PDA

View Full Version : fender deluxe lonestar strat made in usa?



matty
11 december 2009, 11:48
Hellu gitaarnetters,

Wegens verhuis ga ik wsch mijn roland td-9kx verkopen en me terug volledig richten op gitaar en piano.

Nu heb ik een aanbieding gekregen om mijn drum te ruilen tegen een fender deluxe lonestar strat (made in US) maar ik vind hier niks over terug...
De enige lonestar's die ik vind zijn die modelletjes van een 650 terwijl hij beweert dat die lonestar strat nieuw evenveel (1800 euri) kost ...

Iemand die hier meer over weet? Ik vind er echt nauwelijks iets over ...

alvast bedankt
Maarten

lodi
11 december 2009, 13:38
ik dacht dat de"lonestar", net zoals de "big apple" en de "roadhouse" standard's waren ergens eind jaren 90 kwestie van andere pup's en bepaalde color's .

matty
11 december 2009, 14:30
en enig idee van de kwaliteit, waarde, ... ?
ik vind het echt raar dat ik er niks van vind op het wereld wijde web :/

FruscianteFan
11 december 2009, 14:41
Ik heb op guitarnutz wel eens wat gelezen over Lonestars. Vooral over wat je met je strat moet doen om er een lonestar van te maken.

ruben_gitaar
24 december 2009, 13:51
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Elektrische-gitaren/Fender-Deluxe-Lone-Star-Strat-RW-AW-Arctic-White/art-GIT0012169-000

zoiets?

Hendriks
24 december 2009, 14:27
Een Lonesar is een USA standaard ,met een SD humbucker en 2 Texas Specials op een perloid slagplaat. Je ziet ze 2dehands wel eens rond de 700-800 euro.

Ze worden nu ook in Mexico gemaakt.

Pepe
24 december 2009, 14:32
De Lonestar uit de nineties was een USA en duurder dan de standard, de reissues komen uit Mexico en dat maakt hem 800 euro goedkoper.

Mijn google gaf 20.000 hits....

bat
24 december 2009, 14:40
Ik vind 'm in ieder geval hier wel terug: http://www.strat-central.com/fmi.htm

Geintroduceerd in 1996 dus, en zoals lodi al zegt een variatie op een standard USA strat met wat potentere elementen (hot Texas pickups voor nek en middle, Seymour Duncan Pearly Gates humbucker bij de brug).

Het deluxe waar je het over hebt brengt me echter weer aan het twijfelen, want dat was die 90's Lone Star dus niet. Lees inderdaad her en der wel wat over latere Deluxes die zijn omgebouwd naar Lone Star Strats. Wellicht is dit er zo eentje? Misschien dat die 1800 euro dan is gebaseerd op de aanschaf van een USA deluxe Strat en vervolgens ombouwen naar een Lone Star (met name andere elementen). Maar zo mag je natuurlijk niet rekenen. Wel is ie meer waard dan die 650 van zo'n Mexicaanse reissue waar ruben_gitaar naar linkt.

edit: mooi plaatje nog gevonden:

http://img38.imageshack.us/img38/8313/lonestarstra.jpg

lodi
24 december 2009, 14:42
Een Lonesar is een USA standaard ,met een SD humbucker en 2 Texas Specials op een perloid slagplaat. Je ziet ze 2dehands wel eens rond de 700-800 euro.

Ze worden nu ook in Mexico gemaakt.
da's wat ik bedoelde

bat
24 december 2009, 14:49
Matty, heb je wat meer gegevens van de gitaar?

Bouwjaar zou al wat helpen, of eventueel een foto van de kop/serial number.

Daarnaast: hoe oud is je drumkit? Ik zie dat ze nu voor zo'n 1850 nieuw weggaan, dus als ie redelijk recent is en de Strat daadwerkelijk een Lone Star van eind jaren 90 is, vind ik het geen superruil.