PDA

View Full Version : Eerste optreden (II)



ellisvertellis
9 december 2009, 02:19
Ik heb mijn allereerste optreden gegeven! Man, wat een stress! Haha, ik ben 30 jaar oud, zit en een zaal vol jazz-studenten en speel mijn eerste lick zo fout als een blauwe slagplaat op een groene gitaar! :seriousf:
Ook verder nog een kemel geschoten van jewelste, maar who gives a damn, het was geweldig!
kHad mijn eigen versterker meegenomen, een Fender Deville, en een OCD voor de solo's. Wat een sound! gelijk terug verliefd op mn gear! Nog een aplausje op het einde en dan een primus of 8.
Mochten er al fans zijn, we doen het zeker en vast nog eens!! :crazyhappy:

(ok, lullig topic, maar soit, het moest eruit...)

Il_Falco
9 december 2009, 10:49
Hahaha! Proficiat! Als je er nu op terugkijkt, zou je de repetities anders doen zodat je je beter kon voorbereiden op het optreden? Hoorde je jezelf goed? Was er veel communicatie in de groep op het podium? hebben jullie fouten als groep opgevangen?

m.a.w. je hebt nog te weinig informatie gegeven :soinnocent::seriousf:

gorgasm
9 december 2009, 11:10
waar moest je spelen?

Je ging ergens jammen ofwat?

ellisvertellis
9 december 2009, 11:22
Ik zou mij inderdaad wat beter gaan voorbereiden, ja, bijv de tekst eens van buiten leren (op zn minst het stuk dat ik moest backen :)). Structureel zat alles wel snor, er zijn geen dode momenten geweest, de overgang van het ene nummer naar het andere verliep gesmeerd en zoals gepland (min of meer toch).
Dat ik de intro fout speelde was zo erg niet, maar ik dacht dat ik dan het ergste al gehad had. De tweede gitaar stond in het begin ook zo zacht dat ik er alleen voor stond.
De bas en ik moesten lager stemmen tussen de twee laatste nummers, ook dat verliep netjes, bij mij toch, tot de bas plots ongewild een vreemd wahwah-achtig effect erbij gekregen ipv de juiste stemming. :seriousf:
Soit, zelfs dat trokken we nog recht. En dan moet ik dus invallen met een bekende lick; speel ik alles een fret te laag! Heel genant! Ik zakte door de grond! Gelukkig had ik door wat ik fout deed en heb ik kunnen herstellen, maar jongens wat klonk dat slecht! :D
En dan bekruipt je zo'n gevoel van "'t Is hier toch al om zeep" en plots gaat alles zonder probleem vanaf dan. Het waren maar een paar nummers, maar ik denk als we daarna nog hadden moeten spelen, dat het een pak vlotter was geweest.
Binnen 3 maanden nog eens :blast:

Little Jay
9 december 2009, 11:23
Gefeliciteerd met de muzikale ontmaagding...... ;-)

Maarre.. wtf is "een kemel geschoten"?!?!?

ellisvertellis
9 december 2009, 11:24
waar moest je spelen?

Je ging ergens jammen ofwat?


Het was een voorstelling van een nieuwe muziekschoolformule, "pop- en soulstudio" heet het in Antwerpen. Wij moesten zo'n beetje het uithangbord worden van die opleiding...

ellisvertellis
9 december 2009, 11:26
Gefeliciteerd met de muzikale ontmaagding...... ;-)

Maarre.. wtf is "een kemel geschoten"?!?!?


:) een enorme fout maken (kennen jullie dit niet?? zelfs voor Hollanders dacht ik een gangbare uitdrukking..)

Little Jay
9 december 2009, 11:29
Ha, ok! Nee, is mij volledig onbekend..... wellicht in Brabant dan?

Ik heb een Fender Blues Deluxe, lijkt dus erg op jouw Deville, en ik ben ook vaak weer aangenaam verrast hoe mooi die soms ineens weer klinkt!

Martijn-w
9 december 2009, 12:26
Och, die fouten zijn niet erg. Voor jezelf is het ff balen, maar dat geeft niet :)
Maar een leuk optreden smaakt altijd naar meer. En de volgende keer zal er ook vast wel weer wat fout gaan, en ook dat geeft niet. Als het maar leuk was.