PDA

View Full Version : Werchter 2010



CowGuitar
8 december 2009, 21:06
Aangezien mr. Smeets het blijkbaar verleerd is, een topic over een festival dat wel te gekke namen heeft.

Pearl Jam en Muse! :cheerup:

soup
8 december 2009, 21:18
begint al goed, zo'n saaie line-up, wat meer nieuwe bands mag wel (en geen saaie synth-rock, britpop bands aub)

don marco
9 december 2009, 00:20
ik hoop dat de affiche ietsje leuker wordt dan vorig jaar.. Maar goed dat ik toen maar 1 dag was gegaan en drumstok van placebo gevangen had ;) Best leuk. Heb die aan mijn vriendin gegeven (grote fan) die ondertussen al niet meer mijn vriendin is. :-)

Chill zou zijn wat vlaams geweld : triggerfinger - admiral freebee - das pop - NIET dEUS
en ja grote groepen : nick cave - drive by truckers - john mayer .

met wat geluk zeer leuke groepen.. maar o wee de prijs, het zal wel richting de 200 euro gaan voor een combi :(

soup
9 december 2009, 00:27
prijs was vorig jaar toch niet aangepast

en stond triggerfinger er niet vorig jaar?

robbierodeo
9 december 2009, 00:40
en ja grote groepen : nick cave - drive by truckers - john mayer .

:(


Drive by Truckers een paar jaar geleden gezien in paradiso: geweldig!!!!

Tankman
9 december 2009, 01:00
Aangezien mr. Smeets het blijkbaar verleerd is, een topic over een festival dat wel te gekke namen heeft.

Pearl Jam en Muse! :cheerup:

Nice! Mooi begin! Nu nog een paar nostalgiebandjes en een paar nieuwere dertussen en het is helemaal mooi.

ellisvertellis
9 december 2009, 01:07
begint al goed, zo'n saaie line-up, wat meer nieuwe bands mag wel (en geen saaie synth-rock, britpop bands aub)

Maar, maar toch... Voor mij zijn het beide bands die ik wil zien, dus ik ben er! Voor die britpop ben ik ook best te vinden, zolang de Kaiser Chiefs maar niet komen :stop:
En alsjebieeeef terug Triggerfinger!

soup
9 december 2009, 13:13
de 3de naam is bekend,en ja dit was te verwachten (jammer genoeg)




Pear Jam
Muse
Pink
...
...
...

don marco
9 december 2009, 13:28
my morning jacket en grinderman mogen zeker nog es terugkomen; Wat een energie bij die nick cave seg .. poeh!! gitarist met zijn mini gitaarke ^^geweldig
Ook al gaan de prijzen omhoog is het nog niet zoveel als een brit betaalt voor dezelfde groepen :o

DeadHerring
9 december 2009, 13:52
ga naar glastonbury, zie je vijf keer zoveel groepen voor dezelfde prijs.

Werchter is je reinste afzetterij. Niet alleen inkom, maar alles.

Tokaifan
9 december 2009, 14:19
Social Distortion mag van mij wel terug komen voor langere show. Dat was echt geniaal afgelopen Werchter.

soup
9 december 2009, 15:36
ga naar glastonbury, zie je vijf keer zoveel groepen voor dezelfde prijs.

Werchter is je reinste afzetterij. Niet alleen inkom, maar alles.
van een vriend gehoord dat dit VEEL te groot is + als je regent heb je het zitten

Ik hou van het concept van werchter, 1 main stage en marquee. Zo ben je in staat praktisch alle groepen te zien, moest je dit willen. Ik herinner met dat op pukkelpop hell is for heroes en sum 41 tegelijk speelden en dan moet je een keuze maken.

don marco
9 december 2009, 15:58
Mja, 2006 in de hittegolf, 4 dagen tegen de 35gr aan :s Ipv van genoeg drinkbaar water te voorzien op die wei, zijt ge gek. We moeten met zen allen maar 2 euro per consumptie betalen om maar niet uit te drogen..
Dat vind ik ethisch onverantwoord ^^ Mensen met uitdroging die zelf moeten betalen om in leven te blijven om het maar drastisch te verwoorden.
Die brandweerslang afgelopen zomer aan de inkom was wel lekker ^^

Tool mag ook nog eens langskomen maar dan wel als afsluiter int donker.. (zoals dat jaar wel op pukkelpop is gebeurd , dikke lichtshow)

DeadHerring
9 december 2009, 16:08
van een vriend gehoord dat dit VEEL te groot is + als je regent heb je het zitten

Ik hou van het concept van werchter, 1 main stage en marquee. Zo ben je in staat praktisch alle groepen te zien, moest je dit willen. Ik herinner met dat op pukkelpop hell is for heroes en sum 41 tegelijk speelden en dan moet je een keuze maken.

Prachtig concept zelfs, mocht het een vijfde van zijn prijs kosten. Zoals het nu is, is het echt belachelijk duur.

CowGuitar
10 december 2009, 11:19
Waarom Pink?!

282
10 december 2009, 17:23
Nummer vier! RAMMSTEIN :punk:
op zaterdag 3 juli, Main Stage

Daan_B
10 december 2009, 18:33
Alweer Rammstein, jeeeeeej:(

reneding
2 februari 2010, 08:41
nieuwe namen: Vitalic, Faithless, Jack Johnson, Florence + the Machine, the Gossip en LA Roux

Philippe
2 februari 2010, 16:29
Van mij mag Metallica ook wel weer komen. Zij waren de afgelopen jaren echt geweldig met Werchter.

caliban
2 februari 2010, 18:45
begint al goed, zo'n saaie line-up, wat meer nieuwe bands mag wel (en geen saaie synth-rock, britpop bands aub)

Als er iets saai is vind ik het wel post-2000 britpop bands (Arctic Monkeys,...) Pearl Jam is megavet. Wil ik heel erg graag zien. Muse is misschien een beetje done, maar toch goeie band. Rammstein zou ik ook wel eens willen zien, maar moet niet persé. Faithless daarentegen vind ik helemaal niks.

Soundgarden was zeker toch ook weer bij elkaar gegaan...? :) Dat zou een heel erg mooie naam zijn voor Werchter

reneding
2 februari 2010, 19:07
Van mij mag Metallica ook wel weer komen. Zij waren de afgelopen jaren echt geweldig met Werchter.

na al die keren metallica zou afwisseling ook leuk zijn... hoe vaak stonden zij er niet al

rudolf
9 februari 2010, 12:39
Ik hoop op Them Crooked Vultures.

Kakihara
2 maart 2010, 07:25
Voorlopige line-up

DONDERDAG
MAIN STAGE
FAITHLESS
MUSE
PHOENIX
SKUNK ANANSIE

PYRAMID MARQUEE
CROOKERS
BLOODY BEETROOTS DEATHCREW 77
LA ROUX
THE XX
KYTEMAN'S HIPHOP ORCHESTRA

VRIJDAG
MAIN STAGE
GREEN DAY
EDITORS
THIRTY SECONDS TO MARS
RISE AGAINST

PYRAMID MARQUEE
LCD SOUNDSYSTEM
JACK JOHNSON
THE GASLIGHT ANTHEM

ZATERDAG
MAIN STAGE
RAMMSTEIN
P!NK
THE TING TINGS
GOSSIP

PYRAMID MARQUEE
BOOKA SHADE
EMPIRE OF THE SUN
FLORENCE + THE MACHINE
THE TEMPER TRAP
DELPHIC

ZONDAG
MAIN STAGE
PEARL JAM
THEM CROOKED VULTURES
ALICE IN CHAINS
WOLFMOTHER

PYRAMID MARQUEE
VITALIC
THE BLACK BOX REVELATION

ellisvertellis
2 maart 2010, 10:16
Jesus wat een prutsaffiche zeg. Dat bespaart me weeral 100en euros dit jaar. Alleen zondag wil ik gaan.

rudolf
2 maart 2010, 11:06
Krijg ik toch mijn zin. PJ, TCV en wolfmother op de zondag. Denk dat ik dan alleen op zondag ga.

Mikos
5 maart 2010, 23:58
PRUTSAFFICHE !?

Werchter gaat weer keihard dit jaar!
Geweldige namen :hippie:

caliban
7 maart 2010, 15:14
Ik vind de affiche ook super. Skunk Anansie, Pearl Jam, Green Day, Rise Against, Alice in Chains, Rammstein, Bloody Beetroots, Booka Shade, Vitalic, Muse (beetje afgezaagd, en laatste album is echt helemaal niks meer, maar toch, hebben supergoeie albums gehad, ook Beetroots, Vitalic en BS zijn veel de revue gepasseerd op festivals en shows laatste jaren, maar toch de moeite) vind ik toch wel interessante namen. Blackbox Revelation, Editors vind ik echt helemaal niks, Faithless zie ik ook niet in wat iedereen daaraan vindt. Rest sta ik eerder neutraal tegenover..

CowGuitar
11 maart 2010, 18:27
Zijn er hier toevallig mensen die op zondagavond terug in de richting van Amsterdam gaan?

-geert-
12 maart 2010, 17:14
Zondag avond??


Zondag:

PEARL JAM
THEM CROOKED VULTURES
ALICE IN CHAINS
WOLFMOTHER

Zondag ben ik kapot man :D dan ga ik geen auto rijden!! Wij gaan altijd maandags weg.. Er moet zondag natuurlijk wel gebierd worden, dat kan anders ook niet. :o

CowGuitar
12 maart 2010, 19:18
Zondag avond??


Zondag:

PEARL JAM
THEM CROOKED VULTURES
ALICE IN CHAINS
WOLFMOTHER

Zondag ben ik kapot man :D dan ga ik geen auto rijden!! Wij gaan altijd maandags weg.. Er moet zondag natuurlijk wel gebierd worden, dat kan anders ook niet. :o
Ja, zou ik ook wel willen, maar ik ga alleen maar zondag en ik ga geen 18 euro voor één nachtje betalen :p

Luke-wannabe
20 maart 2010, 00:28
Paramore komt ook! Staat niet op Werchter site, maar wel op Paramore zelf.. Misschien ga ik wel! Super toffe line up iig!

caliban
20 maart 2010, 11:54
"Oh Hailey, you came and you gave without taking"


:seriousf:

Luke-wannabe
20 maart 2010, 16:35
Euh...? :???:

caliban
20 maart 2010, 23:30
Euh...? :???:

Gewoon, Hailey is leuk, en Paramore maakt leuke muziek enzo, maar doordat Hailey zo leuk is, wordt die muziek nog wat leuker, en daarvoor een liedje (ik moet toegeven dat Hailey en Mandy naam-gewijs niet zo erg op elkaar lijken)

D-string
11 mei 2010, 00:04
Het programma is nu bijna volledig... er zitten nu zelfs al tijden aan.

Maar waarom hebben ze Them Crooked Vultures en Absynthe Minded op dezelfde tijd gezet :S

Die wil ik beide heel graag zien...

-geert-
11 mei 2010, 16:43
tsja.. vind ik voor The Black Keys & Alice in Chains.. ben naar allebei wel benieuwd. Of het moet dan gruwelijk slecht weer worden, dan is de keuze weer wat makkelijker :P

CowGuitar
16 mei 2010, 11:54
Is het waar dat je daar ter plekke een campingkaartje kan kopen?
En zo ja, mag ik dan alle nachten op de camping zijn, ook al heb ik alleen een festivalkaartje voor de zondag?

Arts
16 mei 2010, 13:09
ik zoek nog 4 kaarten voor Rock Werchter Zondag.

Als iemand ze heeft koop ik ze graaag over!

D-string
21 mei 2010, 17:49
Werchter is nu volledig uitverkocht.

Daarnaast is de line-up compleet:

Overzicht per festivaldag:

Donderdag 1 juli 2010
Main Stage: Faithless | Muse | Stereophonics | Phoenix | Skunk Anansie | De Jeugd Van Tegenwoordig
Pyramid Marquee: Crookers | Bloody Beetroots Deathcrew 77 (live) | La Roux | The XX | Midlake | Kyteman’s Hiphop Orchestra

Vrijdag 2 juli 2010
Main Stage: Green Day | Editors | 30 Seconds To Mars | Paramore | Rise Against | Coheed and Cambria | Customs
Pyramid Marquee: LCD Soundsystem | The Specials | Jack Johnson | Corinne Bailey Rae | The Gaslight Anthem | The Morning Benders | Balthazar

Zaterdag 3 juli 2010
Main Stage: Rammstein | P!nk | The Ting Tings | Gossip | Channel Zero | Das Pop | Taylor Hawkins & The Coattail Riders
Pyramid Marquee: Booka Shade | Empire of the Sun | Florence + The Machine | Porcupine Tree | Yeasayer |The Temper Trap | Delphic

Zondag 4 juli 2010
Main Stage: Pearl Jam | Arcade Fire |Them Crooked Vultures | Vampire Weekend | Alice in Chains | Wolfmother | The Van Jets
Pyramid Marquee: Vitalic - V Mirror Live| The Black Box Revelation | Absynthe Minded | Dirty Projectors | The Black Keys | Gomez | Sweet Coffee


Leuk dat "Balthazar" erbij is gekomen, die wil ik wel graag zien.

D-string
1 juni 2010, 13:12
Helaas .. net als bij Pinkpop komt Wolfmother ook niet op RW :(

Arts
1 juni 2010, 15:27
Helaas .. net als bij Pinkpop komt Wolfmother ook niet op RW :(

damn..

hopelijk komt er iets leuks voor in de plaats.

D-string
1 juni 2010, 15:41
Bij de laatste aanvulling van de bands zaten erg veel bands uit België. Er zitten een paar leuke namen tussen, dus zeker niets mis mee, maar ik had wel het idee dat ze wat op de centen zitten. Waarschijnlijk ook omdat de betalingen vaak in dollars gaan en de kosten van de geboekte bands nu hoger uit zullen vallen.

Hoop dus maar niet teveel dat er nog iets moois komt.. dan kan het misschien nog meevallen.

Ik was ook teleurgesteld voor Pinkpop toen ik hoorde dat ze WM hadden vervangen voor Ryan Shaw.. toen ik echter in het gras naar deze man zat te kijken was het best wel goed te doen. Alleen was het wel duidelijk een ander genre. :)

Maar RW is pas over een maand en er touren genoeg leuke dingen door Europa.. dus het kan altijd.

ellisvertellis
1 juni 2010, 16:19
Er doet een gerucht de ronde dat Triggerfinger in de plaats zou komen... :sssh:

Bassbitch
1 juni 2010, 21:18
Wolfmother heeft de hele tour gecancelled dus alle optredens van de komende weken (maanden?) gaan niet door.

Arts
18 juni 2010, 14:24
2 weken geleden heb ik kaartjes op marktplaats gekocht.

Het ging hier om 4 kaartjes van RockWerchter zondag.

Ik heb de kaartjes nog steeds niet binnengekregen.
Na het geld overgemaakt te hebben heeft de verkoper gemaild dat hij het aangetekend verzonden heeft.
Normaal gesproken duurt dit dan toch niet zo lang?

Ik heb hierover de verkoper al 2 keer gemaild en 1 x gebeld maar heb nog niks gehoord van hem.
Ik heb zijn gegevens(hopelijk kloppend) In ieder geval heb ik wel zijn bankrekeningnummer.
Hij kwam helemaal niet over dat hij me wil oplichten (ivm met gegevens etc.), maar ik heb er nu toch zeer weinig vertrouwen in.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb TNT al gemaild of ze de verzending kunnen nachecken (ook nog geen reactie) en welke stap moet ik hierna nemen? Rock Werchter is al over 2 weken en wil er dus wel graag heen en mijn geld niet verliezen.

-geert-
22 juni 2010, 17:07
Dat is zuur zeg! En al nieuws verder??? Hoop dat je je kaartjes nog op tijd binnenhebt.. zou normaal gesproken toch moeten lukken via de post.

Ik heb er iig zin in !! Nog ruim een weekje :rockon:!

-geert-
29 juni 2010, 17:34
En dan nu het weer! : http://www.weeronline.nl/Europa/Belgie/Werchter/4054161

:soul::cooler:

D-string
29 juni 2010, 19:46
En dan nu het weer! : http://www.weeronline.nl/Europa/Belgie/Werchter/4054161

:soul::cooler:

regenponcho's uit de tas, zonponcho's erin? :)

JKI
30 juni 2010, 00:49
Jongens waar kun je het beste de auto neerzetten? Ik kom vanuit Nederland (via Venlo) en hoorde dat het ivm de files geen pretjes was om Werchter in (en uit) te rijden. Mijn idee was om de auto in Leuven te parkeren. Iemand auto-ervaringen?

Jeroen_TRC
5 juli 2010, 14:01
:cheerup:Zooooo en of dat een mooi feestje was!!! Ik heb genoten!
Muse, Florence + the Machine, Kyteman, Pearl Jam (niet verwacht dat ik die zo gaaf zou vinden), Arcade Fire... heeeerlijke muziek!! :cheerup:
Verder vond ik het echt super goed georganseerd allemaal, nooit te lang hoeven wachten voor drank of eten, echt helemaal top!!

CowGuitar
5 juli 2010, 18:49
Ben alleen gister geweest, maar wat een feestje zeg!
Vampire weekend had ik niet veel van verwacht, maar heb de hele tijd staan dansen! Voor de rest natuurlijk Alice in Chains, de Vultures en Pearl Jam. Te gek allemaal! Arcade Fire vond ik een beetje saai, maar misschien kwam dat door hun plek in de programmering.

tostiapparaat
5 juli 2010, 22:48
een vriendin en ik wilden er heel graag heen, maar helaas, het begon op de zelfde dag als mijn proefwerkweek en school gaat toch voor,:makeup:

volgende keer misschien:)

Rubster
8 juli 2010, 11:58
Werchter 2010 was meer dan een prima editie, zeker beter dan vorig jaar. Uiteraard mede geholpen door het prachtige weer en een klein buitje op de zaterdag. De volgende bands gezien:


Donderdag
- Phoenix: Aanstekelijke nummertjes voor in de zon, maar erg veel van het zelfde. Hoogtepuntje was toch wel Lisztomania als opener, jammer dat het Fransen zijn . Prima eerste concertje voor mij.
- Stereophonics: Wat tegenvallend. Ik ken niet heel veel van hun werk, maar ik vond de set aardig hard. Jammer bijvoorbeeld dat ze Innocent niet speelden. Daarentegen wel weer Maybe Tomorrow, en Dakota als afsluiter. Vond hun performance vooral statisch.
- Muse: Voor mij toch een klassieker die ik nooit eerder gezien heb. Ondanks dat ik de laatste twee cd's, op een aantal nummers na, ronduit kak vind, toch met een positieve stemming gaan kijken. Voor mij sprongen de oude nummers als Bliss, New Born en Plug in Baby toch echt wel uit. Mooi dat ik ze gezien heb, maar zal er niet voor naar een zaalconcert gaan.
- Faithless: Alle hits voorbij horen komen, God is a DJ, Insomnia, Salva Mea, etc. Jammer dat Maxi Jazz live niet zo laidback zingt/rapt/praat als op de plaat. Goed dat ze op de donderdag stonden, nobody gives a fuck en gewoon feesten.

Vrijdag:
- The Gaslight Anthem: Vette band, coole frontman en duidelijk genietend van muziek maken, zo moet het zijn! Critici zeggen Ome Bruce, ik zeg ook Bouncing Souls. Cool om The '59 Sound mee te brullen daar!
- Editors: Derde keer Editors voor mij. Eerste maal was Werchter 2008, toen een ontdekking. Daarna Oosterpoost in 2009 en nu weer op Werchter. Speelden een kneitersetlist ditmaal met veel 'oud' werk en weinig synthersizernummers. Ik vond de pyro's bij Papillon toch in schril contrast staan met al het geweld dat bv Green Day en Rammstein meebrachten. Geniaal concertje van Editors gezien, alweer!
- Green Day: Mijn jeugdhelden en dat 2,5 uur lang! Had al van Pinkpop-gangers begrepen dat een klein uur van het concert opging aan "Hee-Hoooo's" en andere gekkigheid, dus ik was voorbereid. Eerste gedeelte was aardig, maar ik kwam eigenlijk voor de oude kneiters. Echt tof om '80' en '2000 Lightyears Away' te zien, speciaal voor Billie Joe zijn vrouw (16 jaar samen en neuken).

Zaterdag:
- Delphic: Met veel verwachting naar de tent voor het eerste concert van de dag om Delphic te zien. Heel gave mix van indie-muziek en dance. Hoogtepunt toch Doubt (a-i-e-o) en het instrumentale Acolyte. Mochten ze in Nederland komen, ga ik ze zeker bezoeken!
- The Temper Trap: Heb vooraf hun concert op Pinkpop gezien via 3voor12, vond het erg tegenvallen. Het werd warm in de tent, dus maar naar buiten gegaan om ze op het scherm te volgen. Hebben één kneiter (Sweet Disposition) en daar was eigenlijk ook wel het wachten op, de rest van de muziek zegt me (op Fader en Science to Fear) weinig.
- Yeasayer: Chillend op de vlonders bekeken, net als bij Temper Trap. Natuurlijk recent bekend door O.N.E. Yeasayer vind ik bij vlagen erg leuk (O.N.E., Ambling Alp en dat nummer met die vervormde stem), maar ook met regelmaat niet echt te volgen. Goede keus om op de vlonders te blijven denk ik.
- Porcupine Tree: Goede keus om voor deze band weer de tent in te gaan! Het is niet echt de festivalband bij uitstek, maar kreeg de tent vol met een best divers publiek (Die-hards en nieuw-geinteresseerden). Mooi dat een aantal nummers kracht werden bijgezet door videobeelden (bijv. het meisje en de trein). Wat mij bij blijft is dat ze superstrak speelden en het beste geluid van het hele festival hadden.
- P!nk: Op voorhand kiezen tussen twee kwaden: P!nk of Empire of The Sun. Het vrouwelijk deel van onze club wilde P!nk zien, wij volgden. Een concert met een leuke opening (die op Pinkpop niet door kon gaan), veel show (Pyro-technics, vliegkunstje) , maar ook echt totaal nietszeggende muziek. Als je in je achterhoofd houdt dat het hier niet om draait bij P!nk, dan heb je een prima concert. Erg jammer dat ze het ook vooral moest hebben van Covers van The Police, 4 Non-Blondes, Green Day en The Who. Wie was die 'special guest' eigenlijk? Alleraardigst, maar doe mij maar gewoon goede muziek.
- Rammstein: Mijn vriendin wilde voor het festival echt niet bij Rammstein gaan kijken, maar heb haar weten te overtuigen dat de show wel echt goed moet zijn! Dus bij gebrek aan alternatieven maar gaan kijken. Ik kan echter niet anders zeggen dan dat dit echt heel erg tegenviel. Veel vuur en zogenoemd spektakel om de zeer matige muziek (mijn mening!) kracht bij te zetten. Na een uur was ik er, samen met een paar anderen flauw van. Mooi voor de drukte aan naar de tent. Toen de rest daar later arriveerde wisten ze te vertellen dat Rammstein van de twee uur dat het geprogrammeerd stond, er anderhalf hebben gespeeld. Daar heeft Werchter dan 1.000.000 euro voor gelapt.

Zondag:
- Alice in Chains: Stonden vroeg op het programma, te vroeg ook? Er was bijna geen volk om deze, toch wel legendarische band te checken! Wel erg tof om oude kneiters als Would? en Rooster te horen. Oh, hebben ze een nieuwe zanger? He sounds alike! Leuk om gezien te hebben.
- Them Crooked Vultures: Hiervoor zijn we de voorste twee vakken in gelopen, alvast op voorbereiding van Pearl Jam. Ik ben er nog niet echt uit of ik het concert nu goed vond of niet. Ik weet zeker dat ik liefst de bands waaruit men afkomstig is apart van elkaar zou willen zien. Wel coole gast die Josh Homme: "Hello, I'm your drunken friend Josh!"
- Arcade Fire: Schijnt in Belgie hélémáál gehyped te worden. Heb vooraf hun twee cd's beluisterd en vind het wisselend erg sterk (No Cars Go, Keep The Car Running) en ook heel zwak. Het optreden was eigenlijk vergelijkbaar. Met geniale stukken en met zaad-stukken. Het doet haast Kelly-Family-achtig aan met zo veel volk en jolijt op het podium. Het zorgt er af en toe voor dat het allemaal niet heel strak klinkt en soms vals. Hadden van plek mogen wisselen met TCV.
- Pearl Jam: In het voorste vak beland voor Pearl Jam. Goede afwisseling van het nieuwe werk (Backspacer) en de oudere muziek. Het viel echter wel op dat er toch wat kneiters niet gespeeld werden (hoewel, Alive wel!). Ik denk ook niet dat de vrij harde set bij een neutrale luisteraar veel goeds heeft gedaan. Wel erg cool om dronken Eddie en band van zo dichtbij te mogen bewonderen. Met iets meer 'hits' zouden ze de perfecte afsluiter geweest kunnen zijn.

-geert-
8 juli 2010, 17:36
Idd was vet dit jaar! Pearl Jam was echt een mooie afsluiter, alleen jammer dat ook hun eerder (moesten?) stoppen als op het programma stond. Ik had ook niet echt het idee dat ze zelf al wilden stoppen. Dat nieuwe nummer dat ze speelden was ook vet.

Ik vond The Black keys ook wel gaaf, en ook Skunk Anansie was echt goed, wat kan die zingen zeg:ok:

Verder vond ik het ook wel goed geregeld allemaal met het eten en drinken, je hoefde eigenlijk nergens lang te wachten. Ideaal. De heenreis viel alleen effe tegen, waren met de auto, en hebben voor werchter 4,5 uur in de file gestaan, normaal is dat maar een uurtje ofzo.

Rubster
8 juli 2010, 18:55
Wij kwamen inderdaad ook in de file, zoals ook vorig jaar. Vorig jaar waren we zo laat dat we enkel nog een stukje Oasis en The Prodigy konden zien. Dit jaar liep het allemaal wat sneller door volgens mij.
Toen we eenmaal in de file terecht kwamen hebben we de TomTom maar ingesteld op Haacht centrum via een alternatieve route. Op die manier 4 uur file vermeden! :cooler:

Yek1
11 juli 2010, 14:47
Sinds vorig jaar weten wij ook een alternatieve route (camping Klokkenberg), met geen enkele file, en dat op donderdagmiddag ;-)

Ben het wel grotendeels eens met Rubster's recensie.

Skunk: bekend, maar ze gaat wel lekker tekeer.

30 seconds to mars: ai ai wat vreselijk.

Jack Johnson: hear one song, you've heard them all. Zal wel gezellig geweest zijn.

Specials: grappig, werkt nog steeds.

Had wat meer verwacht van Stereophonics.

Muse had ik al 2x gezien en biedt geen verrassingen meer. 1e keer is overdonderend. Daarna is een herhaling van een geprogrammeerde show, zonder interactie. En nu hadden ze niet hun eigen podium/lichtshow en dan mis je wel wat.

Faithless: helemaal te gek. Beste feest van heel Werchter.

Editors: goed.

Green Day: grappig dat dit eigenlijk een punkband was. En nu een erg gave gestroomlijnde Amerikaanse show is geworden. Duurde een half uurtje te lang. Hoe dan ook, goed gedaan. En hier wel veel contact met het publiek.

P!nk: vond het kicken. hweb een open mind wat muziek betreft. Iets wat meer pop dan rock is, schrijf ik niet meteen af. Bovendien ze wel een rock bitch, kan heel goed zingen en een prima gitarist. Pink had overduidelijk veel plezier en dat heeft een uitwerking.

Rammstein: 2e keer dat ik ze zag. Saai saai saai. Muziekkwaliteit 10%, show 90%. Nummers starten met een lekkere heavy groove en daarna ..... niks.

Alice in Chains: eerder dit jaar in Tilburg gezien. Kwam daar beter tot zijn recht. Wel een heerlijk Bogner geluid van Cantrell. Nummers lijken toch vooral teveel op elkaar qua zang.

Them Crooked Vultures: net nog in de HMH gezien, dus herhaling. Blijft bijzondere muziek. En die Grohl, wat een maniak.

Pearl Jam: mijn eerste keer. Overtuigend. Eddie was op dreef. Wel irritant die ingeprogrammeerde te snelle pauzes. En het geluid was in het begin niet zo best.

En het beste Werchter: GISTEREN! Naar Prince geweest. En wat bijna alle bands dit jaar op Werchter misten, straalde hij vanaf het begin uit: charisma. Topnummers, topuitvoering, massa was constant aan het dansen op de funk. Purple rain terwijl de hemel zich boven ons opende. Veel spelplezier. Top top top top.

ellisvertellis
12 juli 2010, 01:16
En het beste Werchter: GISTEREN! Naar Prince geweest. En wat bijna alle bands dit jaar op Werchter misten, straalde hij vanaf het begin uit: charisma. Topnummers, topuitvoering, massa was constant aan het dansen op de funk. Purple rain terwijl de hemel zich boven ons opende. Veel spelplezier. Top top top top.

+11111 Wat een concert, nietwaar?! Dansen, met of zonder regen!! Heerlijk feest!

LaszloVersteeg
19 juli 2010, 23:45
+11111 Wat een concert, nietwaar?! Dansen, met of zonder regen!! Heerlijk feest!

M'n baas moest en zou er persé naartoe gaan waardoor ik niet meer kon:mad:

caliban
31 juli 2010, 15:27
Ik heb Rammstein nooit live gezien, maar ik vind het geweldige muziek, valt het live dan zo tegen, of is het jullie ding niet?

Heeft iemand Paramore gezien?