PDA

View Full Version : Akoorden wisselen



Ronald
10 april 2003, 11:42
kspeel nu een half jaar gitaar en heb me eigenlijk alleen maar beperkt tot 2 vingerige akkoorden maar ik wil nu ook de standaard akkoorden zoals majeur mineur enz leren ,hoe zijn jullie daar mee begonnen? want ik vind het ontzettend moeilijk om ze te wisselen , powerakoorden kun je gewoon schuiven want de positie van je vingers blijft het zelfde maar bij standaard akoorden moet je al je vingers verplaatsen

hoe hebben jullie dit geoefend , hoe kan je hiermee het makkelijkst beginnen, welke akkoorden zijn in het begin het makkelijkst te wisselen ? zijn er truukjes voor om te wisselen?

Ohzoso
10 april 2003, 11:46
Oefening baart kunst,jongeman!!das de truuk!!

Ronald
10 april 2003, 11:51
met welke akkoorden was jij dan begonnen?

want ik bedoel , je kan wel zeggen oefenen , maar als ik nie weet wat ik moet oefenen dan weet ik het ook niet

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ronald op 2003-04-10 11:55 ]</font>

Ohzoso
10 april 2003, 12:17
nummers van de Everly bros zoals wake up little Suzie en poor Jenny.Goeie oefening voor snelle barree acc.wisseling en rechterhand(slag),enneuh,nummers als deze doen het altijd goed op feestjes en je hebt er geen band bij nodig.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ohzoso op 2003-04-10 12:18 ]</font>

moretel
10 april 2003, 13:07
Begin maar met het volgende rijtje accoorden in open positie.

E , E7, Em
A, A7, Am
D, D7, Dm
C, C7
G,G7
B7
F

Alle snaren moeten helder klinken, neem rustig de tijd en doe alles vooral langzaam en ontspannen en zoek naar de beste vingerzetting.
Het is normaal als je in het begin een uur over een bepaalde overgang doet, soms wil je je gitaar het raam uitgooien maar na verloop van tijd verbaas je je erover dat het eigenlijk heel makkelijk is, maar daar moet je wel wat voor doen.
Als je bij de start alles netjes doet heb je daar in de toekomst profijt van

Pee
10 april 2003, 13:51
oefenen oefenen en oefenen. daarnet had ik problemen met een akkoorden wissel in tears in rain van joe satriani, blijven oefenen op enkel die twee akkoorden en het lukt.

niet te hard duwen op de neck.

Jopie
10 april 2003, 22:33
kijk ff op m'n site misschien heb je der wat aan , de lessen althans. http://home.wanadoo.nl/lexdet/index.htm

Megalodon
11 april 2003, 04:54
Een truukje is om eerst de noot neer te zetten die je als eerste gaat aanslaan. Dus meestal de basnoot. En daarna volgt de rest.

Doorschuiven van akkoorden kan soms de beste keuze zijn, maar als je meerdere akkoorden kent word je er alleen maar beter op.

Dus koop een boek waar alle akkoorden in staan en leer het. Je kunt ook een hoop op het net vinden, maar met een boek zit je tenminste niet achter de computer.