PDA

View Full Version : Steelstring Gitaar



Mennon
9 december 2009, 20:37
Dag allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met spaanse gitaar.
Tot mijn ergernis kan ik veel akkoorden niet aanslaan omdat de hals te dik is.
Dit komt het ook omdat ik niet al te grote handen heb.

Daarom ben ik op zoek naar een steelstring gitaar van rond de 200 euro.
heeft iemand een suggestie voor mij ?

Bvd.

vederlicht
9 december 2009, 22:19
Hoi Mennon,
Jouw vraag is al honderden malen op allerlei manieren gesteld op het Forum. Ga er maar eens rondneuzen. Steelgitaren hebben een minder breede steel dan Spaanse gitaren maar je handen moeten wel erg klein zijn om accoorden op een Spaanse gitaar niet te kunnen spelen. Voor de rest moet je wat duidelijker aangeven wat je wil van een steelgitaar. Slechs €200 is een erg mager richtsnoer om je keus te bepalen.
groet,
Vederlicht

Strummer
9 december 2009, 23:44
Mennon , als je kleine vingers hebt raad ik je aan om een Yamaha APX 500 te zoeken . Die gitaren hebben een smalle hals en zijn relatief makkelijk te bespelen . Succes !

wietse
10 december 2009, 07:10
Steelgitaren hebben een minder breede steel dan Spaanse gitaren maar je handen moeten wel erg klein zijn om accoorden op een Spaanse gitaar niet te kunnen spelen.

erg rare zin, een steelgitaar is iets anders dan een gitaar met stalen snaren een echte (lap) steelgitaar heeft een monsterlijk dikke hals, hals niet steel, het is verdomme geen pollepel.

het hangt er ook een beetje van af wat voor muziek je graag speelt, anders kan je ook nog eens rond gaan kijken naar een jazzgitaar die hebben soortgelijke halzen als een western of folk gitaar.
ik zou als ik jou was 2ehands zoeken dan kan je voor rond de 200 euro veel beter spul vinden.
en verder geef ik strummer gelijk, yamaha is altijd een goede keuze, erg goede kwaliteit prijs verhouding.

rijsberman
10 december 2009, 08:37
Natuurlijk heeft een steelgitaar een steel. Daarom heet 'ie ook zo. Duh. :soul:

Als hij het nou over een steel guitar had, of over een lapsteel of pedal steel guitar... ;)

Dippides
10 december 2009, 19:00
Ne hoor dat is het niet, een steelguitar is iets anders dan een steelgitaar. Een steelgitaar is meegenomen zonder te betalen. :soinnocent: