PDA

View Full Version : Tip: Bogner Alchemist flink in prijs verlaagd



remmiedepemmie
11 december 2009, 00:04
Zul je altijd zien, heb je net een nieuwe versterker en dan is degene die je eigenlijk had willen kopen maar wat je niet deed omdat die te duur was opeens een stuk goedkoper. Bij Thomann, de Bogner Alchemist Head voor 789 euro.

Zucht.

caliban
11 december 2009, 01:48
Welke amp heb jij in de plaats aangeschaft?

DeadHerring
11 december 2009, 08:41
Zul je altijd zien, heb je net een nieuwe versterker en dan is degene die je eigenlijk had willen kopen maar wat je niet deed omdat die te duur was opeens een stuk goedkoper. Bij Thomann, de Bogner Alchemist Head voor 789 euro.

Zucht.

Mooi, maar ik heb net een betere deal gedaan... HNAD komt binnenkort ;)

JeroenSchaaf
11 december 2009, 09:37
Ik meende dat ik hem voor 777 euro zag staan op de site!

Bernd Veenema
11 december 2009, 10:12
Even Off topic: Wat ben jij van plan Jeroen? Komt er wat nieuws aan? Ik zie zo'n beetje je complete setup te koop staan in je sig.

On: Line 6 heeft voor de prijsverlaging gekozen omdat de Alchemist een beetje tussen de wal en het schip raakte. Geen US-made Bogner en te duur voor een Chinese versterker. Ik vind het een goede stap. Het is gewoon een prima versterker.

Misery Signals
11 december 2009, 10:24
Heeft Line6 daarvoor gekozen? Line6 levert toch enkel de fx sectie en de amp zelf is van Bogner?

MS

remmiedepemmie
11 december 2009, 10:27
Welke amp heb jij in de plaats aangeschaft?


Een Peavey Windsor. Vanwege het geld zodat ik wat heb terwijl ik doorspaar. 200 euro uitgeven gaat wat makkelijker dan 1100. :) En hij bevalt prima als overbrugging.

Bernd Veenema
11 december 2009, 10:29
Heeft Line6 daarvoor gekozen? Line6 levert toch enkel de fx sectie en de amp zelf is van Bogner?

MS

Nee hoor. Line 6 distribueert de Alchemist-serie. Ik geloof dat ze ook in de Line 6 fabrieken worden gebouwd.

VanMeekeren
11 december 2009, 12:38
De Alchemist kon mij anders niet bekoren. Zelf 777 dan wel 789 is mij nog te duur. Zijn wel leukere amps te vinden.

Van Meekeren

caliban
11 december 2009, 14:48
Een Peavey Windsor. Vanwege het geld zodat ik wat heb terwijl ik doorspaar. 200 euro uitgeven gaat wat makkelijker dan 1100. :) En hij bevalt prima als overbrugging.

Véél makkelijker zelfs :p


Nee hoor. Line 6 distribueert de Alchemist-serie. Ik geloof dat ze ook in de Line 6 fabrieken worden gebouwd.

Zou ik geen probleem mee hebben, maar dan hoeft er van mij ook geen Bogner meer op staan.
Gewoon line6 als merknaam, mij prima, een full tube lin6

RoyII
11 december 2009, 15:45
Ik heb de Alchemist als back-up amp en voor mijn smaak is het 1 van de betere amps in dit prijssegment.
Mooi clean en toch wel de Shiva en XTC-achtige drive mogelijkheden, uiteraard niet 'hetzelfde als', maar absoluut herkenbaar Bogner.

Ik heb het idee dat veel Line6 en Line6 gerelateerde producten hier op het forum bij voorbaat als 'minder' worden bestempeld, zonder duidelijke visie hierop.

Mitch
11 december 2009, 15:55
Duidelijke visie? Het is toch geen management overleg hier of loop ik achter? :seriousf: Je bedoelt waarschijnlijk vooroordelen zonder ervaring met het product.
Anyhow: ik heb er een goede demonstratie van gehoord en ik vond het een erg vlakke, inspiratieloze bak. Klonk als een low budget buizen amp met een matige multi-FX bak ervóór. Niets bijzonders. Ik had geen idee van de prijsstelling maar tegen de 800E lijkt me een alleszins redelijke prijs. Duurder lijkt me inderdaad wat veel van het goede.

erikvdh
12 december 2009, 18:58
Ik heb zelf een line6 spider valve gehad, en dat was prima. Een product ism Bogner.

Van deze Bogner amp, die in line6 fabrieken word gemaak, door line6 word gedistribueerd, en line6 effecten bevat, vraag ik me dan af, is dat dan niet gewoon een uitgekleede spidervalve in een ander jasje (er zit geen moddeling op volgens mij) die veel meer kost dan eerdergenoemde?...

caliban
12 december 2009, 20:39
Ik heb zelf een line6 spider valve gehad, en dat was prima. Een product ism Bogner.

Van deze Bogner amp, die in line6 fabrieken word gemaak, door line6 word gedistribueerd, en line6 effecten bevat, vraag ik me dan af, is dat dan niet gewoon een uitgekleede spidervalve in een ander jasje (er zit geen moddeling op volgens mij) die veel meer kost dan eerdergenoemde?...

De preamp van de Alchemist hoort full tube te zijn, terwijl dit bij de Spidervalve hetzelfde principe is als bij andere line 6 amps.

erikvdh
12 december 2009, 20:57
Ik zeg niet dat het niet zo is, maar volgensmij is de spidervalve ook full tube, alleen zit voor de voorbuizen nog de moddeling sectie.

Moddeling - Pre - Power

caliban
12 december 2009, 21:03
Ik zeg niet dat het niet zo is, maar volgensmij is de spidervalve ook full tube, alleen zit voor de voorbuizen nog de moddeling sectie.

Moddeling - Pre - Power

Hoeveel preamplampen zitten er in een Line6 Spidervalve? Twee lees ik in de handleiding, die zitten beide na de preamp (blokdiagram in de manual), eentje is de fasedraaier, andere heeft de functie van fx-loop denk ik.

By the way wat een fout lees ik net in de handleiding:


Als voorversterkerbuizen raden wij uitsluitend Chinese 12AX7-B aan om het oorspronkelijke karakter van je versterker te behouden. Vervang altijd beide buizen tegelijk want een slechte buis kan ook een goede buis verslechteren.
Als voorversterkerbuizen moet je alleen een gematchte set Sovtek 5881 buizen gebruiken die je goed moet laten biassen voor een optimaal geluid en maximale levensduur.