PDA

View Full Version : Juiste amp?



PT1989
11 december 2009, 10:39
Wees gerust dit is niet het zoveelste topic over een zoektocht naar een juiste amp, want de juiste amp heb ik (voorloopig) wel gevonden. Ik zit met het volgende probleem: Ik speel over een Fender Twin Custom 15 dat doe ik omdat ik naast gitaar ook Pedal steel speel en dus een 15inch speaker nodig heb. En met gitaar is dat ook geen probleem omdat clean werkelijk prachtig klinkt over de twin echt hemels! Maar zodra ik mijn drive en distortion intrap gaat het mis.... Dit klinkt natuurlijk voor geen meter over een 15inch speaker.
Wat te doen? Ik bedacht zelf deze oplossingen maar misschien zijn er meer oplossingen??

- De Fender Twin Custom15 houden en een 1x12 fender cab er naast zetten en een switcher en zo switchen tussen speakers??? als dit mogelijk is??

- De Fender Twin Custom15 amp verkopen en Fender Steelking kopen (speciaal voor PS) en een fender Blues Deluxe kopen voor gitaar??

- Een ander Distortion pedaal kopen die wel over een 15inch speaker gaat???als deze bestaan??

iWishmaster
11 december 2009, 11:00
Wat klinkt er niet goed aan je distortion? Te modderig? Te veel bas? Wat voor een pedaal en gitaar gebruik je?

Schakelen tussen speakers kan op zich wel, maar ik zou eerst andere oplossingen verkennen.

PT1989
11 december 2009, 11:06
het klinkt heeeel rommelig en en heel breed dat is ook niet zo gek gezien ik een 15inch speaker gebruik..
MI Audio crunchbox gebruik ik nu

DeadHerring
11 december 2009, 14:01
en hou je dan van het geluid dat Fender-varianten met 12" maken?

Kim Wilson
11 december 2009, 14:07
Ik vraag me af of dat geheel te wijten is aan het feit dat je een 15" speaker hebt. Ook 15" speakers kunnen prima klinken.

Wat je zou kunnen proberen is een overdrive pakken die je bas wat knijpt. Een Tubescreamer bijvoorbeeld. Waar je met meer gain voor op moet letten is dat je er niet teveel gain, bas en treble indraait. En waarschijnlijk is die 15" niet strak genoeg om de controle in het laag te houden, of je amp niet sterk genoeg om de speaker in bedwang te houden, maar dat laatste lijkt mij sterk. Dus dan maar wat laag knijpen.

Chris Winsemius
11 december 2009, 14:19
Wees gerust dit is niet het zoveelste topic over een zoektocht naar een juiste amp, want de juiste amp heb ik (voorloopig) wel gevonden. Ik zit met het volgende probleem: Ik speel over een Fender Twin Custom 15 dat doe ik omdat ik naast gitaar ook Pedal steel speel en dus een 15inch speaker nodig heb. En met gitaar is dat ook geen probleem omdat clean werkelijk prachtig klinkt over de twin echt hemels! Maar zodra ik mijn drive en distortion intrap gaat het mis.... Dit klinkt natuurlijk voor geen meter over een 15inch speaker.
Wat te doen? Ik bedacht zelf deze oplossingen maar misschien zijn er meer oplossingen??

- De Fender Twin Custom15 houden en een 1x12 fender cab er naast zetten en een switcher en zo switchen tussen speakers??? als dit mogelijk is??

- De Fender Twin Custom15 amp verkopen en Fender Steelking kopen (speciaal voor PS) en een fender Blues Deluxe kopen voor gitaar??

- Een ander Distortion pedaal kopen die wel over een 15inch speaker gaat???als deze bestaan??

Hardop denkend vanuit mijn ervaring:
- overdrive/distortion met niet te veel laag en 'n niet te scherp hoog zoeken
- circuit versterker op (1 van de) kanalen laten modificeren zodat de versterker beter reageert op pedalen. Dit is trouwens ook mogelijk zonder te veel van de "Fender klank" af te wijken.

PT1989
11 december 2009, 15:15
De Fender Twin Custom15 houden en een 1x12 fender (of een ander 1of 2x12) cab er naast zetten en een switcher en zo switchen tussen speakers??? is dit mogelijk???

guitarguru
11 december 2009, 15:34
De Fender Twin Custom15 houden en een 1x12 fender (of een ander 1of 2x12) cab er naast zetten en een switcher en zo switchen tussen speakers??? is dit mogelijk???

Ja dat kan. Is laatst een topic over geweest. B.v. een Radial Headbone.


Dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129800

PT1989
11 december 2009, 15:51
dankuw daar kan ik wel wat mee. dan denk ik dat ik dat een mooie oplossing vind en dan houd ik nog geld over voor een ander cadeautje voor mezelf:d (aangezien een 1x12 niet zo prijzig is)

guitarguru
11 december 2009, 15:56
Uhm, nog niet kopen hoor!!!! Deze switcht 2 versterkers op 1 speakerkast. Jij wilt iets anders: 1 versterker op 2 verschillende speakerkasten switchen. Dan moet je een andere hebben, nml. de Cabbone.

Kijk anders even op de site van Radial.

Deze moet je hebben: http://www.tonebone.com/tb-cabbone.htm

PT1989
11 december 2009, 16:06
ik ga hem ook niet kopen! maar ik wou gewoon meer weten of het mogelijk was!

guitarguru
11 december 2009, 16:07
ik ga hem ook niet kopen! maar ik wou gewoon meer weten of het mogelijk was!

Prima............ik wilde het gewoon niet op mijn geweten hebben ;)