PDA

View Full Version : Wie wil er voor mij een pedalenplank maken?



erikvdh
11 december 2009, 12:00
Hallo mede forumers,

Ik ben op zoek naar iemand die handig en kundig is, en het leuk vind om tegen betaling voor mij een pedalenplank te maken. Er komen uiteindelijk vijf pedalen op:

1x Morley Wah/Volume
1x Barber LTD
1x Box of Rock
1x Corus
1x Delay

Alle pedalen werken op 9V, center negative. Omdat ik de delay en chorus en de FX loop wil hangen lijkt het mij handig om twee hoogteniveaus te gebruiken. Op het laagste niveau de Morley, barber en box of rock, en een paar centimeter omhoog en wat naar achter de chorus en delay. Op deze manier is het ook makkelijk om de 4cable methode te gebruiken denk ik, maar als je daar andere ideen over hebt is het ook goed.

Betreft de afwerking, heb ik graag een vaste verbinding ipv klitteband, ik ben bang dat men name de morley niet op zijn plek blijft met klitteband. De patchkabeltjes kan ik aanleveren met de pedalen.

Betreft de voeding, ik wil zowiezo op netspanning gaan werken, vraag is alleen even wat is handiger, daisy chain, of een powerblock?

Rond midden januari zullen alle pedalen in huis zijn, maar ik wil alvast ideen opdoen, en afspraken maken ect.

Groet van Erik.

Thiez
11 december 2009, 14:19
die 5 pedalen gaan volgens mij prima met een daisychain en one-spot.

Ik zou gewoon lekker zelf aan de slag gaan. En pedalen plank maken hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Kijk gewoon een keer door het post je pedalboard topic om wat ideeen op te doen en dan gewoon lekker zelf aan de slag gaan. Je kunt gewoon een simpele plank maken en deze in zijn geheel in een koffertje oid zetten.
Bespaart je kosten en is nog veel leuker dat je het zelf gemaakt hebt ook.

cerpintaxt
25 januari 2010, 10:58
Je hoeft niet zo bang te zijn dat klitter band niet houd. ik gebruik ook van dat spul. volgens mij kun je er een huis aanhangen, voor je morley gewoon iets meer gebruiken.

Kim Wilson
25 januari 2010, 11:25
Dit is die van mij:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/DSC_3225.jpg

Deze past gewoon in zo'n Gamma gereedschapkoffertje. Zoiets is zelf redelijk simpel te maken. Maten opnemen, plankje zagen, klittenband erop (ik heb nu zelf 3M Dual-lock, wat een geweldig spul!) en pedalen erop, klaar. Voeding moet je zelf weten, maar een one-spot met daisychain kan prima.

Mitch
25 januari 2010, 11:33
Zo, bumpen we effe een reverse spam topic van een dikke maand oud :crazyhappy:

Kim Wilson
25 januari 2010, 11:36
Ja hoor, net zo makkelijk.




Oepsie... :makeup: