PDA

View Full Version : Zoeken naar juiste gitaar



Dealer
10 december 2009, 01:39
Hej allen,

Ik ga over 2-3 weken een nieuwe gitaar kopen, en ik heb echt even wat hulp nodig:)

Ik heb een klein half jaar geleden een Am std Fender gekocht, mede dankzij jullie heb ik voor deze gekozen, waar ik helemaal gek op ben. ik speel veel blues en daarvoor is deze gitaar perfect.

Maar naast blues speel ik ook redelijk wat hardere muziek. Ik heb weinig ervaring met dit soort gitaren. Ik speel vooral heel graag avenged sevenfold (een soort melodieuze hardrock/metalcore ofzo? beast and the harlot van hun is het geluid dat ik zoek:P weet niet hoe ik het genre moet noemen) en nu zoek ik een gitaar die hier goed voor is. Ik ben sologitarist trouwens:) Zoek dus een gitaar om ruig mee te soleren, maar die ook geschikt is voor n nice zwaar geluid met powerchords in drop, en mutes:)

Mijn max. budget is 1200 euro en tot nu toe heb ik dit korte lijstje van mogelijkheden:

1: Gibson SG Standard
2: Een schecter
3: Ibanez

Ik ga natuurlijk zoveel mogelijk mogelijkheden uitproberen dus zou graag een paar tips willen zodat ik zeker weer dat ik alle mogelijkheden uitprobeer. Op het huidige moment is de gibson SG Standard verreweg mijn favoriet, en als iemand hier commentaar op zou kunnen geven zou fijn zijn. (Is de gibson SG Standard echt goed geschikt om dit soort muziek te kunnen spelen?:))

Het zou fijn zijn als een aantal mensen hun ervaringen met het spelen van dit soort muziek en/of met de gibson sg standard (of andere sg varianten) kunnen delen. Dus als je een gitaar weet die beter is hiervoor zou ik het graag willen horen

Groeten en bij voorbaat dank:)
Bart

JoeV
10 december 2009, 06:00
Ik heb er echt geen idee van of een SG zo'n sound aan kan...

Als je gaat uittesten moet je zeker ook eens een LTD proberen (dochtermerk van ESP). Speel zelf ook op een LTD EC-1000. Dunne nek, EMG's erin. Zeer geschikt voor metal en ruim binnen je budget. :rockon: