PDA

View Full Version : HondoII vraag(wietse style content)



Rock Bottom
8 december 2009, 17:16
Kreeg net een ruilvoorstel voor de volgende gitaar:
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/74/l_f6141ce60b404e82b14d6b7ca6ca58cc.jpg
Ik ben benieuwd of het wat is want het is een hondoII en die schijnen een stuk beter te zijn dan de gewone hondo's
Zie ik bij wietse op de site bijna dezelfde gitaarstaan maar dan een gewone hondo eg202: http://www.wietsesguitars.nl/_wp_generated/wp4fd54b17_0f.jpg
Deze is al niet van multiplex dus ik hoop de II ook niet en ze zien er op het logo indentiek uit.
Dus is er iemand die er meer info? verijk mij.

geert1976
8 december 2009, 17:23
Kreeg net een ruilvoorstel voor de volgende gitaar:
http://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=ecc8c50b63&view=att&th=1256a623911f9b32&attid=0.1&disp=inline&zw
Ik ben benieuwd of het wat is want het is een hondoII en die schijnen een stuk beter te zijn dan de gewone hondo's
Zie ik bij wietse op de site bijna dezelfde gitaarstaan maar dan een gewone hondo eg202: http://www.wietsesguitars.nl/_wp_generated/wp4fd54b17_0f.jpg
Deze is al niet van multiplex dus ik hoop de II ook niet en ze zien er op het logo indentiek uit.
Dus is er iemand die er meer info? verijk mij.

Is een Solidbody, kan best nog wel eens een alder of ash hout zijn, met foilelementen, wel een dikkere hals en simpele six on a strip mechanieken.
De mechanieken moet je niet teveel van verwachten, ik heb vaak gehad dat ze erg versleten waren en verliepen.

Lekkere surfsound of slide gitaar.

denk dat die van Koreaanse afkomst is en dateert uit de periode 74-76 en het is van oorsprong een cheapo gitaar

Hij kan een beetje citar achtig klinken door dat holle brugje (dat effect had ik dan bij mijn Kinor, met een gelijke brug)

En de actie is goed te krijgen alleen zit wat tijd in (Bij mijn oude Kinor is dat toen goed gelukt)
lukt het niet, kom je maar langs met dat ding.

wietse
8 december 2009, 17:45
met wat wil je dan ruilen?
waarde van zo'n hondo een 80 euro niet veel meer, en aangezien die jij post ook nog eens de tremeloarm mist komt hij daar niet aan toe.
hondoII's waren vaak beter dan gewone hondo's maar dit is een vroege uit de overgangs periode, dus gewoon een identieke gitaar.

Rock Bottom
8 december 2009, 18:19
Het ruilen gaat om een oude marma banjolien dus daar kan ik niet over klagen.
Was meer benieuwd naar de kwaliteit en of het daadwerkelijk echt hout is.
De brug zou ik waarschijnlijk toch vervangen met een zon schroefdraad roller achtige brug die veel op vergelijkbare gitaren zitten want die slingerd hier nog ergens.

Ben altijd al wel fan van het goldfoil geluid.

Het woord dus wel een ruil denk ik zo.

Noid
8 december 2009, 19:02
Ook Hondo II's kunnen van multiplex zijn. Ik weet natuurlijk niet of dat voor deze geldt, maar ik had een Hondo II Les Paul model, die van multiplex was. Overigens is multiplex ook niet zo'n issue is al vaak aangegeven op dit forum, het kan een heel goed klinkend instrument opleveren.

Ik vind het wel een leuke gitaar trouwens, qua model en slagplaat.

wietse
8 december 2009, 19:20
Ook Hondo II's kunnen van multiplex zijn. Ik weet natuurlijk niet of dat voor deze geldt, maar ik had een Hondo II Les Paul model, die van multiplex was. Overigens is multiplex ook niet zo'n issue is al vaak aangegeven op dit forum, het kan een heel goed klinkend instrument opleveren.

Ik vind het wel een leuke gitaar trouwens, qua model en slagplaat.
inderdaad zegt niet alles, multiplex of niet, daar staar ik me allang niet blind meer op, het is alleen mooi meegenomen als het geen multiplex is.
trouwens die hondo 2 les pauls met geschroefde hals waren allemaal multiplex, je mocht jezelf gelukkig rekenen als je een sandwich te pakken had.

HalfBlindLefty
8 december 2009, 22:21
Ik heb zelf een Hondo II lp model, welliswaar ondertussen helemaal verherbouwd en verlinkspoot :) , Maar het is eigenlijk altijd al een drama ding geweest.
Ontstemmen als je naar de snaren kijkt of de hals zelfs maar even aanraakt etc etc
Is trouwens een multiplex body in mijn geval.

Hij hangt al jaren aan de muur als decoratie en omdat mijn zoon niet wil hebben dat ik hem als donor (Dimarzio & Schaller pickups uit de laat 70er jaren) gebruik, zal hij daar wel altijd blijven ook. De gitaar is door zijn opa & mij onder handen genomen en dat vindt hij nu eenmaal waardevol.

stratie
9 december 2009, 01:49
Lekker ruilen! en hop naar de gamma voor spijkers en hang m aan de muur! :rockon:

Ace 1.15.19
9 december 2009, 01:55
Van die slagplaat valt met een strijkijzer nog wel een leuk tafelkleedje te maken. :D