PDA

View Full Version : Hook Captain EL34



Useless
8 december 2009, 17:50
Wie heeft hem en waar gebruik je hem voor ( genre )?
Wie is er volledig tevreden mee en wie maar zozo?

Het is wel duidelijk dat dit geen high gain versterkers zijn, maar welke stijl kan je ermee aan? Ondanks dat het precies wel kwalitatief goede versterkers zijn ( en redelijk prijzig ), staan er toch zeer regelmatig te koop. Heeft dit te maken met een miskoop of zijn ze gewoon niet goed genoeg?

the sure thing
8 december 2009, 19:16
Wie heeft hem en waar gebruik je hem voor ( genre )?
Wie is er volledig tevreden mee en wie maar zozo?

Het is wel duidelijk dat dit geen high gain versterkers zijn, maar welke stijl kan je ermee aan? Ondanks dat het precies wel kwalitatief goede versterkers zijn ( en redelijk prijzig ), staan er toch zeer regelmatig te koop. Heeft dit te maken met een miskoop of zijn ze gewoon niet goed genoeg? Diegenen die te koop staan, zijn vaak dezelfde! Ze staan vaak voor net iets te hoge prijzen, waardoor zelkens opnieuw worden aangeboden.

heavy-metal-thunder
8 december 2009, 22:35
neenee, enkele maanden geleden stonden er hier in België gemakkelijk 3 te koop. Allen kleine 2000 EUR. En vorige week stond er weer eentje te koop, maar die was direct verkocht.
Ik heb ze nog nooit gehoord, maar ze schijnen verschrikkelijk veel laag te hebben.

Henri H
8 december 2009, 23:11
Niet meer laag dan elke andere versterker, en ook niet opvallend veel, precies goed!

Zie ook mijn recente topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=128204)

En nog één (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2217040#post2217040)

the sure thing
9 december 2009, 08:50
Ik heb m nooit gehad, maar 2x zeer uitgebreid op gespeeld. Sorry, inmiddels 3x, ook 1x bij v/d Haar.

HOOK heeft een specifieke "voicing". Ik denk dat je prima kan zeggen dat HOOK een heel eigen geluid heeft. Mensen die op zoek zijn naar Marshall/Fender/Vox achtige versterkers, niet voor een HOOK kunnen gaan. HOOK klinkt modern, maar nog steeds vet, dik enz.

De mensen die zo'n amp kopen in een opwelling (hij klinkt goed) komen, als ze "old school" willen klinken, er zeker weer op terug. Ik vermoed dat ze daarom te koop staan. Het geluid spreekt je aan of niet, er is denk ik bij HOOK weinig wat daartussen zit.

Ik zou zeggen: probeer er eens eentje uit! Of je koopt een top voor EUR 2.000 en als t niet bevalt, verkoop je m voor EUR 1.900,-.

marc_o
9 december 2009, 09:22
Maar om nou te zeggen dat het duidelijk geen high-gain versterkers zijn, gaat me wel wat ver....hoeveel gain heb je dan toch in godesnaam nodig??
Bovendien reageert ie bijzonder prettig op pedalen...
Er zit volgens mij meer achter de verkopen die je ziet. Er zijn wat kinderziektes in de eerste series, zoals de beruchte schakelplop.
Er komen nieuwe versies uit zonder plop, en nu 120 watt die waarschijnlijk een stuk minder gaan kosten dan de vorige versie.

Daarbij komt ook dat je een dergelijke versterker meestal niet per ongeluk koopt, ze staan lang niet overal en ze kosten meer dan genoeg.
Als je zo met geluid bezig bent, ga je eerder kleine verschillen opmerken en dan kom je er ineens achter dat dit het net niet (of wel) is.

Rick trodat
9 december 2009, 09:31
Die van mij blijkt wel iets meer laag te hebben dan de gemiddelde hook, waardoor dat kan weet ik niet, maar Leendert constateerde dat ook. Er zitten dus minimale verschillen in de hooks onderling.

Verder is het een versterker die een lekkere scheur heeft, lekker op pedalen reageert en elke fout laat horen. Hij blijft zeer strak klinken. Over die kinderziektes ben ik het gedeeltelijk eens.

De enige ziekte waarvan ik weet is dat iedereen wel te maken heeft met een plop tijdens het schakelen. Bij de meeste mensen verdween deze, soms kon het gemaakt worden. Bij andere is het nooit weg gegaan.

alfred
9 december 2009, 10:11
Heb de HOOK ook eens getest bij HAAR GUITARS.

Geluid vond ik super !, drie kanalen ook.

Wat ik jammer vindt is dat er geen Reverb op zit en de HOOK + bv. een 2x12 kast is wel erg groot/zwaar als je regelmatig optreed.
Mischien is dat ook een item dat mensen bv. de HOOK wegdoen voor een Combo kiezen

Henri H
9 december 2009, 10:18
.....Mensen die op zoek zijn naar Marshall/Fender/Vox achtige versterkers, niet voor een HOOK kunnen gaan. .....Ik heb nooit zelf een Vox bespeelt, maar ik ben het niet eens met deze stelling.
Ik vind dat de Captain best veel op Marshall lijkt, wel met een eigen voicing, maar lead 1 met boost geeft een instant AC/DC-Marshall sound ben ik van mening.
Het clean is, voor zover mijn ervaring met Fenders gaat, behoorlijk vergelijkbaar met Fender, ook weer met z'n eigen voicing.

future2future
9 december 2009, 10:35
Heb de HOOK ook eens getest bij HAAR GUITARS.

Geluid vond ik super !, drie kanalen ook.

Wat ik jammer vindt is dat er geen Reverb op zit en de HOOK + bv. een 2x12 kast is wel erg groot/zwaar als je regelmatig optreed.
Mischien is dat ook een item dat mensen bv. de HOOK wegdoen voor een Combo kiezen

Idd daar baal ik ook wle is van, wil nog een combo, maar dan erbij, naast de captain.

DeadHerring
9 december 2009, 10:38
de Lieutenant, om het zo te stellen :p

the sure thing
9 december 2009, 10:57
Mischien is dat ook een item dat mensen bv. de HOOK wegdoen voor een Combo kiezen Precies!

Ik heb daarom ook voor de combo gekozen. Minder veelzijdig, maar met reverb en gaat nog steeds knalhard