PDA

View Full Version : Rg Prestige 2003 is binnen! RG2550EX



Josdevos
10 april 2003, 08:38
Gisteren gaan shoppen samen met Gaan met die banaan.
Ik heb de deze erbij, met nieuwe Edge Pro, DiMarzio Ibz Pickups en licht spiegelende slagplaat. Finish is Galaxy Black. Zou eerder zeggen sparkle black. Met matching headstock!
Klinkt super, speelt super, ziet er super uit! DiMarzio Ibz's klinken wel beter dan de Vintage's van Ibanez die ze nog op de 1000-reeks prestiges en lagere RG's steken.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-04-29 18:13 ]</font>

alhambra
10 april 2003, 08:51
Jongens er is maar 1 Prestige en dat is de LAG Roxanne Prestige laat je niet naaien door ibanez :grin: .

gaan met die banaan
10 april 2003, 09:39
En jawel, zoals Jos al zei ben ik ook mee gaan shoppen... En guess what: de JS2000 van Ibanez is Mine. Zalige finish en voor de rest alle bangelijke voordelen van de JS models...

http://users.pandora.be/dhanis/ibanez/joe

Mithrandir
10 april 2003, 09:45
Mooi hoor, gefeliciteerd ermee...

Maar wat ik me vraag, jullie zijn ff gaan shoppen, betekent dat dat jullie eigenlijk gingen voor nieuwe sokken maar thuis kwamen met een nieuwe gitaar? Of hebben jullie echt maanden zitten wikken en wegen en alle dubbeltjes om moeten keren?

Pee
10 april 2003, 10:12
en hoe is die nieuwe edge pro brug vergeleken met de oude edge of lo pro edge?

M Kactus
10 april 2003, 11:28
Jah, wou ik net vragen Pee :smile: Zijn er andere verschillen tegenover vorige jaren?

En trouwens: gefeliciteerd, alletwee prachtgitaren! (mijn persoonlijke smaak gaat naar de js, maar 'ze zijn allebei even mooi hoor' :smile:)

Als ik beinnekort een js of een rg op teevee zie, zal ik aan jullie denken :wink:

M Kactus

Maiden Michiel
10 april 2003, 12:04
Mooie RG!

BLOK182
10 april 2003, 12:09
Puik spul man! Das nog eens gezellig shoppen!

skabouter
10 april 2003, 13:21
allebei van harte !! gave dingen hoor. leuk dat je toch die 2000 hebt, jos :smile:

maar jullie zien het begrip shoppen inderdaad wel erg ruim :smile:
zijn jullie 40 met een bovengemiddeld inkomen, en heb je net even een tiende deel van je maand inkomen gespendeerd ?

OF ben je rond de 18, student/scholier en heb je erg lang zitten sparen, kwijlen voor de etalage en zitten rukken boven de foldertjes ??

dat laatste maakt zo`n aankoop natuurlijk veel leuker/specialer.......

maar gefeliciteerd allebei !

gaan met die banaan
10 april 2003, 14:35
Hmmmz, nee we zijn geen veertig en ja het idee van die RG en die JS spookte al een tijdje door ons hoofd. En als dan op een dag het geld er is en de gekmakende gevoel om dat zo snel mogelijk uit te geven dan koop je dus ineens twee gitaren inderdaad. Maar zeker geen spijt van....

Braindead
10 april 2003, 15:24
Allebei mooie gitaren!
Betekent die tremolo op die Satch dus eigenlijk dat je geen tremolo meer hebt?
of kun je die wel laten unlocken ofzo?

Ibanez
10 april 2003, 15:51
Nee dat is gewoon een fixed bridge met uitgebreide fijnstem mogelijkheden. Maar gefeliciteerd allebei!! Heel erg gave gitaren! ik ben erg jaloers :smile:

Josdevos
10 april 2003, 18:41
Euh, gaan met de banaan heeft de js2000. Ik heb al een js1000btb remember...

Josdevos
11 april 2003, 20:03
Sorry voor late reactie. De edge pro gelijkt wel hard op een lo pro edge. Verschillen:

-Ze zit wel nog dieper in de body verzonken, dus brug zit helemaal niet meer in de weg.
-Balletjes moeten er niet afgenipt worden.
-Afdekplaat voor veren moet er niet af voor veren bij te stellen.
-Zadeltjes waarover de snaren lopen, dus niet over de brug zelf, minder snel snaren breken.

Verschillen 550EX en 2550EX Prestige:
-Betere brug Edge Pro ipv Edge
-Betere pickups, geen V's van ibanez, maar Dimarzio/IBZ pickups, gemaakt door dimarzio, designed by ibanez. Lekker strak. Anders als mijn JS1000, das een echt TONE machine, dit is een SCHEUR machine.
-Is nu prestige, voel het verschil vooral aan de neck.

Verschillen 2003 reeksen Ibanez qua bouw:
-Geen bubinga reinforced neck meer, die bruine streep op achterkant neck. De neck wordt nu uit 3 verschillende stukken hout gemaakt, die tegen de nerf in op elkaar gelijmd worden. Steviger en wsch ook goedkoper.
-Dikker achter de kop, stevigheid, speelgemak, tone...

Kzal nog wel is foto's posten van die specifieke verschillen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-04-11 20:04 ]</font>

Anders Destium
12 april 2003, 15:59
Goed bezig allebei :smile:

Voor de duidelijkheid: alle Japanse Ibanezzen zijn vanaf dit jaar prestige-modellen, dit uit zich in betere afwerking maar vooral in de hals.

Ik zag van de week in Sion (CH) een double-neck SG-kloon hangen (eind jaren zeventig denk ik) :smile: Was wel een geinig gezicht, maar hebben neuh.
Hij was "maar" 1500 euro, ik heb geen idee hoe zeldzaam die dingen zijn en hoeveel ze waard zijn, maar zou wel leuk staan in de collectie.