uit een sub-500 euro budget en een appartement?
Liefst iets met lampen erin trouwens.

caliban
11 december 2009, 16:21
Wat voor geluid ben je naar op zoek?? Enkel clean, crunch of een extreme deathmetal highgain, die de duivel voor je in huis haalt?

Mitch
11 december 2009, 16:24
Als je al een appartement hebt kun je die Line6 toch gewoon uit het raam gooien? Instant opluchting!
Maar goed, hoe gehorig is het één en ander, want je wil wel naar buizen? Kan het niet aanraden voor dergelijk gebruik...

J.B.
11 december 2009, 16:37
Wat voor geluid ben je naar op zoek?? Enkel clean, crunch of een extreme deathmetal highgain, die de duivel voor je in huis haalt?

Clean tot clean met een vettig randje.

J.B.
11 december 2009, 16:40
Als je al een appartement hebt kun je die Line6 toch gewoon uit het raam gooien? Instant opluchting!
Maar goed, hoe gehorig is het één en ander, want je wil wel naar buizen? Kan het niet aanraden voor dergelijk gebruik...

Hehe stel dat er dan net iemand voorbijloopt...
Tja ik heb gewoon een transistortrauma opgelopen ofzo :p en ik wil gewoon een authentieke klank. Ik kan er ook altijd een hotplate ofzo op zetten. Afijn, hoop ik toch

tidalwave_sideburns
11 december 2009, 16:43
Misschien al gedacht aan een buizen pre-amp pedaaltje?
Kun je een koptelefoon op aansluiten, naar je computer OID doorlussen, of eventueel in de oefenruimte/op het podium op de eindtrap van een gitaarversterker

Je hebt er verschillende, Mesa V-Twin, Hughes and Kettner Tubeman, Meteoro Dr Drive etc, compact, veelzijdig, lijkt me perfect.

iWishmaster
11 december 2009, 16:47
Misschien een Blackstar HT-5? Of een epiphone valve junior? Ik zou naar kleine 5-15W versterkertjes kijken als je perse buizen wil.

J.B.
11 december 2009, 16:56
Misschien een Blackstar HT-5? Of een epiphone valve junior? Ik zou naar kleine 5-15W versterkertjes kijken als je perse buizen wil.

Yeah heb ik ook al aan gedacht, zit ook een koptelefoon aansluiting aan, maar is die niet erg duur?

deefke666
11 december 2009, 16:58
ik zeg ook blackstar ht-5 mooie clean en zeer mooie oversturing op slaapkamer niveau.....

enige "nadeel" is geen reverb...
wel effectloop om er eventueel eentje in te zetten

grtz d

J.B.
11 december 2009, 17:02
ik zeg ook blackstar ht-5 mooie clean en zeer mooie oversturing op slaapkamer niveau.....

enige "nadeel" is geen reverb...
wel effectloop om er eventueel eentje in te zetten

grtz d

Zit wel heel krap tegen mn budget aan (rond de 450) en dan nog een reverbpedaalke kopen...

deefke666
11 december 2009, 17:08
op de site van keymusic staat hij voor 358....
da's veel goed geluid voor het geld imo
heb je nog wat over voor een reverb pedaaltje

GretschGuy
11 december 2009, 17:23
Een Epi Valve Jr heb je tweedehands voor zo'n €100. Zet je er een Danelectro Spring King bij voor de reverb. Het is geen Fender tube reverb maar klinkt stukken beter dan digitale galmpjes. Desnoods nog 'n overdrive voor rauwe randjes op laag volume. Heb je nog geld over om je klem te zuipen (om 't te vieren).

DeadHerring
11 december 2009, 17:35
Orange Tiny Terror! Zeker proberen. Wask direct verliefd op. Is nét het omgekeerde van die Line6. Niks van features, alles van tone.

Willi@m
11 december 2009, 18:13
2e handse blues junior?

Ibanez666
11 december 2009, 18:39
Zit wel heel krap tegen mn budget aan (rond de 450) en dan nog een reverbpedaalke kopen...

Orpheo heeft een zgan HT-5 te koop staan voor 250

J.B.
11 december 2009, 19:41
Orpheo heeft een zgan HT-5 te koop staan voor 250

Orpheo? :dontgeti:

toneblo
11 december 2009, 19:46
De Orpheo?
:o

J.B.
11 december 2009, 19:47
De Orpheo?
:o

Nop. Nooit van gehoord

toneblo
11 december 2009, 19:50
let wel, 5 watt buizen kan je buren behoorlijk overstuur krijgen hoor!
Laat staan 15 watt..
Maar een fender 5 watt met een lekker pedaaltje, wow!

.... een en al feel!

J.B.
11 december 2009, 19:55
let wel, 5 watt buizen kan je buren behoorlijk overstuur krijgen hoor!
Laat staan 15 watt..
Maar een fender 5 watt met een lekker pedaaltje, wow!

.... een en al feel!

Ik heb al behoorlijk was slechte dingen gehoord over die Fendertjes... dat hij simpelweg té goedkoop is, vooral de speaker. Ik vond hem best leuk klinken toen ik hem vorige maand testte, maar ik wist toen nog geen zak van versterkers, dusja

toneblo
11 december 2009, 19:57
Als jij het lekker vindt klinken dan is het toch okay?!

Of ga je liever af op wat je moet hebben om er bij te horen?
Als jij er oren naar hebt, is dat veel belangrijker.
Ik speel zelf fender, maar kan mij niet vinden in de richting van de liefhebbers van Mesa ofzo, maar dat licht niet aan hun, da's gewoon mijn smaak!

J.B.
11 december 2009, 20:14
Als jij het lekker vindt klinken dan is het toch okay?!

Of ga je liever af op wat je moet hebben om er bij te horen?
Als jij er oren naar hebt, is dat veel belangrijker.
Ik speel zelf fender, maar kan mij niet vinden in de richting van de liefhebbers van Mesa ofzo, maar dat licht niet aan hun, da's gewoon mijn smaak!

Nou ik weet er gewoon niet veel van af dus ik vertrouw liever op mensen met wat ervaring. Erbij horen mijn kloten :D maar ik wil gewoon geen honderden euro's verliezen

caliban
11 december 2009, 22:51
Nop. Nooit van gehoord

Iemand op het forum. Zoek zijn account en stuur hem een berichtje.

Henri H
11 december 2009, 23:01
..... ik wil gewoon een authentieke klank. Ik kan er ook altijd een hotplate ofzo op zetten. Afijn, hoop ik tochEen Hotplate kost al €400,-....


Misschien al gedacht aan een buizen pre-amp pedaaltje?
Kun je een koptelefoon op aansluiten, naar je computer OID doorlussen, of eventueel in de oefenruimte/op het podium op de eindtrap van een gitaarversterker

Je hebt er verschillende, Mesa V-Twin, Hughes and Kettner Tubeman, Meteoro Dr Drive etc, compact, veelzijdig, lijkt me perfect.Lijkt me toch ideaal voor in een appartement....
Ik dacht dat Koch ook iets dergelijks in hun assortiment had?

DeadHerring
11 december 2009, 23:02
idd, orpheo had de combo te koop staan tegen 250 dacht ik. Heel mooie prijs. Heel goed als je naar Mesa en metal neigt, vond ik persoonlijk minder qua sound, omdat het niet echt mijn stijl was, maar kwalitatief en qua features voor de prijs is 'ie zeker echt top.

J.B.
12 december 2009, 14:35
Hij moet wel liefst pedaaltjes goed pakken, mijn wah-wah begint zich wat eenzaam te voelen :D

J.B.
12 december 2009, 14:39
idd, orpheo had de combo te koop staan tegen 250 dacht ik. Heel mooie prijs. Heel goed als je naar Mesa en metal neigt, vond ik persoonlijk minder qua sound, omdat het niet echt mijn stijl was, maar kwalitatief en qua features voor de prijs is 'ie zeker echt top.

Hm vond ik eigenlijk ook wel, niet zo'n mooie cleane klank maar hij heeft wel een master volume, wel zo handig. En hoe zit het trouwens met de Gretsch 5222? Veel verschil met die Fender Champ of zit het 80 euro prijsverschil vooral in de naam?

GretschGuy
12 december 2009, 15:38
Hm vond ik eigenlijk ook wel, niet zo'n mooie cleane klank maar hij heeft wel een master volume, wel zo handig. En hoe zit het trouwens met de Gretsch 5222? Veel verschil met die Fender Champ of zit het 80 euro prijsverschil vooral in de naam?

Met enig voorbehoud: volgens mij precies dezelfde versterkers. Wel heeft de Gretsch een andere speaker. Ik heb 'm niet gehoord. Maar kan me moeilijk voorstellen dat 'ie slechter is dan die in de Fender. En de Gretsch heeft natuurlijk het enorme voordeel dat er 'Gretsch' op staat. En de eigenaar dus automatisch cool maakt.

Overigens denk ik dat je, gezien de beschrijving van het gewenste geluid (clean en net-niet-clean), beter af bent met een versterkertje met 'n EL84. 6V6 = veel midden = gaat vlot oversturen.

J.B.
12 december 2009, 16:43
Met enig voorbehoud: volgens mij precies dezelfde versterkers. Wel heeft de Gretsch een andere speaker. Ik heb 'm niet gehoord. Maar kan me moeilijk voorstellen dat 'ie slechter is dan die in de Fender. En de Gretsch heeft natuurlijk het enorme voordeel dat er 'Gretsch' op staat. En de eigenaar dus automatisch cool maakt.

Overigens denk ik dat je, gezien de beschrijving van het gewenste geluid (clean en net-niet-clean), beter af bent met een versterkertje met 'n EL84. 6V6 = veel midden = gaat vlot oversturen.

Tja headroom heb ik toch niet nodig he ;) verder dan 3 of 4 ga ik hem toch niet opendraaien

J.B.
12 december 2009, 16:54
Heb hem net op youtube gehoord, klinkt best lekker, meer 'open' geluid dan de Fender.

GretschGuy
12 december 2009, 17:06
Tja headroom heb ik toch niet nodig he ;) verder dan 3 of 4 ga ik hem toch niet opendraaien

Ach, waarom niet? Als je dat doet met 'n 15 watt amp (ik zag de Fender Blues Jr voorbij komen) staat al snel de hele wijk met fakkels en hooivorken voor je deur. Met 5 watt hooguit de buren. Die kan je misschien nog wel aan.

J.B.
12 december 2009, 17:13
Ach, waarom niet? Als je dat doet met 'n 15 watt amp (ik zag de Fender Blues Jr voorbij komen) staat al snel de hele wijk met fakkels en hooivorken voor je deur. Met 5 watt hooguit de buren. Die kan je misschien nog wel aan.

Um wel mijn ma klaagt al als ik mn Line 6 15 watt verder dan 2 zet :eek:

GretschGuy
12 december 2009, 17:54
Um wel mijn ma klaagt al als ik mn Line 6 15 watt verder dan 2 zet :eek:

Dan neem ik het terug. Die kan je ongetwijfeld niet aan. Wie wel?

Misschien kan je bij de Europese raad voor rechten van de mens nog klagen over 'schandalige inperking van het recht op vrije uiting van muzikale ideeën'.

"Edelachtbare, mijn idee is dat het volume van mijn gitaarspel hoog moet zijn."

Maar waarschijnlijk is die raad ook geen partij voor moeders.

J.B.
12 december 2009, 18:02
Dan neem ik het terug. Die kan je ongetwijfeld niet aan. Wie wel?

Misschien kan je bij de Europese raad voor rechten van de mens nog klagen over 'schandalige inperking van het recht op vrije uiting van muzikale ideeën'.

"Edelachtbare, mijn idee is dat het volume van mijn gitaarspel hoog moet zijn."

Maar waarschijnlijk is die raad ook geen partij voor moeders.

Droge humor :seriousf:
Ze zou gewoon totaal flippen als de buren aan de deur stonden. Wat nooit gebeurt, maarja, wat doe je er aan

J.B.
12 december 2009, 18:06
Nog maar proberen haar wat verstand aan te praten zeker?

GretschGuy
12 december 2009, 18:19
Dat moet lukken.

"Ma, ik heb nou eenmaal die Marshall stack nodig op m'n kamertje. En hij moet altijd op 10 staan. Anders leer ik nooit goed gitaar spelen. En dan eindig ik als bedelaar, want op school wil het ook niet vlotten. Wat ben je voor moeder, dat je mij zo'n toekomst wenst?"

Daar zal ze vast positief op reageren.

J.B.
12 december 2009, 19:40
Dat moet lukken.

"Ma, ik heb nou eenmaal die Marshall stack nodig op m'n kamertje. En hij moet altijd op 10 staan. Anders leer ik nooit goed gitaar spelen. En dan eindig ik als bedelaar, want op school wil het ook niet vlotten. Wat ben je voor moeder, dat je mij zo'n toekomst wenst?"

Daar zal ze vast positief op reageren.

Hey, take it easy, het moet wel realistisch blijven he...:hippie:

Ferraririk
12 december 2009, 20:06
Hey, take it easy, het moet wel realistisch blijven he...:hippie:

Ja, idd

dus Koop een marshall stack!

GretschGuy
12 december 2009, 20:27
Hey, take it easy, het moet wel realistisch blijven he...:hippie:

Da's waar, ik liet me even gaan. Je houdt meer van 'n clean geluid. Dat wordt dus 'n Hiwatt stack i.p.v. Marshall.

Verder wordt het realiteit zodra je het zegt. Net als de draai om je oren die je vervolgens van je moeder krijgt.

caliban
12 december 2009, 20:42
Dat moet lukken.

"Ma, ik heb nou eenmaal die Marshall stack nodig op m'n kamertje. En hij moet altijd op 10 staan.

Laat het door Chris modificeren opdat hij tot 11 kan!

DeadHerring
13 december 2009, 02:00
Maar waarom maak je 10 dan niet gewoon wat luider?

GretschGuy
13 december 2009, 02:09
Maar waarom maak je 10 dan niet gewoon wat luider?

"These go to 11..."

Kon het niet laten.

J.B.
13 december 2009, 11:30
"These go to 11..."

Kon het niet laten.

Pah! Zelfs zo'n lullig Fender Champje gaat tot 12...

GretschGuy
13 december 2009, 14:10
Pah! Zelfs zo'n lullig Fender Champje gaat tot 12...

Als je dat nou ook ff aan je moeder uitlegt. Dan kan ze toch geen bezwaar meer hebben tegen een stack die maar tot een magere 10 gaat.

Chris Winsemius
13 december 2009, 14:36
Maar waarom maak je 10 dan niet gewoon wat luider?

LOL!

Deze gaan tot elf! (http://www.youtube.com/watch?v=EbVKWCpNFhY)
(klikken mag)

Imho de meest belangrijke uitvinding van de 20e eeuw! :seriousf::cheerup::ok:

J.B.
13 december 2009, 17:25
Als je dat nou ook ff aan je moeder uitlegt. Dan kan ze toch geen bezwaar meer hebben tegen een stack die maar tot een magere 10 gaat.

Zal ik doen ;)

caliban
13 december 2009, 18:35
LOL!

Deze gaan tot elf! (http://www.youtube.com/watch?v=EbVKWCpNFhY)
(klikken mag)

Imho de meest belangrijke uitvinding van de 20e eeuw! :seriousf::cheerup::ok:

"Well, it's one louder" :D. Op het einde een serieuze vraag, prachtig antwoord:
"These go to eleven"!

rpl
13 december 2009, 20:25
LOL!

Deze gaan tot elf! (http://www.youtube.com/watch?v=EbVKWCpNFhY)
(klikken mag)

Imho de meest belangrijke uitvinding van de 20e eeuw! :seriousf::cheerup::ok:

:seriousf::rockon::seriousf: