PDA

View Full Version : Plexi & extreme metal



newbreed
8 december 2009, 21:59
Ik speel voornamelijk metal op een "19 Engl
set.
Nu zag ik jaren geleden Gorefest live met Boudewijn Bonebakker
op gitaar en die haalt een geweldige metalsound uit een plexi
achtige top. Ook op youtube staan filmpjes
bv een demo van De Schecter hellraiser c8 waar op een redelijk
volume toch een strakke metalsound uit
een plexi-achtige marshall komt.
Heeft iemand tips hoe je zoiets voor elkaar
kunt krijgen?

caliban
8 december 2009, 22:28
Gemodificeerde plexi, en misschien dan nog eens geboost?

newbreed
8 december 2009, 23:04
Gemodificeerde plexi, en misschien dan nog eens geboost?

Zijn er zo'n goeie mods? Maar waarom dan
een plexi- achtige amp en geen highgain bak?

Zou het niet een clean kanaal vd plexi met
een goed distortionpedaal kunnen zijn?

fredjuh
8 december 2009, 23:06
Tuurlijk kan het gewoon een goed pedaal zijn, maar het is goed mogelijk om een plexi zo te modden dat ie wat weg heeft van weet ik veel welke metalversterker. Met een master volume en een extra voorversterkerbuis kom je al een heel end.
edit: extra buis heb je niet eens nodig, gewoon cascade mod en wat andere aanpassingen.

caliban
8 december 2009, 23:38
Een mod die (denk ik) vaak wordt toegepast is de cathodevolger veranderen in 'anodevolger'. Verder geloof ik dat veel plexi-achtigen hun eerste twee gainstages apart gebruiken (bij een respectievelijke input), en dit zal men normaal ook moeten veranderen, opdat je vier gainstages bekomt en geen extra lamp meer nodig hebt.

In het verhaal van een goed distortionpedaal geloof ik toch niet echt. Ik heb ooit het overdrivekanaal van een 5150 op heel lage gain gehoord met een metal pedaal voor, dus niet gewoon een tubescreamer oid, en dat klonk super. Nu stond de gain wel laag, maar het was nog altijd over het leadkanaal, hetgeen toch 6 :dontgeti: gainstages heeft (1 ervan is een virtual earth heb ik ergens gelezen, dus zou ook niets bijbrengen gain-gericht).

Liquid_Metal
9 december 2009, 00:47
Ik heb zelf dit weekend een Groove Tubes Trio preamp gekocht waarbij het tweede kanaal omschreven wordt als Classic Tweed (cathodevolger). Maar met een Tubescreamer (Maxon TS9 kloon van Newtone) is ie écht wel strak te krijgen. Misschien niet zo hardcore scooped als metallica, maar zeker wel metal.

Chris Winsemius
9 december 2009, 01:07
Ik speel voornamelijk metal op een "19 Engl
set.
Nu zag ik jaren geleden Gorefest live met Boudewijn Bonebakker
op gitaar en die haalt een geweldige metalsound uit een plexi
achtige top. Ook op youtube staan filmpjes
bv een demo van De Schecter hellraiser c8 waar op een redelijk
volume toch een strakke metalsound uit
een plexi-achtige marshall komt.
Heeft iemand tips hoe je zoiets voor elkaar
kunt krijgen?

Opgevoerde plexi.....

Door Peter van Weelden gemodificeerd. Peter modificeert helaas niet meer. Circuit is "behoorlijk Jose Arre(n)dondo achtig" imho (die deed veel mod-werk voor oa. EVH en vele 80s rockgitaristen).

newbreed
9 december 2009, 14:09
Opgevoerde plexi.....

Door Peter van Weelden gemodificeerd. Peter modificeert helaas niet meer. Circuit is "behoorlijk Jose Arre(n)dondo achtig" imho (die deed veel mod-werk voor oa. EVH en vele 80s rockgitaristen).

Bedoel je dat de amps van Gorefest door ven Weelden werden gemodificeerd?
De mods die jij bedoelt heb ik wel eens gehoord. volgens mij stond er vorig jaar ook een masrhall met zo'n mod op marktplaats.
Ik vind dat wel erg 80's klinken. beetje het geluid van Dokken (georg Lynch) niet dat daar iets mis mee is maar ik wil toch meer deze kant op
http://www.youtube.com/watch?v=h8GxxSWCjyU

newbreed
9 december 2009, 14:10
Ik heb zelf dit weekend een Groove Tubes Trio preamp gekocht waarbij het tweede kanaal omschreven wordt als Classic Tweed (cathodevolger). Maar met een Tubescreamer (Maxon TS9 kloon van Newtone) is ie écht wel strak te krijgen. Misschien niet zo hardcore scooped als metallica, maar zeker wel metal.

dat is een vette pre-amp! gefeliciteerd.
maar ik wil toch meer deze kant op
http://www.youtube.com/watch?v=h8GxxSWCjyU
en dan nog strakker :-)

toneblo
9 december 2009, 14:14
Bedoel je dat de amps van Gorefest door ven Weelden werden gemodificeerd?
De mods die jij bedoelt heb ik wel eens gehoord. volgens mij stond er vorig jaar ook een masrhall met zo'n mod op marktplaats.
Ik vind dat wel erg 80's klinken. beetje het geluid van Dokken (georg Lynch) niet dat daar iets mis mee is maar ik wil toch meer deze kant op
http://www.youtube.com/watch?v=h8GxxSWCjyU


...zit toch ook op een 80's marshall stack te spelen?!!

interessander
9 december 2009, 14:16
Dat vind ik nu niet echt een mooi metal geluid maar goed, smaken verschillen. Wat vind je van deze JCM 800 met een maxon od-808? http://www.youtube.com/watch?v=Z-nCawAD3Kc

newbreed
9 december 2009, 14:30
Dat vind ik nu niet echt een mooi metal geluid maar goed, smaken verschillen. Wat vind je van deze JCM 800 met een maxon od-808? http://www.youtube.com/watch?v=Z-nCawAD3Kc


hmm ik wil geen tubescreamer voor de amp.

Mike Fortin mods hebben toch mijn voorkeur.. luister en huiver

http://www.youtube.com/watch?v=h4zAXjbdiBw

http://www.youtube.com/watch?v=2G314cz7Vik

http://www.youtube.com/watch?v=opxcniXR3hw

interessander
9 december 2009, 14:51
Ja maar dat klinkt ook al een heel stuk beter dan dat eerste filmpje!
Sowieso heb je in mijn ogen vaak minder gain nodig als je lager gaat stemmen.

Degene van het JCM 800 +maxon fimpje heeft er ook nog een met een mesa mark III, die klinkt (zonder tube screamer) nog strakker. Die moet je nog maar eens luisteren ter vergelijking. Hij klinkt wel erg schel maar een camera microfoon doet sowieso weinig eer aan zo'n setup natuurlijk.

Maar een dergelijke gemodde marhall als in je laatsje filmpjes zal ook nog aardig wat kosten denk ik.

Ik heb Gorefest trouwens ook live gezien tijdens La Muerte en dat was een fijne sound, stukken beter dan de rectifier van de andere gitarist.

newbreed
9 december 2009, 16:55
Ja maar dat klinkt ook al een heel stuk beter dan dat eerste filmpje!
Sowieso heb je in mijn ogen vaak minder gain nodig als je lager gaat stemmen.

helemaal mee eens

Degene van het JCM 800 +maxon fimpje heeft er ook nog een met een mesa mark III, die klinkt (zonder tube screamer) nog strakker. Die moet je nog maar eens luisteren ter vergelijking. Hij klinkt wel erg schel maar een camera microfoon doet sowieso weinig eer aan zo'n setup natuurlijk.

ga ik zeker ff checken. thanx.

Maar een dergelijke gemodde marhall als in je laatsje filmpjes zal ook nog aardig wat kosten denk ik.

vrees ik ook. op hun site staat helaas niets over mods. Ik ga ze maar eens mailen en ook in nederland kijken of iemand dat kan doen.


Ik heb Gorefest trouwens ook live gezien tijdens La Muerte en dat was een fijne sound, stukken beter dan de rectifier van de andere gitarist.

was dat toen ook een plexi Marshall?

interessander
9 december 2009, 16:58
Ja maar volgens mij wel een reissue (hij zag er wel erg nieuw en netjes uit), qua mods kun je er helaas natuurlijk niks aan aflezen.

newbreed
9 december 2009, 17:00
Ja maar volgens mij wel een reissue (hij zag er wel erg nieuw en netjes uit), qua mods kun je er helaas natuurlijk niks aan aflezen.


ja dan hebben we het over dezelfde. daar zat inderdaad een hele goeie sound in.

interessander
9 december 2009, 17:05
Ik herinner me overigens wel een pedalboard met een aantal pedalen waaronder volgens mij wel een booster of od.

caliban
9 december 2009, 19:55
hmm ik wil geen tubescreamer voor de amp.

Mike Fortin mods hebben toch mijn voorkeur.. luister en huiver

http://www.youtube.com/watch?v=h4zAXjbdiBw

http://www.youtube.com/watch?v=2G314cz7Vik

http://www.youtube.com/watch?v=opxcniXR3hw

Een marshall achtige amp is vind ik leuk met een boost voor.
Die California mod klinkt heel vet!

mmrizio
10 december 2009, 10:29
Waar houdt een mod op en begint een nieuwe versterker? Het lijkt wel of ze die Plexi's helemaal herbouwen.

Maurice

newbreed
10 december 2009, 11:27
Waar houdt een mod op en begint een nieuwe versterker? Het lijkt wel of ze die Plexi's helemaal herbouwen.

Maurice

vroeg ik me ook al af. Je ziet op de site van Fortin ook niets over Mods maar wel eigen amps

caliban
10 december 2009, 14:16
Zoals Splawn, zijn ook marshall mods, maar in feite gewoon nieuwe amps.

Puur technisch vind ik het een mod als je begint en eindigt in hetzelfde chassis :)

Chris Winsemius
10 december 2009, 15:45
Waar houdt een mod op en begint een nieuwe versterker? Het lijkt wel of ze die Plexi's helemaal herbouwen.

Maurice

Goeie vraag! BHier mijn visie:

Verschilt nogal. Bij de ene tech wordt het echt "zijn ding" qua aanduiding (en natuurlijk ook qua circuit) en bij de andere tech wordt het weer anders bekeken (door derden).

Tegenwoordig is het verbouwen van een echte/oude Plexi min of meer heiligschennis maar in de jaren 70 en 80 werden ze meestal gewoon als 2e hands amps gezien; vandaar (en ook door verandering in de muzieksound an sich in die tijd) werden er velen omgebouwd.

Voor mij geldt +/-:
bestaande amp gebruiken voor +/- 50%: mod
alleen het chassis en 'n enkel trafootje gebruiken: eigen ontwerp amp

GretschGuy
10 december 2009, 18:29
Waar houdt een mod op en begint een nieuwe versterker? Het lijkt wel of ze die Plexi's helemaal herbouwen.

Maurice

Goed punt. Ook maar even my 2 cents (for what it's worth).

Volgens mij kan je dat simpelweg beoordelen aan de hand van het resulterende geluid. Als het effect van een 'modificatie' is dat het voortgebrachte geluid (harmonische vervorming, dynamiek, verhouding tussen de weergave van verschillende frequenties) niets meer gemeen heeft met de 'ongemodificeerde' versterker, heb je eigenlijk een andere versterker gebouwd.

Met het nodige voorbehoud (want gegeven voorbeeld niet gehoord): wat de gemiddelde metal gitarist / fan wil horen, krijg je niet door een gitaar direct in 'n Plexi Marshall te pluggen. Ook niet met één waarbij de waarde van 'n paar caps is veranderd.

In het algemeen is het me trouwens opgevallen dat die hele 'vintage' trend ook gitaristen bereikt die totaal niet uit de vingers kunnen met de sound van ontwerpen uit de jaren 50 en 60. Dus maar modden tot je eigenlijk weer een 'moderne' versterker (met cascading gain o.i.d.) hebt. Maar hij zit dan tenminste in 'n vintage verpakking.

caliban
10 december 2009, 18:34
Volgens mij kan je dat simpelweg beoordelen aan de hand van het resulterende geluid. Als het effect van een 'modificatie' is dat het voortgebrachte geluid (harmonische vervorming, dynamiek, verhouding tussen de weergave van verschillende frequenties) niets meer gemeen heeft met de 'ongemodificeerde' versterker, heb je eigenlijk een andere versterker gebouwd.


Dan is een mod waarbij een of meerdere gainstages worden toegevoegd geen mod meer, want je gaat van weinig of medium overdrive naar veel.

GretschGuy
10 december 2009, 18:57
Dan is een mod waarbij een of meerdere gainstages worden toegevoegd geen mod meer, want je gaat van weinig of medium overdrive naar veel.

Als je nog de mogelijkheid hebt om die extra gainstages niet te gebruiken, kan je het als toevoeging zien. Dit soort ingrepen resulteert maar al te vaak niet in extra oversturing in de eindversterking / output trafo (= meer van wat de versterker toch al deed). Maar in oversturing van gainstages door voorgaande gainstages. Het resulterende geluid heeft dan weinig meer gemeen met een 'echte' Plexi.

Mag natuurlijk allemaal. Maar je kan ook gewoon meteen 'n Mesa Boogie kopen.

newbreed
10 december 2009, 19:12
Als je nog de mogelijkheid hebt om die extra gainstages niet te gebruiken, kan je het als toevoeging zien. Dit soort ingrepen resulteert maar al te vaak niet in extra oversturing in de eindversterking / output trafo (= meer van wat de versterker toch al deed). Maar in oversturing van gainstages door voorgaande gainstages. Het resulterende geluid heeft dan weinig meer gemeen met een 'echte' Plexi.

Mag natuurlijk allemaal. Maar je kan ook gewoon meteen 'n Mesa Boogie kopen.

Klopt maar klinkt toch heel anders. Uit mijn Engl
set haal ik echt geen gemodde plexi sound.
Maar zijn er bouwers in nederland die
zoiets doen?

Chris Winsemius
10 december 2009, 19:15
contact me anders ff via 'n email

mmrizio
10 december 2009, 21:23
Interessante discussie.

Ik blijf het vreemd vinden dat je een geluid dat toch vooral in de preamp gemaakt wordt, probeert te maken vanuit een (reissue) plexi.
De moeite die ze vervolgens moeten doen om alle knoppen kwijt te worden... Pak dan een JCM900 als basis. Dat zal wel niet cool genoeg zijn. Al vinden we dat over 20 jaar misschien ook heiligschennis.

Maurice

caliban
10 december 2009, 21:41
Ik vind het ook wat zonde van de plexi eigenlijk...

newbreed
10 december 2009, 22:46
Interessante discussie.

Ik blijf het vreemd vinden dat je een geluid dat toch vooral in de preamp gemaakt wordt, probeert te maken vanuit een (reissue) plexi.
De moeite die ze vervolgens moeten doen om alle knoppen kwijt te worden... Pak dan een JCM900 als basis. Dat zal wel niet cool genoeg zijn. Al vinden we dat over 20 jaar misschien ook heiligschennis.

Maurice
een 900 vind ik echt niks. Ik hoor toch wel degelijk
heel veel verschil tussen een jcm 900 mod en
een plexi mod.
En cool, lol, dan moet het wel een originele
rode tolex zijn :-)

GretschGuy
10 december 2009, 22:51
Ik vind het ook wat zonde van de plexi eigenlijk...

Ach, moet toch kunnen. En daarover speel je dan met een pre-CBS Tele, gemod met high-output humbuckers, 'n actieve pre-amp, zwevende vibrato en stringlocking nut. En bij interviews flink doormekkeren over je onvoorwaardelijke liefde voor vintage gear en het resulterende 'natuurlijke' gitaargeluid.

mmrizio
10 december 2009, 23:11
een 900 vind ik echt niks. Ik hoor toch wel degelijk
heel veel verschil tussen een jcm 900 mod en
een plexi mod.
Dat ligt eraan wat je er allemaal aan verbouwt :-)

Maurice

caliban
10 december 2009, 23:41
een 900 vind ik echt niks. Ik hoor toch wel degelijk
heel veel verschil tussen een jcm 900 mod en
een plexi mod.
En cool, lol, dan moet het wel een originele
rode tolex zijn :-)

Een JCM900 moet je om goed te zijn de hele preamp uitsmijten. Verder prima te gebruiken

newbreed
11 december 2009, 10:00
Ach, moet toch kunnen. En daarover speel je dan met een pre-CBS Tele, gemod met high-output humbuckers, 'n actieve pre-amp, zwevende vibrato en stringlocking nut. En bij interviews flink doormekkeren over je onvoorwaardelijke liefde voor vintage gear en het resulterende 'natuurlijke' gitaargeluid.

lol mijn '72 strat had inderdaad een humbucker een floyd rose
en een scalloped neck dus zo' n tele zie ik wel zitten :-)
pre cbs hoeft nog niet, dan liever een 7 string
versie!
Maar met alle respect, dat hele vintage gebeuren boeit
mij niet. Al moet ik een oude plexi doormidden laten zagen.
Als het maar goed klinkt.

HaroldA
11 december 2009, 10:29
Nu zag ik jaren geleden Gorefest live met Boudewijn Bonebakker op gitaar en die haalt een geweldige metalsound uit een plexi achtige top.

Dat is een Marshall 1987 met een extra buisje. Dhr Bonebakker weet zelf ook niet precies wat er gemod is, hij speelt er alleen maar over.

Het is in mijn ogen wel een briljante versterker die achterlijk goed klinkt live!

Boudewijn gebruikt 'm overigens ook voor z'n andere band: Ginger Pig (http://www.myspace.com/gingerpigrock). (waar hij ook zingt!)

Chris Winsemius
11 december 2009, 11:15
Ik weet hoe die amp precies in elkaar zit maar ik geef het schema niet weg.

HaroldA
11 december 2009, 11:36
Ik weet hoe die amp precies in elkaar zit maar ik geef het schema niet weg.

Ik heb ook een keer ergens op een forum (niet GN) iemand uit de doeken horen doen hoe die mod in elkaar zit maar ik kan het nu ff niet terug vinden...

Briljante versterker + mod in ieder geval... Zoiets wil ik ook hebben als ik weer een keer een echte high-gainer nodig heb... :rockon:

Chris Winsemius
11 december 2009, 13:29
exacte schema/partslist ici.............. (zonder forum gedaan ;) )

caliban
11 december 2009, 14:41
Chris is aan het teasen :D.

GretschGuy
11 december 2009, 15:28
Of je kijkt 't ff na in de Guitar Player van maart 1995. Waar Bruce Egnater het tot in detail uitlegt. Inclusief parts list en schema.

caliban
11 december 2009, 15:36
Of je kijkt 't ff na in de Guitar Player van maart 1995. Waar Bruce Egnater het tot in detail uitlegt. Inclusief parts list en schema.

Die van maart heb ik toevallig niet liggen se :seriousf:.

Kan je dat ergens online consulteren??

GretschGuy
11 december 2009, 16:31
Die van maart heb ik toevallig niet liggen se :seriousf:.

Kan je dat ergens online consulteren??

Ja, hier: http://www.highbeam.com/doc/1G1-16680080.html

Je moet blijkbaar wel 'n (gratis) trial lidmaatschap nemen om het te lezen.

Het was in de US v.a. eind jaren 80 een heel populaire mod. Tegenwoordig is het weer heel populair hem te laten verwijderen en de amp terug te brengen naar de originele specs. Zo blijft iedereen toch lekker bezig.

Nocki
11 december 2009, 17:26
Ik speel voornamelijk metal op een "19 Engl
set.
Nu zag ik jaren geleden Gorefest live met Boudewijn Bonebakker
op gitaar en die haalt een geweldige metalsound uit een plexi
achtige top. Ook op youtube staan filmpjes
bv een demo van De Schecter hellraiser c8 waar op een redelijk
volume toch een strakke metalsound uit
een plexi-achtige marshall komt.
Heeft iemand tips hoe je zoiets voor elkaar
kunt krijgen?


Ik heb even niet het hele topic doorgelezen maar ik ben ooit bij een band geweest uit Goes die goede contacten hadden met Gorefest. Ook zo'n koekiemonster band :)
Een van de gitaristen vertelde mij dat hij hetzelfde truucje als ... van GF uithaalde en dat ... Het ook zo voor m had ingesteld.

Daar stond dus een niet zo high gain amp (top + 4x12) met een een Boss MT-2 ervoor als booster. (let op! niet de hele overdrive kwam uit de MT-2!)
Dat klonkl als geheel erg goed en zo deed volgens deze gitarist ... van GF het ook.


Ik stond er toen best van te kijken maar het werkte wel.

newbreed
11 december 2009, 22:06
Ik weet hoe die amp precies in elkaar zit maar ik geef het schema niet weg.

ik ga je dit weekend ff mailen:punk:

caliban
11 december 2009, 22:49
Ja, hier: http://www.highbeam.com/doc/1G1-16680080.html

Je moet blijkbaar wel 'n (gratis) trial lidmaatschap nemen om het te lezen.

Het was in de US v.a. eind jaren 80 een heel populaire mod. Tegenwoordig is het weer heel populair hem te laten verwijderen en de amp terug te brengen naar de originele specs. Zo blijft iedereen toch lekker bezig.

Je moet een credit card nummer kunnen geven, en ik heb geen Visa oid. Als iemand anders hem ervan afhaalt, mag je me altijd pmmetje sturen. Thanks :lovelove:

newbreed
12 december 2009, 10:32
Hmm op deze foto gebruikt bonebakker 2 verschilende amps

http://www.musicminded.com/photo/random/onstageart.html

is die linker een jmp?

Iceman
12 december 2009, 21:15
Vraag het Bonebakker zelf op het Gorefest forum.

Ik meende dat Boudewijn de amp gewoon openzette, geen pedaaltjes.

newbreed
12 december 2009, 22:36
Vraag het Bonebakker zelf op het Gorefest forum.

Ik meende dat Boudewijn de amp gewoon openzette, geen pedaaltjes.

Goeie tip thanx. Ga ik zeker doen.

Trouwens iedereen heel erg bedankt voor
jullie input. Ik ben een heel stuk wijzer geworden

yhcmarc
13 december 2009, 12:15
@newbreed: Je zou ook eens kunnen kijken voor een Ampeg VL-1001 of 1002. Zijn in feite ook highgain versies van een JCM800 met wat extra's, erg gave amps.

HaroldA
20 december 2013, 00:30
Ik kijk wel eens op Goolge voor modjes voor mijn Plexi-achtigen ... en kwam dit tegen:

http://i24.photobucket.com/albums/c44/markabrahamian/guitar%20player%20added%20gain%20stage/5400415022.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c44/markabrahamian/guitar%20player%20added%20gain%20stage/5400472121.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c44/markabrahamian/guitar%20player%20added%20gain%20stage/march1995addedstageschematic.jpg

Dat zijn 3 foto's van de mods die in de Guitar Player van mrt 95 staan ... alleen wel op basis van een 2203/2204 preamp. Er staat ergens 'fig 6', dus er mist ook nog info.

scabiosa
24 december 2013, 13:09
zo'n heerlijke plexi moet je toch niet modden!

gewoon knal open, een fuzzke ervoor of een driveke of een boosterke (of zelfs niet) en zwaar rammen maar.

een jcm 900 geeft nooit die lekkere textuur als van een plexi/supergroup achtige amp.

en als je hi gain wilt moet je van zo'n plexi blijven en een hi gain amp kopen. zo een soldano of zo

HaroldA
24 december 2013, 13:13
zo'n heerlijke plexi moet je toch niet modden!

Waarom niet? Als een plexi niet voldoet mag je er toch mee uitspoken wat je wil? En waarom mag je er wel een booster voor zetten, maar niet inbouwen?!?


een jcm 900 geeft nooit die lekkere textuur als van een plexi/supergroup achtige amp.

Wie heeft het over een 900?


en als je hi gain wilt moet je van zo'n plexi blijven en een hi gain amp kopen. zo een soldano of zo

Wat een onzin. Wel een fuzz ervoor, maar geen extra boost inbouwen. Ik snap je niet.

scabiosa
2 januari 2014, 14:11
Ach ach, ik vind zo'n plexi gewoon waanzinnig lekker zonder mods. Maar natuurlijk heb ik er helemaal niets op tegen dat iemand zijn amp helemaal ombouwt. Sowieso ben ik persoonlijk geen fan van een strakke metalsound. Geef mij maar een wollige fuzzy plexi. ;-)

Dus laat je maar es goed gaan man! Wel benieuwd wat je van een plexi kan maken. En wat het dan zal geven naast een moderne metal amp!

Onzin is mijn specialiteit.

Peace & Love :chicken:

Kamiess
7 januari 2014, 20:09
Bedoel je dat de amps van Gorefest door ven Weelden werden gemodificeerd?
De mods die jij bedoelt heb ik wel eens gehoord. volgens mij stond er vorig jaar ook een masrhall met zo'n mod op marktplaats.
Ik vind dat wel erg 80's klinken. beetje het geluid van Dokken (georg Lynch) niet dat daar iets mis mee is maar ik wil toch meer deze kant op
http://www.youtube.com/watch?v=h8GxxSWCjyU

George Lynch heeft ook een album opgenomen met een amp gemod door Tim Caswell (die dit dus ook deed) en wat schijnbaar dezelfde was als de beroemde #39/36 van Slash op Appetite.

Zelf heb ik een Marquis plexi clone die gemod is naar bovenstaand voorbeeld, maar ik geloof best dat de mods van diverse mensen op elkaar lijken > heb m met verschillende cabs en instellingen gebruikt en je haalt er inderdaad 80's rock(slash/whitesnake) sound uit maar met meer gain en ook nog een eq pedaaltje ertussen doe je ook metallica achtige sounds en meer.

Dit bericht is gewoon ff om op de Lynch in te haken en aangeven dat er inderdaad van alles mogelijk is een mods.