PDA

View Full Version : Welke humbuckers in mijn toekomstige custom Ran RR te stoppen?



Jan-Willem
8 december 2009, 22:19
Hallo iedereen

Ik ben van plan om binnenkort bij RAN een zevensnarige RR te laten bouwen maar nu weet ik nog niet wat voor elementen ik er in moet stoppen.

Ik wil sowieso passieve elementen en wil graag twee humbuckers eentje bij de neck en eentje in de brugpositie.

De brugpositie is het element wat ik het meest gebruik.
Het geluid moet aan de ene kant strak en percussief zijn maar ook goed door de mix kunnen komen met snijdende riffs. Maar het element moet vooral ook veel definitie hebben.

Neck positie: Wordt vooral voor clean gebruikt en daar voor wil ik graag een heldere maar ook warme klank maar niet te wollig.

Zelf zat ik in eerste instantie te denken aan Dimarzio:
X2N® 7 of PAF voor de brug.

maar verder weet ik het nog niet echt.

graag jullie respons

gorgasm
8 december 2009, 22:22
waarom passief

Gothra
8 december 2009, 22:25
+1 voor bovenstaande


passief: Kijk eens naar zo'n beetje alle pu's van SD. SH-4, 5 etc. invader.

Jan-Willem
8 december 2009, 22:34
Persoonlijk vind ik passief toch wat fijner dan actief

Orpheo
8 december 2009, 22:49
De brugpositie is het element wat ik het meest gebruik.
Het geluid moet aan de ene kant strak en percussief zijn maar ook goed door de mix kunnen komen met snijdende riffs. Maar het element moet vooral ook veel definitie hebben.

Neck positie: Wordt vooral voor clean gebruikt en daar voor wil ik graag een heldere maar ook warme klank maar niet te wollig.

Zelf zat ik in eerste instantie te denken aan Dimarzio:
X2N® 7 of PAF voor de brug.



je zegt niet wat voor houtsoort de body en hals zijn, maar ok...

de x2n snijdt niet, hij drukt. hij drukt als een malle door de mix.

In een 7 snaar wil je heel veel strakheid en transparantie. Mijn advies: bareknuckle miracle man setje. scheurt heel strak op de brug, snijdt er echt doorheen, pincht waanzinnig, en op de hals is 't warm en open, gearticuleerd, en nooit te vet voor de 7 snaar.

Jan-Willem
8 december 2009, 23:02
Body wordt Swamp ash en de neck maple plus ebben

Orpheo
8 december 2009, 23:41
Body wordt Swamp ash en de neck maple plus ebben

excuseer, dan is de miracle man veel en veel te scherp. dan de warpig :ok::blast: maar goed, ik ben sowieso geen fan van de meeste dimarzio pickups :)

Jan-Willem
9 december 2009, 00:29
excuseer, dan is de miracle man veel en veel te scherp. dan de warpig :ok::blast: maar goed, ik ben sowieso geen fan van de meeste dimarzio pickups :)

Bedankt voor de reacties:

paar vraagjes

Waarom is Miracle man te scherp dan? Wat maakt de warpig in dit geval beter?
Waarom ben je geen fan van Dimarzio?

Orpheo
9 december 2009, 01:12
Bedankt voor de reacties:

paar vraagjes

Waarom is Miracle man te scherp dan? Wat maakt de warpig in dit geval beter?
Waarom ben je geen fan van Dimarzio?

miracle man is een heel fel element, met echt veel tophoog en midhoog. het laag is knetterstrak, maar in een ash body met maple hals en ebben toets gaat 't alleen maar gillen. de warpig is veel vetter, en icm hals en body heb je een heel strak, scheurend geluid, wat lekker goed past in metal, maar ook andere stijlen. zeker icm coiltap overigens.

ik vind dimarzio niks, tja, lastig uit te leggen. beetje dun, vaak weinig kloten en karakter, geen diepgang, gromt niet, nodigt niet uit tot spelen. er zijn maar een handjevol elementen van dimarzio waar ik graag op speel, en dat zijn de bluesbucker en de air norton. de multibucker is 'redelijk', niet supergeweldig, maar het werkt voor wat ik wil dat 't nu doet, de dactivator is redelijk, klinkt qua EQ lekker, maar mist gewoon kloten. de superDistortion is veel te vet voor wat ik wil, maar in een strat is 't wel heel tof. de x2n is gewoon too much. teveel stringpull, teveel output, teveel koper op de spoel, tis gewoon teveel. Het element is gemaaktin een tijdperk dat je je amp over z'n nek moest laten gaan door middel van puur volume en een hot element, en dat hoeft nu niet meer. het is gewoon niet gebalanceerd genoeg.

maar goed, er zijn hordes gitaristen die 't wel een tof element vinden ;)

Jan-Willem
11 december 2009, 08:59
Orpheo: Hoe komt het dat je veel over deze elementen weet? Heb je veel elementen uitgeprobeerd?

Dat vind ik namelijk het lastige aan elementen het is niet iets waarmee je naar de winkel gaat en zegt die wil ik uitproberen zoals dat bij versterkers wel zo is.

McVenco
11 december 2009, 09:04
Orpheo: Hoe komt het dat je veel over deze elementen weet? Heb je veel elementen uitgeprobeerd?

Oei. Is de paus katholiek?

Volgens mij bestaat er geen pickup die Orph nog niet aan de tand heeft gevoeld :)

DeadHerring
11 december 2009, 09:59
waarom passief

Ik vraag mij altijd af als mensen actief kiezen, waarom dat ze dat dan doen?

Waarom niet is redelijk duidelijk denk ik. zoveel redenen om geen actieve pickups te kiezen, niet de minste de batterij, maar ook heb ik nog nooit een actief element gehoord dat clean en clean met een randje naar behoren doet.

McVenco
11 december 2009, 10:35
Waarom niet is redelijk duidelijk denk ik. zoveel redenen om geen actieve pickups te kiezen, niet de minste de batterij, maar ook heb ik nog nooit een actief element gehoord dat clean en clean met een randje naar behoren doet.

Moet je eens naar Mark Knopfler luisteren, die heeft jaaren (en nog steeds) gespeeld op een Pensa met EMG's, en daar komt toch echt een prima clean geluid uit...

Nicks
11 december 2009, 10:56
+1 voor Knopfler

Ik snap eigenlijk niet waar die mythe vandaan komt dat actieve pickups niet goed klinken. Moet je eens zoeken op een willekeurig low impedance clipje of de normale EMG-setjes (telecaster-set) en niet die overdreven metal dingen dan zul je merken dat actieve echt zo heerlijk is! Ik ga binnenkort al mijn pickups actief maken. Het enige jammere is de batterij maar als je de kabel na gebruik eruit haalt is er ook niet zoveel aan de hand. Het is alleen jammer dat het perse 9 batterijen moeten zijn. Heeft er iemand weet of er nadelen zitten aan gewoon een Lithiumbatterij te gebruiken en deze met voltage regulator binnen die zone te houden?

Orpheo
11 december 2009, 12:08
Orpheo: Hoe komt het dat je veel over deze elementen weet? Heb je veel elementen uitgeprobeerd?

Dat vind ik namelijk het lastige aan elementen het is niet iets waarmee je naar de winkel gaat en zegt die wil ik uitproberen zoals dat bij versterkers wel zo is.

geprobeerd, ja ;) Ik ontwerp ook elementen, en ik kan ze 'doorrekenen' om na te gaan hoe ze gaan klinken, vanwege mijn achtergrond. ik heb een niet geringe collectie gitaren, en even zoveel crap gehad, die allemaal elementen nodig hadden, dus tja, dan kom je aan ongeveer 100 pickupsets :P

DeadHerring
11 december 2009, 14:19
Moet je eens naar Mark Knopfler luisteren, die heeft jaaren (en nog steeds) gespeeld op een Pensa met EMG's, en daar komt toch echt een prima clean geluid uit...

Ja idd, maar je kan geen gear setup van tienduizenden euro's vergelijken met een simpele gitaar + pickups van een of andere muziekwinkel. Voor hetzelfde geld gebruikt knopfler actief-uitziende pickups om reclame te maken, dat weet je niet. die Custom Pensa van Knopfler is ook geen gitaar als een simpele MIM Fender Strat hé. Het is heel gemakkelijk om te zeggen "oh, EMG's klinken goed want knopfler gebruikt ze". Da's gewoon kortzichtig, hoelang heeft 'ie niet gespeeld met passieve en een Fender Strat, klinkt u nu zodanig veel beter? Hij heeft alleszins een veel duurdere gitaar.

Trouwens, de beste sound die ik van Knopfler al gehoord heb was op Brothers in Arms met z'n LP Std.

Kijk naar een gewone gitarist op een Gibson Les Paul Studio of een gewone Fender Strat, met een normale amp, en vergelijk. Dan heb ik nog nooit geweten dat een EMG-setje zonder bakken gain even goed klonk als een setje gewone, passieve pickups. In vele gevallen zelfs veel slechter.

Jan-Willem
12 december 2009, 14:38
geprobeerd, ja ;) Ik ontwerp ook elementen, en ik kan ze 'doorrekenen' om na te gaan hoe ze gaan klinken, vanwege mijn achtergrond. ik heb een niet geringe collectie gitaren, en even zoveel crap gehad, die allemaal elementen nodig hadden, dus tja, dan kom je aan ongeveer 100 pickupsets :P

Wat heb je dan zoal uitgetest (hoef niet alle namen te weten van die 100 sets)? En wat waren verrassingen en terleurstellingen?

Rens van Herpt
13 december 2009, 14:19
Als je wilt scheuren; ga voor Seymour Duncan (is voor mij altijd de beste geweest) of voor EMG. Een EMG 85 in de brug klinkt clean geweldig, en kan geweldig scheuren, en dat alles ondanks dat hij aktief is. Ik heb zelf een Seymour Duncan AHB-2 Metal in de brug, die moet je vooral niet nemen als je ook clean wilt. Dat kan namelijk niet. Een seymour duncan Distortion of Invader kan ook nog wel clean, maar klinkt wel erg scherp. Kijk anders naar een EMG SA ofzo? Single Coils die ook geweldige scheur hebben!

YannickH
13 december 2009, 14:37
chek de dimarzio d-sonic voor de 7snaar maar is:)

Orpheo
13 december 2009, 15:00
Wat heb je dan zoal uitgetest (hoef niet alle namen te weten van die 100 sets)? En wat waren verrassingen en terleurstellingen?

Van dimarzio (van top naar crap)
air Norton
multibucker
bluesbucker
dactivator bridge
super distortion
x2n
super2
dactivator neck
EVo
paf pro
FRED

duncan:
jb
distortion
jazz
prails
seth lover
screamin demon
duncan custom5/2/ceramic
alnico2pro
live wire
'59

Emg 81/85

kent armstrong motherbucker

Bill Lawrence l500 l, xl en r (geweldige set!)

qtuner medium, high, super high

bareknuckle:
nailbomb
painkiller
Mississippi queen
warpig
mule
black dog
miracle man

Jon moore pickups: eigen ontwerp (3stuks)

wizard pickups; novatron, 4x eigen ontwerp

jb/duncan 59 hybrid met alnico8
jb/custom hybrid met alnico8
duncan59/custom hybrid met alnico8
'59 met alnico8

simpel gezegd: alles met alnico8 en de Bill lawrence pickups, mijn ontwerpen dus ook (hebben nl alnico8 magneten) klinken imho t best, strakst, meest veelzijdig,en dynamisch.

Han S
13 december 2009, 15:09
Waarom?.................

Nicks
13 december 2009, 15:09
Hey Orpheo, ik zie dat je de q-tuner pickups ook hebt uit geprobeerd maar ik zou toch zeggen dat je juist met neo dymium magneten een heel erg veelzijdig spectrum zou moeten kunnen bezetten... zou je misschien willen toelichten waarom voor jou Alnico 8 dan toch het meest veelzijdig is? Want je blijft die soort toch vooral rond de high output pickups vinden.

Orpheo
13 december 2009, 19:51
Hey Orpheo, ik zie dat je de q-tuner pickups ook hebt uit geprobeerd maar ik zou toch zeggen dat je juist met neo dymium magneten een heel erg veelzijdig spectrum zou moeten kunnen bezetten... zou je misschien willen toelichten waarom voor jou Alnico 8 dan toch het meest veelzijdig is? Want je blijft die soort toch vooral rond de high output pickups vinden.

Een neodym Magneet is eigenlijk te sterk voor een element. De stringpull is zo sterk dat je sustain er wat onder lijdt en de tone word wat afgekneld. Qtuners klinken lekker maar je moet heel erg tweaken voor de juiste tone. Het is echt wennen aan de tone vond ik. Ze zijn heel precies, veel dynamiek maar weinig karakter. Ik vind alnico8 precies goed. Veel output, kloten, dynamiek, harmonics...high output pickups als de jb krijgen
er meer strakheid, crunch, grit en punch door, low output pickups krijgen ermeer dynamiek, levendigheid en precisie door, en ja, iets meer output.

@han: +- 30 gitaren, waarbij ze allemaal n ander setje moeten hebben, omdat warmoths sowieso zonder pickups geleverd worden en gibsons klote elementen hebben. Zo kom je eraan.

Han S
13 december 2009, 20:00
Ik vraag me dan af waarom er zoweel wordt betaald voor oude Pafjes.

GeofJackon
13 december 2009, 20:04
Ik vraag me dan af waarom er zoweel wordt betaald voor oude Pafjes.

Omdat het oude Pafjes zijn. Als je meer inzit met het origineel houden van je gitaren en minder met de tone, bijvoorbeeld.

Tja en smaken verschillen.

DeadHerring
13 december 2009, 20:14
(van top naar crap)
duncan:
jb
distortion
jazz
prails
seth lover
screamin demon
duncan custom5/2/ceramic
alnico2pro
live wire
'59

Ik hoop dat die reeks ook niet van top naar crap was. Ik vind net 59's heel erg goed klinken.

McVenco
13 december 2009, 20:58
Ja idd, maar je kan geen gear setup van tienduizenden euro's vergelijken met een simpele gitaar + pickups van een of andere muziekwinkel. Voor hetzelfde geld gebruikt knopfler actief-uitziende pickups om reclame te maken, dat weet je niet. die Custom Pensa van Knopfler is ook geen gitaar als een simpele MIM Fender Strat hé. Het is heel gemakkelijk om te zeggen "oh, EMG's klinken goed want knopfler gebruikt ze". Da's gewoon kortzichtig, hoelang heeft 'ie niet gespeeld met passieve en een Fender Strat, klinkt u nu zodanig veel beter? Hij heeft alleszins een veel duurdere gitaar.

Kortzichtig? Jij zegt haast letterlijk "EMG's kunnen niet clean. Punt." Waar ben ik dan kortzichtig?

En "actief-uitziende pickups om reclame te maken". Mijn hemel, waar háál je het vandaan? :dontgeti:
(for the record: Mark's eerste Pensa-Suhr was voorzien van een setje EMG 81/SA/SA pickups)

En waar zeg ik dat EMG's goed klinken omdat Knopfler ze gebruikt? Ik geef alleen een voorbeeld dat actieve elementen ook prima clean kunnen klinken. Als ik zo uit mijn hoofd een andere gitarist zou weten die actieve elementen clean gebruikt had ik die ook genoemd.
En duurder? Tja, het zijn customshop gitaren, duur hout, dure hardware, meest handwerk, maar dat verandert toch niet zoveel aan de sound van de pickups?. Alsof je met die EMG's ineens niet meer clean kunnen spelen als ze niet in die Pensa Suhr van 6000 euro zitten, maar in een MIM Fender van 600 euro...


Trouwens, de beste sound die ik van Knopfler al gehoord heb was op Brothers in Arms met z'n LP Std.

En mijn favoriete Knopfler sound is dat van zijn Teisco Spectrum 5. Voegt allebei niks toe aan deze discussie.


Kijk naar een gewone gitarist op een Gibson Les Paul Studio of een gewone Fender Strat, met een normale amp, en vergelijk. Dan heb ik nog nooit geweten dat een EMG-setje zonder bakken gain even goed klonk als een setje gewone, passieve pickups. In vele gevallen zelfs veel slechter.

Wat versta je daar onder dan? Topicstarter wil een custom RAN gitaar bestellen, dat is ook alweer iets anders dan een "gewone Fender Strat". Een "normale amp", is dat een 15W transistor amp, 100W hybride modeling amp, 25W buizenamp? Geef mij zo'n setje 81/SA/SA EMG's als in die Pensa, dan stop ik ze in mijn cheapo Fernandes over mijn H&K ampje en met een paar pedaaltjes erbij weet ik zeker dat ik daar een prima clean geluid uit ga krijgen. :ok:



(En nu hou ik er weer over op. Ik kan eenieders mening accepteren, maar ik vond deze reactie eventjes nergens op slaan.)

minoin
13 december 2009, 21:28
+1 voor de Bareknuckles waar Orpheo het over heeft, Warpig of Nailbomb zijn naar mijn mening de keuze. Maar je kan de gasten van Bareknuckles ook gerust mailen met je ideeen, dan helpen ze je gerust! Gezien je set-up denk ik dat je er wel blij mee gaat zijn.
Wil je goedkoper dan gaat mijn stem uit naar de D-sonic en de Full Shred.

Orpheo
13 december 2009, 22:16
Ik hoop dat die reeks ook niet van top naar crap was. Ik vind net 59's heel erg goed klinken.

de '59 is een set waar ik 't niet goed mee kan vinden zeg maar. enerzijds vind ik ze in een gitaar te gek, de andere keer echt naatje. heel erg een haat-liefde verhouding.

Ik heb overigens geen gibson-picups genoemd ondanks mijn ervaring ermee, gewoon, omdat ik ze vergeten ben te noemen.

@Han: men legt zoveel neer voor ouwe pafs, om diverse redenen. 1: de hoop om dichter bij de tone te komen van diverse 'helden'. 2: de drang om een gitaar (weer) origineel te maken(houden). 3: omdat het element bij toeval te gek klinkt.

Ouwe pafs zijn namelijk heus niet zo goed als dat je denkt. veelal zijn het gewoon crappy elementen, die doen wat ze moeten doen, en vaak zijn het heus geen mythische pickups. Soms wel, vaak niet. Ik heb vaak genoeg pafs gehoord en getest die gewoon niet goed waren. klonken doods en vlak, ondanks dat de gitaar nieuwe snaren had, en onversterkt geweldig diep en levendig klonk. Besides; je hebt niet 'een' paf. je hebt, als ik me niet vergis, +- 2500 gitaren gehad in de 50ies met PAFS, en ook zoveel paf varianten. Het was geen geautomatiseerd proces, het maken van de pickups. Nu word het allemaal strak geregeld, maar toen was 't veel losser. zo van, ey, ik heb geen alnico 5 magneten meer, ach, dan pak ik maar van de buurman alnico 2 magneten, of whatever! Over de winding: niet superstrak opletten hoe het opgewonden werd, maar net zo lang tot het 'op het oog' vol genoeg was. omdraaien om je koffie te pakken (en dan een net effe ander 'scatterwound' patroon indraaien!), of zo van 'ey, de spoel is bijna vol, OEPS de voerspoel is op, nja, boeie, hij is toch vol genoeg... zo ongeveer...?). wist men toen veel van mismatched coils, of dat die pickups zo bijzonder zouden worden? welnee joh. het was gewoon werk, punt. Nu, bij dimarzio, duncan, weet ik veel waar, zijn de eisen en specs veel strenger. toen was 't goed als er een alnico magneet in zat, 2 spoelen die koper om zich heen hadden, meer niet. boeie.

Dweezman
14 december 2009, 10:10
ik ben blij dat orph er weer is.

wilde ik even gezegd hebben.

Chocola
14 december 2009, 10:40
ik ben blij dat orph er weer is.

wilde ik even gezegd hebben.

Hij mag dan niet altijd even tactisch in de omgang zijn, maar zijn kennis is bewonderenswaardig. Niet meer weggaan Orpheo! Velen willen je liever kwijt dan rijk maar ik zou er gewoon scheid aan hebben :p. Kom ook naar die meeting op 17 januari! :cheerup:

Ik vind die Q-Tuners trouwens echt vet geil eruit zien... Ik hoorde van meerdere mensen dat ze extreem (te) krachtig zijn, wel jammer want het uiterlijk is mooi :o. Al vind ik het in gelakte basgitaren mooier staan dan in gitaren (of je moet een plexiglas gitaar hebben, en of dat zo mooi klinkt weet ik ook niet). Ze zijn overigens wel erg duur :(.

Hoe duur is een Ran RR eigenlijk? Want ik hoor vaak positieve geluiden over Ran, maar zijn ze echt zo goed? Vergelijkbaar met Jackson e.d.?

Groeten,

Renin
14 december 2009, 11:04
Brug: Duncan custom5
Nek: Pafje o.i.d. (met een lage output, zoals de '59 o.i.d.)

De custom5 geeft veel dynamiek, en is percussief genoeg. Doet het prima met heldere gitaren (maple/ebben). Snijdt goed door de mix, zonder schel te zijn, zowel met medium-crunch als hig-gain.

Han S
14 december 2009, 11:09
@Orpheo

Zoals jij in de gitaarelementen zit, zo zit ik in de microfoons en wat mij opvalt is dat al die klassieke microfoons meestal met de hand werden gemaakt, maar ook meestal beter klinken dan de moderne machinaal gemaakte re-issue van dezelfde microfoon.

Als je de beroemde Neumann U47 bekijkt en het schema er bij pakt is het in feite een onding, maar we kennen zijn klank van de Beatles, The Carpenters, Frank Sinatra, Nat King Cole enz enz en dan moet je toch toegeven dat hij fantastisch klinkt.

Ik heb een SG van 1961 en mijn zoon heeft/had een nieuwe SG (onlangs verkocht) en hij zei elke keer: 'pa, waarom klinkt dat oude ding van jou zoveel beter?' En ik weet dat niet, ik weet ook niet waarom een oude Sennheiser MD421 beter klinkt dan een nieuwe en ik weet ook niet waarom een oude Beyer M260 beter klinkt dan een nieuwe. Ik weet wel dat er kleine verschillen zijn, aluminium spoel inplaats van koper bijvoorbeeld, maar waarom die oude meuk beter klinkt? Ik zou het niet kunnen vertellen.

Orpheo
14 december 2009, 12:08
@Orpheo

Zoals jij in de gitaarelementen zit, zo zit ik in de microfoons en wat mij opvalt is dat al die klassieke microfoons meestal met de hand werden gemaakt, maar ook meestal beter klinken dan de moderne machinaal gemaakte re-issue van dezelfde microfoon.

Als je de beroemde Neumann U47 bekijkt en het schema er bij pakt is het in feite een onding, maar we kennen zijn klank van de Beatles, The Carpenters, Frank Sinatra, Nat King Cole enz enz en dan moet je toch toegeven dat hij fantastisch klinkt.

Ik heb een SG van 1961 en mijn zoon heeft/had een nieuwe SG (onlangs verkocht) en hij zei elke keer: 'pa, waarom klinkt dat oude ding van jou zoveel beter?' En ik weet dat niet, ik weet ook niet waarom een oude Sennheiser MD421 beter klinkt dan een nieuwe en ik weet ook niet waarom een oude Beyer M260 beter klinkt dan een nieuwe. Ik weet wel dat er kleine verschillen zijn, aluminium spoel inplaats van koper bijvoorbeeld, maar waarom die oude meuk beter klinkt? Ik zou het niet kunnen vertellen.

Dat van oude gitaren is imho nog steeds een mythe, en over pickups: idem. Ik heb vaak genoeg een oude gibson gehoord en bespeeld, en het klonk echt verschrikkelijk. De eerste de beste nieuwe gibson klonk gewoon veel beter, maar je hebt ook oudjes die er met kop en schouders bovenuit steken, maar ook bij de nieuwe gitaren is dat zo. Ik noem effe snel de R9 van Michaelae als supervoorbeeld. dat ding is enorm goed, en nagelnieuw. Ik heb een stuk of 8 originele LP's uit de 50ies bespeeld, ranging van enorm goed tot brandhout, en de LP van michael staat echt z'n mannetje bij de toppers uit de 50ies.

Het maken van een microfoon is ook iets precieser en gevoeliger dan het maken van een pickup. dat is zo straight forward als maar kan. Het verschil tussen aluminium en koper vind ik een behoorlijk groot verschil in specs, en dat kan een siginificant verschil zijn. Ook een verschil is dat een gitaar en microfoon dynamisch zijn; het hout trilt, word gebruikt, en bij de mic trilt de conus, en door die trillingen wordt het materiaal langzaam maar zeker wat soepeler, en daardoor zal 't denk ik langzaam maar zeker lekkerder/soepeler gaan klinken.

de mythe dat oude spullen per definitie beter klinken, vind ik echt een mythe. Ik hoor vaak genoeg gear uit de 'magic 50ies' en dat klinkt gewoon niet goed. punt.

LP_CL
14 december 2009, 14:03
Ik denk dat je voor in de brug de DiMarzio D-Sonic zoekt. Preies wat je beschreef: retestrak, vet, en veel definitie.

Han S
14 december 2009, 15:57
Ik bedoel het niet vervelend, maar hebben we het hier niet voornamelijk over smaak?

Dweezman
14 december 2009, 17:50
Ik bedoel het niet vervelend, maar hebben we het hier niet voornamelijk over smaak?

Denk het, daarnaast ontkennen wetenschappers iets als 'magic'.

DeadHerring
14 december 2009, 19:53
Denk het, daarnaast ontkennen wetenschappers iets als 'magic'.

Dan zijn wetenschappers mis! Mis, zeg ik je!

Orpheo
14 december 2009, 23:56
Denk het, daarnaast ontkennen wetenschappers iets als 'magic'.

nee hoor, dat heet dan gewoon entropie:P

Han S
15 december 2009, 00:02
Denk het, daarnaast ontkennen wetenschappers iets als 'magic'.

En terecht want dat bestaat niet en heeft alles te maken met beleving en autosuggestie.

Orpheo
15 december 2009, 00:10
En terecht want dat bestaat niet en heeft alles te maken met beleving en autosuggestie.

magie is iets ondefinieerbaars, beleving en autosuggestie: idem dito, vind ik dan :P

Jan-Willem
26 december 2009, 13:09
Ik heb Bare Knuckle gemaild en gevraagd wat zij er van dachten.

Antwoord:
I would recommend the Cold Sweat 7 bridge for a tight, bright and percussive metal tone and the Cold Sweat 7 neck for a fat and fluid solo tone and full articulate clean tone - great coil splits too!

Persoonlijk heb ik nog geen ervaringen met RAN, ken wel mensen die er eentje hebben en daar zeer tevreden over zijn. Daarnaast heeft Jackson geen 7 snarige RR1's en als je die bij hun customshop laat maken dan ben ik waarschijnlijk het dubbele kwijt.

Dus ik ben zelf ook erg benieuwd

Quicksilver
26 december 2009, 16:56
Daarnaast heeft Jackson geen 7 snarige RR1's en als je die bij hun customshop laat maken dan ben ik waarschijnlijk het dubbele kwijt.

Dus ik ben zelf ook erg benieuwd

Een Jackson Custom Shop schijn je niet te mogen vergelijken met een RAN custom shop, nog niet in de verste verte maar inderdaad het prijsverschil is enorm en dan vergeet je nog de wachttijd. Ik lees verhalen op het JCF dat het vanaf punt van bestelling tot de gitaar bij de deur 2 jaar duurt, en dat is snel schijnt het want er zijn mensen die praten van 4 jaar of zelfs langer. :chicken:

M@rtijnd
26 december 2009, 17:40
Zou iemand mij een site (of in elk geval info) kunnen verstrekken over de verschillende magneten die gebruikt worden bij het maken van bepaalde pickups? Het lijkt me wel boeiend om me daar wat meer in te verdiepen.
Overigens, draag ik hiermee niet veel bij aan het topic, maar het leek mij een gepaste plaats.

Martijn

Jan-Willem
26 december 2009, 17:50
Een Jackson Custom Shop schijn je niet te mogen vergelijken met een RAN custom shop, nog niet in de verste verte maar inderdaad het prijsverschil is enorm en dan vergeet je nog de wachttijd. Ik lees verhalen op het JCF dat het vanaf punt van bestelling tot de gitaar bij de deur 2 jaar duurt, en dat is snel schijnt het want er zijn mensen die praten van 4 jaar of zelfs langer. :chicken:

Ja dat zal best maar ik vind 2 jaar wachten en dubbel zoveel betalen het niet echt waard om voor een echte Jackson te gaan. Daarnaast moet je bij Jackson ook maar afwachten wat je krijgt. En zelf geloof ik niet dat die gitaar nou zoveel beter is dan die van een "onbekende" bouwer. Bij Jackson betaal je ook veel voor de naam. RAN begint ook een naam te krijgen en dat merk je ook in de prijs. In 2004 waren ze nog onbekend en kon je hun gitaren nog voor een prikkie kopen maar tegenwoordig zijn ze al een stuk duurder.

Quicksilver
26 december 2009, 22:25
Ja dat zal best maar ik vind 2 jaar wachten en dubbel zoveel betalen het niet echt waard om voor een echte Jackson te gaan. Daarnaast moet je bij Jackson ook maar afwachten wat je krijgt. En zelf geloof ik niet dat die gitaar nou zoveel beter is dan die van een "onbekende" bouwer. Bij Jackson betaal je ook veel voor de naam. RAN begint ook een naam te krijgen en dat merk je ook in de prijs. In 2004 waren ze nog onbekend en kon je hun gitaren nog voor een prikkie kopen maar tegenwoordig zijn ze al een stuk duurder.

Je kunt hoog of laag beweren, een RAN RR is niets vergeleken met een Jackson CS of een ESP CS, tuurlijk betaal je wat meer voor de naam maar geloof je nu echt dat je daar 2000 euro voor betaald? Ik ken mensen op het JCF en UM die bijvoorbeeld een RAN RR & een ESP RV350AL hebben die mij wel degelijk kunnen vertellen dat er een goed verschil in zit. Wel weten ze me te melden dat voor de prijs RAN een exceptioneel goede customshop heeft voor de prijs die je nu nog betaald.

Edit: Kijk dit is een van die gitaren. http://ranguitars.floriandecher.de/RRyellowBev.html
Een mengelmous van Alexi Laiho's ESP Scythe en zijn voormalige Jackson 'Wildchild' RR. Ik ben er zelf niet zo weg van maar bijzonder kun je hem zeker wel noemen. :cool: