PDA

View Full Version : tc g-sharp trekt laag weg



rupke
9 december 2009, 16:04
Hoi

Ik heb net een tc g-sharp gekocht en ik heb deze hoopvol in de effectloop gehangen van mijn Brunetti Maranelo. Maar wat een teleurstelling de brunetti gaat als een goedkope slechte transistorversterker klinken bijna geen laag (zelfs niet als ik bass helemaal opendraai) en blikkerig. ik heb alles geprobeerd. parallel en serie op de g-sharp verschillen standen van de effectmix op de g-sharp en di eop de versterker. Zodra ik de g-sharp uit de effectloop haal dan heb ik weer een mooi geluid uit de Brunetti.

Wat dan wel frapant is, is dat hij wel goed werkt op mijn mesa boogie subway rocket, maar daar wi l ik hem niet voor gebruiken.

zou het aan de effectloop liggen van de Brunetti?

Greetz Rupke

WillemdaGuide
9 december 2009, 16:25
Hey,

Ik heb sinds kort ook zo'n G-sharp in mijn fx loop hangen maar draai hem alleen parallel. Als je amp dus een paralelle fx-loop heeft kun je de G-sharp op Killdry zetten en blijft je originele toon behouden.Heb je een seriële loop dan kun je daar een parallelmixertje in hangen oid. Puur serieel heb ik niet geprobeerd, en ga ik ook niet doen. Bang voor resultaten als de jouwe!
Suc6!

Johannes
9 december 2009, 16:26
Hoi

Ik heb net een tc g-sharp gekocht en ik heb deze hoopvol in de effectloop gehangen van mijn Brunetti Maranelo. Maar wat een teleurstelling de brunetti gaat als een goedkope slechte transistorversterker klinken bijna geen laag (zelfs niet als ik bass helemaal opendraai) en blikkerig. ik heb alles geprobeerd. parallel en serie op de g-sharp verschillen standen van de effectmix op de g-sharp en di eop de versterker. Zodra ik de g-sharp uit de effectloop haal dan heb ik weer een mooi geluid uit de Brunetti.

Wat dan wel frapant is, is dat hij wel goed werkt op mijn mesa boogie subway rocket, maar daar wi l ik hem niet voor gebruiken.

zou het aan de effectloop liggen van de Brunetti?

Greetz Rupke

Een heel kort antwoord: ja. Een vriend van me heeft ook een Maranelo gehad, die fx loop was en ramp en niet goed mee te werken.

Erik70
9 december 2009, 20:49
Een heel kort antwoord: ja. Een vriend van me heeft ook een Maranelo gehad, die fx loop was en ramp en niet goed mee te werken.

..en omdat ie het in de loop van je mesa wel goed schijnt te doen, denk ik ook dat de oorzaak met de brunetti te maken heeft.

peter_heijnen
10 december 2009, 02:46
Ik denk het ook.

Ik heb ook een g sharp en heb diens droge geluid uitgebreid geab'd met het oorspronkelijke brongeluid. Ik was zeer verbaasd hoe weinig de g sharp, ondanks de lage prijs, het oorspronkelijke geluid aantaste.

rupke
12 december 2009, 16:45
Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties. uit al jullie bijdrages kan ik opmaken dat het met de effectloop van de maranello te maken heeft. Jammer maar helaas, want ik had de g-sharp juist gekocht voor de maranello. damn

Greetz Rupke

guitaraddict
12 december 2009, 19:04
De importeur van de amp en de fabrikant mailen , wil wel eens helpen om tot een oplossing te komen.

Is misschien een impedantie probleem.

Yek1
12 december 2009, 21:55
Yep, ik heb ook een Maranello gehad en het is de loop inderdaad, onbruikbaar.

rupke
13 december 2009, 17:02
@guitaraddict

Dat is inderdaad ene goed idee ik zal de importeur en de fabrikant eens mailen.

Greetz Rupke