PDA

View Full Version : Clapton komt naar België in mei?



DeadHerring
10 december 2009, 00:15
Mijn vriendin zei het net... I'm there!

terrasbeest
10 december 2009, 08:44
(Doe hem de groeten).

Weet iemand waar hij tegenwoordig mee bezig is.

ellisvertellis
10 december 2009, 09:58
Waar?? Ik zie alleen Nederland...

Kakihara
10 december 2009, 10:48
23 mei in het Sportpaleis blijkbaar, met Steve Winwood.

humbucker
14 december 2009, 22:19
Tickets zijn te bestellen vanaf nu woendag!

humbucker
24 mei 2010, 12:14
Ben gisteren geweest! Het concert was niet slecht, maar ook niet om te zeggen: "waauw!" Clapton is nog steeds een gigantisch goede gitarist, maar van mij had die Winwood er niet bij gemoeten. Ken bijna geen enkel nummer van hem, en zo geweldig vond ik hem niet. Nuja, dat kan aan mij liggen!

Clapton z'n spel was heel goed, maar ik vind z'n sound niet m'n ding. Winwood z'n sound vond ik dan beter, maar die z'n spel was dan weer een tikkeltje minder.

Hoogtepunten voor mij:

Voodoo Child, Cocain, Layla & dat slidenummertje (wat een heerlijk rifje was dat!)

Ben samen met m'n pa geweest, en 't was toch wel een lekker avondje!

FruscianteFan
24 mei 2010, 12:26
Ik ga zaterdag met m'n pap naar Gelredome, gewoon omdat we Clapton heel graag een keer zien. Hij is dan ook wel bekend met Winwood, ik niet zo, maar van wat ik heb gehoord zal het best lekker worden.

Clapton is voor mij wel een voorbeeld van iemand die een lelijke sound prachtig kan laten zingen...

humbucker
24 mei 2010, 14:33
Ik ga zaterdag met m'n pap naar Gelredome, gewoon omdat we Clapton heel graag een keer zien. Hij is dan ook wel bekend met Winwood, ik niet zo, maar van wat ik heb gehoord zal het best lekker worden.

Clapton is voor mij wel een voorbeeld van iemand die een lelijke sound prachtig kan laten zingen...


+1! Zo was het bij mij ook precies!

Ik kende helemaal niets van Winwood, hij is vooral een 80ies grootheid dacht ik, dus net voor m'n tijd. Zo klinkt z'n nummers ook allemaal.. Erg eighties! Maar de kerel heeft wel talent. Een goede stem, lekker gitaarspel en prima toetsenist! We zaten een beetje ver van het podium, maar ik dacht dat Clapton op een hotrod ... speelde, zo'n tweed geval. Die dingen zijn over het algemeen nogal een beetje dunnetjes gevoiced. En dat kon ik er ook wel in terughoren. Maarja, het snijdt wel als een warm mes door boter. Clapton blijft toch ook wel een gitaargrootheid die je toch minstens 1 keertje in je leven gezien moet hebben. Dat was voor mij ook zo'n beetje de grootste drijfveer om te gaan!

Devin
27 mei 2010, 21:32
Ik ga overmorgen, in het Gelredome! :seriousf:
Heb d'r echt zin in!

nielsnielsniels
28 mei 2010, 23:04
Ik ga ook morgen naar het Gelredome.. kan ik mijn grote held eindelijk eens zien. Eerlijk gezegd vind ik Clapton lange na niet zo interessant na Yardbirds/Bluesbreakers/Cream maar ik MOET hem gewoon een keer in het echt zien.

FruscianteFan
28 mei 2010, 23:47
Ik heb geen idee welk werk van hem ik nou interessant vind. Ken vooral mixtapes, denk ik. Zomervakanties in Italië met Clapton op in de auto :)

FruscianteFan
29 mei 2010, 23:18
Kom er net van terug (iets meer dan 2 uur gespeeld!). Was heel erg mooi :). Vooral Clapton, die lekker ontzettend veel soleerde, ah man die kan spelen!

Wat me vooral opviel, hoe minder gain Clapton gebruikte, hoe mooier het was. Prachtig hoe subtiel hij kan spelen, en sowieso had hij een paar héél erg rake noten. Al helemaal op akoestische gitaar, niet normaal hoe mooi dat was.

Kudos ook naar de ritmesectie, die ik erg sterk vond.

Blokkie
30 mei 2010, 00:53
Ik vond het geweldig. Wat kan die Eric spelen. Ben het helemaal met de reactie hierboven eens.

Ik vond de zang van Steve Winwood niet echt lekker doorkomen. Ik kon hem moeilijk verstaan. Bij Claptons zang hoorde ik dat beter.
Jammer dat Layla niet in de electrische versie gespeeld werd.

Nu nog de setlist ergens vinden.

nielsnielsniels
30 mei 2010, 02:25
Kom er ook net van terug, was mijn eerste betaalde concert en ik vond het vermakelijk. Clapton's spel was soms wat voorspelbaar maar overal erg mooi. Ik vond de Crossroads versie minder mooi, was wat te langzaam. Volgende keer hoop ik Clapton zonder Winwood te kunnen zien want veel van Winwood's werk kende ik niet, dus de helft van alle liedjes was onbekend voor mij.

Maar ik ben nog steeds een veel grotere fan van zijn werk in Bluesbreakers en Cream, eerlijk gezegd vind ik zijn muziek na 1970 niet zo interessant.

FruscianteFan
30 mei 2010, 02:31
Ik had ook wel wat 'last' van dat ik de helft van de nummers niet kende, maar ach, dan maar genieten van Claptons gitaarspel he ;)

Blokkie
30 mei 2010, 13:18
De setlist.

01. Had To Cry Today
02. Low Down
03. After Midnight
04. Presence Of The Lord
05. The Shape I'm In
06. Glad
07. Well Alright
08. Tuff Luck
09. While You See A Chance
10. Key To The Highway
11. Midland Maniac
12. Crossroads
13. Georgia
14. Driftin'
15. How Long
16. Layla
17. Can't Find My Way Home
18. Gimme Some Lovin'
19. Voodoo Chile
20. Cocaine
21. Dear Mr. Fantasy (encore)

Daan_B
30 mei 2010, 13:35
Was inderdaad een geweldig concert.
Juist leuk dat ze layla acoustisch deden! Come on, beetje ruim denken mensen:cheerup:.

Jammer van de nerds achter me, die het hele concert bleven lullen en OVERAL commentaar op hadden. Bah, ik haat dat soort lui.

En verder, waarom hadden ze na afloop alles afgesloten:dontgeti:? Konden wij mooi even een half uur omrijden:stop:.

FruscianteFan
30 mei 2010, 14:05
Ik vond het ook ontzettend mooi dat ze die akoestisch deden, zeker omdat het me opviel hoeveel beter Claptons spel akoestisch tot zijn recht kwam (en dat heb ik absoluut niet vaak).

Sowieso, lekker ingetogen versie :)

Devin
1 juni 2010, 15:46
Ik vond het perfect! Ik vond dat Steve Winwood zich heel goed staande hield naast zo'n gitaargod! hij heeft me ECHT verrast
Betrapte mezelf er toch op dat ik hoopte op wat meer interactie. maar ik wist dat dat er bijna niet is. Zo is Clapton nou eenmaal. :grouphug:

rockandrolling
1 juni 2010, 17:51
Ben er ook geweest: in 1 woord: GEWELDIG! Akoestische set met Driftin' en Layla was subliem en zo lekker gebracht... onnavolgbare zang&gitaar.
Elektrisch kon ie ook lekker vlammen, hij speelde bevlogen.

Arjan12
1 juni 2010, 18:57
Ik vond zijn elektrische spel soms wat voorspelbaar. Hij speelt fantastisch, maar op de een of andere manier worden al die rake noten wat saai op een gegeven moment. Dat komt misschien ook wel door zijn tone, die me absoluut niet aanspreekt. Het akoestische gedeelte vond ik fantastisch, daar had ik nog uren naar kunnen luisteren. Al met al een leuke avond, met een prachtige uitvoering van Georgia en veel gitaargeweld.