PDA

View Full Version : PRS als inruil gitaar



Jay75
9 december 2009, 22:05
Ik heb een gitaar te koop en iemand wil deze PRS inruilen.
Om het interessant voor me te maken moet ik er 1800 euro voor krijgen.

Is dit iets?

http://link.marktplaats.nl/297784462

Ben nie zo op de hoogte van PRS namelijk, lijkt me een faire deal.
Is dat iets die gitaar?
Thanks!!

bagheera
9 december 2009, 22:10
ik zal mezelf zeker geen kenner noemen maar ik denk toch dat 1800 EUR wel eens dicht bij de waarde van die gitaar zal komen.
Gelukkig zijn er mensen die er wel verstand van hebben he :)

kenx
9 december 2009, 22:21
Ik sluit me zeker aan bij bagheera!

Jay75
9 december 2009, 22:25
Dat van de waarde of dat van geen verstand ervan haha.

Het is ook meer, hoe gewild is zon gitaar, zou ik die snel verkopen? Voor 1800 dan zegmaar, er staat nu 2000 cash gevraagd.

geert1976
9 december 2009, 22:44
Ik vraag mij af waarom je het moet doen.

Ten eerste waarom wil je in de vrede een dergelijke 60's Gibby SG ruilen voor een PRS.
Van de Gibson af komen is makkelijker dan een 2e hands PRS in die prijsklasse.

Je kunt beter wachten tot de markt weer aantrekt, dan krijg je veel meer voor de SG (beter een langzaam kwartje dan een snel dubbeltje).

Maar bedenk wel dat indien je de SG verkoopt je waarschijnlijk nimmer meer een dergelijke gitaar zult treffen.

kenx
9 december 2009, 23:01
Dat van de waarde of dat van geen verstand ervan haha.

Het is ook meer, hoe gewild is zon gitaar, zou ik die snel verkopen? Voor 1800 dan zegmaar, er staat nu 2000 cash gevraagd.

nee hoor ;) ik had het over de waarde ;)

srv-man
9 december 2009, 23:06
Momenteel worden PRS Custom 22 en 24 nieuw gedumpt voor 1995 euro (weliswaar niet met 10 top). Daarmee is de 2ehands waarde ook navenant gedaald, voor 1800 ga je ze voorlopig niet kwijt raken. Ik zou hem alleen nemen als je hem graag wilt hebben, maar niet voor de handel.

En voor wat betreft dat pre-factory verhaal, de waardestijging geldt vooral voor PRS tot 1991, met de sweet switch en brazilian board. De gitaren na 1991 stijgen nog niet echt in waarde.
En voor wat het waard is: PRS stopte volgens mij met de smalle hiel omdat die gitaren toch nog al eens dode plekken hoger op de hals hadden (14 pos. op g snaar), met de grotere hiel was dat opgelost.

geert1976
9 december 2009, 23:08
Momenteel worden PRS Custom 22 en 24 nieuw gedumpt voor 1995 euro. Daarmee is de 2ehands waarde ook navenant gedaald, voor 1800 ga je ze voorlopig niet kwijt raken.

dan mag je van geluk spreken als je nu rond de E 1200,00 krijgt voor een 2e handsje

srv-man
9 december 2009, 23:13
1200 is dan wel weer erg weinig, maar check marktplaats, er staat een CU 1994 voor 1400 te koop.
Normaal lijkt mij momenteel ergens tussen 1400 - 1600 ('t is wel een 10-top)

Braindead
10 december 2009, 10:52
En daarbij denk ik dat rood misschien ook nog een moeilijkere kleur is toch?

speedmusic
10 december 2009, 11:37
Meer dan 1600,-- cash zou ik er niet voor geven.
Echter jij praat over inruil dan spelen er ook wat andere zaken mee zoals jou vraagprijs als jij deze iets hoger hebt staan, heb je het bedrag al terug.

Voor wat betreft de kleur, daar moet je van houden is niet echt courant en is tevens behoorlijk aangetast, hij is van Dark Cherry naar Roze gegaan.
Iets wat veel voorkomt bij PRSen en door sommige juist weer wordt gewaardeerd.

Zelf heb ik 3 jaar geleden €1900,-- betaald voor eenzelfde gitaar (1993) maar dan in Whale Blue welke helemaal is vergrijsd.
Vorige maand heb ik nog een custom 22 verkocht voor €1500 met birds en 10top en een zeer courante kleur. Tja de huidige recessie laat zijn sporen na.
Succes met je beslissing

Squier4ever
10 december 2009, 13:38
Die gitaar is van de gitarist van mijn band! Leuk ding en klinkt goed hoor. Heeft wel Birds en de hele zwik.

Jay75
10 december 2009, 13:44
Grappig, klein wereldje he!

Ik weet het nog niet, ik zou deze denk ik alleen inruilen om door te verkopen, heb ik ook aan je bandgenoot verteld trouwens.

Ik heb nog een paar andere serieuze opties om te ruilen/in te ruilen.
Waaronder een toffe HAAR stratocaster, een hele mooie bruine SG Special uit 1968 en een witte SG Special ook uit 1968. ( beide ook niet helemaal origineel maar wel meer mijn ding, maar eigenlijk, need the cash haha, en net al een P90 SG binnengekregen! )


@Geert, ik heb helaas het geld harder nodig ;) KOPEN? hehe

Wicked Willy
10 december 2009, 15:56
Jeetje, ik dacht dat PRS-en altijd redelijk waarde vast waren, maar dat valt me nu (als bezitter van een CU22 en een Singelcut) toch erg tegen. Ben voorlopig niet van plan afscheid te gaan nemen en beide gitaren heb ik al weer zo'n 5 en 7 jaar in bezit...maar toch....

PGR
10 december 2009, 21:08
Ik heb ze als inruil gehad voor 1500 euro, met birds en 10-top. Blauw en dark cherry sunburst. Rood is ietwat minder courant, maar nog steeds beter dan bijvoorbeeld groen.

De prijzen van PRS'en zijn best waardevast, alleen deinen ze wel mee met de huidige crisis/malaise waardoor er weinig vraag is naar deze toch wat duurdere gitaren.

Zoals eerder gezegd worden ook nieuwere PRS'en soms wel gedumpt door winkels die er vanaf willen.

Toch worden de in de oude fabriek gemaakte PRS'en (van voor 1995) wel langzaam meer waard. Wel oppassen en proberen, want zoals eerder gezegd is de korte hiel niet voor niets verdwenen. Dat had inderdaad te maken met de stabiliteit van de hals en (exemplarische) dead spots. Dus wel checken of de gitaar over de gehele hals gelijk volume/sustain genereert.

Als hij er echt heel echt goed uitziet (zonder bucklerash etc) zou ik er als inruil hoogstens 1600 voor geven, anders 1400-1500 euro.

Verkopen kun je proberen voor 1700 euro in zeer goede staat en voor 1500-1600 euro voor 'gewoon' goede staat. Vraagprijs dan 150-200 euro hoger zetten, want in deze markt moet je er wel wat vanaf doen.

Succes met je keuze.