PDA

View Full Version : Barree akkoorden



woutB
10 april 2003, 01:12
Ben nu een paar maandjes bezig. Het gaat niet snel vooruit maar er is progressie, dus ik blij.
Akkoorden die ik niet kan pakken zet ik met mijn andere hand op hun plaats(dat doe je 50000 X en dan lukt het wel eens een keer vanzelf...ooit)
Bepaalde barree grepen kunnen na enige oefening ook met 4 vingers(zeg maar gewoon)
Maar,... de meeste barree grepen zijn met geen 5 man op z'n plaats te krijgen. Ik doe natuurlijk iets verschikkelijk fout, maar wat? Is het misschien verstandig om je hand op 50 plaatsen te breken:)
Ik heb zo'n akkoordenboekje waar ook foto's bijstaan en dan zie je dat de wijsvinger gebogen is, wat volgens mij fysiek onmogelijk is om dan 4 snaren in te drukken.
Zijn barreeakkoorden erg belangrijk. Zijn er alternatieven grepen. Jee,.. een heel verhaal alweer.mazzel.

delphiro
10 april 2003, 08:32
barree akkoorden zijn heeeeel belangrijk en onontkoombaar. Gewoon oefenen en ff door iemand laten nakijken of je het wel goed doet.

denk je trouwens dit niet per ongeluk? :

1
1
2
3
3
1

= barre op 1 op drie snaren en de andere snaren niet?

want een barre is gewoon over *alle* snaren (dus de hele eerste positie wordt ingedrukt) dus niet met een rare sprong over andere snaren ofzo.. je andere vingers staan gewoon verder op de hals dus of die nu wel of niet worden afgedekt door je wijsvinger maakt niet uit. Maar misschien is dat niet wat je bedoeld...

Harry
10 april 2003, 09:51
er worden nogal wat vragen gesteld over barree-akkoorden. Blijf gewoon oefenen, een paar maandjes is niet genoeg. Gebruik ook even de zoekfunctie rechtsboven in het scherm, dan vind je meer info.

woutB
10 april 2003, 10:03
Quote:
denk je trouwens dit niet per ongeluk? :

1
1
2
3
3
1

= barre op 1 op drie snaren en de andere snaren niet?

Nee, ik snap wel wat de bedoeling is. maar als je je wijsvinger plat legt dan kan ik echt niet verderop nog een keer wat indrukken. 1 fret verder gaat ooit misschien een keer lukken, maar nog een fret overslaan ziet ik niet echt gebeuren met mijn kleine vingertjes.

pimmetje
10 april 2003, 10:28
Iedereen hier heeft volgens mij wel gedacht dat bepaalde akkoorden gewoon niet mogelijk zijn. Door gewoon stug te blijven oefenen, kom je erachter dat ze wel mogelijk zijn en dat 't nooit heeft gelegen aan kleine vingers of zo.

Omdat je denkt dat 't misschien aan kleine vingers ligt, kan je wat hoger op de hals oefenen. Omdat de frets daar wat minder ver uit elkaar staan, hoeven je vingers iets minder te rekken. Wat later ga je diezelfde akkoorden ook lager op de hals oefenen.

Ook wel juist laag op de hals (F barre en F7 barre als 131242) oefenen... juist om je vingers te dwingen om wat te gaan rekken en ook gestrekt voldoende kracht te kunnen uitoefenen.