PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van de Boss Mega Distortion?



zZoRgO
10 april 2003, 12:11
heb nog een distortion pedaaltje nodig dat iets tussen de Rock en Nu metal zit,
zou het hier mee lukken?

klinkt ie ook wat goed?

Marc Oblivian
10 april 2003, 13:41
Ik heb hem en hij klinkt erg goed vind ik zelf.
Klinkt behoorlijk zwaar/log (niet te schel) en heeft errug veel distortion in huis...ik heb hem nooit op maximaal staan...hooguit op de helft en dat is echt genoeg.

Phyrexian
15 april 2003, 11:18
Op 2003-04-10 12:41, schreef Marc Oblivian:
Ik heb hem en hij klinkt erg goed vind ik zelf.
Klinkt behoorlijk zwaar/log (niet te schel) en heeft errug veel distortion in huis...ik heb hem nooit op maximaal staan...hooguit op de helft en dat is echt genoeg.


welk genre speel je? ik heb ook wel interesse in die pedaal, want hij lijkt me wel super voor metal...

Marc Oblivian
15 april 2003, 16:23
Op 2003-04-15 10:18, schreef Phyrexian:


Op 2003-04-10 12:41, schreef Marc Oblivian:
Ik heb hem en hij klinkt erg goed vind ik zelf.
Klinkt behoorlijk zwaar/log (niet te schel) en heeft errug veel distortion in huis...ik heb hem nooit op maximaal staan...hooguit op de helft en dat is echt genoeg.


welk genre speel je? ik heb ook wel interesse in die pedaal, want hij lijkt me wel super voor metal...


tja...echt van alles: van blues/pop tot bikkelharde (punk)rock, geen echte metal ofzo...(soms wel hoor) :smile:
Voor metal is dat ding ook wel erg geschikt....het verschil met echte metalpedalen is denk ik dat ie zwaarder/bassiger en minder schel klinkt (dat doen doen andere pedalen vrij snel vind ik), maar hij heeft iig genoeg high-gain/distortion aan boord..
Ik draai hem nooit helemaal open...hooguit op de helft: dan heb je een mooie volle distortion, zonder dat ie echt "overdreven metalscheur" gaat klinken...alles helemaal open dan scheurt ie de tent uit....
Voor overdrive heb ik er overigens een ander pedaal bij...schakel dan voor een crunchy, bijna clean overdrive geluid gewoon over op dat pedaal :smile:
Als boost heb ik er nog een Boss Equalizer pedaal achter staan.
Klinkt al met al erg goed, mooi vol...
Nu denk ik nog een chorus en een wah en dan ben ik klaar....

Grts,

Marc

Phyrexian
15 april 2003, 16:40
Op 2003-04-15 15:23, schreef Marc Oblivian:
Als boost heb ik er nog een Boss Equalizer pedaal achter staan.


hoe heb je je EQ ingesteld...?
ik heb er ook zo één, en vind dat een prachtige pedaal om net het geluid te zoeken dat je wenst... super gewoon. voor metal doe ik NOOIT die 'smilie' instellingen (you know, da midscoop)... ik doe eerder zo'n speciale setting, kleine bassboost, één middenfrequentie boost ik ook net als een bepaalde treble freq. en een piepkleine cut in een andere middle freq.

Marc Oblivian
15 april 2003, 17:57
Op 2003-04-15 15:40, schreef Phyrexian:


Op 2003-04-15 15:23, schreef Marc Oblivian:
Als boost heb ik er nog een Boss Equalizer pedaal achter staan.


hoe heb je je EQ ingesteld...?
ik heb er ook zo één, en vind dat een prachtige pedaal om net het geluid te zoeken dat je wenst... super gewoon. voor metal doe ik NOOIT die 'smilie' instellingen (you know, da midscoop)... ik doe eerder zo'n speciale setting, kleine bassboost, één middenfrequentie boost ik ook net als een bepaalde treble freq. en een piepkleine cut in een andere middle freq.


Heb hem nog maar net, dus ben een beetje aan het uitzoeken, maar ik vind hem nu al een heel mooi geluid geven als boost: het geluid wordt er nog net iets warmer, aanweziger en voller van.
Uiteindelijk is het niet eens mijn bedoeling om de kleur van het geluid te veranderen...een beetje mag wel, maar het gaat meer om de boost zelf, voor solo's enzo.
Ik vind dat je geluid niet al teveel mag worden beinvloed/veranderd op zulke momenten.
Ik heb hem daarom ook vrij neutraal staan: ietsje meer bas, middle ongeveer (ff boven) neutraal, ietsje meer treble, volume iets boven neutrale stand.
De effecten en de versterker staan op zichzelf al zo afgesteld dat er een mooi geluid uitkomt, dus met het intrappen van de eq. hoef ik hier niet veel aan te veranderen: hij kan dan dus vrij neutraal blijven...

Marc Oblivian
15 april 2003, 17:59
Op 2003-04-15 15:40, schreef Phyrexian:


Op 2003-04-15 15:23, schreef Marc Oblivian:
Als boost heb ik er nog een Boss Equalizer pedaal achter staan.


hoe heb je je EQ ingesteld...?
ik heb er ook zo één, en vind dat een prachtige pedaal om net het geluid te zoeken dat je wenst... super gewoon. voor metal doe ik NOOIT die 'smilie' instellingen (you know, da midscoop)... ik doe eerder zo'n speciale setting, kleine bassboost, één middenfrequentie boost ik ook net als een bepaalde treble freq. en een piepkleine cut in een andere middle freq.


waar staan die standaardsettings dan? Ik kon het niet vinden op die papieren die erbij zaten

Phyrexian
16 april 2003, 11:24
Die midscoop setting staat niet in het boekje... maar probeer die eens voor metal:

EQ: veel bassboost, quasi alle mids naar beneden halen en ook een goeie boost van de treble. Zo krijg je een héél zwaar en log geluid. Leuk voor metal in de slaapkamer. In een bandsituatie werkt dit niet want daar heb je dat midden nodig om boven de bassist en de drummer helder te blijven klinken.