PDA

View Full Version : BOSS GT-PRO of G-Major 2



Kingfisher
11 december 2009, 11:32
Ik ben op 2 stappen verwijderd van de aankoop van een effects-processor
1) toestemming van echtgenote :soinnocent:
2) muziekwinkel binnenstappen.

Ik speel strat en (sinds kort) LP, via een Mesa Boogie Express 5:50 (die heeft een seriele effects loop, BTW).
Ik speel in een coverband vol oude zakken, we spelen alles wat in de top-50 staat/stond.

Waren in de running
Digidesign Eleven Rack (te duur)
Digitech GSP1101 (te oud, geen amp switch)

blijven over
BOSS GT-PRO en de GM2

Waarom GT-PRO: heeft een koptelefoon ingang (zie stap 1, extra argument) en meer effecten (incl amp/cab sims, maar zie volgende punt)
Waarom GM2: ik heb geen amp/cab simulatie nodig, dus waarom extra uitgeven, ik vermoed dat de effecten van de GM2 beter zijn dan die van de GTPro?

Zijn er nog andere redenen pro-contra GTPro/GM2?

Ik dacht eveneens aan een Roland FC300 voetcontroller, maar heb dan de Behringer FCB1010 gezien, die is wel een stuk goedkoper. Welke? Zijn er andere foot controllers?

En dan de schiftingsvraag: de ENGL Z15 kan zijn voeding krijgen via de midi kabel. Levert de midi out van de gM2 dan die voeding of is dat via een splits op de kabel die naar een voeding gaat?

Liquid_Metal
11 december 2009, 13:13
Ik heb enkel de GT-8 gebruikt en de effecten waren goed. De ampsims en distortions vond ik echter totale bagger en het toestel heeft ook behoorlijke tonesuck. Of de GT-PRO dat ook heeft weet ik niet, maar wel dat de GM2 dat niet heeft. Ik zou je de GM2 wel aanraden, ik gebruik 'm zelf sinds de zomer (serieel) en de effecten bevallen me érg goed.

hole
11 december 2009, 13:17
GM2 heeft géén phantompower volgens mij.

Voordeel van de GT is dat je met de 4CM wel pre- en postgain effecten kunt doen (geloof ik)