PDA

View Full Version : Fender Am std strat met floyd rose?



Dommedik
10 december 2009, 13:23
Ik zag deze week een occasion fender american std strat met floyd rose voor 650. Uiteraard ook getest en deze klonk erg goed. Heb hem vergeleken met een nieuwe fender mim en die amerikaan kwam er toch wel boven uit. Maar ik zit een beetje met het idee dat ie 2e hands is en dat zit mij niet helemaal lekker. Ik heb dan gewoon het idee dat zo'n gitaar niet helemaal ok is? maar dat zal wel aan mij liggen:soinnocent: En de lak op de maple nek was op sommige plekken weg/beschadigd. Is dat erg?

vulvasonic
10 december 2009, 14:21
Er zal waarschijnlijk niets mis mee zijn, alleen..... tot zover ik weet is er nog nooit een American Standard met Floyd Rose in productie geweest. Je had wel de Vintage Floyd Rose, een Amerikaan met vintage specs en een FR en een humbucker bij de brug. Als het er zo eentje is, METEEN DOEN!
En anders is de FR er later door de eigenaar zelf in gezet, of het is geen Amerikaan, of het gaat om een model (deluxe?) met een tremolosysteem dat is ontwikkeld ism Floyd Rose, maar die zien er heel anders uit, of ik heb mijn kennis op het gebied van de geschiedenis over de strat ernstig laten versloffen.

Dommedik
10 december 2009, 15:16
Ben net nog even naar de gitaarboer geweest. Was iets mis met de output van de gitaar. Dat is nu opgelost:seriousf: Maar ik kon het ook niet laten om toch nog ff naar die strat te gaan kijken. Er staat op de brug/tremelo: Licensed FLoyd Rose patends. Naar mijn idee is deze er zelf een keer opgezet. Er zit ook een locking systeem bij de kam. Er zitten 2 gaatjes in de neck, volgens mij is dat voor dat systeempje? Of heb ik dat mis? Volgens mij is het deze

http://chasesraceplace.com/f5g.jpg

Maar dan niet in het goud;)
en er zit ook een klein gaatje in de slag plaat:???: geen idee waarom.

Orpheo
10 december 2009, 15:39
Niet om bruusk te zijn, maar die info is niet interessant. Wat is het serienummer, staat er made in USA op, hoeveel frets? Dat er Licenced by floyd rose op staat klopt natuurlijk. Op de zijkant parallel aan de snaren moet wel staan floyd rose en niet iets anders om n originele
Floyd te zijn.

Die schoefjes kloppen natuurlijk, hoe kan je anders je topkam monteren? Als t verzonken is, kan je er overigens redelijkerwijs vanuit gaan dat t factory installed is, anders is t geschroefd van bovenop en niet zoals dit, met n boutje, want dat is t natuurlijk, een boutje geschroefd in een 'milled thread' in de locking nut.

Braindead
10 december 2009, 15:43
Het was niet toevallig een Sambora signature?

Nicks
10 december 2009, 15:44
Mijn leraar heeft er net 1 gekocht, ook een 2e hands. Dat ding scheeeuuurtt!!!!

Dommedik
10 december 2009, 15:45
Ja sorry, heb er (nog) niet zo veel verstand van. Er staat wel op made in u.s.a! Serie nummer weet ik niet uit mijn hoofd. Maar wat bedoel je met verzinken?:$ sorry als ik iets doms vraag:P Heb ook geen idee hoe je zoiets vast maakt.

Dommedik
10 december 2009, 15:47
Nee geen sambora signature volgens mij. Idd hij klinkt wel erg goed. Heeft dacht ik gewoon 3 single coils. HIj heeft trouwens wel een nice groen kleurtje. Ik zal wel eens kijken of ik een serie nummer kan opschrijven. Ze zullen wel denken daar, komt hij weer aan:P Maar is het lastig om snaren te vervangen en dingen af te stellen met een floyd rose? Is het eigenlijk een plus of minpunt dat hij er opzit?

Jasper.
10 december 2009, 18:35
Dat van die plus of minpunt moet je zelf bepalen, de één kan niet zonder floyd en de ander vervloekt het ding.

Renin
10 december 2009, 18:46
Als het een 21 fretter is, komt hij uit mexico.

humbucker
10 december 2009, 19:47
Als het een 21 fretter is, komt hij uit mexico.

:???: een op z'n zachts uitgedrukt vreemde conclusie!!

Dommedik
10 december 2009, 22:22
Dat snap ik ook niet helemaal?:???: als hij 21 frets heeft komt hij uit mexico?:S

Mikos
10 december 2009, 22:42
Daar wil ik inderdaad wel een verklaring voor, ik snap de overeenkomst tussen mexicanen en 21 frets niet?..
Maar iig, waarom geen 2ehands?
Ik vind 2ehands vaak zelfs beter ..

Orpheo
10 december 2009, 23:12
je vroeg nog of verdwenen lak op hals slecht is. neuh. niet echt. de lak zit ook in het hout getrokken, het enige dat je 'mist' is de glimlaag. dat wil dus zeggen dat er zoveel op gespeeld is, dat de lak eraf is. stel jezelf een vraag; zou jij veel spelen op een gitaar die niet fijn is? ik niet...

Dommedik
10 december 2009, 23:19
@ orphea, daar heb je gelijk in. En hij speelde ook wel fijn en klonk erg goed. Nu blijkt er 7 januari een loterij voor een fender te zijn bij de lokale gitaar boer. Ik dacht een 60's classic fender strat ofzo? WInkel waarde 750 dacht ik. Dus dan zal ik toch ff moeten wachten tot na 7 jan uari, je weet maar nooit:soinnocent: Maar idd, miss is 2e hands nog wel niet zo slecht. En hij komt uit een muziek winkel dan, en dat geeft toch ook wel vertrouwen

Renin
10 december 2009, 23:19
Dat snap ik ook niet helemaal?:???: als hij 21 frets heeft komt hij uit mexico?:S

Deze: http://guitars.musiciansfriend.com/product/Fender-Standard-FR-Stratocaster-Electric-Guitar?sku=517910

Als er 22 frets op zitten is het deze in ieder geval niet :)

Niet alle strat met 21 frets zijn natuurlijk Mexicaans, maar dat spreekt vanzelf toch:chicken:

Dommedik
10 december 2009, 23:23
Nee dat is hem niet, deze heeft 3 sc's! Geen humbucker en volgens mij is de floyd rose er later in gezet. De gitaar heeft wel het een en ander aan gebruikssporen. Maar is ook opzich wel grappig. Misschien kan ik voor dat geld wel een mooiere op mp kopen, maar dan weet ik niet of die gitaar 100% ok is, en dan heb je niet de service van een muziek zaak

Dommedik
15 december 2009, 19:26
Ik ben naar de muziek zaak geweest en ben achter het serie nummer gekomen. En dat is als volgt: E 423205

Het is dus een Made in U.s.a american standerd met een floyd rose. Iemand een mening over deze gitaar?

DaanJM
15 december 2009, 20:37
Ben net nog even naar de gitaarboer geweest. Was iets mis met de output van de gitaar. Dat is nu opgelost:seriousf: Maar ik kon het ook niet laten om toch nog ff naar die strat te gaan kijken. Er staat op de brug/tremelo: Licensed FLoyd Rose patends. Naar mijn idee is deze er zelf een keer opgezet. Er zit ook een locking systeem bij de kam. Er zitten 2 gaatjes in de neck, volgens mij is dat voor dat systeempje? Of heb ik dat mis? Volgens mij is het deze

http://chasesraceplace.com/f5g.jpg

Maar dan niet in het goud;)
en er zit ook een klein gaatje in de slag plaat:???: geen idee waarom.

Heey, volgens mij heb ik laatst naar dezelfde gitaar gekeken. Staat ie toevallig ook bij Huigens in Hengelo? Aangezien jij uit Borne komt...
Het is inderdaad een amerikaanse Strat. Maar de floyd rose is er later opgezet, bijvoorbeeld te zien aan de slagplaat die is bijgezaagd.
Het is WEL een gouden Floyd Rose, maar het goud is er al deels afgegaan. Ik heb gevraagd hoe oud de gitaar was, en daar zeiden ze dat hij ongeveer 14-15 jaar oud was.
Ik vond de gitaar trouwens vreselijk klinken voor een amerikaanse strat.

Daan.

Fenderfan
16 december 2009, 11:12
Dommeldik...
Aan de hand van je serienummer kunnen het twee dingen zijn.
Of het is een American standard uit 1987/88 die hebben 1984 serienummers. Dan is die trem er zeker later opgezet. Dit is een Usa strat.

of het is een Japanse strat. Ook daarop staat Made in Usa, maar ook nog een keer achter op de nek , net boven waar hij aansluit met de Body.

In het eerste geval doen. In het laatste geval niet.

Verder viel mij op dat je het over een Classic player 60,s had met een prijs van 750 euro.
Dat zijn er 150 euro,s te veel! Kijk maar eens rond bij andere winkels. Ze gaan al vanaf 575 euro.

Dommedik
17 december 2009, 01:50
@ Daan, idd hij staat bij huigens. Maakt het nog verschil dan dat het een gouden is? OF is het alleen de kleur?:P Maar ik vond hem wel goed klinken? Heb hem ook niet uitvoerig getest. Maar ze zeiden bij huigens dat ik beter voor die American strat kon gaan dan voor een mexicaan.

@ Fenderfan, idd, heb even gekeken, ze zijn ook bij huigens goed koper. 650 dacht ik ongeveer. Dus had me even in de prijs vergist. ZIJn de classic player en de classic series goede gitaren dan? Of kan ik beter voor die 2e handse amricaan gaan? VOlgens mij stond er niet op de neck Made in U.s.a maar alleen op de headstock?