PDA

View Full Version : 'Nieuwe' OLP MM1F



Franc
9 december 2009, 10:00
Iedereen hier is zo aan het kopen, dus ik dacht: nu ik ook eens :)

Gisteren opgehaald (stond op marktplaats)

http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/OLPMM1F.jpg

Bijzondere kleur, wellicht niet direkt mijn eerste keus, maar 'it grows on you' en het is gewoon een heerlijk gitaartje!

Toen grote broer MM EVH uitkwam (1991?) was ik er al verliefd op, maar ja.... wie kon er 4200 gulden uitgeven aan een gitaar, terwijl je niet echt kunt spelen :D

Nu kan ik nog steeds niet echt spelen, maar deze 'goedgekeurde namaak' is dan toch een leuk alternatief :seriousf:

Ik ga er nog een snaargeleider opzetten en waarschijnlijk de schakelaar vervangen. Tremolo doet het verbazend goed.
Hals heeft een bijzonder profiel, het lijkt een beetje op mijn Koreaanse Wolfgang.

Ik heb ook een gewone MM1 en je merkt toch wel verschil in kwaliteit van het hout. Ook heeft die een redelijke normale D-hals.

Nu weer ff herrie maken :D

J-P
9 december 2009, 10:08
Mooie gitaar!

Squier4ever
9 december 2009, 10:10
Heb je jezelf ook al een brown-sound plexi erbij gemaakt? VH ten top!

almarvk
9 december 2009, 10:13
Franc kan idd z'n Van Halen set zelf helemaal compleet maken :)

Blijven mooie gitaren, zelf ooit de kans gehad om zo eentje te kopen, maar helaas nooit van gekomen...

Franc
9 december 2009, 10:14
Ik heb er net een gebouwd en toen heb ik me uiteraard even flink uitgeleefd, maar die amp is nu naar zijn eigenaar :(
Maar je hebt gelijk, hier hoort een plexi bij :)

Voorlopig kan het (op de bank) ook hiermee:

http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/OLPMM1F2.jpg

Er moet trouwens ook nog een 'tone' knop op natuurlijk ;)

http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/OLPMM1F3.jpg

Fender75
9 december 2009, 10:55
Wow, mooi ding Franc!!

Luke-wannabe
9 december 2009, 11:47
Mooi ding franc! Congrats!

Henri H
9 december 2009, 12:17
Mooie Axis! Mooi kleurtje ook.
Wel raar/jammer dat de stripes in het gebied tussen de PU's veel minder aanwezig zijn dan op de rest van de top.
Maar ach, zo'n ding kost een schijntje t.o.v. een "echte" natuurlijk.

Franc
9 december 2009, 12:20
Mooie Axis! Mooi kleurtje ook.
Wel raar/jammer dat de stripes in het gebied tussen de PU's veel minder aanwezig zijn dan op de rest van de top.
Maar ach, zo'n ding kost een schijntje t.o.v. een "echte" natuurlijk.

Klopt, maar ja dan zie je dat het echt hout is, maar ook weer niet het allerduurste stukje van de boom.
Mijn rode MM1 is wel netjes verdeeld, maar ja da's dan weer een foto ;)

Hij kost inderdaad maar een schijntje en het is een leuk ding om zoveel mogelijk aan te passen naar de specs van de echte.

stikel
9 december 2009, 13:57
Congrats, leuke gitaren die Olpjes, Mijn zoontje heeft een Olp Luke (knalrood natuurlijk) met van die namaak EMG's. Heb zelf een Musicman en er is nagenoeg geen verschil in afwerking. Speelt verassend goed en is tenminste aardig beter afgewerkt dan bijv. een HB tele hier verderop in een topic.(Mijn zoontje van 9 jr kan netter figuurzagen ;) ). Jammer dat veel mensen met een beperkt budget kennelijk Olp links laten liggen. Ik hoor en zie ze weinig op het forum. Jammer, ze zijn echt gemaakt in licentie van dhr. E. Ball himself

Groet Jan

Rinze
9 december 2009, 14:31
Leuk ding. Iemand die nieuwe, wat duurdere MM-spin-offs al ergens gespot trouwens?

LucaBrasi
9 december 2009, 15:05
Heb zelf een Musicman en er is nagenoeg geen verschil in afwerking. Speelt verassend goed en is tenminste aardig beter afgewerkt dan bijv. een HB tele hier verderop in een topic.

Nagenoeg geen verschil?! Ik wil niet onbeleefd zijn hoor, maar de OLP Lukes die ik in mn handen heb gehad hadden een vlekkerige finish, scherpe frets, gammele stemmechanieken en een haast onbespeelbaar hard V profiel in de hals. Misschien is dat ook wel een klein beetje het probleem van OLP, de kwaliteit was totaal niet constant, je kon of een hele goede of hele slechte hebben.

Desalniettemin een leuke MM1! Veel plezier ermee!

Braindead
9 december 2009, 15:09
Tja, gezien het verschil in prijs kun je die natuurlijk ook absoluut niet vergelijken. Dat zou niet eerlijk zijn. Maar voor wat je voor een olp betaald vind ik het best okay. Ik heb alleen MusicMan trouwens maar wil in de winkel weleens een olptje ter hand nemen... :)

marter544
9 december 2009, 15:11
Mooie gitaar! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het verschil tussen de OLP's en de nieuwe Sterling series van Musicman.

Franc
9 december 2009, 15:14
Nou de afwerking hier is prima hoor. Supergladde frets, er steekt niets uit, mechanieken werken prima.

Ze hebben wel wat aandacht nodig. Zo zaten er van een paar mechanieken de moeren niet helemaal aangedraaid en er mist duidelijk een snaargeleider. Zeker bij een lock wil je dat de snaren plat in de gleufjes liggen als je de bouten aandraait.

En heel vreemd: de e en b snaar zaten verkeerd om de mechanieken gedraaid.
Nu denk je: tweedehands, moet kunnen, maar bij de MM1 die ik overnam zat het ook zo en beide gitaren waren nauwelijks gebruikt?
Rare Chinezen :seriousf:

Franc
9 december 2009, 15:22
Leuk ding. Iemand die nieuwe, wat duurdere MM-spin-offs al ergens gespot trouwens?

Welke bedoel je?

LucaBrasi
9 december 2009, 15:25
Ik denk dat het ook een beetje gewenning is; Music Mans hebben een geweldige afwerking en dan word je verwend. Toen ik mn eerste Luke kocht 4 jaar geleden is mn MM1 muurdecoratie geworden (alhoewel dat wel een goed exemplaar is). Als ik er sindsdien 5 keer op heb gespeeld is het veel. Toch blijven het voor het geld leuke gitaren.

Ik ben een beetje aan het gassen op een AX20, de Sterling versie van de Axis SS. Nog nergens gezien, Voerman heeft nog geeneens de prijslijst op hun site staan, de prutsers.

Edit- Franc, zie www.sterlingbymusicman.com

Franc
9 december 2009, 20:16
Ziet er goed uit die Sterling, maar het zal niet echt een voordelig alternatief zijn ben ik bang.

http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/OLPMM1.jpg

http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/PVWG.jpg

EGH
9 december 2009, 20:24
GASSSSS! Gaaf ding man, was een tijdje terug ook op zoek naar één, wel wat gevonden maar allemaal zo verweg en zeker aangezien ik er nog nooit één in handen heb gehad kon ik de gok niet wagen er het halve land voor af te rijden. Hoeveel heb je nou betaald voor zo één?

YannickH
9 december 2009, 20:39
ben al lang opzoek naar zo'n olp maar ik vind ze bijna niet:(

Franc
9 december 2009, 20:41
Er staan er nu een paar op marktplaats, waaronder de dubbelnek!

Ik heb er 175,- euro voor betaald. Geen idee of dat veel of weinig is, maar ik had het er voor over.

YannickH
9 december 2009, 20:51
ik ben van belgië dus dat is wat moeilijk he:s
hier vind ik er geen:(

stikel
9 december 2009, 23:22
Nagenoeg geen verschil?! Ik wil niet onbeleefd zijn hoor, maar de OLP Lukes die ik in mn handen heb gehad hadden een vlekkerige finish, scherpe frets, gammele stemmechanieken en een haast onbespeelbaar hard V profiel in de hals. Misschien is dat ook wel een klein beetje het probleem van OLP, de kwaliteit was totaal niet constant, je kon of een hele goede of hele slechte hebben.

Desalniettemin een leuke MM1! Veel plezier ermee!

No offence. Hebben wij toevallig wel een goeie gekocht ook bij een goede muziekzaak. Ook nog eens verpakt in een luxe gigbag in de vorm van een hardshell case. Heb hier mindere Gibsons (usa stond er zelfs in de headstock getanst) gehad ,met name een Melodymaker waarvan de afwerking van de fretten en de zijkant hals zo scherp waren dat ik 'm gauw weer heb weggedaan. De V-hals moet je (nahja mijn zoontje) aan wennen, maar ik hoor nooit geen klachten en kinderen leren snel.

Groet Jan