PDA

View Full Version : Wat is je nieuwste opname-aanwinst?



Pagina's : 1 [2]

Dreverhaven
21 juli 2011, 15:57
Aight, hij is binnen en hij klinkt lekker. Lekker gedateerd, en laat die ouwe Dreverhaven daar nou net van houden. Momenteel heb ik er een synth doorheen gepropt die van zichzelf wat droog klinkt, prima combi, al zeg ik het zelf.

peter_heijnen
21 juli 2011, 22:14
Niet mijn laatste aanwinst, maar wel laatst er voor het eerst een min of meer serieuze opname mee gemaakt en ik ben er best te spreken over: een duet samson co2 condensator pijpjes.

Ik wilde met een nieuw bandje een simpele demo opnemen, live in de kleine woonkamer van de bassist. Ik had een verkeerde clamp voor mijn sm57 gekocht, dus helaas geen aparte snare mic. Mic opstelling voor de drums van glyn Johns, nooit eerder gebruikt, zonder afluistering opgesteld ahv aanwijzingen op youtube.

Ondanks dat de kleine ruimte was volgepakt met bas- en gitaarversterker en een zangmonitor, alles op normaal volume, heb ik met alleen die twee samsons plus nog een audix f14 voor de kick een heel respectabele drumsound over weten te houden.

Het setje voor 100 euro, haha als dat niet lache is! :)

Dreverhaven
21 juli 2011, 23:38
Ik kan niet wachten tot mijn Samson kitje eindelijk binnen komt. Een zo'n pijpje en een zo'n bolle. Voor 58 euro bij Thomann. Jammer dat ze tot 30 augustus in backorder staan. Als ze goed zijn koop ik nog zo'n kit. Dan heb je vier mics voor 116, als dat niet super is.

Speeddemon
22 juli 2011, 11:08
@Peter, die Glyn Johns methode wil ik nog eens op een jazz drummer proberen. Heb er erg geschikte kickdrum mics voor (originele AKG D12, EV RE-20, ATM-25) en voor overheads zou ik een paar Rode NT-5's, Studio Project B3's of CAD M-179's kunnen gebruiken. :cooler:

peter_heijnen
22 juli 2011, 13:12
Daar ga je vast een mooie sound mee vangen!

Speeddemon
22 juli 2011, 14:41
Daar ga je vast een mooie sound mee vangen!

Tja, nu nog een jazz-combo vinden om op te nemen, en een goeie ruimte.
Jaren geleden kon ik nog af en toe terecht op het conservatorium in Rotterdam; heb daar ooit een opname gemaakt met alleen maar SM57's en 58's en een Korg D16 recorder; wat exciters spaarzaam gebruikt op de overheads, zang (SaraLee Vos, misschien wel bekend?) en piano en het uiteindelijke resultaat werd best goed ontvangen.

Ik vraag me ook af of die Studio Projects B3's nu niet overbodig zijn geworden door de aanschaf van m'n 2e CAD M-179. Allebei zijn het behoorlijk neutrale multi-pattern LDC's.

JTB
28 juli 2011, 09:59
Een oude behringer intelligate xr 2000, erg handig voor bepaalde opnames.

skanky
28 juli 2011, 12:04
Een oude behringer intelligate xr 2000, erg handig voor bepaalde opnames.

Je gebruikt toch geen gate bij het opnemen?

JTB
28 juli 2011, 14:02
Je gebruikt toch geen gate bij het opnemen?

Ik vind het wel handig om de ruis van mijn buizenbak op high-gain stand te verwijderen met subtiele settings... Hoe gebruiken jullie een gate? (ik ben slechts beginneling hoor)

vincent136
31 juli 2011, 15:01
Ik gebruik een gate altijd achteraf. Ik zet hem vaak op de kick, om de boel wat op te schonen en een mooier/strakker kickgeluid te krijgen. Werkt in sommige gevallen erg goed. Ook wil ik nog wel eens de toms gaten, ligt er maar net aan hoe de drummer zijn sound heeft. Als er keiharde hihat/snare op binnenkomt zet ik er wel eens een gate op.

Op de leadvocal zet ik ook vaak een zachte/subtiele gate om tijdens instrumentale stukken de geluiden van ademhaling wat weg te halen.

Maar soms gebruik ik helemaal geen gates en laat ik alles lekker zoals het opgenomen is. Verschilt per genre.

Han S
31 juli 2011, 18:21
Je gebruikt toch geen gate bij het opnemen?

Ik wel, maar dan andersom en dat kan met de Intelligate. De microfoon waarmee ik de mensen in de opnameruimte hoor als we met elkaar praten gaat via een Intelligate en als dan iemand het nodig vindt om een hengst op een drumstel te geven, of een knal op een bas (hebben we het nog niet over gitaristen), klapt hij dicht en blijven mijn monitors het gewoon doen inplaats dat ze uit elkaar barsten. :D

Verder heb je weinig aan gates, ze hebben altijd bijwerkingen, klikje, te laat open of het geluid lijdt er onder. Automatisering werkt beter en life gebruik ik ze ook niet, is ook niet nodig als je knappe microfoons neerzet.

MaxVMH
16 augustus 2011, 20:38
3 Vic Firth SIH-100's :-)

yhcmarc
22 augustus 2011, 15:40
2x studio projects B1 en een maal een B3 onderweg, ik ben benieuwd.

ieme
29 augustus 2011, 19:14
Audio technica at2020

bass blom
29 augustus 2011, 19:37
ah dus we gaan binnenkort ieme clipjes krijgen :cheerup:

Han S
6 september 2011, 19:50
Ik moet een metal CD opnieuw mixen welke ik in 1993 heb opgenomen. 18 jaar hebben de tapes in het archief gestaan en dat kan gewoon weer opnieuw draaien. Goede death metalband en ik heb vanmiddag even naar de CD geluisterd, maar dat gaat beter worden hoor.

Indertijd moest ik het met een klein mengpaneeltje handmatig mixen, deze keer hebben we automatisering op alle kanalan.

freddie bassman
6 september 2011, 20:29
Intressant! Kan je erna een before en after mp3'tje plaatsen?

skabouter
8 september 2011, 17:00
Het is niet echt een aanwinst, maar ik stond gister in de Alkmaarse Krant :)

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/ACTjarda.jpg

bass blom
8 september 2011, 17:05
jeuhj, cool man

savale
8 september 2011, 18:30
deze scheelt weer muizen :P Erg leuke addon voor mn ableton live
http://www.behringer.com/assets/BCF2000_P0246_Reflective_web.jpg

Ik hoop hiermee een aardige akoustisch gitaar opname mee te krijgen
http://www.madmanaudio.com/images/MadmanAudio%20behringer%20C4%20vol2.jpg

edit: mini review van de behringer c-4: echt top voor het geld. Ik heb nog een grootmembraam (b1 pro) maar die haalt het echt niet bij deze kleintjes.

ruudjes
9 september 2011, 09:02
cakewalk ua 25 ex, krk rokit 6, beier dynamic dt 770 pro, shure sm 57, se electronics se 2200a, blackstar 1htr,phonic mengpaneeltje,behringer di,korg nanopad.

Dreverhaven
13 september 2011, 13:44
http://audiozion.com/blog/wp-content/uploads/2010/07/studio-projects-b1.jpg

Geoff
15 september 2011, 03:04
Een akg d112 microfoon. Ik had er al wel een aantal slechte dingen van gelezen, maar ik vind hem mooier dan pakweg een shure beta 52

Dreverhaven
27 september 2011, 22:39
http://www.stofflermusik.ch/images_products/adam-a7x-large.jpg

Han S
27 september 2011, 23:10
De A7X, gefeliciteerd, volgens mij kon je geen betere keus maken. Daar ga je veel plezier aan beleven.

Dreverhaven
27 september 2011, 23:54
Ik denk het ook. Ben er erg blij mee!

Frits van Mourik
28 september 2011, 00:18
Correct me if I'm wrong; maar zijn dat nou ribbon-tweeters?

Dreverhaven
28 september 2011, 00:46
Dat klopt inderdaad ja.

Robdop
1 oktober 2011, 10:00
oefenhok herdoopt tot studio(tje):

http://www.mstore.nl/images/uploads/M-Audio-av-40.jpg

http://leonlimkokweng.com/wp-content/uploads/2008/09/tascam_us1641.jpg

http://www.dancetech.com/aa_dt_new/hardware/red5_drumset/open_case_closeup.jpg

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41Cy3k1DANL._SL160_AA160_.jpg

peter_heijnen
1 oktober 2011, 11:01
Mooi setje zo, daar kun je lekker mee spelen.

Haha, als ik dan terugdenk hoe we vroeger moesten sparen voor een 4 sporen cassettedeckje... :)

Robdop
1 oktober 2011, 11:33
Haha is ook zeker voor gespaard!

Drum microfoons zijn nog even niet binnen, dus gister even de gehele set met een enkele sm58 opgenomen. Klinkt beter dan ik had verwacht...

MaxVMH
1 oktober 2011, 13:34
Nog eentje ... :)
http://www.musik-produktiv.nl/pic-002706006l/pa-techniek-dj-tools-microfoons-microfoon-shure-sm57.jpg

proguitar89
3 oktober 2011, 16:55
mijn, aanwinst van vandaag is niet zo bijzonder. maar misschien wel handig ik heb ziens vandaag een pop filter
alle kleine dingen kunnen best handig zijn.;)


http://img148.imageshack.us/img148/787/74747popfilter78.jpg

proguitar89
10 oktober 2011, 17:09
mijn nieuwe aanwinst van vandaag is een death metal distortion pedaal
kan ik lekker wat ruige instrumentaal geweld maken hehe!!!
http://img846.imageshack.us/img846/6629/foto0024j.jpg

Pé.
10 oktober 2011, 23:39
Ik heb ze al een weekje of 2, maar nog niet echt gepost:

http://web.keuning.info/mics.jpg

Van boven naar beneden:

- t.bone CD56 Beta (Shure SM56 Beta kloon)
- t.bone MB75 (Shure SM57 kloon)
- t.bone SC1000 (AKG C1000S kloon)
- t.bone MB78 Beta (Shure SM87 Beta kloon, kleinmembraam condensator)

Ik ben ENORM te spreken over de CD56 voor een gitaaramp. Het is een kloon van een SM56 Beta, wat eigenlijk een tom (drums) microfoon is. Echter, de echte SM56 wordt ook aangeraden voor gitaarversterkers, en zo ook deze kloon. A/B test gedaan met een Shure SM57 Beta, en geluid was zéér vergelijkbaar. Deze microfoon doet het ook prima op snare drums, zoals ik afgelopen weekend live uit heb gevonden tijdens een geluidsklus.

De MB75 is gewoon een SM57. Punt. Klinkt EXACT hetzelfde (A/B getest met een echte Shure), maar dan voor grofweg 1/3e van de prijs. Combinatie van de CD56 en de MB75 op een gitaaramp is belachelijk goed, duidelijk, gedefinieerd en overall gewoon erg goed.

De SC1000 als drumsoverhead of voor een akoestisch gitaar is een zeer geschikte microfoon. Sprankelend hoog, maar soms een wat vervelend en ongedefinieerd laag (<120 Hz). Eigenlijk net zoals een echte AKG C1000S, waar ik ook regelmatig mee werk, en vrijwel altijd de low cut van aanzet. Gelukkig zit dat ook op deze kloon en is de microfoon dan prima bruikbaar!

Eerst was ik iets minder te spreken over de MB78. Erg licht, voelde wat plastic-achtig aan, het membraampje zag er weinig spectaculair uit en het geluid was nou niet echt bijzonder. Totdat ik hem afgelopen zaterdag live gebruikte bij een geluidsklus. Eerst een Shure SM58 gebruikt, maar die paste niet echt bij de stem van de zangeres. Op een gegeven moment toch maar de stoute schoenen aan getrokken en de microfoon even vervangen voor de t.bone. Sodeknetter wat een verschil! Open, sprankelend, gedefinieerd laag en veeeel minder gauw feedback! En dat voor een microfoon van 48 (!!!) euro.


Al met al voor 4 microfoon 175 euro betaald. En dat vind ik toch geen geld voor 4 microfoons van zo'n kwaliteit.

Robdop
10 oktober 2011, 23:47
mooie review , maar kan je sound samples van de a/b 's posten??

Je maakt me erg nieuwsgierig en een paar extra shure sm 57 kunnen nooit mis!
vooral als ze niet van shure zijn(=goedkoper zijn) en wel hetzelfde klinken.

over de andere microfoons ben ik net zo benieuwd trouwens!

Pé.
11 oktober 2011, 11:17
Dan moet ik even opnieuw A/B-en, ik heb de opnames niet opgeslagen (alleen teruggeluisterd). Ik ga van de week nog wel even doen!


Je kunt er ook gewoon 1 op de gok bestellen voor 31 euro (excl. 8 euro verzendkosten, met 9m XLR snoer, maar zonder clip... :dontgeti:).

savale
11 oktober 2011, 16:57
een vergelijking: eerste is de tbone, 2e de sm57
http://dl.dropbox.com/u/5645638/recording/t_vs_s.mp3

Beide klinken goed imo, de sm57 heeft wat meer low end. (niet per definitie beter, het is maar net wat je zoekt)

Robdop
11 oktober 2011, 20:59
@pé thanks! erg benieuwd.

ik had graag op de gok gekocht, maar zoals je kan zien op de vorige pagina heb ik net hele zooi nieuwe troep gekocht en is de portemonnee even leeg, jammer genoeg.

@savale als mijn oren me niet bedriegen klinkt die sm57 ook iets opener.
of het het prijsverschil waard is weet ik niet ;)

ben stiekem nu heel erg benieuwd naar het verschil op een snare.

Han S
11 oktober 2011, 23:36
Ik lees wel eens dat er in de SM57 een trafootje zit die als je die verwijdert de microfoon meer laag laat geven.

JeroenSchaaf
12 oktober 2011, 07:48
Ik heb ze al een weekje of 2, maar nog niet echt gepost:

http://web.keuning.info/mics.jpg

Van boven naar beneden:

- t.bone CD56 Beta (Shure SM56 Beta kloon)
- t.bone MB75 (Shure SM57 kloon)
- t.bone SC1000 (AKG C1000S kloon)
- t.bone MB78 Beta (Shure SM87 Beta kloon, kleinmembraam condensator)

Ik ben ENORM te spreken over de CD56 voor een gitaaramp. Het is een kloon van een SM56 Beta, wat eigenlijk een tom (drums) microfoon is. Echter, de echte SM56 wordt ook aangeraden voor gitaarversterkers, en zo ook deze kloon. A/B test gedaan met een Shure SM57 Beta, en geluid was zéér vergelijkbaar. Deze microfoon doet het ook prima op snare drums, zoals ik afgelopen weekend live uit heb gevonden tijdens een geluidsklus.

De MB75 is gewoon een SM57. Punt. Klinkt EXACT hetzelfde (A/B getest met een echte Shure), maar dan voor grofweg 1/3e van de prijs. Combinatie van de CD56 en de MB75 op een gitaaramp is belachelijk goed, duidelijk, gedefinieerd en overall gewoon erg goed.

De SC1000 als drumsoverhead of voor een akoestisch gitaar is een zeer geschikte microfoon. Sprankelend hoog, maar soms een wat vervelend en ongedefinieerd laag (<120 Hz). Eigenlijk net zoals een echte AKG C1000S, waar ik ook regelmatig mee werk, en vrijwel altijd de low cut van aanzet. Gelukkig zit dat ook op deze kloon en is de microfoon dan prima bruikbaar!

Eerst was ik iets minder te spreken over de MB78. Erg licht, voelde wat plastic-achtig aan, het membraampje zag er weinig spectaculair uit en het geluid was nou niet echt bijzonder. Totdat ik hem afgelopen zaterdag live gebruikte bij een geluidsklus. Eerst een Shure SM58 gebruikt, maar die paste niet echt bij de stem van de zangeres. Op een gegeven moment toch maar de stoute schoenen aan getrokken en de microfoon even vervangen voor de t.bone. Sodeknetter wat een verschil! Open, sprankelend, gedefinieerd laag en veeeel minder gauw feedback! En dat voor een microfoon van 48 (!!!) euro.


Al met al voor 4 microfoon 175 euro betaald. En dat vind ik toch geen geld voor 4 microfoons van zo'n kwaliteit.

Te gek Pé, ik ben heel benieuwd! Binnenkort eens een opname dagje plannen :)

toddzilla
21 oktober 2011, 13:04
Ik heb onlangs wat spullen aangeschaft om thuis m'n gitaar op te kunnen nemen. Vorige maand kocht ik een SM57 en vorige week kreeg ik voor m'n verjaardag een Steinberg CI1 audio interface. Nu kan ik dus lekker wat knoeien en opnemen! Hopelijk binnenkort de eerste resultaten :)

skabouter
29 oktober 2011, 18:28
Nieuwe studiomonitoren gekocht :)

http://www.audiocostruzioni.com/r_s/diffusori/diffusori-3/tannoy-ellipse-8/tannoy%20ellipse%208.jpg

WAUW!

Frits van Mourik
29 oktober 2011, 23:06
Sodeju, man! Some serious stuff!!
FF nieuwsgierig: 8" ? 10" ? passief? actief?
Al bezoek gehad van nieuwsgierige vleermuizen of woedende honden?;)

IIG Serieus Gefeliciteerd...

roger
29 oktober 2011, 23:45
Een Tascam DR-05 Portable recorder. Gaaf om repetities en optredens op te nemen! Ik ben d'r blij mee!

Speeddemon
30 oktober 2011, 10:34
Sodeju, man! Some serious stuff!!
FF nieuwsgierig: 8" ? 10" ? passief? actief?
Al bezoek gehad van nieuwsgierige vleermuizen of woedende honden?;)

IIG Serieus Gefeliciteerd...
Idd man! Dan ben je het hobby-bob niveau wel goed mee voorbij. :ok:

ik vond de oude Reveals te veel laag missen, maar ze hadden een heerlijk zacht, rustig, maar toch behoorlijk gedetailleerd mid-gebied.

Mijn laatste 2 aanwinsten zijn:
MXL R144, m'n allereerste ribbon-mic.

http://goodmicsforrecording.com/wp-content/uploads/2009/11/MXL-r144.jpg


en een vintage DBX 363X 2-channel noise gate:
http://www.dbxpro.com/product_downloads/Images/363X.jpg

Han S
30 oktober 2011, 10:53
Nieuwe studiomonitoren gekocht :)

http://www.audiocostruzioni.com/r_s/diffusori/diffusori-3/tannoy-ellipse-8/tannoy%20ellipse%208.jpg

WAUW!


Ja hoor, helemaal goed! Veel plezier er mee vriend.

skabouter
31 oktober 2011, 08:29
Ja denk je Han? Ik heb ze gewoon op de gok gekocht, ik kon ze erg scherp geprijst kopen en dat was de moeite waard! Maar ze moeten zichzelf nu nog gaan bewijzen.

In luisteren en testen in de winkel geloof ik toch niet zo, het gaat erom wat je ermee kan tijdens het mixen en hoe je je ruimte erop afsteld als het ware. In principe zouden ze goed moeten zijn, maar of ik er mee kan werken is een tweede. Sws zijn ze iets te groot voor mijn ruimte denk ik. Ik ga ze een tijdje gebruiken, en als het niets wordt ga ik op zoek naar wat anders :) maar vooralsnog klinkt het erg eerlijk! Sommige producties klinken er echt niet lekker op, waaronder mn eigen! Nog hele weg te gaan dus, maar deze monitoren zouden daarbij moeten helpen.

Vooral fijn dat het eens actieve zijn (mijn eerste setje), eindelijk niet meer dat stemmetje in mn hoofd dat zegt "je versterker is ook niet goed, en je zal nooit weten wat er het best bij past". :)

skabouter
31 oktober 2011, 08:34
Sodeju, man! Some serious stuff!!
FF nieuwsgierig: 8" ? 10" ? passief? actief?
Al bezoek gehad van nieuwsgierige vleermuizen of woedende honden?;)

IIG Serieus Gefeliciteerd...

Dankje Frits :) Zeker serious stuff he :) Als ik hier niets mee kan ligt het in elk geval niet meer aan de monitoren, maar aan mij of de ruimte en dergelijke.

Het zijn de Tannoy Ellipse 8 active, dus 8inch en actief. Vooralsnog geen honden en vleermuizen haha ;) Maar heb het druk gehad, nog weinig aan gehad zelfs. Alleen wat CDtjes gedraaid, maarrrr zitten daar eigenlijk wel frequenties in van 20k en hoger?

skabouter
31 oktober 2011, 08:38
Idd man! Dan ben je het hobby-bob niveau wel goed mee voorbij. :ok:

ik vond de oude Reveals te veel laag missen, maar ze hadden een heerlijk zacht, rustig, maar toch behoorlijk gedetailleerd mid-gebied.

Mijn laatste 2 aanwinsten zijn:
MXL R144, m'n allereerste ribbon-mic.


Dankjewel :) En idd, die ouwe reveals had ik (rode/passieve), en dat zijn echt prima monitoren! Maar laten we eerlijk zijn het blijft instap niveau. Ik wilde wel eens wat beters, en neigde naar de Adam`s A7x, vanwege de lovende reviews. Maar omdat je die vrijwel niet tweedehands tegenkomt zou ik ze nieuw moeten aanschaffen, en voor een ongeveer zelfde bedrag kon ik deze op de kop kopen, zijn nieuw 3x duurder dan de Adams. Zou gek zijn als ik dat niet eens probeerde toch? Nu nog gaan merken wat ze doen...

Gaaf trouwens die R144, die heb ik ook! Ik gebruik hem vaak op vocalen, zowel man als vrouw (afhankelijk van de stem van de zanger(es), soms kies ik een andere mic). Maar ik vind hem mooi klinken!! Het was mijn tweede ribbon, eerst zo`n T-bone gehad, maar het verschil is groot!

guhlenn
31 oktober 2011, 09:04
Dankje Frits :) Zeker serious stuff he :) Als ik hier niets mee kan ligt het in elk geval niet meer aan de monitoren, maar aan mij of de ruimte en dergelijke.

Het zijn de Tannoy Ellipse 8 active, dus 8inch en actief. Vooralsnog geen honden en vleermuizen haha ;) Maar heb het druk gehad, nog weinig aan gehad zelfs. Alleen wat CDtjes gedraaid, maarrrr zitten daar eigenlijk wel frequenties in van 20k en hoger?

Mooie set, altijd leuke verhalen over gehoord. Op een CD staan frequenties hoger dan 20 kHz. Maar die hoor je toch niet :).

skabouter
31 oktober 2011, 09:09
Mooie set, altijd leuke verhalen over gehoord. Op een CD staan frequenties hoger dan 20 kHz. Maar die hoor je toch niet :).

Horen misschien niet, maar je schijnt ze te kunnen waarnemen toch?

bass blom
31 oktober 2011, 09:18
de aanwezigheid van frequenties die wij niet kunnen horen kan meespelen bij de beleving.
net als bij zien. een doorsnee computermonitor kan ruim 16 miljoen kleuren weergeven, de gemiddelde mens kan er maar ongeveer 50000 waarnemen.
toch zien we het meteen als die monitor op 64000 kleuren staat.

maar daarnaast kun je dikke vraagtekens zetten bij hoe een 44.1 k systeem een 20 k toon laat horen..

skabouter
31 oktober 2011, 09:22
de aanwezigheid van frequenties die wij niet kunnen horen kan meespelen bij de beleving.
net als bij zien. een doorsnee computermonitor kan ruim 16 miljoen kleuren weergeven, de gemiddelde mens kan er maar ongeveer 50000 waarnemen.
toch zien we het meteen als die monitor op 64000 kleuren staat.

maar daarnaast kun je dikke vraagtekens zetten bij hoe een 44.1 k systeem een 20 k toon laat horen..

Dat laatste vind ik ook raar ja...

Sws is het mij niet te doen om die Supertweeter hoor, leuke gimmick, maar niet relevant. Ik heb toch geen mics die boven de 20k gaan, dus in principe zou mijn mix dan toch ook geen dergelijke informatie kunnen bevatten? Of vergeet ik nu iets (boventonen?) en kan een mic die van 20hz tot 20khz gaat wel tonen bevatten die daarbuiten zitten?

bass blom
31 oktober 2011, 09:25
alles wat een bandbreedte heeft van noem maar 20 tot 20 k laat daaronder en daarboven ook nog wel iets gebeuren maar het valt hard af.
een mic die 21 k hoort zal die bijvoorbeeld -6 of -9 dB weergeven.
en dan bij 22k gaat het al harder af.

skabouter
31 oktober 2011, 09:29
ja, maar vaak zie je in diagrammen dat ze al afvlakken bij 40hz en 17k, en dat er dus niets meer onder 20hz en boven 20k zit. Dat is natuurlijk mic afhankelijk.
Enfin, geen must zo`n supertweeter, maar leuk dat het erbij zit. Maar het is de vraag of ik dat (dus bewust) ga ervaren...

bass blom
31 oktober 2011, 09:33
dat zou je kunnen proberen door hard/strak af te filteren boven 20 K

skabouter
31 oktober 2011, 09:35
Ja, testjes ga ik wel doen. Zijn er eigenlijk samples van "silent whistles" ? Ik ga ze eens opzoeken, monitoren buiten zetten, lekker hard, kijken of er geblaft gaat worden, en zitten veel honden in de straat hier tegenover :D Of is dat gemeen?

bass blom
31 oktober 2011, 09:36
ja, haal zo'n hondenfluitje en kijk welke mic het wel en niet pakt :D

skabouter
31 oktober 2011, 09:37
ja, haal zo'n hondenfluitje en kijk welke mic het wel en niet pakt :D

Ook goed idee :)

N.D.
31 oktober 2011, 09:47
Als je microfoons 'm niet pakken kan je 'm natuurlijk altijd nog via DI alsnog opnemen:ok:

skabouter
31 oktober 2011, 09:51
Leg dat eens uit :D

guhlenn
1 november 2011, 09:01
de aanwezigheid van frequenties die wij niet kunnen horen kan meespelen bij de beleving.
net als bij zien. een doorsnee computermonitor kan ruim 16 miljoen kleuren weergeven, de gemiddelde mens kan er maar ongeveer 50000 waarnemen.
toch zien we het meteen als die monitor op 64000 kleuren staat.

maar daarnaast kun je dikke vraagtekens zetten bij hoe een 44.1 k systeem een 20 k toon laat horen..

JE kan ook dikke vraagtekens zetten bij die tonen die 'de beleving' beinvloeden.

JE mic pikt het niet op, je systeem geeft het niet weer en je oren kunnen het niet horen. Maar de beleving beinvloeden dat het doet! :D

skabouter
1 november 2011, 11:11
Dat denk ik dus ook! Had een uitgebreide SoS review gelezen, en daarin wordt ongeveer hetzelfde gesteld. Mee eens ja, totdat je speciale mics of een speciaal systeem gebruikt waarschijnlijk.

Frits van Mourik
2 november 2011, 00:49
Ja hoor, beleving!
Doe je je meest stinkende best (en geloof me, ik kan héftig stinken...),
en dan vraagt zo'n salamipizzaface, of 'tie de mix kan meekrijgen op mp3.
Ja, beleving...

skabouter
7 november 2011, 16:27
Sja, dubieus punt he.... Hoewel ik best van pizza met salami hou!

Ik hoor weinig/niets boven de 17k (via testtoon). Dat geldt natuurlijk voor meer mensen, en zeker voor wat oudere mensen. Waarom zou een tweeter die 50K geeft dan nog iets toevoegen?

The Bertman
7 november 2011, 16:29
Zo is dat, al zou ik erg dankbaar zijn voor 17k, ik zit ongeveer op de helft inmiddels.
Maar het zou een streefdoel moeten zijn om die 17k zo goed mogelijk weer te geven.

guhlenn
7 november 2011, 17:12
Ik kon boven de 20 k horen. Zeg maar 20.5 ofzo. Zal nu wle niet meer het geval zijn... JE mist niks. of jawel, de piep die een tv produceert bijvoorbeeld. Razend irritant.

bass blom
7 november 2011, 17:20
Ik kon boven de 20 k horen. Zeg maar 20.5 ofzo. Zal nu wle niet meer het geval zijn... JE mist niks. of jawel, de piep die een tv produceert bijvoorbeeld. Razend irritant.

die hoor ik ook nog steeds, als er al ergens nog eens een buis tv staat.
maar is dat niet 15.5k ofzo?

skabouter
7 november 2011, 18:50
Die TV piep hoor ik ook prima, ik kon het op mn studentenkamer altijd horen als degene verderop zn TV aan had, door 2 deuren en een gang heen :) wel irritant idd!

Speeddemon
7 november 2011, 19:10
Ik hoor 'm ook goed. Volgens mij was ie nog lager, 12kHz of zo.
Altijd mega-irritant op de middelbare school, als een oude(re) leraar een TV met videorecorder al klaarzette, TV aan, en op het AV kanaal, maar de video recorder uit. Ik werd gillend gek in de klas en anderen waren zich van niks bewust, vooral de 50+er voor de klas niet. Mijn moeder hoorde die toon 15 jaar geleden ook al niet meer.
Ik hoor i.i.g. 17kHz nog wel. Heb vooralsnog een 6dB dipje bij 2kHz (2 jaar geleden getest), maar ben +8dB gevoeliger voor 4kHz (Peavey PA speakers zijn niet m'n favoriet...).

bass blom
7 november 2011, 19:30
ja de tv gaat staan te janken op een lege input ook :D

vincedepooh
8 november 2011, 12:28
Is daar een software progje voor om de freq. te testen? Ben wel benieuwd....

guhlenn
9 november 2011, 08:05
Oh, ik weet alleen dat ie een hoge piep produceert, mnooit de moeite genmen. Als ik zou gokken zou ik verwachten dat ie hoger dan 12 k is. trouwens. Dacht dat ie hoger was omdat mensen me altijd vreemd aankijken als ik erover zeur.

bass blom
9 november 2011, 08:38
16,5 k zegt een kort rondje google

Speeddemon
9 november 2011, 09:43
16,5 k zegt een kort rondje google

Ik heb 'm nu ook gevonden ja. Hoor 'm nog steeds, maar niet meer zo koppijn-veroorzakend hard als 15 jaar geleden.
Schakelende opladers hoor ik ook wel eens (tikken of piep), voor mij een reden om heel lang niet zulke adapters op m'n pedalboard te gebruiken.
Tot ik de OneSpot kocht; die had er op de een of andere manier geen last van.

guhlenn
9 november 2011, 10:12
Ik heb 'm nu ook gevonden ja. Hoor 'm nog steeds, maar niet meer zo koppijn-veroorzakend hard als 15 jaar geleden.

De tv's doen het ook minder, nog niet zo heel lang geleden zo'n enorme jaren 80 beeldbuis tv gekregen van een vriend, maar gelijk weggeflikkerd, die pieptoon was zo hard dat tv kijken voor mij niet meer leuk was.

RB-1
11 november 2011, 00:50
16,5 k zegt een kort rondje googleJe zit in de buurt.
TV heeft 625 beeldlijnen, 25 rasters per seconde, dus 15,625 kHz.....
Ik kan 'm nog horen, maar het is bijna voorbij.
Bovendien een stevige dip rond de 6.....

bass blom
11 november 2011, 08:24
die hoor ik ook nog steeds, als er al ergens nog eens een buis tv staat.
maar is dat niet 15.5k ofzo?

kijk, zat ik er dus heel dicht bij :D

Speeddemon
11 november 2011, 10:00
http://www.bhphotovideo.com/images/images345x345/669392.jpg

Een Fostex 6301B(X) speaker. 1tje maar. Om m'n mixen in mono te checken op een enkele driver (geen aparte tweeter). Beetje het Auratone Mixcube idee, met het voordeel dat de Fostex actief is (10W), superdegelijk en een XLR input heeft.

Speeddemon
14 november 2011, 20:17
M'n eerste mid/bijna-highend channelstrip:

http://www.jogi-rockfabrik.de/assets/images/SPL_Channel_1.jpg

Net effe getest met m'n Strat op de DI input; errrug lekker. Alles klinkt muzikaal en 'mooi'. Compressor heeft maar 2 knoppen, maar doet wat ie moet doen, met wat subtiel toegevoegde dikte/juicyness.

Blijvertje, denk ik zo. :cooler:

guhlenn
15 november 2011, 09:18
Je zit in de buurt.
TV heeft 625 beeldlijnen, 25 rasters per seconde, dus 15,625 kHz.....
Ik kan 'm nog horen, maar het is bijna voorbij.
Bovendien een stevige dip rond de 6.....

Bijzonder dat de meeste mensen hem niet horen dan.

Speeddemon
20 november 2011, 13:25
M'n rack begint bijna té vol te raken... :soinnocent::supercool:

Roland SDE-330 (delays, fx) erbij:

http://www.eclectic-audio.com/sale/roland_sde330.jpg

Oh, en een 2e Fostex 6301BX.

skabouter
21 november 2011, 18:34
M'n eerste mid/bijna-highend channelstrip:

Net effe getest met m'n Strat op de DI input; errrug lekker. Alles klinkt muzikaal en 'mooi'. Compressor heeft maar 2 knoppen, maar doet wat ie moet doen, met wat subtiel toegevoegde dikte/juicyness.

Blijvertje, denk ik zo. :cooler:

Te gek man, mooi ding!! Heb veel vertrouwen in SPL, heb zelf een Goldmike (goedkope), is maar fractie van de kosten van dit ding, maar ik ben over die kwaliteit al goed te spreken! Dit moet helemaal mooi zijn :)
Waar ga je hem het meest voor gebruiken denk je? overdubs? en wat laat je erdoorheen gaan bij multitracken?

RB-1
21 november 2011, 20:04
Je zit in de buurt.
TV heeft 625 beeldlijnen, 25 rasters per seconde, dus 15,625 kHz.....
Ik kan 'm nog horen, maar het is bijna voorbij.
Bovendien een stevige dip rond de 6.....
Bijzonder dat de meeste mensen hem niet horen dan. Bij de meeste mensen die lang in een lawaaiomgeving verkeerden (of continue met een walkman/mp-3 speler/IPod rondliepen) is boven de 8 kHz een dusdanige ravage aangericht, dat ze daar het meeste van missen.
En dat vaak al op veel te jonge leeftijd...

Speeddemon
21 november 2011, 23:31
Te gek man, mooi ding!! Heb veel vertrouwen in SPL, heb zelf een Goldmike (goedkope), is maar fractie van de kosten van dit ding, maar ik ben over die kwaliteit al goed te spreken! Dit moet helemaal mooi zijn :)
Waar ga je hem het meest voor gebruiken denk je? overdubs? en wat laat je erdoorheen gaan bij multitracken?
Thanks. ;)

Zang, gitaren ga ik 'm denk ik het meest voor gebruiken. Qua multi-tracking/re-amping heb ik nog niet aan gedacht. Mijn setup laat 't wel toe (Akai DPS24), maar ik zou graag op termijn een 24 track module (Alesis HD24, of als de loterij valt een Radar S-Nyquist) samen met een A&H GSR24.Met m'n huidige setup wordt reamping wel een keer extra A/D D/A, omdat ik dan eigenlijk een pre-fader aux out moet sturen naar de Channel One, en het weer terug moet laten komen op een kanaal.

Baker
4 december 2011, 10:14
Op marktplaats een 22" monitor gescoord!
Is wel niet echt sec een recording aanwinst, maar niettemin is het wel verrekte handig om Reaper met een hoge resolutie te kunnen draaien.

http://dl.dropbox.com/u/4766418/reaper.JPG

Dreverhaven
4 december 2011, 11:52
Tja, ik heb hier een 23" staan, maar daar kom ik toch echt mee tekort. Je kunt er beter twee hebben, dat hoef je niet zoveel schermen te openen en weg te klikken. Met Cubase althans.

Baker
4 december 2011, 12:18
ja, maar ga van een geleende 4:3 15" naar een breedbeeld 22". Dus ik ben erg blij nu.

hjh360
4 december 2011, 14:21
Holy shit, ik draai Reaper op mijn 10,1 inch netbook xD Da's wel aardig lastig

JTB
21 december 2011, 11:33
Nieuwe tweedehands monitoren: Tannoy Reveal Active, de oude versie. Ga ze hopelijk goed leren kennen, maar voor het geld het beste wat er te krijgen was.

The Lo Lands
21 december 2011, 14:41
Afgelopen week de M-Audio Projectmix I/O voor een prikkie en de Presonus Digimax D8 adat preamp aangeschaft. Ik gebruik de Projectmix als controller voor Logic Pro 8 en de Presonus middels adat als preamp voor gitaar, bas en zang opnames. In totaal zou ik nu 16 sporen direct kunnen opnemen wat in mijn geval nauwlijks zal voorkomen :)

http://nectardesign.com/wp-content/uploads/fw1212_02.jpg
https://praisetech.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/i/digimaxd8-1.jpg

guhlenn
21 december 2011, 16:23
Netjes! Hoe lang duurde het voordat alles werkte (en jij ook begreep hoe het werkte)?

The Lo Lands
21 december 2011, 16:37
Netjes! Hoe lang duurde het voordat alles werkte (en jij ook begreep hoe het werkte)?
Als je de basis van opnemen en je DAW software inhoudelijk begrijpt is het drivers installeren, aansluiten en gaan. De controller is op zichzelf een dom apparaat wat naast zijn preamps eigelijk niets uit zichzelf doet. Het programma Logic Pro stuurt middels Mackie Control en de Projectmix met midi I/O signalen je DAW software aan doormiddel van een FireWire verbinding. Er zit wel speciale software bij voor instellen van je monitor mix en het bewerkstelligen van direct monitoring maar zelfs dit is erg eenvoudig in te stellen imo.

De Presonus is aansluiten adat out naar Projectmix adat in, instellen preamps en opnemen maar :) Niet dat ik een wizkid ben maar al met al hebben beiden apparaten voor mij nog weinig geheimen (wel even de handleiding doorlezen) en werkt het naar verwachting. Het gegeven minder je muis te hoeven gebruiken en meerdere faders tegelijk te kunnen aansturen bevalt mij goed.

guhlenn
22 december 2011, 09:26
Ha!

Dank voor je uitgebreide reactie. Ik hoopte datt dit je ervaring zou zijn. Een dedicated controller staat hoog op mijn wensen lijst, want idd, hoe minder de muis ndoig is, hoe beter. Blijkbaar nu het moment om in te stappen. Dank je!

The Lo Lands
22 december 2011, 10:49
Ha!

Dank voor je uitgebreide reactie. Ik hoopte datt dit je ervaring zou zijn. Een dedicated controller staat hoog op mijn wensen lijst, want idd, hoe minder de muis ndoig is, hoe beter. Blijkbaar nu het moment om in te stappen. Dnak je!
Graag gedaan :-) Houdt er wel rekening mee dat als je eventueel overweegt de Projectmix aan te schaffen dat de preamps niet echt heel goed zijn naar de huidige maatstaven! Je kunt er redelijke opnames mee maken maar ik heb er bewust voor gekozen deze als controller te gebruiken en een betere preamp via adat aan te sluiten. Je zou dan denken van 'wat zonde' dat je de preamps niet nodig hebt of niet gebruikt maar de afweging is dat er ook controllers zijn die dan weer geen ingebouwde preamp hebben maar wel 4x zo duur zijn dan de Projectmix. Succes, en als je nog vragen hebt kun je me altijd contacten!

guhlenn
22 december 2011, 13:20
Fijn, dank je! Ik heb een twee kanaals DAV, high end preamp, daarnaast heb ik een FW1814 en een behringer ADA8000, slechter zullen die preamps niet zijn neem ik aan? Ik gebruik de high end dingen voor alle belangrijke dingen (lees alles wat maar twee sporen nodig heeft ;) ) en die ADAT en FW preamps voor toms etc. Bij drums is het kiezen tussen kick snare en OH's, maar meestal ga ik voor kick snare aangezien die toch altijd knalhard in de mix staan tov de rest.

The Lo Lands
22 december 2011, 14:06
Fijn, dank je! Ik heb een twee kanaals DAV, high end preamp, daarnaast heb ik een FW1814 en een behringer ADA8000, slechter zullen die preamps niet zijn neem ik aan? Ik gebruik de high end dingen voor alle belangrijke dingen (lees alles wat maar twee sporen nodig heeft ;) ) en die ADAT en FW preamps voor toms etc. Bij drums is het kiezen tussen kick snare en OH's, maar meestal ga ik voor kick snare aangezien die toch altijd knalhard in de mix staan tov de rest. Grappig, ik heb nog zitten twijfelen tussen de ADA8000 en Presonus. De Behringer schijnt hoge kwaliteit AD convertors te hebben alleen zijn de preamps van iets mindere kwaliteit in vergelijking met de Presonus. De Behringer is met de helft van de prijs dan toch wel een aanrader voor de muzikant met kleine beurs! Je hebt in iedergeval een mooi basissetje voor opnames! Een controller zal ook verder je geluid niet doen verbeteren en is meer een handige tool. Ga er maar wel vanuit dat de Behringer preamps hoofdwaarschijnlijk beter klinken dan de preamps in de Projectmix, maar je kan de Behringer perfect via adat op de Projectmix aansluiten. Zelf heb ik nog de ART MPA GOLD, tweekanaals buizenpreamp welke ik dus nog voor de Presonus plaats voor opnemen van zang en gitaar. Geeft net een beetje meer 'warmte' dan rechtstreeks de Presonus inprikken.

guhlenn
23 december 2011, 08:06
Die ADA8000 is een vreemde eend in de bijt hoor, zoveel waar hoor je niet te krijgen voor je geld :). Bedoel, het is allemaal niet fantastisch, maar het werkt wel gewoon en de gebruikelijke bijwerkingen zoasl ruis etc heb ik nooit gehad :). Ideaal voor drums.

ieme
29 december 2011, 23:33
Sennheiser e606, shure sm57, audio technica at2020, mackie onyx 1620, mackie blackjack, krk speakers, Apple iMac, nieuw laminaat... Morgen alles instaleren!

Speeddemon
30 december 2011, 00:49
m'n Roland delay staat al weer te koop, want deze (enigzins dure) jongen is er sinds kort bij gekomen:

http://www.music-plant.com/product_review/data/img/20070111_1.jpg
Sony DPS-V77. Erg vet en veelzijdig. Ook behoorlijk 'pro'. :cooler:

TimmU
15 januari 2012, 16:15
http://www.rolandus.com/products/productdetails.php?ProductId=614
Paartje Roland DS-8's :

http://img.ps2netdrivers.net/img/08/roland.ds-5/doc1.jpg

Asus K laptop met I7,8GB DDR3RAM , 7200RPM 1TB en USB3.0 !


Tijdje terug allemaal, maar ik post hier dan ook niet zoveel.

Speeddemon
15 januari 2012, 16:49
TimmU, stuur je ze ook digitaal aan?

Heb de DS-5's wel eens gehoord; klonk behoorlijk vergelijkbaar met de MSP-5 van Yamaha, alleen naar mijn mening iets minder mid-definitie.

TimmU
15 januari 2012, 22:49
Ik heb die 8" versie daarvan, en heb weinig problemen met de midrange gehad om eerlijk te zijn, lijkt allemaal goed in balans te zijn. Ik ga over 2 weekjes een nieuwe geluidskaart aanschaffen, en dan zal ik ze ook digitaal aan gaan sturen , nu gewoon met XLR.

JTB
17 januari 2012, 15:33
Een AKG D112.

Mukkez
18 januari 2012, 20:11
Pro Tools 10

skabouter
25 januari 2012, 17:46
Voor een laag prijsje gekocht :)

Bose Studiocraft 300st
http://fotos.marktplaats.com/kopen/1/dc/icCd9d5O9ELcw4M6uUcrNw==.jpg

Niet top, maar erg leuk voor in de huiskamer.

sjoerd5
25 januari 2012, 17:58
300 stuks??:soinnocent:

skabouter
25 januari 2012, 17:59
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee joh, ben je mal :)
















300 paar!

skanky
25 januari 2012, 18:12
Bose speakers, boze klanten. :seriousf:

muziekschuur
25 januari 2012, 19:20
RME digi9652

chocorookie
29 januari 2012, 22:14
2x AML neve 1073 clones.:sssh:

N.D.
29 januari 2012, 22:42
2x AML neve 1073 clones.:sssh:

Voor in zo'n API "lunchbox"? Of het bouwpakket en ga je er zelf een behuizing en in/ouputs aan knutselen?

ruudjes
30 januari 2012, 05:27
motu 896 mk1:)

Han S
30 januari 2012, 10:32
http://www.performanceaudio.com/images/products/186/22792_f.jpg

http://www.globalsound.com.au/images/Shure%20KSM137%20Stereo%20Pair.jpg

Voor een testverslag, ik ben benieuwd. De 181 kost rond 400 euro, de 137 kost rond 750 euro het paartje.

savale
30 januari 2012, 10:58
Leuk speelgoed. Waar komt het testverslag te staan?

Han S
30 januari 2012, 11:06
In een nieuw blad, heb ik het nog wel over als het er is. Ik ben heel benieuwd hoe deze microfoons het gaan doen in vergelijking met de AKG C451 en de goedkope Samson CO2.

ieme
30 januari 2012, 15:49
http://www.vlasveld-shop.nl/images/APPLE+IMAC+21+2010.JPG

voor mn nieuwe studio

MaxVMH
31 januari 2012, 02:48
M-Audio ProFire 2626, Behringer ADA8000, 3x Vic Firth SIH-1's, Behringer HA-4700 en een t.bone Retro Bottle.

chocorookie
1 februari 2012, 21:54
Voor in zo'n API "lunchbox"? Of het bouwpakket en ga je er zelf een behuizing en in/ouputs aan knutselen?

19", ik ben bijna klaar. Daarna volgt een dual LA2A, board en voeding ligt d'r al. Alleen de TB4's opto's.

Ben eens begonnen met 2 Urei's van Hairball, verslaving slaat toe.
Geluid?, meer "body" dan Waves of de UAD kaart. Al zijn deze natuurlijk ook gewoon super.
Feeling van de de mix. .

JTB
16 april 2012, 11:29
Om dit draadje wat nieuw leven in te blazen: Een 27 inch iilyama monitor voor mijn workstation, een zwarte sennheiser e609 en een sm58.

ruudjes
17 april 2012, 06:27
Laatst een stereosetje rode nt5 gekocht als upgrade van mijn t bone setje. Ben er content mee.

MaxVMH
18 april 2012, 10:20
Ik heb ook zowel de NT5's als EM700's. Op klassieke gitaar merk ik heel veel verschil, vooral in het mid-laag, op andere bronnen is het verschil echt klein, wetende dat de NT5's bijna 10x duurder is dan de EM700's.

Nieuwe aanwinsten bij mij: Behringer ADA8000 & BCF-2000 (maw: 8 extra in & uit, en 8 extra faders => 24i/o & 24 geautomatiseerde faders :) ).

ruudjes
19 april 2012, 06:50
Ik heb het t bone sc140 setje. Ik heb nog niet zoveel vergelijkingservaring met microfoons maar vond ze voor het geld niet slecht klinken. De nt 5 geeft het geluid van mijn gitaar getrouwer weer, vind ik. Mooie aanwinsten, heb soms ook wel een beetje gas voor een bcf.

JohnMar
4 mei 2012, 15:35
Mijn laatste aanschaf was de Apogee Duet! Ideaal voor recorden, alleen het besturingsprogramma had wel wat uitgebreider en efficiënter gemogen wat mij betreft...

http://www.a-mac.nl/amac/images/stories/Merken/Apogee/thumbnails/thumb_apogee-duet.jpg

sly
23 mei 2012, 20:07
Sinds kort heb ik ook een t bone sc140 setje en ben er erg content mee!
Ik kon het niet laten om ze zo snel mogelijk op youtube te laten horen.:)

Link http://www.youtube.com/watch?v=mioWLACQ7Ms

Groet

Silvester

ruudjes
24 mei 2012, 06:04
Moooi gespeeld en een fijne sound. Heb een tijdje geleden hetzelfde setje gekocht.

ruudjes
24 mei 2012, 06:06
Jammer dat apogee alleen voor mac is. Is een zeer goede interface. Proficiat.

muziekschuur
24 mei 2012, 09:17
RME DIGI9652... En ik had al een andere RME DIGI9652. Maar daar ontbrak de uitbreidingskaart. Ik merk nu dat mijn DM24 goed gesynced is met mijn DAW...

Ik was wat aan het research doen naar wat D&R compressors. En ik kwam wat leuke andere D&R compressors tegen. Met zo'n VU meter. Nog es goed rond me heen kijken of ik wat kan vinden.

Ik heb trouwens een Dynacord BA300 gekocht die ik morgen ga halen. Interessant daaraan is is dat de DI direct aan de trafo hangt. Dat zou dus betekenen (is een buizen versterker) dat ik het buizengeluid direct op de tafel heb... Hmm. Interessant...

ruudjes
19 juni 2012, 10:24
Na enige twijfel een line 6 pod pro aangeschaft. Het oude model dus zonder usb. Aangenaam verrast door de sound. Valt niet tegen. Gekocht om stil op te nemen. Via midi[na enig gekloot] lekker in te stellen. Kortom tevreden met mijn aankoop.

Robdop
20 juni 2012, 01:42
http://www.rjshop.nl/CmsData/Artikelen/Fotos/27197/27197_mi1_pd1200_1.jpg

paulusdeBKB
20 juli 2012, 16:55
Robdob, hoe bevalt 'ie? Ik ben ook in de markt voor een koptelefoon. Zou je je bevindingen willen delen in dit topic dat ik er net over heb geopend? http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155973-hoofdtelefoon-koptelefoon-headphones-voor-recording-aanbevelingen

ruudjes
21 juli 2012, 06:17
Ik heb dezelfde. Fijne headphones. Er is ook een halfopen versie van meen ik.

skabouter
22 december 2012, 12:30
Zo, vorige week heb ik mijn studio (TJARDA Studio) geüpgrade met Motu converters, 24 kanaals, de Moto 24i/o met PCI 424 kaart :)
Het werkt prima en klinkt beter dan wat we hadden, ben er erg blij mee :)

http://www.guitarampkeyboard.com/rs/tn1/tn1_629951.jpg

Dreverhaven
22 december 2012, 13:47
Yup Motu is mooi spul.

ruudjes
22 december 2012, 14:58
Mooie interface. Ben sinds een jaar ook een tevreden motu gebruiker.

patrick0108
22 december 2012, 15:49
Om te beginnen met recording thuis de allen&heath zed 10 gekocht en via mp een behringer ultapatch pro.
http://imageshack.us/a/img708/4973/allenheathzed10professi.jpg

skabouter
22 december 2012, 16:21
Mooie interface. Ben sinds een jaar ook een tevreden motu gebruiker.

Nice :) Welke gebruik jij?

savale
23 december 2012, 16:43
Ik als recording / software freak ben weer helemaal happy want heb een nieuwe pc gebouwd: quad core i5 @ 3,8ghz undervolted / 8gb ram / 128gb ssd. Alles draait heel koeltjes, dus er draaien maar 2 fannetjes op 800rpm, dus heb een vrijwel geruisloos systeem. Roundtrip latency van mijn focusrite scarlet is nu 6ms, dus dat is prima. Ik zal binnenkort mijn thuis studio setup eens posten

ruudjes
24 december 2012, 06:49
Nice :) Welke gebruik jij?

Ik heb de motu 896. Heeft genoeg in en outs voor mij en draait stabiel op mijn windows vista pc. Fijn apparaat.;)

Dreverhaven
24 december 2012, 11:43
Ik heb de 828mkIII Hybrid, maar die zit helemaal vol. Denk dat ik hem uit ga breiden met een andere 828. Dan kan ik ook makkelijk een paar effect loops maken met outboard spul.