PDA

View Full Version : tops aansluiten



Ibanengl
8 december 2009, 20:54
Hallo, ik ben nieuw op de site. Ik heb een vraag dusss denk vraag het hier maar ns.

Ik ben Bas uit Arnhem. Ik speel nu zo'n 10 jaar op een Ibanez JS1000 en onlangs een Engl stack aangeschaft en een aantal dingen zijn nog nieuw voor me dus...lees onderstaande vraag maar ns en ik hoop dat iemand me even kan helpen.

Ik heb onlangs een Engl stack aangeschaft. Ik heb nog een randall stack. Nu wilde ik beide tops aansluiten op mn Engl cab. Op de een of andere manier krijg ik hetzelfde geluid van de Engl via de Randalltop. Hoe kan ik beide tops stereo over de cab laten gaan??

Ik ben in de veronderstelling dat ik beide normaal moet aansluiten aan de cab, maar dat ik beide tops ook moet connecten. Ik weet niet in welke ingangen.

Alvast bedankt en ik hoop dat iemand me even kan helpen want dit is voor mij de eerste keer dat ik dit wil aansluiten en ik wil niets kapot maken ofzo

:(

kenx
8 december 2009, 21:35
Hoy,

Welkom op het forum! Ik stel wel voor om je vraag even te stellen in het daarvoor voorziene subforum, "Moderne versterkers" oid.
Ik meld het alvast aan de moderators, ze kunnen misschien een deel van dit topic verplaatsen ;)

Nog veel plezier!

Grtz

Thiez
8 december 2009, 21:45
Welkom op het forum.

Ik begrijp misschien niet goed het probleem maar je kunt doormiddel van een A/B switcher 2 amps aansluiten en ombeurte spelen. Als je ze beide tegelijkertijd wilt spelen zul je moeten zorgen dat beide input je gitaar signaal ontvangen. Dit kan door middel van een Y kabel maar er zijn ook mensen die de ene amp bij de andere in fx loop zetten maar hier weet ik verder niet zo veel van.

Natuurlijk willen we op het forum wel graag weten wat voor engl je hebt en zien altijd graag foto;s

JohnLord
9 december 2009, 19:48
Misschien staat hier voor jou wat bruikbare info:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129800

caliban
9 december 2009, 20:43
Als je twee verschillende cabs gebruikt, kan je een ABY tussen je gitaar en amps steken. Als je twee amps over 1 cabinet wilt, moet die cabinet ofwel een stereo input hebben, ofwel moet je een switcher kopen die loadbox speelt voor de amp die niet over de cabinet staat.
Verder nog altijd een ABY nodig.