PDA

View Full Version : Rocktek Chorus



Mark1990
10 december 2009, 10:17
Sinds eergisteren heb ik mijn nieuwe Rocktek chorus binnen, maar met aansluiten stuitte ik op een probleempje:
Omdat ik nog even geen kabels bij de hand heb om het pedaal in de fx-loop te gooien had ik hem voor de amp aangesloten.
de volgorder was: planet waves tuner >chorus >TS9DX >zelfbouw TS808.
Als ik dan de chorus aanzet gebeurt er helemaal niets.
Na wat testen kwam ik erachter dat de chorus wel werkt als ik de drive pedalen weglaat,
maar zodra ik er een van beide erbij doe geeft de chorus geen hoorbaar effect.
Zou het allemaal wel werken als ik de chorus in de loop gooi? en zo niet, waar kan het aan liggen?

Mark1990
10 december 2009, 18:56
Zojuist kabels gemaakt en de chorus in de loop getest.
Helaas weer niet het gewenste resultaat.
afhankelijk van de stand van de knoppen gebeuren er verschillende dingen

depth op minder dan 3/4 : geen effect
rate < 1/2 : brom-geenbrom-brom, in de snelheid afhankelijk van de setting van de rate

depth > 3/4 : enigzins effect, maar met vertraging van +- een halve seconde
rate >1/2 : geen effect meer.

Dit alles geldt alleen icm de drive pedalen, met alleen de tuner werkt het prima.
Volgens het boekje werkt het pedaal op center-negative, dus daar zal het niet aan liggen.

robert-gitarist
10 december 2009, 19:05
Duidelijk: probleem ligt aan je volgorde. Je moet je TS en DX voor de chorus zetten. Dus je begint met de drives en tuner en als laatste je chorus. Dan moet het werken!

Zelfde gebeurt als ware in je FX loop, eerst komt de overdrive en dan pas de reverb etc ;)

succes!

Mark1990
11 december 2009, 08:36
Duidelijk: probleem ligt aan je volgorde. Je moet je TS en DX voor de chorus zetten. Dus je begint met de drives en tuner en als laatste je chorus. Dan moet het werken!

Zelfde gebeurt als ware in je FX loop, eerst komt de overdrive en dan pas de reverb etc ;)

succes!

Ook dan werkt het niet,
had de chorus al getest achterin de keten, en gisteren dus ook in de effectloop met het beschreven resultaat.