PDA

View Full Version : Leuke chorus?



Vadim
10 december 2009, 18:17
Morgen ga ik, na lang oncontroleerbaar te hebben rondgehuppeld door mijn enthousiasme, weer is naar Musik Produktiv. Nou ben ik al een tijdje half op zoek naar een leuke chorus. Ik speel nu over een fender hot rod deluxe met een Ibanez TS9 en een Boss DD7 delay, maar ik vind dat een chorus nog wel mist. Niet voor de overdreven golvende sound, maar meer voor wat subtiels in het begeleidende werk. Een Ibanez CS9 lijkt me wel wat, maar toch redelijk prijzig voor wat ik er mee wil doen. Vandaar mijn vraag of jullie nog echte aanraders hebben die ik moet proberen of is het gevoel bij je gekomen van "Die chorus moet die jongen gewoon kopen"? Ik hoor het graag.

Groeten.

hole
10 december 2009, 18:29
TC 1210!

(ja, moet je het maar niet in rackgear vragen ;) )

deefke666
10 december 2009, 18:37
ik heb pas de zelfde vraag gesteld,
ik denk dat je hier wel wat aan hebt....

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129707

grtz d

robert-gitarist
10 december 2009, 18:39
Boss CE-5. Van zeer subtiel (discreet, zoals Boss het zelf noemt ;) ) tot een dikke vette chorus en alles wat er tussen zit. Golft niet extreem veel. Ik vind het een van de beste Chorus pedalen van Boss. Veelzijdig pedaaltje.

Ibanez CS-9 vind ik ook een prachtige chorus maar te beperkt met instelmogelijkheden wat mij betreft.

Have fun in Ibbenbüren morgen en laat even weten wat je bevindingen zijn! :)

P.s. laatst is er ook al een draadje voorbij gekomen over choruspedalen. Geloof dat dat topic op de 3 of 4de pagina staat?

Vadim
10 december 2009, 18:41
Nee inderdaad, had hem per ongeluk in het verkeerde forum geplaatst. Heeft te maken met mijn stuiterende enthousiasme. Morgenavond zal ik wel weer helemaal de oude zijn.

Vadim
10 december 2009, 18:46
Als ik het zo lees ga ik de CE-5 zeker even proberen. Het is voor mij belangrijk dat ik een subtiele chorus kan toevoegen, die niet al te prominent aanwezig is, maar de mijn sound gewoon net dat kleine beetje warmer/voller/ronder/gladder/fijner/zachter/vibrerender maakt.

deefke666
10 december 2009, 19:01
hey vadim,
laat maar iets horen wat je bevindingen zijn,
ik ga zaterdag ook op chorus test dag hehe....

grtz d

robert-gitarist
10 december 2009, 19:03
Ik heb vooral met de typische klassiekers als de Boss CE-2 enIbanez CS-9 dat die erg aanwezig zijn. Min of meer op het geluid ligt als ware. Te aanwezig dus. De CE-5 zet ik overal voor in maar met name een subtiele chorus geluid om nét even het geludi wat breder te laten klinken. Dat kan hij erg goed. Vraag bij de balie even om de gebruiksmanual, daar staan een paar leuke settings in om uit te testen. Ohja, test ze ook uit met overdrive! Chorus in de FX loop zetten en even flinker scheuren!

the sure thing
10 december 2009, 19:32
Niet meer bij Musik produktiv te krijgen,

Maar de BOSS CE-2 nog steeds de beste "bang for the buck" en anders de ultieme chorus:

Retro Sonic. Ik kan er niet genoeg reclame voor maken!!
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/chorus2.jpg

deefke666
10 december 2009, 19:46
ik weet niet hoe het in nederland zit, maar hier kan precies geen enkele muziek winkel aan die retro sonic spullen geraken....

die compressor schijnt ook heel goed te zijn....

robert-gitarist
10 december 2009, 20:59
Subtiele chorus, dan zou ik de CE-2 niet echt aanraden ;) Voor mij is deze chorus echt te dik. Althans, te dik om icm. overdrive oid. te gebruiken. Voor cleane partijen is het inderdaad een lekkere volle chorus.

De Retro Sonic ziet er ook goed uit. Ik ken helaas de sound niet.

qwertyuiop
10 december 2009, 23:39
ik gebruik een ehx small clone en binnenkort op m'n andere pedalboard ook een nano clone van ehx, en ben daar zeer tevreden over! ik weet alleen niet of je 'm subtiel vindt (weet ook niet precies wat je daarmee bedoelt?).
de chorus op m'n g-major kan ik instellen qua dry/wet en dat geeft wel een subtieler geluid. maar de meeste pedalen gaan gewoon aan of uit bij mijn weten, dus altijd 100% wet signaal hetgeen meestal niet bepaald subtiel is. is dat misschien wat je bedoelt met subtiel? verhouding dry/wet? dan moet je iets zoeken wat de mogelijkheid heeft om dat in te stellen.
in die zin zijn de pedalen van ehx niet subtiel te noemen...

succes i.i.g!

Bernardduur
10 december 2009, 23:52
Een subtiele flanger!

Voor mij de beste chorus sound

David1223
11 december 2009, 00:20
Als je dit nog leest voor je weggaat. Hoe dan ook moet je een EHX Small Clone ausprobieren!!