PDA

View Full Version : Zoeken naar juiste gitaar



Dealer
10 december 2009, 01:39
Hej allen,

Ik ga over 2-3 weken een nieuwe gitaar kopen, en ik heb echt even wat hulp nodig:)

Ik heb een klein half jaar geleden een Am std Fender gekocht, mede dankzij jullie heb ik voor deze gekozen, waar ik helemaal gek op ben. ik speel veel blues en daarvoor is deze gitaar perfect.

Maar naast blues speel ik ook redelijk wat hardere muziek. Ik heb weinig ervaring met dit soort gitaren. Ik speel vooral heel graag avenged sevenfold (een soort melodieuze hardrock/metalcore ofzo? beast and the harlot van hun is het geluid dat ik zoek:P weet niet hoe ik het genre moet noemen) en nu zoek ik een gitaar die hier goed voor is. Ik ben sologitarist trouwens:) Zoek dus een gitaar om ruig mee te soleren, maar die ook geschikt is voor n nice zwaar geluid met powerchords in drop, en mutes:)

Mijn max. budget is 1200 euro en tot nu toe heb ik dit korte lijstje van mogelijkheden:

1: Gibson SG Standard
2: Een schecter
3: Ibanez

Ik ga natuurlijk zoveel mogelijk mogelijkheden uitproberen dus zou graag een paar tips willen zodat ik zeker weer dat ik alle mogelijkheden uitprobeer. Op het huidige moment is de gibson SG Standard verreweg mijn favoriet, en als iemand hier commentaar op zou kunnen geven zou fijn zijn. (Is de gibson SG Standard echt goed geschikt om dit soort muziek te kunnen spelen?:))

Het zou fijn zijn als een aantal mensen hun ervaringen met het spelen van dit soort muziek en/of met de gibson sg standard (of andere sg varianten) kunnen delen. Dus als je een gitaar weet die beter is hiervoor zou ik het graag willen horen

Groeten en bij voorbaat dank:)
Bart

JoeV
10 december 2009, 06:00
Ik heb er echt geen idee van of een SG zo'n sound aan kan...

Als je gaat uittesten moet je zeker ook eens een LTD proberen (dochtermerk van ESP). Speel zelf ook op een LTD EC-1000. Dunne nek, EMG's erin. Zeer geschikt voor metal en ruim binnen je budget. :rockon:

Je amp moet natuurlijk ook een stevig metal geluid kunnen produceren...

Hiro
10 december 2009, 07:50
Ach een SG met EMG erin en je het ook een metalgitaar die er tenmisnte niet weer zo standaard metal uitziet

JoeV
10 december 2009, 08:44
Dat gaat idd ook goed lukken... Dan kom je met een nieuwe SG wel al heel dicht bij je limiet qua budget

DeadHerring
10 december 2009, 08:45
dacht dat Avenged Sevenfold met Schecters speelt... als je die sound wil benaderen, zou ik naar die kant kijken, hoewel je misschien best voor die SG gaat en je eigen sound probeert te bereiken.

Goeie groep trouwens... Al een of twee keer gezien op Graspop, zijn niet slecht.

FruscianteFan
10 december 2009, 09:18
Ach een SG met EMG erin en je het ook een metalgitaar die er tenmisnte niet weer zo standaard metal uitzietIn metalcore zie ik haast niet anders dan SG's.

lindstrom
10 december 2009, 09:21
SG in lage stemming is geweldig! gauw een SD distortionbucker erin of een Dimarzio ToneZone.

Jay75
10 december 2009, 10:40
Als iedereen andere elementen aanraad zou ik 2ehands zoeken, dan hou je geld over voor een "eventuele" pick-up switch, wat misschien niet eens nodig is.

Ik weet dat je tussen de 800-900 euro ZEKER wel een standard kan kopen. Dus je houdt wat geld in je zak.

SG lijkt me een prima keuze overigens, en samen met die strat heb je een mooi setje. Zit verder niet in de metal, meer Classic Hardrock qua sound maar dat doet een SG in ieder geval prima.

Succes

Bolder
10 december 2009, 11:28
Mijn advies: koop dan Gibson SG special faded, zijn ook lekkere gitaren voor dat geld (rond de 600 euro), kan je daar nog andere elementen in doen!

Halion
10 december 2009, 14:22
Misschien even iets anders, maar wat voor amp heb je precies? Aangezien geluid toch voor een groot deel in de amp zit. Misschien iets om een lekkere metal amp aan te schaffen voor een 600-700 euri, dan een lekkere metal plank ( jackson/shecter/ibanez etc.) van een 400 euro en daar dan lekkere pups inflikkeren :).

deefke666
10 december 2009, 18:54
ik combineer op dit moment een HSS deluxe strat voor de allround stuff met een schecter hellraiser voor de meer heavy sound en dat werkt voor mij persoonlijk perfect....

Gibson sg vind ik ook super geschikt voor de meer heavy dingen maar om één of andere reden ligt me deze niet zo goed in de handen alhoewel ik het van sound en looks een super gitaar vind.....

grtz d

Dealer
10 december 2009, 19:01
op het moment heb ik een 50 watt buizenversterkertje van vox, en n line6 versterker:P

Ik ga liever eerst voor een gitaar en daarna voor een versterker, ipv een mindere gitaar te kopen om eerder beide te hebben:)

Op het moment ga ik binnenkort de volgende gitaren testen:
-Gibson SG Standard (en de special/raw power ect)
-Ltd Ec-1000 (zou iemand daar zijn mening over kunnen geven aub?:D)
-Een schecter

Ik zou echt graag wat meer info willen over die ec-1000 hij ziet er best nice uit:)

humbucker
10 december 2009, 19:35
kijk eens hier, precies iets voor jou denk ik :D

http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/19093214/Gibson_SG_Standard_EMG85.html

Dealer
10 december 2009, 19:46
Ej thnx nice linkje zal ik zeker overwegen:)

Ik twijfel nu alleen tussen zo'n Ltd ec-1000, en een gibson SG. Ik zal mijn gitaarleraar vragen wat het beste zal zijn, hoop dat hier iemand mij ook nog wat xtra info kan geven.

Die link is zeker handig, en zal het ook met mn guitarleraar over die link hebben (hij is wel fan van 2ehands)

Grts

JoeV
11 december 2009, 06:13
Waar woon je? Je mag die EC-1000 van mij gerust komen testen...

edit:

http://muziekinstrumenten.tweedehands.net/elektrische-gitaren/ltd-ec-1000-black-deluxe-koffer1.html
Lijkt me geen slechte deal...

Dealer
11 december 2009, 18:11
:O dat vind ik een heel rielext aanbod maar helaas woon ik op het moment in groningen

Ik denk dat ik binnenkort maar weer langs musicstore ga om ze allemaal te testen:) De SG's en die EC-1000.

Maar bevalt die gitaar je goed? is hij het geld waard? wat zijn de vervelende kanten? en is hij geschikt om avenged sevenfold sjit mee te spelen?:P

thnx man

geert1976
11 december 2009, 18:23
:O dat vind ik een heel rielext aanbod maar helaas woon ik op het moment in groningen

Ik denk dat ik binnenkort maar weer langs musicstore ga om ze allemaal te testen:) De SG's en die EC-1000.

Maar bevalt die gitaar je goed? is hij het geld waard? wat zijn de vervelende kanten? en is hij geschikt om avenged sevenfold sjit mee te spelen?:P

thnx man

Dan moet jij als de sodemieter naar Zwolle!, bij Big One Music hangt nog een nieuwe zwarte Gibson SG met daarin EMG's kost je E 1100,00 en ben je in een keer klaar:ok:

Dealer
11 december 2009, 18:41
:O geert bedoel jij deze; http://www.bigone.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-bigone.tpl&product_id=1722&category_id=24&option=com_virtuemart&Itemid=83


Ik hou eigk niet zo van die gothische looks maar ik vind deze best mooi! die ga ik zeker uitproberen soon (sound gaat voor looks)

maar hebben ze deze niet op meer plaatsen? want de gothic heeft wel vaker emg's:) al kan ik hem niet op musicstore.com vinden

Ik zal es ff rondkieke soon:) leuke add die ga ik zeker testen

Ge-update list van testsubjects:
-Gibson SG Gothic
-Gibson SG Standard
-Ltd ec-1000
-Gibson Explorer Emg's

thnx

geert1976
11 december 2009, 18:55
:O geert bedoel jij deze; http://www.bigone.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-bigone.tpl&product_id=1722&category_id=24&option=com_virtuemart&Itemid=83


Ik hou eigk niet zo van die gothische looks maar ik vind deze best mooi! die ga ik zeker uitproberen soon (sound gaat voor looks)

maar hebben ze deze niet op meer plaatsen? want de gothic heeft wel vaker emg's:) al kan ik hem niet op musicstore.com vinden

Ik zal es ff rondkieke soon:) leuke add die ga ik zeker testen

Ge-update list van testsubjects:
-Gibson SG Gothic
-Gibson SG Standard
-Ltd ec-1000
-Gibson Explorer Emg's

thnx

Weet niet eens of Gibson ze nog maakt, maar veel zul je hem niet vinden:ok: