PDA

View Full Version : Fame HR-2 Ervaringen?



David1223
10 december 2009, 23:38
Deze kwam ik tegen, lijkt mij heel erg interesting.
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Fame-HR-2-Handheld-Recorder-/art-REC0006028-000

Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik vraag me vooral af of je ook meerdere sporen na elkaar kunt opnemen.

Pé.
11 december 2009, 00:47
Nou als je bedoelt dat je op het apparaat meerdere sporen tegelijkertijd op wilt nemen kan ik alvast nee beantwoorden. Dit apparaatje heeft maar 2 simultane ingangen, L en R. Je kunt kiezen om òf de interne microfoons, òf de externe aansluitingen te gebruiken, en dat zijn er maar 2.

Ik weer niet precies wat je gedachten zijn bij het opnemen, maar dit apparaat is enkel en alleen om simpele opnamen te maken. Het knip, plak en samenvoeg werk (dus wanneer je meerdere sporen los van elkaar op hebt genomen) wordt je geacht op de PC te doen. Daarnaast is het gewoon 1000x makkelijker om dit op de pc te doen, meer overzicht en handiger in bediening.

Misschien als je vertelt je wilt kunnen we advies geven over wat misschien beter schikt is voor jouw doeleinden.

David1223
11 december 2009, 09:01
Wat ik ermee wil doen is als ik ergens ben waar niet mijn opnamesoftware bij de hand is, simpele opnames maken om mijn ideetjes vast te leggen. Nu gebruik ik de mic van een mp3-speler. Maar ik zoek naar wat betere geluidskwaliteit (hoeft echt professioneel) en niet dat ik meer dan twee sporen tegelijk kan opnemen maar wel sporen over elkaar. Dus dat ik eerst wat akkoorden in speel en dan een melodietje daarover bijvoorbeeld.

mrweird
11 december 2009, 09:52
Wat ik ermee wil doen is als ik ergens ben waar niet mijn opnamesoftware bij de hand is, simpele opnames maken om mijn ideetjes vast te leggen. Nu gebruik ik de mic van een mp3-speler. Maar ik zoek naar wat betere geluidskwaliteit (hoeft echt professioneel) en niet dat ik meer dan twee sporen tegelijk kan opnemen maar wel sporen over elkaar. Dus dat ik eerst wat akkoorden in speel en dan een melodietje daarover bijvoorbeeld.

Ik heb ervaring met 't zelfde idee maar dan tig keer duurder en merk tascam, en dan gewoon laten meelopen tijdens een oefenavondje oid en dat gaat idd prima.

David1223
11 december 2009, 11:12
Ja oké maar wat ik dus vraag is dus niet of je meerdere sporen tegelijk kunt opnemen. Maar sporen OVER elkaar zoals je in een studio zou doen.

mrweird
11 december 2009, 12:01
Ja oké maar wat ik dus vraag is dus niet of je meerdere sporen tegelijk kunt opnemen. Maar sporen OVER elkaar zoals je in een studio zou doen.

Met die Tascam die ik heb gebruikt niet, en ik gok deze ook niet. Moet je denk ik meer naar zoiets kijken http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Recording/Multitrackers/-Mixers/Tascam-DP-004-Digital-Portastudio-Softbag-CS-DP004-Gratisbeilage/art-REC0006452-000