PDA

View Full Version : effect chain



Trecion
9 december 2009, 20:49
hey mensen ik heb een vraag.

ik wil 2 chains van effecten gaan gebruiken. ik gebruik alles losse pedalen. nu vroeg ik mij af of het volgende werkt:

een Y-kabel vanuit men gitaar naar beidde effect chains en op het einde van de effect chain een A/B switcher zetten die het signaal van 1 van de chains blokkeert.

gaat dit werke of ben ik nu gewoon aan het klote voor iets simpels?

rock-frank
10 december 2009, 03:19
kun je beter een dual looper kopen denk ik, boss heeft er een en als je handig bent kun je er zelf ook een maken. 1 3dpt switch, 6 jack bussen, wat leds en een behuizing (ca. 20 euro?)

dan heb je een input, een switch die schakelt tussen Loop A en Loop B en een output.

is dit wat je zoekt?

Marshallover
10 december 2009, 15:16
hey mensen ik heb een vraag.

ik wil 2 chains van effecten gaan gebruiken. ik gebruik alles losse pedalen. nu vroeg ik mij af of het volgende werkt:

een Y-kabel vanuit men gitaar naar beidde effect chains en op het einde van de effect chain een A/B switcher zetten die het signaal van 1 van de chains blokkeert.

gaat dit werke of ben ik nu gewoon aan het klote voor iets simpels?

Een Y-kabel gaat zeker niet werken om een gitaar (in 99% van de gevallen) een mono-instrument is.

Je koopt(of maakt) gewoon een looper met 2 loops (zoiets als de LS2 van Boss) en sluit de gitaar op de ingang aan, versterker op de uitgang en zet je effecten in loops A en B. Kun je dan beslissen met 1 druk op de knop wat je wanneer wilt horen. Ideaal!