PDA

View Full Version : Mesa V-Twin Pre-Amp pedal + zoektocht...



LordOfLager
10 december 2009, 10:12
Ik heb momenteel een Blackstar HT-boost en een BS HT-drive naast elkaar staan.
Nu werkt dit best lekker, maar ze zijn niet echt naast elkaar bruikbaar, dus wil ik daarvoor 1 pedaal terug die 2/3 kanalen heeft.

Nu heb ik de volgende shortlist:

Blackstar HT-dual
H&K Tubefactor
Mesa V-Twin Pre-Amp pedal.

Nu is het probleem van de laatste dat deze uit productie is, momenteel geen te vinden op gitaarnet, marktplaats of speurders. Weet iemand een toko die 'm 2e hands heeft staan?
Ik wil namelijk wel eerst testen of het wat is met mijn setup.

Heeft iemand daarnaast nog andere goede ideeen / aan- & af-raders?

the sure thing
10 december 2009, 10:27
De MESA V-twin komt nog wel eens voorbij hoor! Soms ff een paar weken geduld. Ik weet zeker dat er wel gitaarzaken zijn die 2e hands er eentje hebben liggen. Maar welke?

De MESA V-twin is echt een SUPER pedaal. Heerlijke leadtonen zijn eruit te halen. Maar: hij is groot, lomp en moet met een aparte (12V?) adapter worden gevoed. Maar: ik vind het t beste meest brute pedaal in zijn soort.

De Soldano Supercharger vind ik nog een stap beter: maar ja, die is zeldzaam en wordt ook niet meer gemaakt.

dunnoaname
10 december 2009, 11:01
Ik zie dat je alleen buizenpedalen in je lijstje hebt staan. Met opzet?
Ik ben zelf de laatste weken ook op zoek naar drivepedalen met meerdere kanalen.
Lijstje:
Fulldrive II -> SUPERVET. Zeker een blijvertje, geweldige overdrive sound en de boost geeft je smooth lead geluid.

GT500 -> Een distortion met karakter! Beetje pielen om af te stellen, maar de EQ sectie is enorm goed. Daarnaast is er nog een heerlijke drive/boost beschikbaar.

Tubefactor-> Goede marshall achtige crunch op factor 1. Echt een dynamische en stevige sound met voldoende laag er in. Factor 2 is helaas een vooraf ingestelde hoeveelheid boost. Als ik alleen retro rock zou spelen zou ik dit pedaal gebruiken.

GLab DVO-> Veelzijdig pedaal met ongeloofelijk veel instelmogelijkheden. Je kan de footswitches toewijzen aan functies e.d. Niet mijn sound helaas, te helder voor mijn gear.

LordOfLager
10 december 2009, 11:14
De MESA V-twin komt nog wel eens voorbij hoor! Soms ff een paar weken geduld. Ik weet zeker dat er wel gitaarzaken zijn die 2e hands er eentje hebben liggen. Maar welke?

De MESA V-twin is echt een SUPER pedaal. Heerlijke leadtonen zijn eruit te halen. Maar: hij is groot, lomp en moet met een aparte (12V?) adapter worden gevoed. Maar: ik vind het t beste meest brute pedaal in zijn soort.

De Soldano Supercharger vind ik nog een stap beter: maar ja, die is zeldzaam en wordt ook niet meer gemaakt.

De Blackstars worden ook (elk) gevoed door een eigen 16V (of 18V, daar wil ik even vanaf zijn) adapter. En wat betreft lompheid... heb je ooit wel's twee van die Blackstars naast elkaar zien staan ;)
Wat betreft afmetingen en voeding maakt het mij niet zo veel uit - het gaat me meer om het geluid.


Ik zie dat je alleen buizenpedalen in je lijstje hebt staan. Met opzet?
Ik ben zelf de laatste weken ook op zoek naar drivepedalen met meerdere kanalen.
Lijstje:
Fulldrive II -> SUPERVET. Zeker een blijvertje, geweldige overdrive sound en de boost geeft je smooth lead geluid.

GT500 -> Een distortion met karakter! Beetje pielen om af te stellen, maar de EQ sectie is enorm goed. Daarnaast is er nog een heerlijke drive/boost beschikbaar.

Tubefactor-> Goede marshall achtige crunch op factor 1. Echt een dynamische en stevige sound met voldoende laag er in. Factor 2 is helaas een vooraf ingestelde hoeveelheid boost. Als ik alleen retro rock zou spelen zou ik dit pedaal gebruiken.

GLab DVO-> Veelzijdig pedaal met ongeloofelijk veel instelmogelijkheden. Je kan de footswitches toewijzen aan functies e.d. Niet mijn sound helaas, te helder voor mijn gear.

Ja, ik ben specifiek op zoek naar een buizen "pre-amp" / overdrive.

Als ik jouw verhaal over de tubefactor zo lees, dan denk ik echter dat die alleen maar lager op mijn lijstje komt te staan; ik zal'm zeker wel testen, maar ik denk niet dat dat echt het pedaal is wat ik zoek - ik wil juist wel de tweede trap (in volume en gain) in kunnen stellen.

dunnoaname
10 december 2009, 11:21
Ja, ik ben specifiek op zoek naar een buizen "pre-amp" / overdrive.


Waarom? Er zijn echt hele goedesolid state pedalen hoor!

LordOfLager
10 december 2009, 11:50
Waarom? Er zijn echt hele goedesolid state pedalen hoor!

Dat kan zijn, maar in sommige situaties gebruik ik het als echte pre-amp zonder bak drive en dan werkt een solid-state niet zoals ik het zou willen.

Ash ketchum
10 december 2009, 11:54
Volgens mij zag ik er vorige week een v-twin en een bottlerocket bij de feedback in apeldoorn liggen. Ik weet niet waar je woont, maar het is beter iets dan niets ;)