PDA

View Full Version : Hulp bij SRV project



SRV2000
8 december 2009, 23:13
Hallo Leden.

Ten eerste ik ben simon ik speel nu 5 jaar gitaar en het meeste wat ik speel is Blues.
Mijn grote idol is dan ook Stevie Ray Vaughan.
Helaas heb ik het geld niet om de SRV custom fender te kopen dus begin ik mijn eigen project.

Ik heb vandaag een body gekocht die redelijk overeen komt met die van SRV.
de elementen die er in zitten vind ik maar niks en heb er voor de foto snel even een hals opgeschroeft. kan iemand mij vertellen welke body dit is ? volgens mij geen fender daar is ie te dik voor.zo te zien bestaat de body wel uit 1 deel inplaats van 3 zou het een shadowsky body zijn?.

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/DSC02599.jpg http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/DSC02601.jpg http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/DSC02602.jpg http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/DSC02603.jpg http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/DSC02605.jpg

Het project gaat als volgt:

Nieuwe vintage bridge.
nieuwe zwarte slagplaat.
Texas special elementen of Custom shop 69 Pick ups
nieuwe hals.
en andere condensator op de toonregeling (een orange drop capacitator) en een treble bleed mod ( een weerstand van 220k en een condensator in parallel over de volumeknop
Nieuwe Switchcraft jackingang.

Betreft de hals welke zouden jullie mij aanraden Maple,Rosewood??? ik heb daar namelijk geen verstandv van.

Orpheo
8 december 2009, 23:47
het is totaal niet te zeggen wat voor body 't is. echt niet. De lak is er veel te dik voor, de nerf is absoluut niet zichtbaar, ik kan er niks zinnigs over zeggen in ieder geval. kijkend naar de lak, en ik geloof zefls wat multiplex te zien bij de forearm contour, zou ik zeggen: squier body.

verder: maple/rosewood, ach, maakt niet zo veel verschil uit. ik ben van mening dat toetshout vooral esthetisch is, en geen groot verschil in tone maakt. halshout is imho belangrijker, het is veel crucialer voor je tone dan je body. Kies wat jij mooi vindt ;) Maar SRV gebruikte natuurlijk vooral rosewood toetsen, dus tja, daar kan je de gitaar 't meest mee benaderen lijkt mij.


en ja, ik weet dat SRV ook op maple toetsen speelde...

om aan te geven dat ik geen totale SRV n00b ben:

http://www.sonicftp.com/news/images/fender_srv.jpg

SRV2000
9 december 2009, 00:00
Oke ik meende al dat ik bij deze forum goed zat.


maar de vraag bij mij luid al gauw is deze body het waard voor zo`n project.
Trouwens Opheo je geeft aan SRV te kennen wat vind jij van de look van deze body.
Zoals je al aangeeft dat het hals soort niet veel uit maakt ga ik denk ik toch voor een rosewood

Orpheo
9 december 2009, 00:14
Oke ik meende al dat ik bij deze forum goed zat.


maar de vraag bij mij luid al gauw is deze body het waard voor zo`n project.
Trouwens Opheo je geeft aan SRV te kennen wat vind jij van de look van deze body.
Zoals je al aangeeft dat het hals soort niet veel uit maakt ga ik denk ik toch voor een rosewood

nee joh, ik ken geen fluit van SRV. Ik wil 't liefst zo min mogelijk van hem kennen. Vind 'm een van de meest overrated gitaristen van de laatste 30 jaar.

wat ik van de body vind, heeft niks met SRV te maken, als wel met de body: walgelijk. ik ben geen fan van relics ;)

ik heb geen idee of 't body het waard is, ik moet 'm in 't echt zien, horen (kloppen) en effe kijken hoe 't klinkt met een hals erop etc etc. En dan nog; ik vind strats per definitie geen knip voor de neus waard ;)

SRV2000
9 december 2009, 00:21
Oeh dat doet zeer haha nee grapje er zat in ieder geval geen woord engels tussen ;)
In ieder geval toch bedankt !!!

stratie
9 december 2009, 00:26
Hey TS,

Ik vind SRV wel ontzettend goed, en zoals Orph al zegt kan je zo'n body door alleen foto's te zien niet beoordelen.

Ik moet zeggen dat is de relic job van de body wel exreem slecht vind. Af en toe vind ik een relic wel wel gaaf, maar deze slaat de plank toch echt een beetje mis.

Verder denk ik dat je wel goed opweg bent met je project, ik zal je een geheim verklappen van de SRV tone. SRV kreeg die dikke strat toon door een aantal factoren: de Texas specials, en nu komt het belangrijkste 012 snaren! in de studio speelde SRV zelfs op 013's. Hoe dikker de snaar hoe dikker en twangy de tone word (edit: en natuurlijk een buizenversterker). en speel met keiharde plectra, wil ook enorm helpen.

Gr Stratie

Orpheo
9 december 2009, 01:14
Hey TS,

Ik vind SRV wel ontzettend goed, en zoals Orph al zegt kan je zo'n body door alleen foto's te zien niet beoordelen.

Ik moet zeggen dat is de relic job van de body wel exreem slecht vind. Af en toe vind ik een relic wel wel gaaf, maar deze slaat de plank toch echt een beetje mis.

Verder denk ik dat je wel goed opweg bent met je project, ik zal je een geheim verklappen van de SRV tone. SRV kreeg die dikke strat toon door een aantal factoren: de Texas specials, en nu komt het belangrijkste 012 snaren! in de studio speelde SRV zelfs op 013's. Hoe dikker de snaar hoe dikker en twangy de tone word (edit: en natuurlijk een buizenversterker). en speel met keiharde plectra, wil ook enorm helpen.

Gr Stratie
dikker, mee eens, maar twang? nee, totaal niet. die pomp je er compleet uit met zulke dikke snaren,imho. dikke snaren geven een heel vette tone, en als de giaar uit zichzelf weinig/geen twang heeft, houdt 't al heel snel op, vind ik dan. maar je hebt gelijk, SRV pakte dikke snaren.

Pepe
9 december 2009, 01:55
ik zal je een geheim verklappen van de SRV tone. SRV kreeg die dikke strat toon door een aantal factoren: de Texas specials, en nu komt het belangrijkste 012 snaren!

Gr Stratie

Dat is zeker een goed bewaard geheim want volgens mij zijn de Texas Specials pas na zijn dood op de markt gekomen of daaromtrent.

Omdat SRV zo hard aansloeg hebben ze de pickups maar wat hotter gemaakt maar een 57/62 of de custom '54 zitten meer in de richting van wat hij werkelijk gebruikte.

Gewoon een reissue met een ts of ander midhump drive over een silver/blackface, dan kom je aardig in de richting. Maar een hoop van zijn geluid zit in aanslag en frasering, een hoop smokey bars en southern bells doet de rest http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

RS-Rik
9 december 2009, 02:02
Heilige maagd maria & moeder gods behoede u, wat een ontzettend verneukte relic!!!

Heeft iemand m bewerkt met een verfkrabber ofzo?
Die krassen zou ik gladder proberen te schuren met P150 en 180, en smoothen met 240 tot 500 ofzo. Ik hoop dat je niet op kaal hout zit!!

Brewskie
9 december 2009, 07:48
De lak is ook zo dof. Als je 'm straks polijst en een glanzende coating geeft (gitaarpolish / was) dan zou hij daar wel flink van op kunnen knappen. Maar die ongenuanceerde verfkrapper effecten blijf je zien. Kun je niet beter een mooiere Squier body op de kop tikken en die eigenhandig relicen ?

bat
9 december 2009, 09:02
verder: maple/rosewood, ach, maakt niet zo veel verschil uit. ik ben van mening dat toetshout vooral esthetisch is, en geen groot verschil in tone maakt.
Qua toon mee eens, heel erg verschil zit er in de praktijk meestal niet in. Dat het vooral estetisch is ben ik het echter niet helemaal mee eens. Qua gevoel vind ik rosewood beduidend anders spelen dan maple. Rosewood ligt mij bijvoorbeeld minder goed dan maple (op Strats en Teles tenminste).

Gewoon proberen en nemen wat het lekkerst speelt, tenzij je "historisch correct" in de buurt wilt zitten van de gitaar die over het algemeen wordt gezien als dé SRV gitaar, dan moet het een Rosewood worden.

rocker_71
9 december 2009, 09:25
Over de dikke snaren en tone. Besef wel dat SRV zijn gitaar in Eb stemde. Dus ga er nu geen 013's opzetten en een normale stemming hanteren, want daar word je (en je vingers) niet vrolijk van. :)

OT: cool projectje, ben benieuwd hoe het gaat worden.

Rick trodat
9 december 2009, 09:25
Wat ik nog meer kenmerkend vind aan zijn geluid als dat alles een halfe toon lager staat. Bijna elke strat, singel coil, met een halve toon lager gestemd over een super reverb of een twin en een tube screamer ervoor, kan klinken als de number 1# van Stevie.

Fender75
9 december 2009, 09:34
Ik heb mijn strat ook voorzien van .13 snaren, en een halve stap naar beneden gestemd.. Ff wennen zullen we maar zeggen! Je krijgt er inderdaad wel een "dikker" geluid door.

Leuk project, alleen is de relic niet geheel mijn smaak.

@Orpheo: SRV de meest overrated gitarist van de laatste 30 jaar? Wat een onzin zeg...Dat je het niet mooi vind is wat anders, maar om hem de meest overrated gitarist van de laatste 30 jaar te noemen slaat kant noch wal! Gevalletje lulkoek...

infinite
9 december 2009, 10:46
Klopt en met een 808 Tubescreamer en een goede buizen amp en de setup die je omschrijft ( Die zit trouwens erg goed in elkaar ) ga je er zeker komen.
en andere condensator op de toonregeling (een orange drop capacitator) en een treble bleed mod ( een weerstand van 220k en een condensator in parallel over de volumeknop en een Nieuwe Switchcraft jackingang is maar tientjes werk.Maar de meesten onderschatten dit want ooh wat zul je er op voor uit gaan !!! vooral in lage volume behoud hij zijn hoge tonen. en een Switchcraft jack maakt net wat beter contact dus ook dat is niet verkeerd.

Betreft je Body relic ik vind em nog niet eens zo slecht.
De meesten proberen een relic na te maken en pleuren er hoog glans lak over heen ( dat hadden ze in die tijd toch ook niet ) het was in die tijd puur een gebrek aan een goede lak laag.
Zie SRV of Rory Gallagher die gitaren waren ook zo dof als wat dat hoort bij die tijd.
En ik hou zowiezo niet van strakke gitaartjes die als een Relic nagemaakt worden. je moet de deukjes versleten lak scheurtje krammen voelen.Dat is pas rock n roll.dus ik vind hem wel oke !!! maar dat is mijn mening.

Ga zo door.

stratie
9 december 2009, 10:47
Ik heb mijn strat ook voorzien van .13 snaren, en een halve stap naar beneden gestemd.. Ff wennen zullen we maar zeggen! Je krijgt er inderdaad wel een "dikker" geluid door.

Leuk project, alleen is de relic niet geheel mijn smaak.

@Orpheo: SRV de meest overrated gitarist van de laatste 30 jaar? Wat een onzin zeg...Dat je het niet mooi vind is wat anders, maar om hem de meest overrated gitarist van de laatste 30 jaar te noemen slaat kant noch wal! Gevalletje lulkoek...

Gaat in zn bunker zitten.







Nee maar even over die pups, ik snap ook wel dat texas specials later op de markt zijn gekomen maar het was meer iets algemeens zo van ''zo krijg je ongeveer die tone ook'' Misschien niet helemaal goed over gekomen.

Ja dat is idd een goede zet je gitaar in Eb!

Fender75
9 december 2009, 10:53
In je bunker zitten? Waarom?

DeadHerring
9 december 2009, 10:56
De meest overrated gitarist van de laatste 30 jaar vind ik toch wel met voorsprong Kirk Hammett.

Let the flame wars begin :D

Fender75
9 december 2009, 11:04
Ah, op die fiets! Nee, flamewars zijn niet nodig...smaken en meningen verschillen gelukkig! :)

infinite
9 december 2009, 11:09
zo is dat zo veel mensen zo veel wensen :D

Hier een korte samenstelling van mijn setupje ( Ik ben namelijk ook SRV gek !!) en sppel dus ook in een SRV coverband !!!

Fender Stratocaster (Custom Shop Alder body, ’92 USA C-shape neck rosewood fingerboard & Van Zandt pickups, left hand tremolo.
Sadowsky Super Stratocaster. Both guitars set up with heavy 012-052 strings.
Fender ’64 Vibroverb custom with 15” JBL.
Fender Vibrolux Buizenamp (1963 all original with 12 " speaker.
Ceriatone Overtone Top.
Fender Vibrosonic Leslie
Farfisa Leslie met 12 " Weber speaker
Ibanez tubescreamer (modified after original 808 specs)
Morley Wah-Wah pedal.
T.A.D. Range KingToneBone ABY switcher/buffer/booster

Mischien dat je hier wat aan hebt.
Vragen stellen kan aaltijd en ik ben blij dat er weer een Texas Trouble in opkomst is :D

Fender75
9 december 2009, 11:16
@infinite: je hebt wel serieus mooie spullen in je set-up!

infinite
9 december 2009, 11:28
@infinite: je hebt wel serieus mooie spullen in je set-up!

Ja My pride and Joy ;) dankje

@ SRV2000.

Als ik je een tip mag geven betreft de Pu`s ik heb zelf jaren op Tex Spec gespeeld.
en ik heb nu een nieuw project waar ik mee bezig ben en daar heb ik Costum shop 69 in gedaan.
En die zijn wel duidelijk beter dan de Tex Spec moet ik zeggen

En wat voor amp heb je dat is zo belangrijk !!!

SRV2000
9 december 2009, 11:43
@Infinite Bedankt voor je complimenten over de body!

Betreft mijn setup.

deze gitaar dus met de setup die ik eerder aangaf.
Tubescreamer 808 Gemodificeerd.
Amp Fender Blues de vile.
Leslie Macsound 250.
012 string idd in Eb.
Morley classic wah pedal.

En idd ik ga ook voor de CS69`pick ups

almarvk
9 december 2009, 13:07
En weer ontopic aub. Orpheo wordt weer 's bedankt voor het verzanden in oude fouten...

Willi@m
9 december 2009, 13:26
Ben benieuwd naar het eindresultaat :crazyhappy:
Ik heb nog een Squier hangen hier waar ik weinig op speel en ik had ook zoiets in gedachten dus ik ga hier mooi een projectje van maken. Alleen het grote probleem is dat de body zwart is :(

nickofzo
9 december 2009, 13:29
ik blijf het toch knap vinden hoe sommige 0.13 snaren in gewone stemming wel kunnen handelen:P (klasgenoot speelt er probleemloos mee:S )

ik vind de onderste cutaway wel erg vlak.. (kan aan mij liggen .. maar voor zover ik weet is ie wat ronder)

munkie
9 december 2009, 13:48
Op MP staat een LC Spitfire neck voor 40 euri ex VZK:
http://link.marktplaats.nl/302992211
"Platter" profiel dan standaard Fender maar nix mis mee.

Of: Allparts neck bij The String te A'dam. Zie MP of Ebay.nl. Kleine 100 euri nieuw, is wel een "second" dus met een lakfoutje o.i.d. Lekker belangrijk. Heb een Allparts maple/maple neck op mijn samengestelde strat, lekkere dikke ronde nek, stabiel, klinkt goed.

Wel even de breedte vd neck pocket opmeten. Neck/body passing is heel belangrijk.

Mechanieken: Gotoh. Prima spul voor het geld.

Topkam: GraphTec, voor 6 euri een "no-brainer".

Tremolo: als je echt de SRV kant op wil moet er een linkshandig blok in. Zoek ook in "zelfbouw" voor een vergelijkbaar SRV project. Dik stalen blok geeft meer sustain.

Logo op slagplaat: fotoos van het net jatten, uitvergroten op schaal, saven op een USB stickje, meenemen naar een drukkerij, uit laten printen op een stickervel, uitknippen en opplakken. Of zelf uitprinten op schaal, uitknippen en als verf mal gebruiken.

Electronica: niet op bezuinigen, is relatief goedkoop: CTS pots, CRL switch, Switchcraft plug ingang.

Sites: Vox Humana(duur IMHO), Tone Factory (aanbevolen) , Rockinger(in die Heimat:blast:), Axesrus (UK). 2dehands: Marktplaats/muziek instrumenten/onderdelen.

Suc6 :punk:

Fender75
9 december 2009, 14:38
Ik heb ooit eens een topic gestart in Zelfbouw, die stickers kun je kopen! Scheelt weer gefreubel...Er staan ook gehele bouwbeschrijvingen online..

Edit: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=105785&highlight=srv+number

SRV2000
9 december 2009, 15:05
Ik ben het er mee eens dat de body wel een beetje bij gewerkt kan worden maar dat heb ik nog nooit gedaan.
hier een foto en een korte uitleg
er zitten idd veel krassen op die ik er een beetje uit wil halen.
als volgt:

Witte lijn ga ik op schuren
En de witte lijnen worden net zo egaal als de rode gedeelte.

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/DSC02602d.jpg

Wie vind dat een goed idee en wie zegt dat kan anders

Pepe
9 december 2009, 15:20
Schuurpapier gaat niet een relic effect geven, het geeft een schuurpapier effect. Een natuurlijk wear&tear kan eigenlijk alleen goed op nitro cellulose.

Mechanische slijtage zoals dutsen en beltbuckle en chemische zoals zweet, uv en temperatuur zijn in tijdslagen en vanuit verschillende hoeken ontstaan. Dat is wat anders dan een beetje wrijven met een schuurpapiertje.

Ik denk niet dat die body de moeite waard is om opnieuw te lakken en een relic treat te geven maar allicht dat het een leuk project is om wat ervaring op te doen.

Rick trodat
9 december 2009, 15:26
Ik moet zeggen de customshop 1# vind ik totaal niet realistisch
http://www.gtp.com.au/conceptmusic2/mediumimages/SRV-6.jpg
http://www.derringers.com.au/img_products/med/SRVstratsmall.gif

en de echte
http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2009/6-superstars_number-one.jpg

Hiro
9 december 2009, 15:33
nee relicen met een bandschuurmachine is niet de goeie manier nee

nickofzo
9 december 2009, 16:02
zweet in een potje;)

maar wauw.. hij lijkt er niet eens op:P andere lettertype anders gerelict andere brug:S
zelfs de tremeloarm is wit ipv zwart:P

Fender75
10 december 2009, 10:24
Tremelo moet goudkleurig zijn, en dat van het lettertype klopt ook niet: in eerste instantie zaten er de sierlijke letters op die later vervangen zijn door de disco letters....

G.G.
10 december 2009, 19:26
Zo, ff als die-hard SRV fan en amateur hobby gitaarbouwer ook even mijn zegje doen:

Number 1 heeft gedurende de periode dat SRV erop speelde veel gedaante verwisselingen ondergaan (diverse trems, wissel van een hals en diverse andere hardware). FF uit mijn hoofd: body is '59, hals '63 en de linkshandige tremelo is veel later gekomen.

Voor de body zou ik alder nemen (hoewel ik een strat heb van ash die het geluid erg goed kan benaderen). De hals van de fender SRV heeft een Pau Ferro fretboard gehad, maar het origineel zou Rio Pallisander moeten hebben gehad.

Het belangrijkste voor de hals is dat ie dik is. Dat bepaald voor een heel groot deel de sustain. Mijn fav. strat heeft een hals die dikker is dan wel model van fender dan ook. het is ff wennen, maar het speelt zeer ontspannen en geeft echt een bak sustain.

Als je een beetje aan een budget gebonden bent is qua tremelo de Diego Deluxe in linkshandige uitvoering een hele goeie optie. (let er wel op dat je voor een linkshandige tremelo altijd zult moeten frezen).

Qua elementen zou ik nooit voor de Texas Specials van Fender kiezen. Die hebben een vrij hoge output, maar de kracht zit juist in hard aanslaan met dikke plektrum en dikke snaren. Speel zelf in Eb met .013 - .060.

Twee TS808 of andere varianten zijn handig om te hebben en verder gebruikte hij een heel scala aan versterkers, maar een lekkere fenderachtige buizenversterker moet een goed startpunt zijn. Als je eens wat hulp wil bij het samenstellen of bouwen moet je me maar een seintje geven via PM, misschien kan ik je wat opweg helpen

G.G.
10 december 2009, 19:30
Kleine aanvulling. Qua elementen, neem een non-rwrp setje. Geeft iets meer brom, maar dikkere standen 2 en 4 en als je toch aan het knutselen gaat: een dummiecoil, wel rwrp maakt het allemaal nog wat dikker.

GFS Boston Blues Texas Wound set is een hele lekkere set die op de TS van Fender lijkt als je toch ietsjes meer output wil.

SRV2000
10 december 2009, 20:59
Hey G.G maar ook de rest bedankt voor de tips adviesen en reacties Super !!!

Ik ben vandaag met mijn body naar een gitaarshop geweest en deze wisten van binnen uit het hout soort te herken en het blijkt een body van Alder hout te zijn, dus dat zit wel goed.
Ik heb hier en daar even wat informatie opgedaan en ik ga em zo samen stellen.

Body: Alder.
Tremelo: Fender Usa Lefthanded
Hals: Rockinger Rosewood met honey collor medium frets.
Elementen: Costum shop 69`Pick ups.
Potmeters: ben ik nog niet over uit.
en andere condensator op de toonregeling (een orange drop capacitator) en een treble bleed mod ( een weerstand van 220k en een condensator in parallel over de volumeknop
Nieuwe Switchcraft jackingang.

Wat vinden jullie hier van volgens mij moe het dan wel goed komen.

VanMeekeren
10 december 2009, 21:07
Ik vind dit een heel leuk projectje aan het worden. Ik heb vroeger ook veel SRV gespeeld, maar zit nu meer in de Bonamassa/Moore kant.

Desalniettemin lijkt het me ook leuk om zo'n gerelicte srv-strat te maken, met ongeveer de onderdelen die jij noemt.

Zou jij mij kunnen vertellen hoeveel het ongeveer kost voor jou project? Mag ook via PM.

Alvast bedankt!

Van Meekeren

G.G.
10 december 2009, 21:10
SRV2000 je lijstje is prima, maar verwacht niet instant-SRV. Er zijn zooo veel variabelen die dat bepalen. Zelf zou ik op zijn minst de hals opbouwen van een paddlehead die nog geen profiel heeft. Deel van het geluid is echt de massa van de hals.

SRV2000
10 december 2009, 21:39
Ja daar zat ik ook al aan te denken maar ik heb veel mislukte pedalheads gezien waar de head totaal niet over in komt betreft de vorm van een strat.
en ja als je dan zo`n plankje vernield is het duur brandhout ;)
ik zit nog te twijfelen tussen een warmoth of een rockinger ik denk toch dat ik voor de rosewood rockinger honey blond doe.
mijn gitaar leraar heeft em ook en speelt geweldig ongelofelijk !!!

@ van meekeren: tuurlijk mag je dat weten mischien zijn er wel meer die deze plannen hebben sorry als ik te ver op details ga :D

Relic body: alder 65,-

Rockinger neck Rosewood. 185,-

Slagplaat SRV 18,50,-

Neckplate 9,-

Backplate 10,-

alle schroefjes 12,-

Fender tremelo 70,-

Fender 70`s F logo tuners 40,-

Fender american string guides 2 stuks chroom 8 ,-

fender 5 way super switch 17,50

Fender costum shop pick ups 140,-

Condensator (een orange drop capacitator) 10,-

Switchcraft jackingang. 3,00,-

Volgens mij was dat het

Totaal bedrag: 588,- Euro.

Zoals je de foto zag heb ik er snel even wat opgezet voor de foto. alle bovengenoemde producten moeten er nog op maar het meeste is al in bestelling

Pepe
11 december 2009, 00:38
Ik denk dat je prima onderdelen gebruikt, hoe het uiteindelijk precies klinkt ligt voor een groot deel aan de body, dat is altijd afwachten.
Als je niet helemaal tevreden bent is dat het ding dat je zou moeten veranderen, aan de hardware zal het niet liggen.

Michael AE
11 december 2009, 02:59
Wat is het voor onzin dat een maple toets niet anders klinkt dan een rosewood toets trouwens? Het verschil is echt drastisch, hoor.

Kijk, ik ben het eens met mensen als ze zeggen dat de ene rosewood toets gitaar meer hoog en minder laag heeft dan de andere maple toets gitaar, maar dat is echt heel wat anders dan een gitaar nemen en de rosewood toets vervangen door een maple toets. (Dan nog zijn er helaas te veel variabelen om stellig te kunnen zeggen hoe de één klinkt ten opzichte van de ander, maar goed, gitaarsound is geen wetenschap.)

Helaas is geen enkele gitaar met elkaar te vergelijken. Zelfs twee gitaren van hetzelfde type klinken en spelen drastisch anders.

@TS: Jongen, ga gewoon een winkel of tien in, bespeel zo veel mogelijk gitaren en kies er één die in jouw oren het dichtst in de buurt komt. Dat is de enige manier. Ik kan je wel gaan vertellen wat SRV gebruikte, maar ik durf je te verzekeren dat je, zelfs op ZIJN GEAR, nooit precies zoals SRV zal klinken.

Grove denkfout is in mijn optiek dat mensen veel te veel met gear van een artiest bezig zijn en te weinig met zijn manier van spelen. Ik ken gasten die met een maple neck strat, een Peavey Bandit en de juiste speelstijl dichter in de buurt komen dan anderen die hun hele setup op die van SRV gemodeleerd hebben, maar hun spel zijn vergeten.

Fender75
11 december 2009, 08:43
Inderdaad, helemaal gelijk!

G.G.
11 december 2009, 17:12
Wat is het voor onzin dat een maple toets niet anders klinkt dan een rosewood toets trouwens? Het verschil is echt drastisch, hoor.

Palissander klinkt inderdaad een heel stuk warmer dan esdoorn. Dat verschil zou je moeten horen als je alleen een hals vervangt en de rest hetzelfde laat.

Toch zou een strat met esdoorntoets prima als de srv-strat kunnen klinken (de mijne, zelfs met essen body) komt in de juiste handen zelfs behoorlijk in de buurt terwijl het hout helemaal "fout" is. Mijn hout heeft veel meer hoog, maar de opstelling van de elementen compenseren dit weer deels.

Het gaat echt om het totaalplaatje. Met de juiste ingrediënten zou je de plank volledig mis KUNNEN slaan, maar het is wel de beproefde weg (en uitgangspunt voor finetuning).

infinite
11 december 2009, 19:03
@ Michael en Fender 75.

Ik volg deze topic al een tijdje en waar zien jullie het staan dat SRV200 exact het geluid van SRV wil. dat word hier helemaal niet genoemd, ook al luid de titel hulp bij SRV project slaat op de body en tuurlijk wil hij die texas blues sound wat hij al aan geeft en wil hij dat deze gitaar inderdaad een beetje de invloeden krijgt van SRV maar thats it.
Ik heb hem ook niet gehoord over de SRV logo op de slagplaat.
Ook zet je er geen 69`PU in dan ga je eerder voor Texa specials.
Hij is met een project bezig met invloeden op zulke gitaren als SRV.
En tuurlijk klinkt het niet zoals de echte legende maar dan zou je toch nooit een nummer van een artiest kunnen spelen. hij is SRV niet maar SRV is hem ook niet. en dat maakt elke gitarist bijzonder om dat iedereen een andere techniek heeft.
Ik merk dat op meerder topics dat als iemand vraag om het dichtst bij het geluid te komen. dan ze afgehakt worden met ach je krijgt de sound toch niet dat zit em in z`n fingers. dan kunnen we toch allemaal de gitaren wel neer leggen als we zo denken.
Met alle respect dit moest er even uit kortom niet te snel oordelen als de betrefende persoon die woorden nooit in zijn topic heeft gezet;)

guitarkid
12 december 2009, 11:00
Hallo allen.

Ik zag op de lijst van TS dat hij o.a. Fender 70's tuners wilde gebruiken en kon me eigenlijk niet voorstellen dat die er origineel opzitten. Even zoeken en
voor wat het waard is... Ik weet echter nog steeds niet welke tuners er nu wel op zitten ;)

NUMBER ONE:

Acquired by Stevie in 1974 from Ray Hennig's Heart of Texas Music, Austin, Texas. For the complete story on the acquisition as told by Ray, see The Essential Stevie Ray Vaughan.
Age: Number One was disassembled by Fender Custom Shop employees in 2003, and they stated that the neck is from December '62 and the body is a '63. So, Number One can rightly be called a '63 Strat. Pickups are 1959, which is why Stevie referred to it as a '59.
Neck size: Nut width is the typical 1-5/8", and the neck profile is "D." (thanks to Bob Sickler)
Neck adjustment: .012" relief at the 7th and 9th frets, leveling out for the remainder of the fingerboard.
Fret wire: .11" wide by .047" tall. Original height likely .055". No particular brand or size of fretwire - the tallest bead and smallest tang that would fit in the fingerboard without damaging it. They were not bass frets. In the early to mid-80's the fret wire was Dunlop 6100.
Fingerboard: Veneer rosewood (all other rosewood fingerboard Strats of Stevie's had slab-boards). Radius is flatter than the standard vintage 7.25" radius due to at least two refrets, creating a 9" or 10" radius in the upper register.
String height: High action for clear, ringing tone. At the 12th fret: 5/64" on the treble E, 7/64" on the bass E. Each string with three full winds on the tuning machines for best angle at the nut.
String guage: GHS Nickel Rockers .013, .015, .019 (plain), .028, .038 and .058. Stevie would use .011 E's when his fingers were sore. Always tuned down a half-step.
Saddles: vintage replacement saddles, not matched, modified to increase the angle of the string break over the contact point to reduce string breakage. The strings were also run through a small piece of plastic tubing from inside the tremolo block hole beyond the saddle contact point, also to reduce string breakage. The block/bridge top plate is also ground to elminate the sharp edge where the string contacts the metal.
Nut: Fender-style, but made of bone. (Brass nut on Scotch and Red for studio work)
Tremolo: stainless steel Fender tremolo bar (cotton at the bottom of the block hole to ease removal of broken bars). Graphite and grease lubricant on all moving parts and contact points. The lefty bar is non-original to the guitar. Stevie used all five springs on the tremolo. In photos from 1983-85 one can see a much heavier guage tremolo bar on Number One. These were made by Stevie's roadie's father. Some were straight (as in the photos from the In Session recording with Albert King) and some were bent (as used at the El Mocambo in 1983). Approximately ten of these custom bars were made either to reduce the number of broken tremolo arms (Stevie still broke them), or merely because the threads in the left-hand trem block were stripped and retapped requiring the larger gauge.
Pickup height: on the treble side - very high. Laying a metal rule on the frets, the bridge pickup touched the rule, the middle pickup almost touched it, and the neck pickup was 1/16" from the rule. On the bass side, bridge 1/32", middle 1/16", and 1/32" neck.
Tuners: started with original, but were replaced at least twice.
Miscellaneous: The gold-plated hardware was not added until late '85 or early '86.
Five-way pickup switch is non-original to the guitar.
Pots: stock Fender 250k. In the last tone position, a push-pull pot to cut down on hum, a dummy coil to prevent buzz, and different value capacitors to preserve the original tone.
Which neck? Prior to July 1990, the original neck from Number One was retired because it couldn't take another refret job. The original '62 neck from "Red" was put on Number One (Red's neck was changed to a non-Fender left handed neck in 1986). It was the "Red" neck (sorry) which was broken into pieces by a falling sound baffle after a show in New Jersey. After that, Number One had a new Fender neck until after Stevie died when the original Number One neck was reinstalled on it.

Gr. C.

ieme
13 december 2009, 06:02
De meest overrated gitarist van de laatste 30 jaar vind ik toch wel met voorsprong Kirk Hammett.

Let the flame wars begin :D

dan ga ik voor BB KING en IEME

ieme
13 december 2009, 06:10
maple/rosewood, ach, maakt niet zo veel verschil uit. ik ben van mening dat toetshout vooral esthetisch is, en geen groot verschil in tone maakt. halshout is imho belangrijker, het is veel crucialer voor je tone dan je body.



Ben in totaal niet met je eens, t verschil in imho erg groot!

ieme
13 december 2009, 06:13
ik denk dat de topic starter gewoon een sunburst mexicaanse fender strat voor 300 op de kop moet tikken, andere brug er op, zwarte slagplaat, tex special elementen... schuurpapiertje er langs... tevens kun je je randen van je gitaar erg mooi natuurlijk relicen door hem over vloerbedekking te halen!

SRV2000
28 december 2009, 18:37
Hier even een korte Update.

Ik heb de body bewerkt met guitar polisch en daar is hij aardig van opgeknapt en ik laat hem mooi zo ( foto`s komen binnenkort )
Ik heb een Rockinger neck er op gezet met rosewood fingerboard.
Kluson tuners nieuwe 250 k potmeters met 5 way switch.
en een fender vintage tremelo.
Nu de elementen ik kon erg goedkoop komen aan de elementen.
aangezien ik 2 strat heb heb ik 2 verschillende Pick ups gekocht.

Een Custom shop 69 Pu Set
En een 57/62 Vintage set.

De ene fender die ik heb is van vorig jaar
en die relic lijkt oud ( Relic zoals foto )

De relic wil ik een echte Texas trouble gitaar van maken met een lekkere vintage sound.

Nu kan ik voor de relic geen keuze maken welke ik het beste er in kan zetten de 69èrs of de 57/62ers.

Iemand tips of suggesties ???

tostiapparaat
29 december 2009, 00:12
http://www.srvguitar.com

hier staan nog wat dingen op die je misschien wel leuk zou kunnen vinden.

je kunt er zelfs de letters en de custom sticker (die onder de brug) bestellen volgens mij

nickofzo
29 december 2009, 00:57
ik krijg hier best zin van in ook zon srv project... goedkoop squiertje misschien? .. of een van halen project.. of bijde.. als 1 lukt:P ?

SRV2000
29 december 2009, 18:57
Bedankt voor de site ik heb even gekeken voor die custom sticker die op de site stond. ik ben dan 20 euro kwijt een 3 weken wachten, Dus ik heb even lopen denken hoe ik het beste kon doen om het goedkoper en sneller voor elkaar kreeg.De meeste custom stickers op het internet zaten een watermerk door ( vanwege de kopieer recht )
Dus ik heb even verder lopen zoeken en kwam de orginele gitaar van SRV tegen met een foto die recht was gemaakt zodat de sticker er ook recht op staat. even op paint bij snijden en klaar.
Ik ben vandaag bij een reclameburo geweest met de foto.
sticker van laten maken met de orginele SRV foto voor de excacte maat en plakken maar.
Ik was maar liefst 3 euro kwijt voor de sticker en het bevestigen van de sticker ( ook nog op de excacte plaats waar Stevie hem had.
En dan ook nog precies de zelfde met de slijtage plekken er op want dit is immers de zelfde stickers als zijn gitaar ( het is dan wel namaak maar wel precies het zelfde )
Ik heb hier de afbeelding geplaatst voor de gene die ooit ook zo`n project wil maken.

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/SrVprint.jpg

kopieren naar je computer op een cdtje naar de lokale sticker boer 3 euro en klaar is het.

wel zou ik het linker gedeelte er af laten snijden. stevie zijn sticker liet daar namelijk los dus het gene wat je hier nog ziet is een stukje van zijn body.

scheelt weer 17 pleuries jongens !!! veel plezier er mee

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/LE3n-11Q-1.jpg

Hier dus een voorbeeldje hoe het er uit ziet

Willi@m
29 december 2009, 19:30
ik krijg hier best zin van in ook zon srv project... goedkoop squiertje misschien? .. of een van halen project.. of bijde.. als 1 lukt:P ?

Staat een Squier Srv look a like op marktplaats nu. Wel in combi met een Vox maar is denk ik geen probleem als je de beste man een bod doet.

Btw advertentie is niet van mij of iemand die ik ken dus verder geen info :ok:

nickofzo
29 december 2009, 20:03
Staat een Squier Srv look a like op marktplaats nu. Wel in combi met een Vox maar is denk ik geen probleem als je de beste man een bod doet.

Btw advertentie is niet van mij of iemand die ik ken dus verder geen info :ok:

oeh klinkt erg aantrekkelijk :mmmm::mmmm:
beetje relicen en de stickers plakken:D:D:D

k krijg er spontaan zin in..

SRV2000
29 december 2009, 20:21
oeh klinkt erg aantrekkelijk :mmmm::mmmm:
beetje relicen en de stickers plakken:D:D:D

k krijg er spontaan zin in..

idd een leuk gitaartje maar moch ik ooit weer eens zo`n project beginnen dan ga ik echt voor een sunbrust Rockinger body, heb gister 1 in handen gehad mmm Super !!! beetje relicen en die body is net wat beter dan een SQ

linkje van de body:

http://www.rockinger.com/index.php?cat=WG031&lang=ENG&product=BG023

Kost dan wel 200 maar dat heb je ook echt wat.

Chocola
29 december 2009, 20:52
idd een leuk gitaartje maar moch ik ooit weer eens zo`n project beginnen dan ga ik echt voor een sunbrust Rockinger body, heb gister 1 in handen gehad mmm Super !!! beetje relicen en die body is net wat beter dan een SQ

linkje van de body:

http://www.rockinger.com/index.php?cat=WG031&lang=ENG&product=BG023

Kost dan wel 200 maar dat heb je ook echt wat.

Nja ik denk dat dit allemaal beetje overpriced is... Die hele site kost 5 miljard keer teveel... Snaren voor 30 euro, simpele gotoh tuners 70 euro, ash of alder body voor 285 euro. Ik zou het er niet voor over hebben ^__^.

Brent Ray Vaughan
29 december 2009, 22:15
Als je het in één keer goed wil doen:

* Allparts heeft een SRV neck: Boomstamprofiel of anders een gewoon halsje van Tonefactory
* Body zou ik een highway one pakken: nitro laag maakt het volgens mij wat realistischer
* Linkshandige (gouden) tremolo
* CS 69 pu's zijn echt goed vind ik. Als de kosten te hoog oplopen: tex mex pu's of guitarfetish
* en dan zijn er nog de details: stickers, initialen, allemaal te koop op ebay. Hij gebruikte geloof ik ook een stukje rode insulator- euh spul op de plaats waar zijn snaren uit de tremolo kwamen.

Leuk project. Veel succes er mee!

Eko
29 december 2009, 23:17
Denk er aan dat een linkshandige tremelo niet zonder aanpassingen in een rechtshandige frezing past. Is goed te doen , maar je moet het wel weten.
De hals is een zeer wezenlijk onderdeel van de klank. Hoe dikker, hoe beter. Een echt dikke oval-shape speelt heel ontspannen. Zeker samen met jumbo frets.
Ik heb een originele CS-SRV uit 1986 en het is met afstand de beste strat die ik ooit in m`n handen heb gehad. Bij mij zijn de frets al bijna op, tijd voor een herfret.
Ik hoop dat het project slaagt voor je.

livepulse
3 januari 2010, 16:03
Ik heb een originele CS-SRV uit 1986 en het is met afstand de beste strat die ik ooit in m`n handen heb gehad.

Foto svp? :)

Pepe
3 januari 2010, 17:38
Ik heb een originele CS-SRV uit 1986 en het is met afstand de beste strat die ik ooit in m`n handen heb gehad. .

Weet je het zeker? De CS begon pas in 87, de eerste Vaughan signature dateert uit 92.

livepulse
4 januari 2010, 22:00
Weet je het zeker? De CS begon pas in 87, de eerste Vaughan signature dateert uit 92.

Juist... daarom: foto!!! Ik ben erg benieuwd! :)

Komt daarbij dat de SRV-signatures geen CS-strats zijn...

Pepe
4 januari 2010, 22:15
[quote=livepulse;2248606]Juist... daarom: foto!!! Ik ben erg benieuwd! :)

Komt daarbij dat de SRV-signatures geen CS-strats zijn...[/quote

Ja, de tributes zijn Custom shop wat verwarrend lijkt tot je bij de kassa staat, dan wordt het verschil wel duidelijk..

livepulse
7 januari 2010, 00:13
Ja, de tributes zijn Custom shop wat verwarrend lijkt tot je bij de kassa staat, dan wordt het verschil wel duidelijk..

Inderdaad... :)

Denk niet dat die tributes nog te betalen zijn... ALS je ze al kunt vinden...

Eko
7 januari 2010, 13:18
Sorry dat ik een paar dagen geen post heb gelezen. Ik zal wat proberen uit te leggen.
Toen SRV benaderd werd door Fender zijn er wat proefmodellen gemaakt. Zowel met rosewood toets als met Pao Ferro. In de eerste serie zitten er ook nog wat met rosewood toets. Fender weet zelf niet meer hoeveel trouwens ( ca 50 stuks moeten het er zijn).
Stevie heeft zelf de eerste paar nog geprobeerd en na zijn overlijden heeft Jimmy ( na goedkeuring e.d.) die eerste paar gekregen als kado. Samen met wat andere om weg te geven.
Op die eerste paar zitten halzen van normale produktie `62 modellen , alleen met de dikste halzen die ze vinden konden. Daar is de naamsticker opgezet en de onderdelen zijn gesigneerd en gedateerd. In de body staat het eerste ( groene, bijna ovale) logo van de Customshop en hij is gedateerd en gesigneerd. Alle hardware is zoals bij de normale ,latere , serieproduktie is geworden vanaf 1991/92. De eersten zijn pas uitgeleverd na februari 92.
Ik weet dit van een verzamelaar uit de USA die alleen maar SRV`s verzameld van het eerste jaar. Ik dacht dat dat er duizenden zouden moeten zijn geweest , maar dat valt reuze tegen. Uiteraard heeft hij al geprobeerd de mijne te kopen , tevergeefs want hij is nooit meer te koop.
Hij is trouwens niet te onderscheiden van een normale produktie SRV. Wel is de toon van het instrument onvoorstelbaar goed. Ik heb meer Fenders hier, maar deze steekt er met kop en schouders boven uit.
Ik zal binnenkort weer eens wat foto`s maken van de SRV met de logo`s en handtekeningen. Ik ben er wat huiverig voor om hem overal te laten zien omdat hij niet meer te verzekeren is. Het laatste bod was een blanco cheque........... door iemand die 5 of 6 cijfers voor de komma geen probleem vind/vond.
Ik gebruik hem trouwens als een gek, vandaag sta ik weer op een podium met dat ding. Waarom een goede thuis laten en een mindere gebruiken?

Hiro
7 januari 2010, 13:46
Sorry dat ik een paar dagen geen post heb gelezen. Ik zal wat proberen uit te leggen.
Toen SRV benaderd werd door Fender zijn er wat proefmodellen gemaakt. Zowel met rosewood toets als met Pao Ferro. In de eerste serie zitten er ook nog wat met rosewood toets. Fender weet zelf niet meer hoeveel trouwens ( ca 50 stuks moeten het er zijn).
Stevie heeft zelf de eerste paar nog geprobeerd en na zijn overlijden heeft Jimmy ( na goedkeuring e.d.) die eerste paar gekregen als kado. Samen met wat andere om weg te geven.
Op die eerste paar zitten halzen van normale produktie `62 modellen , alleen met de dikste halzen die ze vinden konden. Daar is de naamsticker opgezet en de onderdelen zijn gesigneerd en gedateerd. In de body staat het eerste ( groene, bijna ovale) logo van de Customshop en hij is gedateerd en gesigneerd. Alle hardware is zoals bij de normale ,latere , serieproduktie is geworden vanaf 1991/92. De eersten zijn pas uitgeleverd na februari 92.
Ik weet dit van een verzamelaar uit de USA die alleen maar SRV`s verzameld van het eerste jaar. Ik dacht dat dat er duizenden zouden moeten zijn geweest , maar dat valt reuze tegen. Uiteraard heeft hij al geprobeerd de mijne te kopen , tevergeefs want hij is nooit meer te koop.
Hij is trouwens niet te onderscheiden van een normale produktie SRV. Wel is de toon van het instrument onvoorstelbaar goed. Ik heb meer Fenders hier, maar deze steekt er met kop en schouders boven uit.
Ik zal binnenkort weer eens wat foto`s maken van de SRV met de logo`s en handtekeningen. Ik ben er wat huiverig voor om hem overal te laten zien omdat hij niet meer te verzekeren is. Het laatste bod was een blanco cheque........... door iemand die 5 of 6 cijfers voor de komma geen probleem vind/vond.
Ik gebruik hem trouwens als een gek, vandaag sta ik weer op een podium met dat ding. Waarom een goede thuis laten en een mindere gebruiken?

Ik kan niet meer zeggen dan: Wow :cooler:

Jorikjet
7 januari 2010, 16:35
Ik zal binnenkort weer eens wat foto`s maken van de SRV met de logo`s en handtekeningen. Ik ben er wat huiverig voor om hem overal te laten zien omdat hij niet meer te verzekeren is. Het laatste bod was een blanco cheque........... door iemand die 5 of 6 cijfers voor de komma geen probleem vind/vond.
Ik gebruik hem trouwens als een gek, vandaag sta ik weer op een podium met dat ding. Waarom een goede thuis laten en een mindere gebruiken?

dan ben je naar mijn inziens gek dat je hem niet verkoopt... het is maar een gitaar... er zijn best strats te vinden die er veel op lijken, en voor zo'n bedrag..!

SRV2000
11 januari 2010, 18:47
dan ben je naar mijn inziens gek dat je hem niet verkoopt... het is maar een gitaar... er zijn best strats te vinden die er veel op lijken, en voor zo'n bedrag..!

Nee hij heeft helemaal gelijk, zulk iets moet je niet verkopen, oke je hebt een zak met geld gekregen maar je krijgt er hoe dan ook spijt en zulke dingen zijn gewoon niet te koop !!! Ik heb dat met mijn allereerste gitaar die kun je nu van makkelijk onder de 500 krijgen. maar zou er vanavond iemand 5000 er voor bieden gaat hij nog niet weg. Ik heb veel mooie herinderingen aan die gitaar en hangt nu mooi aan de muur. kortom hij is met vervroegt pensioen :D

Die SRV niet verkopen lekker houden

Axl Rose
31 januari 2010, 09:36
mooi project, ben benieuwd! Hoe staat het ervoor?

benwave
31 januari 2010, 10:22
Het laatste bod was een blanco cheque........... door iemand die 5 of 6 cijfers voor de komma geen probleem vind/vond.
Ik gebruik hem trouwens als een gek, vandaag sta ik weer op een podium met dat ding. Waarom een goede thuis laten en een mindere gebruiken?

Dat is nogal een verschil 5 of 6 cijfers voor de komma.
Dus minimaal 10000 of 100000. Sorry maar ik vind het een sterk verhaal.
Voor 100.000 dollar kun je twee originele `54 strats kopen

livepulse
2 februari 2010, 18:07
Ik heb ook een beetje moeite met je verhaal. Ben al zo'n dikke 20 jaar SRV fan en volg alles maar dan ook alles en kan een (mijns inziens) goede scheiding maken tussen alle verhalen die her en der circuleren op het net. Jouw verhaal is erg amusant en interessant omdat ik nog nooit van de proefmodellen zoals beschreven door jou, heb gehoord/gelezen. Wil niet zeggen dat het niet waar is maar een klein bewijsstuk in de vorm van een foto oid lijkt mij toch wel op zijn plaats hier.

guitarkid
2 februari 2010, 18:15
Dat is nogal een verschil 5 of 6 cijfers voor de komma.
Dus minimaal 10000 of 100000. Sorry maar ik vind het een sterk verhaal.
Voor 100.000 dollar kun je twee originele `54 strats kopen

Dat zal wel, maar als die niet beter zijn dan de gitaar die hij nu heeft...??
Ik heb ook wel op echt oude Strats gespeeld en het idee dat je op een waanzinnig stukje geschiedenis speelt is erg leuk, maar ze klonken minder en speelden minder dan mijn eigen '62 USRI uit '89. Goddank !!;)
Ik weet niets van de geschiedenis van deze SRV-gitaren, maar wat ik wel begrijp is dat deze gitaar het helemaal is voor Eko. En daar gaat het m.i. vooral om.
Ik ben desalniettemin ook wel benieuwd naar een fotootje....

Gr. C

benwave
2 februari 2010, 21:08
Je hebt er niet echt veel van begrepen heb ik de indruk

guitarkid
2 februari 2010, 22:40
Je hebt er niet echt veel van begrepen heb ik de indruk

Jawel hoor, maar blijkbaar vind hij zijn gitaar zo belangrijk, speciaal en/of zo goed dat ie 'm niet voor deze bedragen kwijt wil. Of snap jij dat niet..?
Lijkt me toch vrij eenvoudig.

Gr. C.

benwave
2 februari 2010, 22:54
Ik heb geen zin om het uit te leggen...wordt er een beetje moe van

guitarkid
3 februari 2010, 08:47
Ik heb geen zin om het uit te leggen...wordt er een beetje moe van

Makkelijk he, iemand "beschuldigen" van het feit dat hij "er niets van snapt" en dan je er afmaken met de woorden "ik wordt er zo moe van".
Waarvan? Nadenken....?
Wat is er nou zo moeilijk te snappen aan mijn verhaal dat ik me kan voorstellen dat iemand geen behoefte heeft om een gitaar te verkopen die 'm 100% bevalt, ook al kan hij voor het geld dat er (blijkbaar) voor geboden wordt twee vintage gitaren kopen? Gitaren die m.i. niet per definitie beter hoeven te zijn dan een meer recent exemplaar, maar vooral door hun leeftijd en status zo veel kosten.
Of die gitaar dat geboden bedrag al dan niet waard is interesseert me geen bal, weet ik ook niet en hoef ik ook niet te weten. Duidelijk?????

Gr. C.

PS. dat jij het verhaal van Eko niet gelooft heeft er wat mij betreft verder niets mee te maken.....

Hendriks
3 februari 2010, 08:57
Dat is nogal een verschil 5 of 6 cijfers voor de komma.
Dus minimaal 10000 of 100000. Sorry maar ik vind het een sterk verhaal.
Voor 100.000 dollar kun je twee originele `54 strats kopen

Kan het verschil zijn van €0,01 (99.999,99 - 100.000).
Sommige mensen roepen natuurlijk ook maar wat.

Midwolda
3 februari 2010, 09:11
Kan ook het verschil zijn tussen 10.000,00 en 999.999,99.
Then again, what do I know.
Volgens mij kan ik net zoveel lol hebben op m'n '87er Bullet van 75 euro.

benwave
3 februari 2010, 09:13
Makkelijk he, iemand "beschuldigen" van het feit dat hij "er niets van snapt" en dan je er afmaken met de woorden "ik wordt er zo moe van".
Waarvan? Nadenken....?


Ik wordt eigenlijk moe van feit dat er veel mensen zoals jij altijd de beste gitaar hebben.
Beter dan de vintage fenders die jij in handen hebt gehad.
Net als mensen die zeggen dat hun Squier veel beter is als alle Fenders die ze in handen hebben gehad,
net als mensen die zeggen dat hun Epiphone veel beter is als alle Gibsons die ze in handen hebben gehad.

Daar ging het helemaal niet om wat jij vind van jou Strat.

Mijn verhaal gaat over de blanco check .
een blancocheck van 5 of 6 cijfers voor de comma.
Dat kan dus dus ook zijn 10000 of 900000.. nogal een verschil.
Vandaar dat mij het een beetje een sterk verhaal lijkt. Zo van vul maar in 5 of 6 cijfers...
Heeft verder niet te maken met het feit of het een fijne gitaar is om op te spelen.

guitarkid
3 februari 2010, 09:42
Ik wordt eigenlijk moe van feit dat er veel mensen zoals jij altijd de beste gitaar hebben.
Beter dan de vintage fenders die jij in handen hebt gehad.
Net als mensen die zeggen dat hun Squier veel beter is als alle Fenders die ze in handen hebben gehad,
net als mensen die zeggen dat hun Epiphone veel beter is als alle Gibsons die ze in handen hebben gehad.

Daar ging het helemaal niet om wat jij vind van jou Strat.

Mijn verhaal gaat over de blanco check .
een blancocheck van 5 of 6 cijfers voor de comma.
Dat kan dus dus ook zijn 10000 of 900000.. nogal een verschil.
Vandaar dat mij het een beetje een sterk verhaal lijkt. Zo van vul maar in 5 of 6 cijfers...
Heeft verder niet te maken met het feit of het een fijne gitaar is om op te spelen.

Hey Benwave.

De beste gitaar bestaat niet en ik claim ook niet dat ik die heb en velen met mij doen dat ook niet...! Het was puur om aan te geven dat de door jou als voorbeeld genoemde '54 Strats niet per defenitie beter zijn dan de gitaar waar we het over hebben. In een andere post op dit forum heb ik het over de "geschikste" gitaar (en daar kreeg ik van Hendriks een dusdanig aardige reply op dat ik er nog van bloos... ;) )
Maar wat is er in godsnaam mis met mensen die tevreden zijn over hun gitaar en geen behoefte hebben om 'm (zelfs voor veel geld) te verkopen en waarom wordt jij daar "zo moe" van?
Zoals ik al schreef, ik heb het niet over blanco checks e.d. Over die kant van het verhaal heb ik niet zo direct een mening, zoals ik ook al schreef.

Dus voor de duidelijkheid:
A) Ik heb niet de beste gitaar die er is, maar ik wil 'm voor geen geld kwijt, want voor mij is hij precies wat ik nodig heb.
B) Ik weet niet wat die SRV-gitaar van Eko precies inhoudt, maar hij wil 'm ook niet kwijt. Dus zal hij er wel erg tevreden over zijn.
C) Ik zeg nergens dat Squiers beter zijn dan Fenders of Epi's dan Gibson's, maar ik weet wel (en met mij heel veel andere gitaristen) dat menig moderne gitaar vaak beter is dan een vintage gitaar, maar dat doet niets af aan de mystiek van zo'n gitaar en zeker niet aan de waarde. Er zijn er ook die wel dat ongrijpbare hebben dat zo'n gitaar speciaal maakt (mojo...?)
Echter, ik speel met mijn vingers en oren en niet met mijn ogen of portemonnee..!!
Kortom: wil je mij niet betichten van dingen die ik niet geschreven heb, maar die jij in een generaliserende bui blijkbaar aan mij toedicht. En graag respect voor mijn mening, zoals ik ook jouw mening respecteer. Waarvoor dank.
Ik denk en hoop dat alles hierover nu wel geschreven is. ;)

Gr. C.

benwave
3 februari 2010, 10:17
Je moet toch eens iets beter leren lezen, en beseffen dat het topic niet over jou gaat GK.
In mijn `54 voorbeeld gaat het niet over de kwaliteit van de gitaar maar over de waarde.
Ik had daar ook neer kunnen zetten "je heb voor dat geld ook een LesPaul Standaard uit 1958"
Dat was om even aan te geven hoeveel 100.000 plus geld is, verder heb ik er geen kwaliteits oordeel aan gehangen

Verder zeg jij dat je jou gitaar hebt vergeleken met vintage Fenders, en ik maak er nu van op,
dat je jou gitaar hebt vergeleken met minimaal twee Strats uit 1954.. sterk verhaal nummer twee.

Verder heb ik ook niet gezegd dat er iets mis is met mensen die tevreden zijn over hun gitaar

En verder zeg ik helemaal niet dat jij dat hebt gezegd over dat Fender/ Squier en Gibson/ Epiphone vergelijk.
Lezen is niet makkelijk

Venlonaer
3 februari 2010, 11:44
Jongens geef elkaar een knuffel en laten we het gezellig houden hier!:grouphug:

Het blijven planken met wat snaren; alleen de emotionele waarde en de prijs kan wat verschillen...

guitarkid
3 februari 2010, 12:43
Je moet toch eens iets beter leren lezen, en beseffen dat het topic niet over jou gaat GK.
In mijn `54 voorbeeld gaat het niet over de kwaliteit van de gitaar maar over de waarde.
Ik had daar ook neer kunnen zetten "je heb voor dat geld ook een LesPaul Standaard uit 1958"
Dat was om even aan te geven hoeveel 100.000 plus geld is, verder heb ik er geen kwaliteits oordeel aan gehangen

Ok, dat heb ik dan even niet goed geïnterpreteerd....


Verder zeg jij dat je jou gitaar hebt vergeleken met vintage Fenders, en ik maak er nu van op,
dat je jou gitaar hebt vergeleken met minimaal twee Strats uit 1954.. sterk verhaal nummer twee.

Nee, nu las jij niet goed... Ik heb echter wel de nodige vintage Strats in mijn handen gehad en de kwaliteit daarvan was zeer wisselend... Zodanig dat ik niet in de verleiding kwam één te kopen, hoewel ik daar wel voor in was.


Verder heb ik ook niet gezegd dat er iets mis is met mensen die tevreden zijn over hun gitaar
En verder zeg ik helemaal niet dat jij dat hebt gezegd over dat Fender/ Squier en Gibson/ Epiphone vergelijk.
Lezen is niet makkelijk

Nou, je schreef dat je toch wel moe werd toch van mensen die hun eigen gitaar het best vinden. Maar die zijn dan gelukkig wel erg tevreden... :)
Het was overigens beslist niet mijn bedoeling om het over mijn gitaar te hebben, maar gebruikte dat even als voorbeeld.

Maar Benwave, Venlonaer heeft gelijk en eigenlijk houd ik ook helemaal niet van dit soort posts en probeer ik altijd fatsoenlijk en met respect posts op dit forum te plaatsen (hoewel we dat allebei ook wel doen, vind ik, ik lees wel grimmiger dingen hier). Maar we hebben elkaar duidelijk niet goed begrepen en wat mij betreft komt hier die knuffel :grouphug: Ik hoop dat je meedoet !!! :crazyhappy:

Met oprechte groeten,

C.

Overigens: @Eko, waar blijven die foto's ????

ijzerbroot1
3 februari 2010, 12:59
Het lijkt hier goddomme wel het Tina forum, wat een gezeik zeg. Vecht dat ff uit via PM of zo, get a life. Bah.

SRV2000
3 februari 2010, 13:16
Het lijkt hier goddomme wel het Tina forum, wat een gezeik zeg. Vecht dat ff uit via PM of zo, get a life. Bah.

Beste Leden voor mij mag deze Topic gesloten worden. Ik wou hem hier en daar wat updaten met nieuwe foto`s zodat de mensen mijn project konden volgen maar als het zo moet ben ik er ook klaar mee,
de bedoeling van deze topic dat mensen die er behoefte aan hadden konden mijn project volgen advies, en tips kunnen geven of die een gelijke project al eens onder handen hadden gehad.
Maar dat is hier duidelijk niet het geval. Ik zou zeggen begin een nieuwe topic lekker discuseren en elkaar in de zeik nemen. Deze Topic mag van mij per direct gesloten worden.

Dank u daarvoor

P.s Sorry guitarkid ik heb een aantal topics van je gelezen en je leek mij een vriendelijke gozer toe, Maar ik begin nu wel te twijfelen met het onvolwassen gedrag wat je nu vertoond

benwave
3 februari 2010, 13:18
Prima zand erover.... :cooler:

guitarkid
3 februari 2010, 13:30
P.s Sorry guitarkid ik heb een aantal topics van je gelezen en je leek mij een vriendelijke gozer toe, Maar ik begin nu wel te twijfelen met het onvolwassen gedrag wat je nu vertoond

Ik heb die post verwijderd, was niet zo slim. Je hebt gelijk ! (Was een te felle reaktie op IJzerbroot 1)
De discussie met Benwave was overigens oprecht van beide kanten en m.i wel met voldoende respect, maar werd wat off-topic, ben ik bang...
Ik ga gewoon verder als de vriendelijke gozer die ik volgens mij ook wel ben...;)


Prima zand erover.... :cooler:

Doen we...!!

Gr. C.

SRV2000
3 februari 2010, 14:02
Ik heb die post verwijderd, was niet zo slim. Je hebt gelijk ! (Was een te felle reaktie op IJzerbroot 1)
De discussie met Benwave was overigens oprecht van beide kanten en m.i wel met voldoende respect, maar werd wat off-topic, ben ik bang...
Ik ga gewoon verder als de vriendelijke gozer die ik volgens mij ook wel ben...;)



Doen we...!!

Gr. C.


Prima dan laten we het er hier bij en dan gaan we weer vrolijk verder zoals we altijd doen, Guitarkid bedankt voor je begrip zie je nauw wel zo verkeerd ben je niet ;)

RS-Rik
3 februari 2010, 14:21
Wel apart dat sommige mensen echt helemaal geobsedeerd zijn met een bepaalde relic gitaar en deze dan 110% na willen maken. SRV En EVH zijn de voornaamste zaken.

Ik heb nog nooit iemand een 100% Dave Murray strat willen maken.

SRV2000
9 maart 2010, 16:54
Voor de mensen die dit topic hebben gevolgd....hij is klaar :D
Het heeft een enige tijd geduurd om deze gitaar weer op te bouwen, dit kwam deels door dat ik 2 maanden op mijn PU uit amerika moest wachten ( omdat het eerst verzonden pakketje zoek geraakt is :S ) daarnaast kwam ik er achter dat de gekozen hals niet op de body paste ( kortom ik moest een andere hals op de kop tikken )
Ik ben er erg blij mee al zijn er nog wel een paar kleine puntjes die nog gedaan moeten worden.
Ik heb er gister even op gespeeld en hij klinkt echt suppperrr !!!
aangezien ik de 69 custom shop Pu en de Fender 57/62 Pu had liggen heb ik toch voor het laatste gekozen. en het was het waard.
Zo jullie op de foto kunnen zien ontbreken de strings. sorry tijd gebrek maar betere foto`s komen nog.

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/100_2860.jpg

Gearjunkie
9 maart 2010, 16:57
Tja.
Ik zou proberen om die schuurpapierkrassen boven de slagplaat toch wat weg te polijsten o.i.d.

SRV2000
9 maart 2010, 17:06
Tja.
Ik zou proberen om die schuurpapierkrassen boven de slagplaat toch wat weg te polijsten o.i.d.


dat is idd het puntje wat ik nog wou gaan doen.
ik heb het al eens met de hand geprobeerd maar dat wou niet.
volgende week ga ik hem helemaal polijsten

Acdc
9 maart 2010, 17:08
dat is idd het puntje wat ik nog wou gaan doen.
ik heb het al eens met de hand geprobeerd maar dat wou niet.
volgende week ga ik hem helemaal polijsten

Mwa ik moet zeggen dat die body er nog best goed onderweg gekomen is.
als je het vergelijkt met de andere foto`s die je eerder had gepost was ik er niet gek van. Maar moet zeggen hij is goed uit de test gekomen.
Het zou wel een gitaartje kunnen zijn waar ik verliefd op zou kunnen worden :D

Goed gedaan!!!

macwilliams
9 maart 2010, 18:56
Dat heeft goed uitgepakt. Mooi'edoan :ok:

Comfortably Daniel
9 maart 2010, 18:57
Ziet er inderdaad niet gek uit. Ik zou alleen wel een vintage brug erop zetten ;)

nickofzo
9 maart 2010, 20:10
en de letters srv???

Robdop
9 maart 2010, 21:23
Ziet er goed uit, ik vind alleen de slagplaat en pickups er wel heel nieuw uitzien.

SRV2000
10 maart 2010, 16:59
Ziet er goed uit, ik vind alleen de slagplaat en pickups er wel heel nieuw uitzien.


Ja dat is een nadeel van een zwarte slagplaat daar kun je vrijwel niets aan veranderen :S
Dus dan weet ik wat ik moet. spelen spelen spelen. dan krijgt ie van zelf gebruikers sporen :D

@Nickofzo:

de SRV letters heb ik achterwege gelaten, aangezien het niet een exacte kopie van SRV is.

En de vintage brug is in bestelling word eind deze week verwacht :D

nickofzo
10 maart 2010, 18:06
daar is inderdaad iets voor te zeggen,

ik kan ook niet wachten op de foto's :D

Rooker
11 maart 2010, 00:09
Heb je dan ook een left-handet brug besteld? En toch ook in goudkleur? Heb de gitaar niet zo 123 voor de geest:soinnocent:
Maar RESPECT dat je dat durft met je gitaar. Ik zou toch ook wat graag ooit me eigen strat in elkaar willen klussen. Maar ik durf niet.....

Willi@m
11 maart 2010, 11:52
Ik durf ook niet zo goed. Heb wel zin in zo'n bouwpakketje maar of je daar beter van word is ook maar afwachten.

Maar anyway tis een geweldige gitaar geworden, lekker vintage :hippie:

Hoop dat ie net zo lekker speelt als ie der uit ziet.