PDA

View Full Version : dure plectrum



jan jansen
10 december 2009, 17:48
http://link.marktplaats.nl/303717739

15 euro vragen voor wat normaal 20 cent kost...je blijft lachen...:blast::blast:

HaroldA
10 december 2009, 17:55
http://link.marktplaats.nl/303717739

15 euro vragen voor wat normaal 20 cent kost...je blijft lachen...:blast::blast:

Ach, ik heb wel eens onze gratis demo voor 15,- op marktplaats zien staan...

Je doet er niks tegen en sterker nog: er zijn mensen die het er voor betalen en hartstikke blij mee zijn!

robert-gitarist
10 december 2009, 18:09
Voor 20 cent koop ik normaal gesproken geen plectrum van een bekent gitarist...

En ik moet bekennen, toen ik nog wat actiever was met het verzamelen van plectrums toen heb ik eens 10 euro betaald voor een plectrum van Eric Clapton en 25 euro voor een plectrum van de vorige bassist van bon Jovi! :cooler::cheerup:

En ja, ik ben er zeker blij mee.

bagheera
10 december 2009, 18:12
Voor 20 cent koop ik normaal gesproken geen plectrum van een bekent gitarist...

En ik moet bekennen, toen ik nog wat actiever was met het verzamelen van plectrums toen heb ik eens 10 euro betaald voor een plectrum van Eric Clapton en 25 euro voor een plectrum van de vorige bassist van bon Jovi! :cooler::cheerup:

En ja, ik ben er zeker blij mee.

en hoe weet je dat ze echt van die jongens zijn?

Dommedik
10 december 2009, 18:24
15 euro voor een plectrum? haha dat vragen ze nog niet eens in de webshop van die band:dontgeti:

Blend
10 december 2009, 18:32
Ik heb er maar een gepast bod opgedaan...

Daan_B
10 december 2009, 18:37
Ik heb er maar een gepast bod opgedaan...

Hehehe way to go man!:seriousf::seriousf::seriousf:

spirit
10 december 2009, 18:39
Ik heb er maar een gepast bod opgedaan...

En, wat heb je daar aan...? Als je dat teveel geld vind, laat je het toch gewoon aan je voorbij gaan. Jammer dat er altijd weer mensen zijn die op MarktPlaats lopen te zieken. Ze moeten het maar eens gaan veranderen , en net als op Ebay doen. Bieden=kopen=verkopen.

Dommedik
10 december 2009, 18:44
Ik ging er vanuit dat het een grap was:???: Maar die dingen blijken dus ook echt voor zoveel geld over de toonbank te gaan? Ieder zijn eigen ding toch:speed:

RoelTM
10 december 2009, 18:46
Zo heb ik al eens een advertentie gezien van iemand die zijn standaard Dunlop USA Nylon plectrum te koop had gezet...



Hij had namelijk een nieuwe gekocht. :seriousf:

Thiez
10 december 2009, 18:51
jah ach sommige mensen denken alles te kunne nverkopen. zo heeft er ook al keer een gebruikt setje snaren op gestaan. Dan zit er iets goed mis hoor als je dat nog wilt proberen te verkopen.
Maar goed ik denk altijd maar zo, als ze het er voor kunnen vangen waarom niet he? Dat noemen ze handel. In de winkel betaal je 60 cent voor plectrum terwijl de kosten van het maken hooguit 10 cent is als het niet minder is.

Als jij een gitaar hebt en die heb je voor 100 euro gekocht. en je hebt de mogelijkheid hem voor 500 euro te verkopen. Gaan jullie dan vertellen dat hij maar 100 euro gekost heeft?

Guitar GoD
10 december 2009, 19:06
de plectrum productiekosten zijn minder dan een halve cent.

VanMeekeren
10 december 2009, 19:12
Voor een geverifieerd plectrum van Joe Bonamassa zou ik anders ook wel 15 EUR neertellen.

Leuk voor de heb, en maakt mij toch wel ietwat blij.

Van Meekeren

RoelTM
10 december 2009, 19:18
Je kunt ook net als Brian May een 6 pence muntstuk gebruiken, ter waarde van ongeveer 0,07 eurocent.
(ware het niet dat die niet meer gemaakt worden en nu veel meer kosten, maar het gaat om het principe.)

EGH
10 december 2009, 19:53
Zo heb ik al eens een advertentie gezien van iemand die zijn standaard Dunlop USA Nylon plectrum te koop had gezet...



Hij had namelijk een nieuwe gekocht. :seriousf:

Whahahahahahahahah. Sorry maar deze vond ik wel even heel erg grappig :seriousf:

Verder is een prijs van €15 voor een plectrum natuurlijk veel, ik kan mij best voorstellen dat als je enorme fan van deze gitarist bent je dit er graag voor over hebt!

Bolder
10 december 2009, 19:57
Ik werk in een muziekwinkel en daar kwam een jongen die trash/progmetal speelde dus hij wou alleen GRIJZE plectrums.. Hoe slap die dingen ook waren..

nickofzo
10 december 2009, 20:11
hahaahahaha check dat hoogste bod dan:P 789 euri;) iig iemand met humor

Bolder
10 december 2009, 20:22
dat is hier iemand op het forum

Brewskie
10 december 2009, 20:35
hahaahahaha check dat hoogste bod dan:P 789 euri;) iig iemand met humor

Ja, en van hem werd juist gesteld dat hij aan het zieken is op marktplaats. En dat was ook op dit forum. Deze thread zelfs.

Dommedik
10 december 2009, 22:29
Ik vind t echt wel even grappig als je gebruikte snaren op mp zet:P Haha dan moet hij wel voorzichtig zijn geweest met het vervangen:seriousf:

bat
10 december 2009, 22:35
Ik vind t echt wel even grappig als je gebruikte snaren op mp zet:P Haha dan moet hij wel voorzichtig zijn geweest met het vervangen:seriousf:
Tsja, jongeman (of is het vrouw?), vroeger, toen kutten nog haar hadden, vroeger dus, toen gebruikte men de snaren - net zoals de condooms van schapendarm - minimaal tweemaal. Gewoon na verloop van tijd netjes demonteren, uitkoken en weer monteren. Als nieuw, zweer ik je! En beter dan de beste snaren van tegenwoordig.

Voor de rest: als iemand er gelukkig van wordt, mag ie van mij rustig de vraagprijs of meer betalen voor dat plectrum.

nickofzo
10 december 2009, 22:44
dat doet men nog met bassnaren.. niet iedereen maartoch:P

Dommedik
10 december 2009, 22:58
Tsja, jongeman (of is het vrouw?), vroeger, toen kutten nog haar hadden, vroeger dus, toen gebruikte men de snaren - net zoals de condooms van schapendarm - minimaal tweemaal. Gewoon na verloop van tijd netjes demonteren, uitkoken en weer monteren. Als nieuw, zweer ik je! En beter dan de beste snaren van tegenwoordig.

Voor de rest: als iemand er gelukkig van wordt, mag ie van mij rustig de vraagprijs of meer betalen voor dat plectrum.

Hahah geniaal:P Hahah laat ik dat eens uitproberen?:soinnocent: Nee toch maar niet;) Koop wel een nieuw setje. Tjah, vroeger, vroeger was alles anders;) Doe maar man trouwens!

Blend
10 december 2009, 23:17
En het mooie is: ik kreeg net 'n mailtje datie akkoord ging met het bod...
Toch m'n bod maar verwijderd... Excuus voor degene die ik heb beledigd met het uitbrengen van dit bod...


Maar stiekem moest ik hier wel om lachen....

Dommedik
10 december 2009, 23:20
:seriousf:

beruk
10 december 2009, 23:24
Ik ga al mijn drie beroemde plectrums te koop zetten:
ACDC (malcolm young) Faith no more en Robbie Krieger. :rockon::seriousf::seriousf:

Thiez
10 december 2009, 23:37
ik heb ook nog een doosje band plectrums. die zaten gratis bij mijn digitech rp300 toen ik deze nieuw kost omdat het de artist uitvoering was :P
Als ik die nou allemaal verkocht krijg voor 15 euro. niet verkeerd

Jantje Poen
10 december 2009, 23:55
ik heb net een bod gedaan van 100000, tja ik ben een fan en dan heb je het er voor over, is niets mis mee

nickofzo
11 december 2009, 00:11
marktplaats gaat nog eens ten onder door dit forum...

hielos
11 december 2009, 00:15
Je ziet wel vaker van die plectrums staan van bekende gitaristen. Ik heb er ook wel eens naar gekeken en zou graag een plectrum van Richie Sambora willen hebben... Maar dan wel echt van hem en ook gebruikt! Maar hoe weet je in godsnaam dat hij echt van hen is geweest? Volgens mij gewoon NIET. Dus laat ik er ook maar niet aan beginnen...

Jantje Poen
11 december 2009, 00:19
ik ben overboden, wat jammer nou!

Heel eerlijk even, ik heb ook wel eens plectrums verkocht, custom shops, shop plectrums uit de usa (guitar center), clapton, slash, etc...

Maar ik heb ze weg gedaan voor weinig, gewoon ook omdat ik ze niet gebruik.

Ik vind 15 euro vragen erg idioot, en misbruik maken van zwakbegaafde medemensen.

Jantje Poen
11 december 2009, 00:20
Je ziet wel vaker van die plectrums staan van bekende gitaristen. Ik heb er ook wel eens naar gekeken en zou graag een plectrum van Richie Sambora willen hebben... Maar dan wel echt van hem en ook gebruikt! Maar hoe weet je in godsnaam dat hij echt van hen is geweest? Volgens mij gewoon NIET. Dus laat ik er ook maar niet aan beginnen...

heb ik gehad, richie z'n speeksel zat er zelfs nog op, m'n hond heeft 'm op gegeten, sorry!

hielos
11 december 2009, 08:15
Doe mij dan maar die hond.

Midwolda
11 december 2009, 09:46
Wat dat betreft is MP toch wel een bron van wenkbrauwverheffende humor hoor.
Een maand of twee geleden kocht ik een Ibanez DL5 Soundtank digitale delay voor 25 euro.
Ik had nog geen delay, en om het eerst eens te proberen leek me dat een mooie prijs.
Er staat er nu èèn op MP voor 50 euro, en die is al gezakt, die was 75... :???:
Vooral zo doorgaan, ik word nog slapende rijk als het meezit!
(De DL5 is inmiddels vervangen voor een analoge delay, dat klinkt toch wel beter imho.)

pannekoek
11 december 2009, 09:55
fred durst fucking coffin

mesaman
12 december 2009, 00:25
ach....t zijn hebbedingetjes....er zijn mensen die porsche en ferrari's boten,huizen oid als hebbe dingen hebben...dus een plectrum van 15 € is niet zo boeiend...en een horloge gitaar of schilderij van 2000€ is heel normaal dus ja....een plectrum van een paar tientjes kan er ook wel bij?dus beter te duur dan niet te koop zou ik zeggen....ik heb een plectrum van iets meer dan 15€ mamoet ivoren plectrum ding.......de kenner weet het....tis wel de fijnste plectrum die er is en deze raak ik niet kwijt!en verslijt ook niet...t blijft spielerei!

guitarkid
12 december 2009, 10:29
de plectrum productiekosten zijn minder dan een halve cent.

Ja, als je er geen fabriek en machines voor hoeft te bouwen en aan te schaffen en er dan ook nog kinderarbeid aan te pas komt.......
Bovendien, er is ook nog zo iets als research en design, transport en dan de muziekwinkel etc. Dingen liggen toch echt minder simpel dan jij denkt, ben ik bang.
Als jij voor mij 100 plectra a la de Dunlop 2.07 kunt maken voor 50 cent: graag: Betaal ik de verzendkosten... :seriousf:

Gr. C.

Gothra
12 december 2009, 11:34
Ga gewoon naar een concert... kan je ze vangen:D Heb er een van Chimaira, helemaal gratis. En van Anthrax, alleen dat zijn geen signatures maar gewone tortex'

Wiellem
12 december 2009, 11:59
Ik heb er een van Lamb of God en dat si wel een signature, ben er nog steeds blij mee :)

Maar ik vind wel dat je ze zelf gekregen/gevangen moet hebben kopen is een beetje zinloos.

Ibanez666
12 december 2009, 15:12
en hoe weet je dat ze echt van die jongens zijn?

Ja misschien maken ze wel kopieen in China

Tupelo
12 december 2009, 15:56
Kan nooit dezelfde kwaliteit zijn Iba !! ;)

soup
12 december 2009, 16:03
http://www.silverpicks.co.uk/products/showprod/96

85 pond

http://www.silverpicks.co.uk/images/large/goldplectrum_plain1.jpg

Ibanez666
12 december 2009, 16:47
Kan nooit dezelfde kwaliteit zijn Iba !! ;)

Nou die van mij zijn anders minstens net zo goed als de originele hoor! :)

5150II
12 december 2009, 16:54
Gaaf zo'n gouden plectrum.
Ben wel benieuwd hoe dat speelt/klinkt, glipt het niet makkelijk uit je zweterige klauwen bij een show?

Midwolda
12 december 2009, 17:47
Dan pak je toch zoiets:
http://www.cmi-gold-silver.com/photos/i/gold/krugerrand2.jpg
Heb je veel meer grip op.

DeadHerring
13 december 2009, 02:10
Dan pak je toch zoiets:
http://www.cmi-gold-silver.com/photos/i/gold/krugerrand2.jpg
Heb je veel meer grip op.

doe ik wel 'ns, als ik geen plectrum voorhanden heb.

het gaat best, maar als je het doet, dan neem je beter een tang en een vijl, knip je de munt in een driehoek en vijl je 'm smooth... In normale staat is 'ie te rond om comfortabel te zijn.

lodi
13 december 2009, 09:35
doe ik wel 'ns, als ik geen plectrum voorhanden heb.

het gaat best, maar als je het doet, dan neem je beter een tang en een vijl, knip je de munt in een driehoek en vijl je 'm smooth... In normale staat is 'ie te rond om comfortabel te zijn.
ik zou dan 20 eurocent pakken, zo'n Krugerrand is meer waard dan de meeste low budget gitaren maar dit volledig terzijde......

VanMeekeren
13 december 2009, 11:45
Gaaf zo'n gouden plectrum.
Ben wel benieuwd hoe dat speelt/klinkt, glipt het niet makkelijk uit je zweterige klauwen bij een show?

Lijkt mij dat het 'vergulde laagje' er wel snel afslijt. Rest je wel met een relic-pick. :seriousf:

Van Meekeren

Orbis
13 december 2009, 12:04
Dan pak je toch zoiets:
http://www.cmi-gold-silver.com/photos/i/gold/krugerrand2.jpg
Heb je veel meer grip op.

€1100 plectrum, bijzonder chique :rockon:.

Midwolda
13 december 2009, 12:04
€1100 plectrum, bijzonder chique :rockon:.

en het laagje slijt er ook niet af... :seriousf:

Orbis
13 december 2009, 13:51
Als je het zo stelt: mijn volgende grote aankoop op geargebied gaat een plectrum worden :seriousf:.

Mikos
13 december 2009, 14:27
Mocht ik ooit geld te veel hebben ! ...

guitarkid
13 december 2009, 15:44
Als je het zo stelt: mijn volgende grote aankoop op geargebied gaat een plectrum worden :seriousf:.

Onder het motto: HNPD....!!! :seriousf:

Gr. C.

nickofzo
13 december 2009, 16:26
k zou em bijna quoten