PDA

View Full Version : Je eigen drive/distortion/booster/fuzz geschiedenis



Pagina's : [1] 2

HaroldA
8 december 2009, 14:48
Dames, heren,

Mijn belangrijkste pedaal is toch wel m'n main overdrive. Ik speel zelf over oude master volume Marshalls (JMP/JCM 800) en heb dus een overdrive pedaaltje nodig om m'n amp richting high-gain te duwen...

In mijn zoektocht naar de ideale overdrive zijn deze exemplaren al de revu gepasseerd:

Boss SD-2 > Boss OD-1 > OCD* > TS-808/9* > Bad Monkey > Lovepedal Eternity* > Fat Boostered* > Diamond Drive mk1 > Diamond J-Drive mk3 > MI Audio Crunchbox > Boss BD-2 > MI Audio Blues Pro *) Zelfbouw

Op dit moment ben ik zeer tevreden over de Blues Pro, maar dat kan zo weer veranderen ;). De BP is in ieder geval lekker transparant en heeft geen last van het typische tubescreamer laag verlies maar wordt niet modderig of definitieloos!


Wat is jouw "drive" geschiedenis? En op welke amp?

telecastermaster
8 december 2009, 14:55
Overdrive is voor mietjes.

Ik speel eigenlijk steeds cleaner naar mate ik ouder word. :)

the sure thing
8 december 2009, 14:57
Dames, heren,

Mijn belangrijkste pedaal is toch wel m'n main overdrive. Ik speel zelf over oude master volume Marshalls (JMP/JCM 800) en heb dus een overdrive pedaaltje nodig om m'n amp richting high-gain te duwen...

In mijn zoektocht naar de ideale overdrive zijn deze exemplaren al de revu gepasseerd:

Boss SD-2 > Boss OD-1 > OCD* > TS-808/9* > Bad Monkey > Lovepedal Eternity* > Fat Boostered* > Diamond Drive mk1 > Diamond J-Drive mk3 > MI Audio Crunchbox > Boss BD-2 > MI Audio Blues Pro *) Zelfbouw

Op dit moment ben ik zeer tevreden over de Blues Pro, maar dat kan zo weer veranderen ;). De BP is in ieder geval lekker transparant en heeft geen last van het typische tubescreamer laag verlies maar wordt niet modderig of definitieloos!


Wat is jouw "drive" geschiedenis? En op welke amp?Leuk! De mijne:

Wasburn Distortion -> Boss OD-1 -> Ibanez TS10 -> Ibanez TS9 -> H&K Tubeman 1 -> Mesa V twin -> Fulltone dist pro -> Brunetti fluid drive EN Fulltone Fulldrive II

De Fulltone fulldrive II heb ik al zeker 5 jaar op mijn board. Ik vind dit echt de winnaar! De meest veelzijdig instelbare “tubescreamer” die ooit is gemaakt. De Mesa V-twin blijft het meest brute pedaal maar toch echt te groot/lomp.

Henri H
8 december 2009, 15:00
1. Ibanez Compressor op bijna lege batterijen over een oude pickup: meesterlijke sound :D

2. Ibanez Overdrive II, die deed het ook met volle batterijen. ;)

3 Later kreeg ik er een Ibanez WH10 bij, i.c.m. de OD II en de wah op een bepaalde middenstand kreeg ik een lekkere high gain, was wel altijd "spannend" of de wah wel goed stond. :)

4. Toen werd het tijd voor multi-effects, in chronologische volgorde: Roland GP-8 > BOSS GT-5 > BOSS GT-8

5. Nu haal ik de drive uit m'n amps (JCM 800, 6100, Stiletto, HOOK) en boost met een Maxon OD 808. Dat werkt bij alle amps zeer goed, alleen de HOOK zou een ander pedaal kunnen gebruiken denk ik.

Henri H
8 december 2009, 15:00
Overdrive is voor mietjes.

Ik speel eigenlijk steeds cleaner naar mate ik ouder word. :)Ouder worden is voor mietjes. ;)

Aca Ilic
8 december 2009, 15:01
Overdrive is voor mietjes.

Ik speel eigenlijk steeds cleaner naar mate ik ouder word. :)

naarmate je cleaner/ouder wordt betekent dat je mietje bent. Overdrive kicks ass...

HaroldA
8 december 2009, 15:01
De Fulltone fulldrive II heb ik al zeker 5 jaar op mijn board.

Heb je die ooit met de mosfet versie vergeleken?

Aca Ilic
8 december 2009, 15:08
Daar gaan we:

Ibanez Tube King>>Ibanez Tube screamer DX>>Ibanez TS9>>Fulltone Fulldrive mosfet II>>HBE powerscreamer>>Cusack screamer>>Voodoo Lab Sparkle drive>>Maxon od 808>> King of Tone AnalogManV4>>

en de winaars ( en de blijvers zijn) zijn......

Paul Cochrane Tim overdrive (PTP)
Route 66 Drive+comp
Keeley Time machine boost ( PTP)
Xotic BBpreamp

iWishmaster
8 december 2009, 15:09
Ik heb niet zo'n lange geschiedenis ... Ben ook meer voorstander om mijn 'main crunch' geluid uit de versterker te halen en de boost alleen als extra gain trap voor solo's of wat strakkere lead te gebruiken.

Maargoed:
Eerst een Boss GT-8: veel effecten prima, maar de drives ronduit prut.
Zelfbouw ts 808 (BYOC): prima pedaal! Eigenlijk heel tevreden mee.

Toen werden bovenste 2 gejat en heb ik een TS9DX gekocht en wat mods op gedaan. Nu redelijk tevreden mee: doet wat ik wil, maar ik denk dat er betere pedalen zijn. Staat op lijstje om nog een keer te vervangen, maar redelijk laag.

Heibel
8 december 2009, 15:24
Overdrive is voor mietjes.
Ik speel eigenlijk steeds cleaner naar mate ik ouder word. :)

:rockon: die is mooi en sigworthy, bij deze..

Vroeger was ik er inderdaad gek op, massa's drive..hele bijenkorven met dikke vette sustain, maar tegenwoordig net als telecastermaster inderdaad steeds minder. Een boost voor een licht op "crunch" afgesteld drive kanaal is het wel zo'n beetje, of een lichte fuzz. Daarmee red ik me van blues tot classic rock..Veel transparanter en minder drukte, maar méér tone! I'm loving it..

Geschiedenis:

Van Aria ADT1 -->Boss DS1 --> Boss OS2 --> Behringer PB 100 --> Cool Cat Drive& Cool Cat Fuzz vóór licht overstuurde preamp.

Wil eigenlijk wel 'ns gaan kijken voor een Maxon 808, of een TS9 of Fulltone Fulldrive of Carl Martin DC drive..Gewoon voor het randje en lichte boost..

interessander
8 december 2009, 15:29
Het wordt een beetje moeilijk om het chronologisch te houden maar dit is het lijstje van wat ik in de afgelopen jaren gehad heb en in het groen wat ik nog steeds heb.

Boss HM-2
Ibanez MT10
Ibanez MS10 (2x)
Ibanez STL (2x)
Ibanez TS10
Ibanez FC10
Ibanez DS10
Ibanez SF-5, D-H modded
Ibanez tube-king
Maxon od-808
MXR distortion +
Shin-Ei FY-2
Visual Sound jeckyll&hyde
Xotic RC booster
Zoom 510 power driver
Zelfbouw SHO

Ik boost mijn versterker niet meer maar voor thuis is het leuk om nog een aantal pedalen te hebben, en met niet al te veel output werken ze ook nog verassend goed voor de toneport die ik thuis gebruik.

De boosters gebruikte ik vooral icm mijn oude 5150 en daarna ook kort een JCM 2203, waarvoor de STL en de OD-808 vooral erg geschikt waren.

the sure thing
8 december 2009, 15:37
Heb je die ooit met de mosfet versie vergeleken?Nee, nooit. Ga ik ook niet doen, dan krijg ik weer GAS

Tankman
8 december 2009, 16:04
Leuk Topic!

Mijn Geschiedenis:

1. Boss DS-2 Turbo Distortion: Gekocht bij Spanjaard Muziek in Alkmaar in 2002 kort nadat ik mijn eerste electrische gitaar en versterker had gekocht. (Ik speelde al 2 jaar klasiek). Deze is op een gegeven moment overleden.

2. Digitech Metal Master: Deze heeft het zo'n 2 maanden volgehouden, waarna ik hem weer verkocht. Wat een kutgeleid kwam hieruit.

3. Hierna heb ik een Multi Effect gekocht, de Digitech RP300a. Toen was dit voor mij ideaal. Dit is echt een goede manier om op zoek te gaan naar de juiste sound voor jou.

4. Electro Harmonix Big Muff: Deze had ik in eerste instantie voor mijn basgitaar gekocht, omdat ik toen alleen bas speelde in een band. Voor mijn gitaar was het echter niet wat ik zocht.

Na een hele tijd de drive chanels van diverse versterkers gebruikt te hebben en bijna een Hardwire Metal Distortion gekocht kwam ik bij:

5. Electro Harmonic Metal Muff:Deze gebruik ik nu voor alles! Wat een heerlijk pedaaltje is dit, en voor maar 90 euro! Stevig gebouwd, ziet er vet uit en klinkt als een droom. Met de 3band EQ kan ik echt ieder mogelijk metal geluid maken, van Dimebag,tot Wylde tot MOrton en Adler, tot Hetfield en Hammett en alles dertussen. GEWELDIG!

schizo910
8 december 2009, 16:12
Wat hebben jullie allemaal een goed geheugen :(

telecastermaster
8 december 2009, 16:12
:rockon: die is mooi en sigworthy, bij deze..



Hoera, ik sta in een sig op GN!! Nu kan ik rustig sterven..;)

Fuhgawz
8 december 2009, 16:15
Bij deze:

Boss OS-2 -> Boss FZ-2 (in boost mode) -> Boss OD-3 (later ook met Monte Allums mods) -> MI Audio Blues Pro -> DAM Sonic Titan -> zelfbouw Keeley 808 -> zelfbouw Eternity -> terug naar de Titan die het als leadboost toch niet is -> ???

Dan heb ik ook nog ergens een Bad Monkey en een Boss GE-7 gebruikt die ik niet meer in deze chronologische volgorde kan plaatsen en een OCD die ik snel weg heb gedaan! Het was het allemaal (nét) niet! Te weinig volume, te veel oversturing, te weinig compressie, te nasaal, te schel, te weinig bas, te weinig middentonen, niet smooth genoeg, toneknop reageerde niet zoals ik het zou willen, algehele karakter stond me niet aan, etc etc etc.

Ik hoop dat de Timmy me binnenkort uit mijn lijden gaat verlossen. En anders, dan zoeken we gewoon verder! De zoektocht is uiteindelijk het halve plezier, niet waar?

Heibel
8 december 2009, 16:16
Hoera, ik sta in een sig op GN!! Nu kan ik rustig sterven..;)

haha..graag gedaan..was te mooi om zomaar voorbij te laten gaan..

rock-frank
8 december 2009, 16:17
hier mijn lijstje:

DOD metal distortion (verkocht)
Boss SD1 (verkocht)
Boss turbo distortion (verkocht)
Proco RAT II (verkocht)
Ibanez TS9 (verkocht)
Boss blues driver (verkocht)
mi audio blue boy (verkocht)
Mi audio Crunch box
EH LPB
MI audio blues Pro
Zelfbouw Ibanez 808 keeley
Zelfbouw Zvex SHO
Zelfbouw Zvex Fuzz Factory
Zelfbouw Fulltone Fatboost I


uiteindelijk is het de overdrive op mijn Mesa stiletto geworden met als gain boost de Crunch Box of Blues Pro (kan niet kiezen) en de SHO.

EDIT: heb ook nog een Digitech RP2000 en een Podje pro gehad...

HaroldA
8 december 2009, 16:18
Hoera, ik sta in een sig op GN!! Nu kan ik rustig sterven..;)

Nou niet gaan overdrijven met sigworthy uitspraken, he? ;)

Ik zal overigens binnenkort de drives genoemd in mijn eerst post wat uitgebreider omschrijven... Mijn multieffect en rack geschiedenis laat ik trouwens even achterwege... (Zoom 1010, Boss ME-8, Roland GX-700, Line6 Pod Pro, Egnater IE4)

Midwolda
8 december 2009, 16:24
Niet veel: Zoom 1010 > Boston OverDrive > Ibanez Doublesound > Boss ME-50 > Blackstar HT-Dist >
en nu heb ik nog een Ibanez TS10 en een Ibanez GE-300 PowerEQ op het bord staan.
Die TS10 is toch wel een basisgeluidje vind ik (ook al gebruik ik 'm niet te vaak).
Het meeste haal ik toch uit de versterker en dan doet de GE-300 juist erg goed z'n werk.
Die ME-50 gebruik ik nu nog als kastje tussen de gitaar en de PC, is soms wel handig.

Edit: oh ja, nog een Ibanez CPL compressor/limiter er voor, da's geen drive ofzo maar die pompt de boel wel lekker op.

Dirk_Hendrik
8 december 2009, 16:27
Ik houd het even bij wat ik ook echt (live) gebruikt heb (en dan alléén OD's en verder:

DOD FX55B
Boss SE50
Ibanez TS10 +
Ibanez ST9 + Boss OD2
Ibanez TK999+ST9+DIY Octafuzz
Ibanez ST9 + Proco Rat
Ibanez STL + Proco Rat

interessander
8 december 2009, 16:43
Mijn ervaringen, wat ik me er van herinner:

Boss HM-2: zweedse death metal sound, leuk om eens op een JCM 800 2203 geprobeerd te hebben, enorme volumeboost en totaal niet veelzijdig.

Ibanez MT10: Mosfet Distortion, voluit klinkt hij me te rauw maar als booster voor een Marshall achtige gaat hij richting de Mastodon sound.

Ibanez MS10: De Metal Charger, klinkt ook bij minder vervorming goed en heeft een hele bruikbare EQ sectie voor laag, mid en hoog (-5 tot +5)

Ibanez STL : Super Tube (screamer) met regelbaar midden voor de boost, erg handig voor als je wel die midboost van een TS wil maar niet net waar hij normaal gezien op vast staat.

Ibanez TS10: Niet veel anders dan de maxon od-808, wel minder betrouwbare switch.

Ibanez FC10: Fat Cat, Rat cloon, kon er niet zoveel mee, maar als je als bassist als Mortician wil klinken dan moet je deze hebben...

Ibanez DS10: Distortion Charger, zelfde EQ mogelijkheden als de metal Charger maar qua sound een beetje een net-niet pedaal.

Ibanez SF-5, D-H modded: Sixties fuzz uit de soundtank serie. Door D-H gemod naar big muff-achtige en in een nieuwe behuizing met TB switch geplaatst. Komt helaas niet aan unity gain, anders had de bassist deze op zijn pedalboard gehad ipv een little big muff.

Ibanez tube-king: Fijn pedaal, wel vrij rauwe sound en hij werkte niet goed icm de 5150.

Maxon od-808: Goede TS in fijn formaat, goede boost om bijv. een 5150 strakker te maken.

MXR distortion +: kon ik niks mee en daar was ik na 10 seconden achter

Shin-Ei FY-2: Bizar verrot klinkende fuzz, helaas erg zacht maar dat lost een SHO clone er achter weer op.

Visual Sound jeckyll&hyde: Leuk idee maar de Hyde kant vond ik niet overtuigend als stand-alone distortion. Ook niet icm de TS kant, al had die wel een flinke volume boost en meer laag dan de meeste tubescreamers.

Xotic RC booster: Klinkt goed en ik snap de neiging van mensen om hem als "altijd aan" pedaal te kopen maar ik prefereer daarvoor de SHO.

Zoom 510 power driver: Mijn eerste effectpedaal, voldeed toen aan de wensen en het was leuk om in ieder geval verschillende opties te hebben, zo heb ik tijdenlang de grunge setting gebruikt voor een death metal sound.

Zelfbouw SHO: De Flower Booster van Newtone, mijn eerste zelfbouw project en een leuk pedaal dat ondanks de ene knop nog vrij veelzijdig is, deze wil ik nog eens in mijn setup proberen als standaard leadboost.

EuroCinema
8 december 2009, 16:47
Hieronder mijn tubescreamer-verhaal gepaste uit een ander topic.
Voor en parallel aan de screamers zijn er ook nog wat distortions geweest (DS-1, RAT, DS-2-> allemaal weggedaan), boosters (MXR micro-amp, RC booster_> RC is er nog maar niet in gebruik) en fuzzes (Boss fuzz, Ibanez wah/fuzz, Dunlop fuzzface, Dunlop JH fuzz, Big Muff -> allemaal weg).

Screamers...
TS-10 - heel fijn pedaaltje, maar ik was jong en in de bladen stond destijds steeds dat de TS-5 VEEL beter klonk. Dus ingeruild voor een TS-5, die wat feller en nasaler klonk maar wel heel lekker. Door zorgen om de goedkope behuizing en krakende contacten ingeruild voor een TS-9. TS-9 ingeruild voor een Boss GT-8 in zo'n onvermijdelijke aanval van multi-effect-drang. Naast het multi-effect op zoek gegaan naar een overdrive "voor als ik er de GT-8 niet wil meeslepen". Werd de MI Audio Blues Pro, die erg lekker klonk. Na een tijdje ging het me echter irriteren dat die Blues Pro met de gain op nul niet lekker klonk, en die "boost"-toepassing gebruik ik juist vaak. Dus met wat omzweveringen weer een TS-9 gekocht. Nieuwe amp gekocht met mooi vol laag en geschrokken van het laagverlies door TS-9. GT-8 inmiddels exit. Dus TS-9 met Keeley Mod gekocht. TS-9 "gewoon" ingeruild want dubbel. Nooit echt gelukkig met Keeley versie geworden, was een beetje in de hype getrapt en miste het echte TS-karakter een beetje. Op zoek gegaan naar "ultieme" veelzijdige TS en T-Rex Moller gekocht. Aanvankelijk heel blij met de mogelijheid om clean en dirty te mixen, maar na verloop van tijd ging een bepaald klankkleur me op m'n zenuwen werken, het lijkt wel alsof de midhump net even te hoog zit waardoor de pick attack benadrukt wordt en de body een beetje verdwijnt. Gebruikte hem niet meer, dus verkocht aan bekende die er 1 zocht. BD-2 weer afgestoft en tijdje met plezier gebruikt. Moest dan wel mids op amp ver opendraaien om "mijn" sound te krijgen. Toen ging ik met een gelegenheidsband optreden op een familiefeest en bedacht dat het fijn zou zijn om voor de rocknummers een TS-je te hebben. Maxons getest en de 808 gekozen. Lekker mee gerockt. Voor de lol ook eens op standje nul gebruikt met mijn "echte" band en enorm tevreden met resultaat!

* herkenbaar soort verhaal voor velen hier zeker?? :seriousf: *

Thiez
8 december 2009, 17:07
- Marshall bluesbreaker (de oude serie, die mooie grote zwart) spijt van dat ik hem verkocht heb.
- Proël distortion pedaal (rukding)
- Zelfbouw tubescreamer 808
- Visual Sounds Jeckyll & Hyde

Upcoming soon:
- Lovepedal purple plexi (zelfbouw)
- MI audio crunchbox (zelfbouw)

EuroCinema
8 december 2009, 17:13
Overdrive is voor mietjes.

Ik speel eigenlijk steeds cleaner naar mate ik ouder word. :)

Op een gegeven moment moet het wel als een gitaar gaan klinken ja :-). Hoewel ik terug ben gekomen van live spelen met helemaal hageltransistorclean, het vieze randje moet er wel net aanzitten. Maar meer dan dat ook niet. Geldt niet alleen voor jazz/funk trouwens, ook veel geweldige classic rocksounds waren eigenlijk bijna clean.

Tankman
8 december 2009, 17:26
Dat geldt ook niet altijd he. Ga jij eens met een clean geluidje een metal concert geven. Sta je goed voor lul. Tuurlijk KAN het, maar het KLINKT voor geen meter. Wil je dan vertellen dan alle metalgitaristen mietjes zijn? Als je dat in hun gezicht zegt, dan mag je wel een flying V in je f-hole verwachten.

hugo123
8 december 2009, 17:28
Hoera, ik sta in een sig op GN!! Nu kan ik rustig sterven..;)

Haha, dan heb je wel heel erg geluk!

Tankman
8 december 2009, 17:32
:seriousf:
Haha, dan heb je wel heel erg geluk!

Het moet ook niet te gek gaan worden he. Straks krijg die jongen nog een hoogheidswaan ofzo...

Heibel
8 december 2009, 17:43
Dat geldt ook niet altijd he. Ga jij eens met een clean geluidje een metal concert geven. Sta je goed voor lul. Tuurlijk KAN het, maar het KLINKT voor geen meter. Wil je dan vertellen dan alle metalgitaristen mietjes zijn? Als je dat in hun gezicht zegt, dan mag je wel een flying V in je f-hole verwachten.

Wellicht is metal de uitzondering die de regel bevestigd?

Bijvoorbeeld luisterend naar Deep Purple valt op dat ondanks dat Blackmore "in your face" klinkt, het géén zwaar overstuurde preamp is, maar een voluit draaiende buizenversterker die op z'n kloten krijgt..

Dikke overdrive klinkt thuis overigens wel leuk (vandaar dat wellicht zoveel beginnende gitaristen niet weten hoe snel ze een mooi scheurpedaaltje d'r voor moeten knallen), maar live en tijdens repetities merk je in de praktijk dat je sound 'n stuk beter en duidelijker wordt naarmate je minder gain van de preamp/ od- pedaaltje gebruikt..

Daarnaast ben je natuurlijk 'n mietje wanneer je alle krachtpatserij uit 'n doosje tovert i.p.v. uit je vingers/ amp. :soinnocent:

Tankman
8 december 2009, 18:06
Daarnaast ben je natuurlijk 'n mietje wanneer je alle krachtpatserij uit 'n doosje tovert i.p.v. uit je vingers/ amp. :soinnocent:

En dat soort opmerking bezorgen je dus een dreun of 2..of meer...afhankelijk van mn bui.

Gain op mn versterker staat meestal tussen 11 en 12 uur, gain op mn pedaal wel voluit. Mensen die niet met hun vingers overweg kunnen halen hier echt geen knap geluid uit.

De pedalen zijn momenteel alleen bij gebrek aan een geschikte amp. Het is wel de bedoeling dat de pedalen overbodig worden en hooguit als boost zullen dienen.

Heibel
8 december 2009, 18:40
En dat soort opmerking bezorgen je dus een dreun of 2..of meer...afhankelijk van mn bui.


Er staat dan ook zo'n onschuldig fluitertje achter..Was 'n klein gebbetje..Onschuldig pesterijtje..niets serieus..Maar als je hier al zo gewelddadig op reageert..Goozzfrabba! Beetje angermanagement kan geen kwaad..

Tankman
8 december 2009, 18:53
Er staat dan ook zo'n onschuldig fluitertje achter..Was 'n klein gebbetje..Onschuldig pesterijtje..niets serieus..Maar als je hier al zo gewelddadig op reageert..Goozzfrabba! Beetje angermanagement kan geen kwaad..

Sommige dingen kan gewoon niet om lachen. En dat was er 1 van. Gewoon niet grappig, hoe onschuldig het ook bedoeld was. :stop:

Comfortably Daniel
8 december 2009, 19:29
Inderdaad een leuk topic...Ik heb geen idee meer wanneer ik ze allemaal gekocht heb, maar dit zijn ze.

Proco RAT
Butler Tube Driver
EHx US Big Muff (laatste grote model)
EHx Op-amp Big Muff (is verkocht)
EHx Zwarte Sovtek Big Muff (laatste model)
EHx Zwarte Sovtek Big Muff (De ouwe groene, maar dan in zwarte behuizing)
Skreddy Pink Flesh
Fulltone FatBoost
Fulltone 70's Fuzz
Fulltone Full Drive (is verkocht)
Fulltone OCD v2 (is verkocht)
Boss BD-2 (is verkocht)
Keeley BD-2
Lovepedal COT50 Red
MIAudio Crunchbox
Roger Mayer Voodoo 1
Ibanez TS9(is verkocht)
Ibanez TS9DX
Analogman Sunface NKT275

Misschien nog een paar, maar ik kan er zo snel niet meer uit m'n bovenkamer
halen. :dontgeti:

speedmusic
8 december 2009, 20:36
Als ik het zo bekijk heb ik nog maar een klein rijtje de afgelopen 20 jaar:

2de set-up: 1989
London City top jaren 70 beestje
Boss DS1
Ibanez Metal Charger

3de set-up1991
Marshall 8008
Alesis quadraverb

4de set-up1995 - heden
Mesa Boogie tri-axis
Mesa Class 2:90

5de set up 2003
Fender BluesDeVille
Ibanez ts9

6de en laatste set-up 2008
Thuis/fun gebruik heb ik het afgelopen jaar een behoorlijk aantal pedalen aangeschaft:
Amp
Blackheart little devil
drive/fuzz Pedals
Analogman Kot
Analogman Fuzzface
GMD Luther Drive
Plum Crazy Fuzzy Lady
HBE Germania

in bestelling:
Wampler Triple Wreck

Gassing on:
Emma PisdiYAUwot

Mijn derde set-up heb ik nog steeds echter bij gebrek aan een band doet deze even geen dienst.

Pepe
8 december 2009, 20:39
Ik ga ze niet allemaal opnoemen als ik dat al kon,

Wat me nog bijstaat

Matchless Hotbox
Sunface
Ibanez tubeking
Menatone Howie
BJF Honeybee
KLon Centauer
dingen van EH, MXR, Toneman, Timmy, Boss, Ibanez, Fulltone, Throbak, Vox..

Ik heb nou nog een oude 808, 2 Chandler tubedrivers, Zendrive en een Mad Professor little green wonder.

Maar ach, met een goeie amp maakt het me allemaal niet zoveel uit.

the sure thing
8 december 2009, 20:45
....

KLon Centauer
.....

.

Heb je die weggedaan?!

Renin
8 december 2009, 21:40
Effe denken

- Ibanez distortion (die gele soundtank)

- DOD Thrash master (roze!)

- Boss Turbodistortion

- Boss Overdrive/distortion (met die draaiknop van overdrive naar dist)

- Ibanez TS-9

- MXR-ZW

Duidelijk te zien dat ik ouder wordt ;)

edje kadetje
8 december 2009, 21:41
weinig eigenlijk:

reagun overdrive
boss ds1

daarna de multi-effecten:
digitech rp1
roland gp100 (plus een sd1 in de loop omdat de gp100 geen aparte overdrive sectie heeft (het is óf preamp óf overdrive)
boss gt8 (die laatste vooral als back up voor de gp100)

Pepe
8 december 2009, 22:07
Heb je die weggedaan?!

Ja, geen slecht ding hoor, ik kan hem van harte aanbevelen. Sterker, hij zou nou weer goed van pas komen.

Lexvandoef
9 december 2009, 01:46
Sommige dingen kan gewoon niet om lachen. En dat was er 1 van. Gewoon niet grappig, hoe onschuldig het ook bedoeld was. :stop:

hehe, neem jezelf toch niet zo serieus man...

Ik heb nooit zoveel drives gehad, ff kijken hoor:

Boss OS-2: rampzalig, wilde per se iets 'veelzijdigs' hebben (is een OD/dist) maar klonk nergens naar, snel weer weggedaan.

Digitech Bad Monkey: aardige TS-kloon, maar zat een naar randje in het hoog waar ik niet aan kon wennen, klonk ook nog te kunstmatig vond ik. Ook weggedaan.

HBE Big D: Heerlijk! Heb ik nu nog, beetje weinig laag af en toe, maar klinkt en voelt heerlijk icm mijn ampjes. Wel heel erg veel gain, maar erg goed. Gebruik hem nog.

Danelectro Transparent Overdrive: Ook erg lekker! Doet het clean met randje ding erg goed, evenals een de Big D boosten. Top combi met de Big D vind ik. Heb ik ook nog.

Tankman
9 december 2009, 01:50
hehe, neem jezelf toch niet zo serieus man...


Doe ik ook niet. Kan gewoon niet zo goed tegen domme opmerkingen.

Boss doet het niet echt goed in dit topic:seriousf: Zou ook nooit meer een Boss drive of distortion willen kopen, tenzij ze een nieuwe uitbrengen die wel gewoon goed klinkt.

Henri H
9 december 2009, 09:47
Mwah, ik heb toch wel een paar goeie BOSS-pedaaltjes gehoord: OD-1 en OD-3 b.v. zijn behoorlijk goede tubescreamer-achtige pedalen volgens mij.
De DS-1 is ook een populair pedaal, ik kan er niks mee trouwens, hangt ook van de rest van je gear af denk ik.

the sure thing
9 december 2009, 09:52
Mwah, ik heb toch wel een paar goeie BOSS-pedaaltjes gehoord: OD-1 en OD-3 b.v. zijn behoorlijk goede tubescreamer-achtige pedalen volgens mij.
De DS-1 is ook een populair pedaal, ik kan er niks mee trouwens, hangt ook van de rest van je gear af denk ik.+1. De DS-1 klinkt wel erruug vet als je actieve elementen op je gitaar hebt zitten.

De OD-1 vind ik nog steeds een uitstekend pedaal.

HaroldA
9 december 2009, 10:55
De OD-1 vind ik nog steeds een uitstekend pedaal.

+1. En ook al kon ik er niets mee: de BD-2 Blues Driver is ook nog steeds goed populair...

Nielsje
9 december 2009, 11:49
En dat soort opmerking bezorgen je dus een dreun of 2..of meer...afhankelijk van mn bui.

Dude, jij hebt ook écht geen gevoel voor humor hè?
Jij bent zeker ook zo'n kerel die heel boos gaat kijken bij band foto's.
Metal is voor mietjes, dat weet iedereen al lang!

Zo reageren, daar ga je vrienden mee maken!
Ga nu maar fijn lekker met veel gain spelen!

EuroCinema
9 december 2009, 12:07
Eens. De DS-1 is gewoon lekker trashy, een aggressieve, opgefokte RAT zonder gezanik over "transparant" dit en "boventonen" dat. Toon dicht, gain open en gaan! De BD-2 is de beste subtiele overdrive in z'n prijsklasse en een stukje daarboven. Tussen de missers van Boss zitten sowieso aardig wat pedaaltjes die in de juiste handen gewoon top klinken. Ook zonder de gehypte mods trouwens.

lindstrom
9 december 2009, 13:22
Rat -> Emma reezaFRATzitz

Pé.
9 december 2009, 17:35
Ik gebruik al een aardig tijdje overdrive pedaaltjes om mijn Alesis synth met geniale B3 preset de scheur in te krijgen. Dit is ongeveer de volgorde:

Behringer TO100 (heb ik nog steeds, is gewoon een goed pedaal) > Behringer OD300 > Behringer VT911 (kutpedaal) > Behringer Mic200 > Behringer TO800 (voegde niet echt iets toe tegenover de TO100) > Custom D+ kloon > MI Audio Blues Pro

En die laatste gebruik ik nog steeds! Wat een geniaal pedaal...

Voor gitaar is het een stuk simpeler. TO100 > D+ > Boss SD-1. En voor de higain heb ik nog een Crush Zone en een Hyper Metal liggen.

Ondertussen heb ik mijn nieuwe Peavey Windsor binnen waar van nature al een vette drive in zit! Dus nou zit ik met 3 drive pedalen...

hoofd
9 december 2009, 18:25
Ik begon met een ProCo RAT.. En die heb ik nog steeds. Andere drive-achtige pedalen hier, ooit en nog steeds, zijn een Ibanez LoFi en een MXR Blue Box, maar dat zijn niet de meest conventionele scheurpedalen.

robert-gitarist
9 december 2009, 19:42
Doe ik ook niet. Kan gewoon niet zo goed tegen domme opmerkingen.

Boss doet het niet echt goed in dit topic:seriousf: Zou ook nooit meer een Boss drive of distortion willen kopen, tenzij ze een nieuwe uitbrengen die wel gewoon goed klinkt.

Boss doet het niet goed? Ik kom bijna in ieder lijstje wel een Boss overdrive of distortion tegen. Ik betwijfel of jij überhaupt wel eens een Boss overdrive oid. eens goed hebt uitgeprobeerd. Mensen lullen elkaar vaak genoeg na zonder zelf ooit eens iets te hebben geprobeerd of wat dan ook.
Het is echt niet voor niets dat de DS-1 en SD-1 al meer dan 20 jaar achtereen gemaakt worden en een van de meest verkochte pedalen ooit zijn.

Ontopic: mijn lijstje moet ik nog even maken! Ik heb ontzettend veel gehad, en heb er nog steeds ontzettend veel :D

Hoofd, leuke aanvulling over de MXR en LoFi. Kun je me misschien wat meer vertellen over de LoFi van Ibanez? Welke manier gebruik je hem en wat kun je er verder voorgeluiden uithalen? Lijkt me een heel tof pedaal.

superken_nl
9 december 2009, 23:55
Rat -> Emma reezaFRATzitz

reezafratzitz +1 :rockon:



Boss doet het niet goed? Ik kom bijna in ieder lijstje wel een Boss overdrive of distortion tegen.

Dat betekent dat ze veel verkocht worden, niet dat ze goed zijn ;)

Shaggy
10 december 2009, 00:24
Na zo'n 20 jaar wilde ik een andere sound met losse pedalen en heb toen;

transparante drive de bb preamp
lekkere scheur met wat compressie hbe big d
boost en tikkie drive rc booster
voor het slettenwerk een smerige jh1 fuzz
gekocht.

Ik ben helemaal happy

























voorlopig :D

robert-gitarist
10 december 2009, 09:59
Dat betekent dat ze veel verkocht worden, niet dat ze goed zijn ;)

En dat ze goed verkocht worden is echt niet zomaar.
Ik kom op tig boards van grote artiesten etc. vrijwel altijd een Boss pedaal tegen, gemod of niet. Als het echt zo slecht zou zijn, zou je ze ook niet zo massaal overal en nergens zien ;) Ik blijf er gewoon bij dat de OD-3, DS-1 en SD-1 echte Boss klassiekers zijn met een goede sound. Ik vind alleen dat ze inderdaad wat last hebben van tonesuck maar thats it. Het ligt er natuurlijk ook aan in welke context je een pedaal gebruikt. Een DS-1 als stand alone distortion zou ik niet aanraden maar als boost voor je amp oid. is het echt een prima pedaal.

lindstrom
10 december 2009, 10:07
En dat ze goed verkocht worden is echt niet zomaar.
Ik kom op tig boards van grote artiesten etc. vrijwel altijd een Boss pedaal tegen, gemod of niet. Als het echt zo slecht zou zijn, zou je ze ook niet zo massaal overal en nergens zien ;) Ik blijf er gewoon bij dat de OD-3, DS-1 en SD-1 echte Boss klassiekers zijn met een goede sound. Ik vind alleen dat ze inderdaad wat last hebben van tonesuck maar thats it. Het ligt er natuurlijk ook aan in welke context je een pedaal gebruikt. Een DS-1 als stand alone distortion zou ik niet aanraden maar als boost voor je amp oid. is het echt een prima pedaal.

ochja, zo zijn er ook nog zat gitaristen die nog zweren bij de bad monkey terwijl dit echt een k*tpedaal is..

Kim Wilson
10 december 2009, 10:09
Boss heeft alles vooral te danken aan goeie marketing. Net als Bose. Het is geen topspul, maar toch zie je het overal weer terug.

Mijn drive-geschiedenis is vrij beknopt. Jarenlang met alleen een Boss Bluesdriver en een GE-7 (als volume- midbooster) gespeeld. Ook nog vrij lang een ProCo RAT gehad. Tussendoor een H&K Tubefactor gehad en weer verkocht. Vervolgens een zelfbouw Tubescreamer en Fulltone OCD gekocht.

(blauw staat nu nog op mijn plankje)

EuroCinema
10 december 2009, 10:34
ochja, zo zijn er ook nog zat gitaristen die nog zweren bij de bad monkey terwijl dit echt een k*tpedaal is..

Ik heb er nou al 3 getest omdat iedereen er zo enthousiast over is, maar elke keer verbaast het me dat het echt niet als een TS klinkt, veel rauwer en in mijn oren minder mooi.
Overigens is het wel een verschil of je zoals Boss 30 jaar lang wordt gebruikt door de grootste bands ter wereld, of dat je zoals de BM een paar jaar gehypt wordt op internetfora waar iedereen elkaar nawauwelt. ;)

lindstrom
10 december 2009, 10:39
De grootste groep Boss kopers (lees: beginnende gitaristen) zijn jongens die nog niet zoveel weten van pedalen en door grootse marketing van Boss al gauw het idee hebben dat dit het beste is dat er op de markt verkrijgbaar is. vaak zie je dat deze groep muzikanten na verloop van tijd meer op de markt tegen komt en van Boss zal afstappen omdat ze dan pas merken dat Boss toch niet zo goed is als dat ze in eerste instantie dachten.

om dus even terug te komen op de uitspraak van superken_nl, "Dat betekent dat ze veel verkocht worden, niet dat ze goed zijn"

Uitzonderingen door smaakverschillen daargelaten.

interessander
10 december 2009, 10:42
Boss heeft alles vooral te danken aan goeie marketing. Net als Bose. Het is geen topspul, maar toch zie je het overal weer terug.

Dat is wel erg kort door de bocht, Boss heeft toch zeker een aantal klassiekers op zijn naam staan zoals de eerder genoemde drives maar ook bijvoorbeeld de CE-1.

Wat ook mooi is is dat Boss sommige klassiekers ook gewoon blijft produceren en niet elke keer in een ander doosje stoppen (TS 808,9,L,10,5,7 ..) en daarna vrolijk weer een reissue, en zelfs een handwired versie maken.

lindstrom
10 december 2009, 10:48
om nog even aan te vullen, ik zeg niet dat boss slecht is, de CE2, TR2 en hun digital delays en reverbs zijn namelijk erg goed.

alleen drive pedalen bakken ze niks van :S

Rinze
10 december 2009, 11:11
Pfff.. even denken:


Pearl OD5: kutding
MXR Distortion+: lekker vies, heb er geloof ik zelfs twee van gehad
Boss DS1: heel lang mijn enige pedaal, heb hem nog wel maar gebruik hem nu nooit meer
H&K Warp Factor: te weinig tophoog
Visual Sound J&H: overdrive kant te soft en distortionkant te bewerkelijk
Jacques Tube Blower: te gek. Dit is de enige die ik het laatste jaar gebruik, een TS met hoog en laagregeling en meer gain

Valt heel erg mee eigenlijk als je bedenkt dat dit alles is in 27 jaar ;)


Hoewel ik wel het gevoel heb dat ik een en ander vergeten ben...

Kim Wilson
10 december 2009, 11:11
Dat is wel erg kort door de bocht, Boss heeft toch zeker een aantal klassiekers op zijn naam staan zoals de eerder genoemde drives maar ook bijvoorbeeld de CE-1.

Wat ook mooi is is dat Boss sommige klassiekers ook gewoon blijft produceren en niet elke keer in een ander doosje stoppen (TS 808,9,L,10,5,7 ..) en daarna vrolijk weer een reissue, en zelfs een handwired versie maken.
Statements zijn vaak kort door de bocht. :D

Ja, Boss blijft zijn populaire pedalen gewoon produceren, en dat scheelt aanzienlijk in de ontwikkelingskosten. Mede daarom zullen ze ook wel zo goedkoop zijn. En natuurlijk heeft Boss ook prima pedalen, maar dat zijn wel een paar uitzonderingen.

Rinze
10 december 2009, 11:19
Wat betreft Boss: ik vind dat ze over het algemeen prima pedalen maken, kwalitatief constant en niet te duur. Persoonlijk vind ik drivepedalen niet hun sterkste kant, kan me nu niet meer voorstellen dat ik die DS1 zoveel gebruikt heb. Maar vergeet niet dat al die kleine pedaalfabrikanten er tot voor een jaar of 15 niet waren, de keuze was toen een stuk beperkter (en simpeler).

Ik ervaar veel als hype tegenwoordig, iedereen holt elkaar maar achterna om te kopen wat nu weer in is volgens de fora. En al die verschillende TS-sen met net iets andere chips, in een band hoor je er imo geen drol van.

interessander
10 december 2009, 11:19
Statements zijn vaak kort door de bocht. :D

Ja, Boss blijft zijn populaire pedalen gewoon produceren, en dat scheelt aanzienlijk in de ontwikkelingskosten. Mede daarom zullen ze ook wel zo goedkoop zijn. En natuurlijk heeft Boss ook prima pedalen, maar dat zijn wel een paar uitzonderingen.

Ja de ontwikkelkosten zijn er natuurlijk al heel lang uit, maar een pedaal als de slicer zal weer vrij veel hebben gekost aan R&D. En de lage prijzen komen toch voornamelijk door de hoge aantallen, en die kunnen weer hoog blijven door de blijvende vraag.

Ik ben ook niet per se Boss fan maar de gang van zaken die jij schetst is eerder van toepassing op Behringer, eerst teasers van allerlei bekende pedalen op de site zetten (dat scheelt pas in ontwikkelingskosten!) wachten totdat de gedupeerde bedrijven reageren, ontwerp lichtjes veranderen en produceren maar, dat is pure marketing.

EuroCinema
10 december 2009, 11:21
De grootste groep Boss kopers (lees: beginnende gitaristen) zijn jongens die nog niet zoveel weten van pedalen en door grootse marketing van Boss al gauw het idee hebben dat dit het beste is dat er op de markt verkrijgbaar is. vaak zie je dat deze groep muzikanten na verloop van tijd meer op de markt tegen komt en van Boss zal afstappen omdat ze dan pas merken dat Boss toch niet zo goed is als dat ze in eerste instantie dachten.

De anti-Boss stemming komt volgens mij inderdaad in die fase. Men is een stapje verder dan absolute beginner en wil dat ook graag etaleren op webfora. Hoort er allemaal bij, maar imho is de Boss backlash wat overtrokken. En vaak ook gebaseerd op ervaringen met spaanplaten gitaren, modeling ampjes en slechte tabs van internet - "het klinkt helegaar niet als Slash!!! Klote-Boss! Ik denk dat ik nieuwe elementen en een EmmA Rezzafredinges nodig heb!" En dat zijn nog de mensen die het zelf testen. Je zal ze de kost geven die hun mening baseren op crappy youtube reviews met geluidskwaliteit waar een memorecorder uit 1986 zich voor zou schamen. Met zo'n ding in een band optreden en ervaren hoe de sound zich houdt, of je door de mix prikt, of je de beoogde sound ook kan overbrengen, dat is toch de ultieme test. En dan doen veel Bossjes het zo rot nog niet.

EuroCinema
10 december 2009, 11:26
En al die verschillende TS-sen met net iets andere chips, in een band hoor je er imo geen drol van.

Hmmm ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Wel met phasers, delays, chorusjes etc. Maar juist met TS-jes is mijn ervaring dat een hoger volume de kleine verschillen nogal kan uitvergroten. Dat kleine schelle randje wat thuis een minor detail was gaat je dan met de band opeens e-norm irriteren. Heeft misschien ook te maken met hoe hard je amp moet werken? Maar grosso modo wel eens dat die chipsgekte overtrokken is. En dat laagverlies wat altijd maar gecompenseerd moet worden: live totaal geen probleem want dan zitten er toch kickdrums, basgitaren etc in het laag.

Kim Wilson
10 december 2009, 11:27
Ja de ontwikkelkosten zijn er natuurlijk al heel lang uit, maar een pedaal als de slicer zal weer vrij veel hebben gekost aan R&D. En de lage prijzen komen toch voornamelijk door de hoge aantallen, en die kunnen weer hoog blijven door de blijvende vraag.

Ik ben ook niet per se Boss fan maar de gang van zaken die jij schetst is eerder van toepassing op Behringer, eerst teasers van allerlei bekende pedalen op de site zetten (dat scheelt pas in ontwikkelingskosten!) wachten totdat de gedupeerde bedrijven reageren, ontwerp lichtjes veranderen en produceren maar, dat is pure marketing.
Nee, Behringer vind ik een heel andere manier van marketing. Dat is gewoon een naar spelletje. Boss is al jaren de grootste, met een enorm aanbod van pedalen. Oké, wellicht geen pure marketing, maar ze weten wel hun positie in de markt vast te houden.

lindstrom
10 december 2009, 11:29
De anti-Boss stemming komt volgens mij inderdaad in die fase. Men is een stapje verder dan absolute beginner en wil dat ook graag etaleren op webfora. Hoort er allemaal bij, maar imho is de Boss backlash wat overtrokken. En vaak ook gebaseerd op ervaringen met spaanplaten gitaren, modeling ampjes en slechte tabs van internet - "het klinkt helegaar niet als Slash!!! Klote-Boss! Ik denk dat ik nieuwe elementen en een EmmA Rezzafredinges nodig heb!" En dat zijn nog de mensen die het zelf testen. Je zal ze de kost geven die hun mening baseren op crappy youtube reviews met geluidskwaliteit waar een memorecorder uit 1986 zich voor zou schamen. Met zo'n ding in een band optreden en ervaren hoe de sound zich houdt, of je door de mix prikt, of je de beoogde sound ook kan overbrengen, dat is toch de ultieme test. En dan doen veel Bossjes het zo rot nog niet.

leuke steek onderwater ;)

Maar dan, nog geen 4 maanden terug nog eens een boss er tussen gelust, gewoon eens testen. gibson les paul, marshall JCM 900. moet toch wel lekker klinken zou je zeggen.
en wederom mis ik bepaald frequeties die de emma wel strak en gearticuleerd weergeeft.
natuurlijk houd de wereld niet op bij Emma, maar,... boss? nee dank je.
voor degene die er "nogsteeds" bij zweren, vooral blijven doen! er komt vanzelf een dag wanneer je inziet dat het allemaal veel beter kan.

Mufftin
10 december 2009, 11:31
voor mijn marshall valvestate heb ik altijd een boss ds-2 gebruikt.

Hierna mijn London city;
- boss ds 2
- metal muff
- digitech bad monkey
- Boss overdrive
- Big muff
- Metalzone
- Boss ds 1

En nu bij mijn Harley Benton 5 watt top:
- boss ds2 (krijg hem gewoon niet verkocht)
- digitech bad monkey.
Zoek eigenlijk nog steeds een flinke overdrive/ distortion die me doet denken aan mijn London city.

Rinze
10 december 2009, 11:32
Ik weet niet meer in welk blad het stond, dacht de G&B. Daar hadden ze in de dezelfde TS de verschillende chips uitgeprobeerd met als resultaat minimale verschillen. Ik heb ook verscheidene TS-sen (oude 808's en ts9's) uitgeprobeerd en in huis gehad (maar niet bezeten) en merkte wel verschillen op maar of dat nu door de chip kwam..

Maar je hebt wel gelijk dat irritant hoog altijd gevaarlijk is. Hoewel dat er ook net weer voor kan zorgen dat je er in de band wel door komt ;)

Kim Wilson
10 december 2009, 11:32
voor degene die er "nogsteeds" bij zweren, vooral blijven doen! er komt vanzelf een dag wanneer je inziet dat het allemaal veel beter kan.
Ach, zoals ik al aangaf in mijn eerste post in dit topic, heb ik al een Boss Bluesdriver zolang ik gitaar speel. En ik zie hem voorlopig ook nog niet weggaan. Er komt wel spul bij, maar die Boss is perfect voor een ouwe bluessound. De OCD is veel mooier en helderder, de Tubescreamer is veel feller, maar die BD-2 heeft iets wat ik in veel situaties als slaggitarist in een bluesband prima kan gebruiken.

Ibanez666
10 december 2009, 11:33
Mijn geschiedenis: veel te veel pedalen om op te noemen. En nu? Ik gebruik alleen de distortion van mn versterker zelf.

Rinze
10 december 2009, 11:34
Ach, zoals ik al aangaf in mijn eerste post in dit topic, heb ik al een Boss Bluesdriver zolang ik gitaar speel. En ik zie hem voorlopig ook nog niet weggaan. Er komt wel spul bij, maar die Boss is perfect voor een ouwe bluessound.

Maar een ouwe bluessound klinkt dan ook alsof je spul kapot is :seriousf:


Sorry, kon deze inkopper niet laten..

Kim Wilson
10 december 2009, 11:35
Maar een ouwe bluessound klinkt dan ook alsof je spul kapot is :seriousf:


Sorry, kon deze inkopper niet laten..
Lul... :D


Ik bedoelde een mooie vintage (vlakke) drive. Dus...

lindstrom
10 december 2009, 11:39
Lul... :D


Ik bedoelde een mooie vintage (vlakke) drive. Dus...

duidelijk die specifieke smaak ;) bewuste keuze met de wetenschap van beter materiaal. helemaal goed! :ok:

dunnoaname
10 december 2009, 11:41
Ik ben nog volop aan het zoeken! Heb op dit moment 10 drive/dist/boost pedalen. Daarvan vind ik er niet een slecht. Wel heb ik een duidelijke favoriet:

Fulltone Fulldrive II zal mijn rig niet snel verlaten! Deze heeft de BadMonkey en de CoolCat Transparent overdrive eraf gekickt.
Mijn distortion is sinds gisteren Fulltone GT500. Goede combinatie met de fulldrive, vette sound en de booster is geweldig. Deze heeft de ProCo Rat en de Zcat booster vervangen.

In de laatste week ben ik van 4 drivepedalen naar 2 fulltones gegaan, en het is een verademing. Minder kabels en gedoe.

Toch hebben bijvoorbeeld de TOD en de Rat een speciefieke sound die erg bijzonder is. Die twee gaan dus ook voorlopig niet de deur uit.

Totaalplaatje:
Boss SD-1 -> Visualsound R66 -> Blackstar HT -> BadMonkey -> Dano TOD -> Dano CC Fuzz ->Zcat Boost-> Boss HM2-> GLab DVO -> Fulltone Fulldrive 2 -> H&K tubefactor -> Fulltone GT500

Daarvan heb ik alles behalve SD1, HM2 en R66 nog.

mmrizio
10 december 2009, 11:41
Pedalen van Boss, da's toch hetzelfde als auto's van Opel: Goed genoeg voor de meeste gebruikers. Alleen als je echt de nuance opzoekt, dan kun je altijd nog naar Ferrari, Rolls Royce of Mercedes, die sneller, luxer en/of comfortabeler zijn.

Maar om dan maar te roepen dat Opel slechte auto's maakt....

Maurice

Kim Wilson
10 december 2009, 11:46
Pedalen van Boss, da's toch hetzelfde als auto's van Opel: Goed genoeg voor de meeste gebruikers. Alleen als je echt de nuance opzoekt, dan kun je altijd nog naar Ferrari, Rolls Royce of Mercedes, die sneller, luxer en/of comfortabeler zijn.

Maar om dan maar te roepen dat Opel slechte auto's maakt....

Maurice
Mwah... Boss heeft wel pedalen die voor bepaalde situaties prima werken. Meer definitie, helderder, weet ik het wat, is niet altijd beter. Zo heb ik dus nog geen eventuele vervanger gevonden voor de BD-2. Er staan inmiddels wel prachtige pedalen naast, maar die kunnen hem niet altijd vervangen.

Nielsje
10 december 2009, 11:46
Ah, dus boss pedalen zijn burgerlijk en hebben standaard een trekhaak voor de caravan? :D

lindstrom
10 december 2009, 11:48
Pedalen van Boss, da's toch hetzelfde als auto's van Opel: Goed genoeg voor de meeste gebruikers. Alleen als je echt de nuance opzoekt, dan kun je altijd nog naar Ferrari, Rolls Royce of Mercedes, die sneller, luxer en/of comfortabeler zijn.

Maar om dan maar te roepen dat Opel slechte auto's maakt....

Maurice

goeie vergelijking! helemaal in het straatje van Kim ook trouwens! :)

*edit* f#ck niet snel genoeg *edit*

EuroCinema
10 december 2009, 11:50
leuke steek onderwater ;)


:makeup: Ah nee man zo was dat echt niet bedoeld!! Die Emma was maar een voorbeeld van een pedaal wat wel "in" is. Had net zo goed Maxon od808 kunnen staan.

dunnoaname
10 december 2009, 11:54
Pedalen van Boss, da's toch hetzelfde als auto's van Opel: Goed genoeg voor de meeste gebruikers. Alleen als je echt de nuance opzoekt, dan kun je altijd nog naar Ferrari, Rolls Royce of Mercedes, die sneller, luxer en/of comfortabeler zijn.

Maar om dan maar te roepen dat Opel slechte auto's maakt....

Maurice

Ben ik het niet mee eens.
Boss heeft een aantal pedalen gemaakt met een unieke sound die niet middle of the road waren. Ik noem de DD3, FZ2, DC serie, CE2, HM2, OC2 en er zijn er waarschijlijk nog een stel. Wel jammer dat vrijwel al deze pedalen niet meer gemaakt worden.

HaroldA
10 december 2009, 11:57
Wel jammer dat vrijwel al deze pedalen niet meer gemaakt worden.

Ach, ze zijn ook wel weer zo gebouwd dat ze nog wel een hele tijd aanwezig zullen zijn...

lindstrom
10 december 2009, 12:04
:makeup: Ah nee man zo was dat echt niet bedoeld!! Die Emma was maar een voorbeeld van een pedaal wat wel "in" is. Had net zo goed Maxon od808 kunnen staan.

ah ok,.. wist trouwens niet dat emma "in" was..

ik heb de maxon 808 eens getest maar was er niet echt kapot van.
Ik heb naast de emma een t-rex mudhoney waar ik erg blij mee ben. lekkere strakke vintage rand aan mijn geluid! vind de t-rex voor dat doel toch wel beter dan de maxon 808.

EuroCinema
10 december 2009, 12:10
:grouphug:blij dat dat ut de wereld is!
Snap ik wel van die 808, die klinkt best wel lo-fi/"shitty is pretty" vintage ipv strak vintage. De OD-9 van Maxon is trouwens wel wat moderner en strakker.

lindstrom
10 december 2009, 12:58
:grouphug:blij dat dat ut de wereld is!
Snap ik wel van die 808, die klinkt best wel lo-fi/"shitty is pretty" vintage ipv strak vintage. De OD-9 van Maxon is trouwens wel wat moderner en strakker.

inderdaad :grouphug:

anyways, ik ben nogsteeds zoekenden naar een menatone red snapper (3knops versie)

ekkybedmond
10 december 2009, 13:36
- Marshall bluesbreaker (de oude serie, die mooie grote zwart) spijt van dat ik hem verkocht heb.
- Proël distortion pedaal (rukding)
- Zelfbouw tubescreamer 808
- Visual Sounds Jeckyll & Hyde

Upcoming soon:
- Lovepedal purple plexi (zelfbouw)
- MI audio crunchbox (zelfbouw)

MI Crunchbox zelfbouw ? Eigen interpretatie of ergens een voorbeeld (of bouwpakket) te vinden ?

HaroldA
10 december 2009, 13:42
MI Crunchbox zelfbouw ? Eigen interpretatie of ergens een voorbeeld (of bouwpakket) te vinden ?

Het schema is best makkelijk te vinden. Ik wil 'm zelf ook nog een keer clonen maar eerst is de Blues Pro aan de beurt!

ekkybedmond
10 december 2009, 13:44
Het schema is best makkelijk te vinden. Ik wil 'm zelf ook nog een keer clonen maar eerst is de Blues Pro aan de beurt!

Heb in n Crunch Box een NE5532 Op-amp geprikt, een stuk minder 'fizzy' dan de stock LM833. Aanrader

HaroldA
10 december 2009, 13:45
Heb in n Crunch Box een NE5532 Op-amp geprikt, een stuk minder 'fizzy' dan de stock LM833. Aanrader

Ga ik testen, tnx!

Zo schijnt een opamp wissel in de Blues Pro trouwens ook nog wel wat winst op te kunnen leveren...

iWishmaster
10 december 2009, 13:50
Ga ik testen, tnx!

Zo schijnt een opamp wissel in de Blues Pro trouwens ook nog wel wat winst op te kunnen leveren...

Heb je ergens een schema van de blues pro kunnen vinden toevallig? Ik (nog) niet namelijk. Schijnt behoorlijk op een tubescreamer te lijken qua circuit heb ik ergens eens gelezen, maar hij lijkt me qua klank nogal een ander beestje.

HaroldA
10 december 2009, 14:14
Heb je ergens een schema van de blues pro kunnen vinden toevallig? Ik (nog) niet namelijk. Schijnt behoorlijk op een tubescreamer te lijken qua circuit heb ik ergens eens gelezen, maar hij lijkt me qua klank nogal een ander beestje.

Jep, maar die is nog niet geverifieerd... Ponq heeft 'm een keer getraced.

Leesvoer:
http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=7&t=1713
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1558174#post1558174

iWishmaster
10 december 2009, 15:49
Jep, maar die is nog niet geverifieerd... Ponq heeft 'm een keer getraced.

Leesvoer:
http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=7&t=1713
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1558174#post1558174

:ok:
Volgens mij heb ik het gros van de onderdelen daar wel van liggen zelfs. Misschien eens proberen, lijkt me een leuk pedaal. Of misschien test en koop ik 'em ook wel gewoon, ben mn tubescreamer een beetje zat de laatste tijd. Fuzz-switch lijkt me ook wel leuk en schokkend duur isie ook niet :)

j3r03n
10 december 2009, 15:52
Mijn rijke geschiedenis:

Line 6 POD xt Live (crap)
Vox Tonelab SE (beter)
Visual Sound Jekyll & Hyde (beter)
Vox AC30 + Jekyll (=TS-808 ) voor boost (best)

HaroldA
10 december 2009, 16:05
:ok:
Volgens mij heb ik het gros van de onderdelen daar wel van liggen zelfs.

Met een beetje mazzel kan ik vanavond mijn stripboard layout afmaken en verifiëren. Ik ga in ieder geval niet de moeite nemen om 'm eerst op breadboard te maken... Dom, ik weet het, maar ik ben gewoon te ongeduldig daarvoor...

E-J
10 december 2009, 16:40
Leuk topic! Lekker terugdenken aan al die rotzooi die je vroeger had... nouja rotzooi, eerder al die blinde aankopen...

Boss Metal Zone -> Korg AX1500G -> Colorsound Overdriver -> Keeley Boss Blues Driver -> D*A*M Ramhead -> Marshall Drivemaster -> Tubeworks Real Tube -> HWA Fuzzwork Orange -> Digitech Bad Monkey* -> BYOC Large Beaver -> Mango Tone Ranger* -> VintageFX Colordrive -> Chandler Tube Driver -> OKKO Diablo*

(* heb ik nog steeds)

hoofd
10 december 2009, 17:19
Hoofd, leuke aanvulling over de MXR en LoFi. Kun je me misschien wat meer vertellen over de LoFi van Ibanez? Welke manier gebruik je hem en wat kun je er verder voorgeluiden uithalen? Lijkt me een heel tof pedaal.
Ik gebruik 'm om een heel lelijk geluid te krijgen.. Eigenlijk is het een stevig filter, je draait zo alle hoog en bas weg, wat je over houdt is mid en daar kan je nog wat drive bij flikkeren (en een flinke bak ook als je de input op 'mic' zet!). Ik zet 'm ook achteraan m'n effectketen, zodat de hele boel crappy m'n amp ingaat, waar er nog wat reverb overheen komt.
Ik vind het wel een fijn pedaal, maar met een EQ + overdrive kan je waarschijnlijk wel hetzelfde effect bereiken. Toch, ik ga 'm binnenkort 's aan wat meer experimenten onderwerpen, want volgens mij ligt de kracht van dit ding toch ook echt bij andere dingen dan gitaarzooi en bij onconventioneel gebruik.

G.G.
10 december 2009, 20:51
Van alles gehad, Proco Rat, Div. TS pedaaltjes, Marshall Guv'nor, Boss waar ik het type niet meer van weet.

Op dit moment de ideale set: ZVEX Superduper kloon > SHO/OCD combikloon > TS808 > TS808 > Compressor. Heb dus echt alleen maar "scheur" op mijn boardje staan.

Pedaal dat voor mij in 90% van de gevallen voldoet is de OCD/SHO combikloon.Meer heeft een mens niet nodig naast een strat.

LordOfLager
11 december 2009, 12:51
Leuk topic eigenlijk :) lange lange geschiedenis en een aardige ommezwaai in stijlen gemaakt in de loop der jaren.. hierbij in een gepoogde chronologische volgorde - icm de amps die gebruikt zijn (is ook wel een groot verschil trouwens).

[TOR amp]
- Zoom 505
- Boss metalzone

[Mesa + Marshall 100/100]
- Mesa Formula 1 Pre-Amp het kale overdrivekanaal (was guitar>amps>cab)

[TOR amp]
- Line6 POD XT
- Ibanez TS-9
- Boss DT-2 (turbo-dist)

[Vox AC-30]
- Modded Ibanez TS-9
- Blackstar HT-Drive

en die laatste wordt binnenkort vervangen door een Blackstar HT-dual of Mesa V-Twin.

Ben echt van bakken gain naar een steeds transparanter geluid aan het zoeken geweest.. alhoewel het kanaal van de Vox ook nooit op helemaal clean staat.

Rhythm Machine
11 december 2009, 19:55
O jee... In willekeurige volgorde:


Boss HM-2 Heavy Metal
Boss SD-1 Super Overdrive
Boss SD-2 Dual Overdrive
Boss MZ-2 Digital Metalizer
Boss OD-3 Overdrive
Boss BD-2 Blues Driver
Boss DS-1 Distortion
Boss FZ-3 Fuzz
Ibanez TS9 Tube Screamer
Ibanez TS9DX Tube Screamer
Ibanez Mostortion
Marshall Guv'nor
Marshall Bluesbreaker
Nobels ODR-1 Overdrive
Nobels PRE-1 Preamp/booster
Washburn AD-3 Stack-in-a-Box
Arion SOD-1 Overdrive
Arbiter Fuzz Face
Keeley Java Boost
HBE Big D
HWA Rangebooster
HWA Miami Fuzz
HWA FA-1**
HWA 250*
D*A*M Meathead
Cochrane Timmy*
MI Audio Crunch Box
MI Audio Blues Pro*
Crowther Hotcake
NOC3 Pure Drive
Analogman King of Tone
Analogman Sunface
Catalinbread Hyperpak*
Catalinbread V8 fuzz**
Catalinbread Dirty Little Secret
Catalinbread Serrano Picoso*
Catalinbread Super Chili Picoso
Catalinbread Varioboost Professional**
Mad Professor Sweet Honey**
Fulltone GT-500
Fulltone Fulldrive
Lovepedal 45
Lovepedal Amp50

* heb ik nog
** staat op mijn bordje

Ben er waarschijnlijk nog wel enkele vergeten...

Henri H
11 december 2009, 20:07
Mooie lijst :o

Hoe lang heb je de Sweet Honey al, en hoe bevalt ie?
Ik zit er ook een beetje (veel) op te gassen....

Rhythm Machine
11 december 2009, 20:18
Mooie lijst :o

Heb er 25 jaar over gedaan... M'n eerste was een TS9 in 1984.


Hoe lang heb je de Sweet Honey al, en hoe bevalt ie?
Ik zit er ook een beetje (veel) op te gassen....

Ik heb hem een maand of 4 en ik denk dat ie nooit meer weg gaat. Is perfect met mijn amp.

Rbe3
11 december 2009, 20:34
Heel simpel bij mij :D : Boss SD-2 Dual overdrive --> Fender Blender --> Fulltone Octafuzz

Mitch
11 december 2009, 20:44
Op het board:
-Klon kloon
-Catalinbread Dirty Little Secret
-Ibanez Tube King TK999
en misschien toch maar weer een keer die D_H gemodde MS10 er terug op, maar ja, plaatsgebrek...

Overdrives, nog in bezit:
D_H gemodde MS10 én idem SML (Zwitserse zakmes-tweelingbroertjes).
En dan nog een HT Dual, maar die gebruik ik als pre amp, niet als puur drive pedaal.
En verder helemaal niks :???: da's wel eens anders geweest...

Overdrives, in bezit gehad:
Banzai Cold Fusion
Barber Direct Drive
Barber Small Fry
Big Tone Classic Overdrive+ (tubescreamer)
Big Tone Parametric Overdrive
Carl Martin HD'nB mk2
Fulltone OCD (v2)
Ibanez MSL (tubescreamer)
Visual Sound J&H (versie 1)

Fuzzes in bezit:
-EH Little Big Muff
-Big Tone Fuzz Master (hele goede, goed instelbare fuzzface)
-Shin-Ei Fuzz wah (smerigheid in optima forma)

Fuzzes in bezit gehad:
-Aramat Effects Soul Patch (tonebender)
-Shin-Ei FY2 (en ik ben blijkbaar niet de enige zie ik in dit topic)
-Subdecay Flying Tomato fuzz prototype

Toch valt het me reuze mee wat ik aan dirt gehad heb. Misschien vergeet ik wat, maar ik heb denk ik meer geëxperimenteerd met modulatiepedalen.

Thiez
11 december 2009, 21:12
Hoe bevalt die catalinbread dirty little secret?
Het lijkt me een ontzettend gaaf pedaaltje. Had er laatst een 2e hands gevonden maar dat ging helaas niet door.

Henri H
11 december 2009, 21:37
....
Ik heb hem een maand of 4 en ik denk dat ie nooit meer weg gaat. Is perfect met mijn amp.Welke amp is dat?

Shaggy
11 december 2009, 22:01
Op het board:
-Klon kloon
-Catalinbread Dirty Little Secret
-Ibanez Tube King TK999
en misschien toch maar weer een keer die D_H gemodde MS10 er terug op, maar ja, plaatsgebrek...

Overdrives, nog in bezit:
D_H gemodde MS10 én idem SML (Zwitserse zakmes-tweelingbroertjes).
En dan nog een HT Dual, maar die gebruik ik als pre amp, niet als puur drive pedaal.
En verder helemaal niks :???: da's wel eens anders geweest...

Overdrives, in bezit gehad:
Banzai Cold Fusion
Barber Direct Drive
Barber Small Fry
Big Tone Classic Overdrive+ (tubescreamer)
Big Tone Parametric Overdrive
Carl Martin HD'nB mk2
Fulltone OCD (v2)
Ibanez MSL (tubescreamer)
Visual Sound J&H (versie 1)

Fuzzes in bezit:
-EH Little Big Muff
-Big Tone Fuzz Master (hele goede, goed instelbare fuzzface)
-Shin-Ei Fuzz wah (smerigheid in optima forma)

Fuzzes in bezit gehad:
-Aramat Effects Soul Patch (tonebender)
-Shin-Ei FY2 (en ik ben blijkbaar niet de enige zie ik in dit topic)
-Subdecay Flying Tomato fuzz prototype

Toch valt het me reuze mee wat ik aan dirt gehad heb. Misschien vergeet ik wat, maar ik heb denk ik meer geëxperimenteerd met modulatiepedalen.


Hoi .. is die TK999 niet hetzelfde als de ROD880 van maxon ? Ingebouwde NS etc ..

Aca Ilic
12 december 2009, 00:13
Daar gaan we:

Ibanez Tube King>>Ibanez Tube screamer DX>>Ibanez TS9>>Fulltone Fulldrive mosfet II>>HBE powerscreamer>>Cusack screamer>>Voodoo Lab Sparkle drive>>Maxon od 808>> King of Tone AnalogManV4>>

en de winaars ( en de blijvers zijn) zijn......

Paul Cochrane Tim overdrive (PTP)
Route 66 Drive+comp
Keeley Time machine boost ( PTP)
Xotic BBpreamp

potverdikkie eentje ben ik helemaal vergeten: Barber LTD drive , 2 keer gekocht en verkocht vond hem een van de beste drives , maar aangezien ik net zoals meeste van ons gitaristen op zoek was naar holy grail heeft, 'ie plaats voor een andere drive pedaal gemaakt...

Mitch
12 december 2009, 00:25
Hoe bevalt die catalinbread dirty little secret?
Het lijkt me een ontzettend gaaf pedaaltje. Had er laatst een 2e hands gevonden maar dat ging helaas niet door.
Uitstekend. Op 9V is -ie wel oké maar niet schokkend. Op 18V is -ie voor mijn smaak super. Lekker rauw, niet teveel compressie, sound die lekker in de mix hangt. Een persoonlijke topper van de afgelopen jaren, hij verdient eigenlijk een minstens zo grote 'hype' als de OCD. Hype tussen aanhalingstekens omdat ik hype meer associeer met dingen die de aandacht eigenlijk niet waard zijn. Deze pedalen dus wel ;)


Hoi .. is die TK999 niet hetzelfde als de ROD880 van maxon ? Ingebouwde NS etc ..
Ongetwijfeld zullen daar grote overeenkomsten in te vinden zijn, al was het alleen maar het uiterlijk en de controls maar er zullen vast onderhuids verschillen zijn. Maar daar heb je de heren schema-lezers voor nodig... De ingebouwde noise supressor staat bij mij overigens nooit aan. Haalt net dat lekkere randje eraf. Dan maar een beetje ruis af en toe.

Henri H
12 december 2009, 00:37
Grappig filmpje over de DLS: http://www.youtube.com/watch?v=vr8dzLrc4xs

Mitch
12 december 2009, 00:40
:seriousf:
Best demo EVER

Rhythm Machine
12 december 2009, 12:31
Welke amp is dat?

Deze:

http://www.freeqi.be/FADAmps/soulman/files/soulmancombo.jpg

Een FAD Soulman. FAD is een Belgische bouwer en de Soulman noemt hij de ultieme blackface. Ik heb zelf wat ideeën geleverd voor en tijdens de bouw ervan en ben er ontzettend tevreden mee.
Ik heb de Sweet Honey ook al gebruikt met een originele blackface Super Reverb (van een vriend), en ook met die amp is ie naar mijn mening geweldig.
De Sweet Honey is zeer gevoelig en dynamisch, reageert enorm goed op de aanslag en de volumeknop. Hij wordt als een low drive verkocht, maar voor mij heeft ie meer dan drive genoeg. Ik had voordien 2 overdrives op mijn bord, eentje low (MI Audio Blues Pro) en eentje wat heavier (Catalinbread Hyperpak), maar de Sweet Honey klaart de klus moeiteloos in z'n eentje. Ik heb lang getwijfeld om hem te kopen door het heftige prijskaartje, maar ik vind hem echt wel het geld waard :mmmm:

Rhythm Machine
12 december 2009, 12:35
:seriousf:
Best demo EVER

Die kerel heeft een hele hoop geweldige demo's, en bijna altijd zorgt zijn dochtertje voor een originele noot. Een geweldige meid als je 't mij vraagt. De kerel die haar ooit aan de haak slaat zal stevig in z'n schoenen moeten staan...

Jeroenvanhulsteijn
12 december 2009, 21:25
Nog in bezit:
13/02/1989.AR Fuzz & Boost (gebouwd door Rob McGill, The Konsole)
Buizenoverdrive van Ed's customshop (staat niet op z'n website. Ik heb hem eerlijk gezegd nog nooit gebruikt. Ligt al een jaar in de la. Nog geen tijd gehad om hem te testen :p)
Arion SOD-1 (grijze uitvoering)
Ibanez PUE-5

Gehad
Barber Burn Unit (1-kanaals versie)
Barber Burn Unit (2-kanaals versie)
Everman Fuzz Drive
HK Tubefactor
HK Tubeman (nieuwe versie)
HK Crunch Master
HK Metal Master
Boss DS-1
Boss OS-2
Mesa V-Twin
EHX Big Muff (zo'n zwarte doos)
Banzai Fireball
Telt een V-amp ook?
Ibanez TS-10
Ibanez MS-10
Ibanez eeeeerrrm was ook uit de 10 serie, met soort van chorus erop

Dirk_Hendrik
12 december 2009, 21:46
fr fck sake..

gaan we de OD's en verder bebabbelen die we ook gebruiken of alles dat we hebben/gehad hebben..

dan ken ik ook nogweleffe een lijssie posten.


... en alléén maar bidden dat discofreq dit niet leest.:sssh:

titzenpitzer
13 december 2009, 12:44
MXR classic fuzz - ehx double muff - boss bluesdriver - ehx big muff - zvex fuzz factory - ibanez turbo tubescreamer - proco RATII - boss df2 - fulltone ultimate octave - proco RATvintage - boss od2r. Maar of die volgorde vollédig klopt durf ik ook niet zeggen!

teledude
13 december 2009, 14:26
Hoera, ik sta in een sig op GN!! Nu kan ik rustig sterven..;)

sterven is voor mietjes...:seriousf:

lindstrom
14 december 2009, 09:43
Deze:

http://www.freeqi.be/FADAmps/soulman/files/soulmancombo.jpg

Een FAD Soulman. FAD is een Belgische bouwer en de Soulman noemt hij de ultieme blackface. Ik heb zelf wat ideeën geleverd voor en tijdens de bouw ervan en ben er ontzettend tevreden mee.
Ik heb de Sweet Honey ook al gebruikt met een originele blackface Super Reverb (van een vriend), en ook met die amp is ie naar mijn mening geweldig.
De Sweet Honey is zeer gevoelig en dynamisch, reageert enorm goed op de aanslag en de volumeknop. Hij wordt als een low drive verkocht, maar voor mij heeft ie meer dan drive genoeg. Ik had voordien 2 overdrives op mijn bord, eentje low (MI Audio Blues Pro) en eentje wat heavier (Catalinbread Hyperpak), maar de Sweet Honey klaart de klus moeiteloos in z'n eentje. Ik heb lang getwijfeld om hem te kopen door het heftige prijskaartje, maar ik vind hem echt wel het geld waard :mmmm:


Wat een cool ding!!! zijn daar ook tops van? en hoeveel watt?

gewoon geen bullshit, 1 channel zonder poespas.. zo wil het graag zien.

jasses
14 december 2009, 13:36
mijn drivegeschiedenis:
- metal zone over transistorversterkertje
- vervolgens blue boy overdrive over oude london city (very clean machine) (metal zone de kast in)
- ds1 erbij (geleend) om te stacken met blue boy
- ds1 terug gegeven en vervangen door crunch box
- vervolgens framus dragon, crunchkanaal, af en toe stacken met de blue boy (extra gain, level neutraal). mijn geluid voor 90% van de tijd (crunch box de kast in)
- rat II erbij voor vuilere dist momenten (op clean kanaal)
- ocd (v4) erbij (ook over clean kanaal) voor de mooie volle drive momenten (en voor de stonermomenten, ik had niet echt gedacht dat die daarvoor ging dienen)
(ondertussen rat de kast in, plaats nodig voor dl4))

Fuzzgeschiedenis:
- Aramat mojo fuzz
zeer lang gebruikt. Toch op zoek gegaan naar een andere fuzz omdat ik de mojo steeds in alle knoppen volledig open toestand gebruikte, dan moest er iets meer geschikt bestaan voor mijn doeleinden
- Big muff (slechts zeer kortstondig op bord, de kast in en de mojo terug erop)
- Fender blender (leuk als octafuzz, minder als gewone fuzz; ging terug van het bord wegens slechte bordplaats/nuttigheids-verhouding, idiote plaatsing van de input en output en gebrek aan led’s)
- Ehx microsynth (is alles bij elkaar beschouwd eigenlijk toch een uitgebreid fuzz-machien, nooit op bord geraakt wegens te groot en afzonderlijke voeding, ligt eigenlijk nog te wachten op zijn kans uitgediept te worden)
- Danelectro french toast. Lekker vuile stevige fuzz + goeie octa. (mojo fuzz de kast in)

Nielsje
14 december 2009, 13:59
Gehad:
Vox 814 distortion booster
DOD 250
Barber LTD SR
Barber Direct Drive
Catalinbread Hyper Pak
EHX Little big muff
MI Audio Crunchbox


Ik heb:
Catalinbread Hyper Pak
Fulltone OCD
T-rex Möller

Volgens mij heb ik er nog wel een paar gehad, maar die schieten me zo niet te binnen. Gelukkig is het geen lijstje van alle pedalen die ik ooit geprobeerd heb :D

soup
14 december 2009, 14:23
Wat een cool ding!!! zijn daar ook tops van? en hoeveel watt?

gewoon geen bullshit, 1 channel zonder poespas.. zo wil het graag zien.
http://freeqi.be/FADAmps/soulman/soulman.html

:)

Wicked Willy
14 december 2009, 14:37
Drives:
Boss Turbo Distortion 2 (niet meer in bezit)
Boston Distortion (niet meer in bezit)
Danelectro Pastrami Overdrive (niet meer in bezit)
Danelectro TBone distortion (niet meer in bezit)
Zvex Box of Rock
Proco Rat
Fulltone OCD

Fuzz:
Zvex Fuzz Factory

De OCD en Fuzz Factory zitten standaard op mijn board. De Box of Rock en de Proco zitten af en toe op mijn board...

Thunders1988
14 december 2009, 17:08
Zal ook maar meespelen...

Ik ben begonnen met een Danelectro French Toast (gekocht om m'n moeder mee op stang te jagen. Lukte behoorlijk!)
Daarna een Boss SD-1 (Goed pedaaltje, vond ik. Deed z'n job. Niks meer en niks minder.) in combinatie met een Little Big Muff. Big Muff was niks, paar weken later weer verkocht samen met de French Toast.
Jaar later: nieuwe versterker met 2 kanalen, dus die Boss mocht er ook uit.
Even later versterker weg, gitaar weg, kortom alles weg.
We zijn nu 4 of 5 jaar verder en heb weer een gitaar en een versterkerd.
Zelfbouw esquire over een Silverface Champ met een Maxon OD-9 ertussen en ik moet zeggen dat het écht goed klinkt. Ik gebruik die OD-9 gewoon als clean boost om die champ iets sneller over z'n nek te laten gaan, en dat doet ie helemaal zoals ik het wil!

Ik ben (voorlopig) blij. :)

Rhythm Machine
14 december 2009, 19:21
Wat een cool ding!!! zijn daar ook tops van? en hoeveel watt?

gewoon geen bullshit, 1 channel zonder poespas.. zo wil het graag zien.

Is ook als head te krijgen. Op de website staat 18 watt, maar in werkelijkheid is hij 30 watt met 2 x 6L6/5881.

telecastermaster
15 december 2009, 13:16
Mijn drive-geschiedenis:

Ibanez TS5 soundtank
Proco Rat
H & K Tubeman (nieuwe versie)
ADA MP-1

Maar tegenwoordig doe ik alles met:

Yamaha DG-stomp
Yamaha DG-1000

Kortom, Yamaha dus....

Chris Winsemius
15 december 2009, 13:43
Met dit heb ik voldoende gain:

http://www.cmwamps.com/pictures/Groot/PlexiPlus/Plexi%20+%20panel.jpg

:D

OT: zal eens goed mijn od-geschiedenis moeten bekijken ;)

iWishmaster
15 december 2009, 13:54
Met dit heb ik voldoende gain:

...plaatje...

:D

OT: zal eens goed mijn od-geschiedenis moeten bekijken ;)

Wat, niet alles op 10? (Of 11?) :D

Chris Winsemius
15 december 2009, 14:55
Wat, niet alles op 10? (Of 11?) :D

LOL, volume-regelaars (niet op deze foto) beduidend hoger... ;)

Alles op 11 was te luid voor de fotocamera :D

EuroCinema
15 december 2009, 16:12
Met dit heb ik voldoende gain:

http://www.cmwamps.com/pictures/Groot/PlexiPlus/Plexi%20+%20panel.jpg

:D



:seriousf: Sterker nog, daarmee zou ik al veel te veel gain hebben! Weerhoudt me er toch niet van om stapels OD-pedaaltjes (die bij mij standaard op gain nul staan) er doorheen te janken. Pedaaltjes zijn leuk.

ewout
15 december 2009, 22:53
cool topic!

* nog steeds in de collectie

1. Fulltone Fulldrive II. Verkocht om mosfet versie te kopen.
2. Electro Harmonix Big Muff Pi usa RI. Vond het te modderig, maar had het nooit moeten verkopen.
3. Zvex vexter fuzz factory. Te schel.
4. Fulltone 69. Te weinig fuzz & focus. Had ik *later* moeten verkopen, haha.
5. Fulltone Fulldrive II mosfet.* Wat moet ik ervan zeggen, perfect voor SRV / John Mayer achtige sounds.
6. Diamond pedals J-Drive TR. Verkocht nadat ik de Timmy binnen had. Timmy > J-Drive vond ik. De J-Drive had een erg beperkt bereik waarop hij gebalanceerd en goed klonk vond ik.
7. Fulltone 70 * Erg fijne fuzz met single coils. Hendrix BOG in een doosje.
8. PaulC Timmy * Waanzinnige boost & low gain overdrive.
9. Lovepedal Eternity Burst * Ik dacht dat ik mijn Fulldrive zou gaan verkopen nadat ik deze kocht, maar ze klinken behoorlijk verschillend.
10. Keeley Fuzz Head * Sinds kort in de collectie, tot dusver veelbelovend.
11. Lovepedal COT50 clone. * Te weinig getest om een goed oordeel te geven.
12. Zvex fuzzfactory clone met aangepaste caps. * Zo, nu klinkt 'ie wel ok! :-D Ik kan er nagenoeg Fulltone 69 sounds uithalen, geloof het of niet.

...en binnenkort;
13. Catalinbread DLS. Woah! Het beste ' scheurpedaal' dat ik tot nu toe heb gehoord by far!
14. Klon clone. Bijna af! ;-)

HaroldA
23 maart 2010, 11:29
Boss SD-2 > Boss OD-1 > OCD* > TS-808/9* > Bad Monkey > Lovepedal Eternity* > Fat Boostered* > Diamond Drive mk1 > Diamond J-Drive mk3 > MI Audio Crunchbox > Boss BD-2 > MI Audio Blues Pro *) Zelfbouw

Gisteren heeft de Ross Distortion de Blues Pro van m'n bord verdreven... De Ross Distortion komt waarschijnlijk uit 1978 en is een MXR Distortion+ clone, maar dan met andere clipping diodes waardoor hij een stuk voller is en iets minder luid.

Het grootste verschil is dat de Blues Pro wat pisseriger is in het hoog en de Ross wat meer duwt.

ChazyChaz
23 maart 2010, 18:37
Oh dit is inderdaad een gaaf topic!

Haha, ik ben begonnen met een Boss ME-6.. maar na 2/3 maandjes kwam ik erachter dat losse pedalen gewoon veel beter werken voor mij.

Toen zijn er aardig wat drive pedalen voorbij gekomen.
- Boss DS-1, best tevreden mee maar is vrij snel gesneuveld (2e hands)
- Z.Vex FuzzFactory, gebruik ik nog steeds! Lekker vet en synthy op bepaalde standen, heerlijk pedaal!
- DOD Milkbox, gebruikt als boost op een overstuurde amp.. best wel lekkere sound maar met mijn versterker niet ideaal. (word nu gewoon weer gebruikt als compressor)
- EHX Double Muff, impuls aankoop omdat hij voor weinig op marktplaats stond, maar ik vind hem helemaal te gek en gebruik hem nog steeds. Veel minder extreem sub-laag dan de Z.Vex en daarom erg lekker voor solo boost.
- DOD FX55, mijn main solo geluid (in combinatie met versterker met randje). Geeft veel harmonische boost en word dus lekker zingerig, en hij geeft me net dat beetje mid-frequentie (waar ik niet zo van houd, maar het is een necessary-evil) om door de band heen te snijden.

Heb dus op mijn board nu de Double Muff, FuzzFactory en DOD FX55 staan, en dat is nu even genoeg.
Wel ga ik binnenkort naar iets op zoek wat meer neigt naar een Clean boost, want dat mist nu nog!

Cageman
23 maart 2010, 18:54
Behringer Ultra Metal > Boss SD-1 > Pearl OD-05 (nu nog steeds) > Fuzz Factory (achtige) + SHO in mn B-29 (nu nog steeds) > Washburn Soloist Distortion (nu nog steeds)

cool topic btw :)

5150II
23 maart 2010, 20:54
Behringer V-Amp
Multi-effect waar ik de naam niet meer van weet
Pod XT Live

Gebruik nu gewoon pre-amp gain(wel soms geboost met bad monkey)

Realeigo
23 maart 2010, 21:01
Ik heb gehad:
Boss DS-1 -> Maxon OD-808 -> OD-808 + H&K Tubeman -> OD-808 + Proco Rat -> OD-808 -> Hardwire CM-2

Nitefly7
23 maart 2010, 22:42
begonnen met de mighty DS-1 (icm CE-5 en DD-5) over Squier 15g (Dual Gain! dus 2 gainknopjes; voor een bak oversturing + ruis + fuzzy ..!),
daarna (if memory serves me right):

Pod 2.0/Koch Multitone + geleende Marshall Valvestate 65:
DS-1
DS-1 Ultra mod/keeley
Fulltone Fulldrive II
Fulltone OCD
SHO-clone

Guitar Rig 2.x/M-audio Black Box:
Xotic RC Boost
MI Audio Tube Zone (heerlijk pedaal, Mesa-in-a-Box, of gewoon Tube Screamer'ig; alleen BLEEF ik draaien om 'de juiste sound' te vinden; beter vind ik gewoon 2 'dedicated' pedalen; low gain + hi gain; gaan met de drive-banaan)
Boss GE-7 i.c.m. Tube Zone (niet echt drive, maar wel erg tone-shape hulpje i.c.m. drives) en andere drives

Fender Jazzmaster Ultralight /M-audio Black Box + geleende Marshall AVT50:
Ibanez SD-9 (voor dikke TS-achtige heavy blues/rock sound), enige drive die ik op dit moment bezit, naast de Malekko Fuzz...
Malekko Fuzz (Omicron serie; nog even aan wennen, 1e fuzz in m'n bezit; in ieder geval geen 'always on'-pedaal...!)

Ibanez TS-9dx (lekker pedaal voor strat, maar ik vond 't vreselijk voor m'n jazzgitaar)
Lovepedal COT50 (geweldig dynamisch, maar beetje too much i.c.m. de SD-9; misschien had ik beter de COT kunnen houden en SD-9 verkopen.... ?)
Danelectro CTO-1 (ondanks alles toch een heerlijke boost voor het geld, en de 1e die gewoon doet waar ik'm voor wil gebruiken: redelijk flinke boost met/zonder randje..)

in afwachting:
Xotic AC Boost en eventueel EP Boost als er plek op mijn board vrij komt....

RoelSmoel
23 maart 2010, 23:02
ESP-10 (beginnersamp)--> Roland Cube 60--> Boss DS1--> Boss ME70--> Digitech Black 13--> Blackstar HT5.

Allemaal in bezit gehad, en nu geëindigd bij de amp dist. van de Blackstar HT5.

humbucker
23 maart 2010, 23:14
Gisteren heeft de Ross Distortion de Blues Pro van m'n bord verdreven... De Ross Distortion komt waarschijnlijk uit 1978 en is een MXR Distortion+ clone, maar dan met andere clipping diodes waardoor hij een stuk voller is en iets minder luid.

Het grootste verschil is dat de Blues Pro wat pisseriger is in het hoog en de Ross wat meer duwt.

Moest je die Bluespro ooit weg doen mag je me altijd wat laten weten ;)

tomdiedom
23 maart 2010, 23:31
Als eerste een blues pro gekocht, daarna de OCD en tenslotte de TS-9. De laatste is alweer de deur uit en de andere twee staan nog fier overeind op mn pedalboard.

Liquid_Metal
23 maart 2010, 23:39
Mijn allereerste versterker was een Peavey Backstage Plus 35 watt. Heeft niet echt distortion en er zat een 2ehands Boss DS1 bij. Die heb ik wel eens gebruikt.
Toen ik 'serieus' "distortionmuziek" ging maken kocht ik een Marshall 8080, want dat vond ik toen goed klinken. Dat was overigens een jaar of 5 à 6 nadat ik begon met elektrisch gitaar spelen.
De 8080 heeft zo'n 2½ jaar trouwe dienst bewezen. Na 2 jaar kocht ik een Boss GT8 omdat ik modelling gaaf vond maar met mijn Digitech RP80 niet zoveel kon. Deze distortions waren digitaal en niet naar mijn smaak. Dus na een paar maanden met de GT8 kwam er een Blackstar Distortion X pedaal bij. Die leek me erg fijn toen ik 'm kocht.
Ongeveer een half jaar na de komst van de GT8 schakelde ik over naar een echte versterker, want inmiddels zat ik op gitaarnet en was in geinfecteerd met GAS. Dat was de Engl E530 met Peavey Classic 50/50.
Sindsdien ben ik overgestapt naar een Groove Tubes Trio preamp met DIY Tubescreamer en voor m'n scheursound weer teruggegaan naar de Engl, maar pedaaltjes gebruik ik niet meer voor overdrive. Ik weet niet of ik ze nog ga gebruiken.

Jorisch
23 maart 2010, 23:44
Voor mij in chronologische volgorde:

SOVTEK big muff reissue, kon ik totaal niet mee overweg. had ik gekocht voor de jack white en hendrix sound. Toen een Behringer Tube Overdrive, ging beter maar was een waardeloos pedaal

Daarna ging ik in een band spelen en daarvoor had ik na veel testen in de muziekwinkel een pro co turbo rat gekocht. Daar heb ik zeker een jaar op gespeeld. Nadeel was dat dat ding verschrikkelijk booste in volume.

Daarna eventjes op een MI audio NeoFuzz met de volume knop op mn gitaar voor een deel dicht. Gaf een te gek dynamisch geluid.

DAARNA een MXR D+. Eerst de reissue daarna een vintage early block logo. De belangrijkste reden was dat het gewoon goed klonk en makkelijk in te stellen was.

Toen zag ik het licht en heb ik een Marshall DSL401 gekocht en sindsdien heb ik geen drive pedaal meer nodig. Hier speel ik nu al sinds de zomer mee.

Toch mis ik af en toe het intrappen van een distortion pedaal..

Mitch
23 maart 2010, 23:52
Moest je die Bluespro ooit weg doen mag je me altijd wat laten weten ;)
Neem me niet kwalijk, maar het gebruik van 'moeten' en 'mogen' in het Vlaams blijft me soms verbazen :)

humbucker
24 maart 2010, 00:21
Neem me niet kwalijk, maar het gebruik van 'moeten' en 'mogen' in het Vlaams blijft me soms verbazen :)

Haha, dit wordt bij ons toch écht vaak gezegd zo.

In het Nederlands: Indien je die Bluespro ooit weg doet, mag je me altijd iets laten weten!

:D

HaroldA
24 maart 2010, 00:24
In het Nederlands: Indien je die Bluespro ooit weg doet, mag je me altijd iets laten weten!

Ok, moest ik die Bluespro ooit weg doen mag ik je altijd wat laten weten! :soinnocent:

Dick Wolkendeck
24 maart 2010, 12:22
Begonnen met een philips cassettedeck (de eerste met dolby), gitaar in de microfooningang en hoppa, een bijennest.

In 1983 een TS9 gekocht, doet het nog steeds.

Ik heb een originele SansAmp, wat nu in reissue de classic heet, ergens rond 1992 gekocht. Nog steeds in gebruik, geweldig ding. Leuk is vooral de SRV stand met de TS9 ervoor.

Ooit een DS1 (jaar of 10 geleden) gehad, maar daar kon ik weinig mee. Gewoon niet mooi, imho.

Laatstelijk een AC booster gekocht voor mijn jcm800 4010, want daarvoor heeft de TS9 te weinig bas.

Jeroenvanhulsteijn
24 maart 2010, 13:52
overstuurde geschiedenis van nul tot nu:
Boss turbo dist. en één of ander Digitech dubbel pedaal
Big muff (zo'n zwarte)
Mesa V-Twin
Kitty Hawk Quattro
Modeling: Behringer V-amp en Barber Burn Unit I
HK Tubeman II en Banzai Fireball en Everman Fuzz Drive I
Modeling: Vox Tonelab
T-rex Möller en T-rex Alberta
Barber Burn Unit II

Nu nog aanwezig:
Arion SOD-1
Sonic Bomber Fuzz
Ibanez PUE5 (wordt gemod door D-H momenteel).

De laatste 3 heb ik het langst. De rest was er altijd binnen een jaar uit.

Hallie
25 maart 2010, 01:03
wat beviel er niet aan die t rex pedalen?

Jeroenvanhulsteijn
25 maart 2010, 08:32
wat beviel er niet aan die t rex pedalen?

Ze werkten niet goed op mijn toenmalige versterker (ATT Little Willie). Ik kreeg radio frequenties. Heeft niet zozeer met die pedalen an sich te maken maar meer met het hele systeem (alles wat versterkt, kabels, etc).

De Alberta vond ik zelf trouwens qua karakteristiek niet zo naar mijn smaak. Het is gewoon een overdrive.
De Möller vond ik wel erg handig. Die blend knop is wel een erg mooie functie. En onafhankelijke boost.

humbucker
25 maart 2010, 11:56
Ok, moest ik die Bluespro ooit weg doen mag ik je altijd wat laten weten! :soinnocent:

Haha, prima!

Orbis
25 maart 2010, 16:56
Jeroen, bedoel je met een zwarte Big Muff er één van Sovtek? Jammer dat ze die niet meer maken, ieder pedaal moet eruit zien alsof het 'iets' te maken heeft met radioactief materiaal of op enige andere wijze buitengewoon slecht voor je is.

HaroldA
26 oktober 2010, 14:32
Vandaag kwam dit topic toevallig ter sprake, dus maar weer ff een subtiel schopje geven!

Mijn bijgewerkte geschiedenis:

Boss SD-2
Boss OD-1
OCD*
TS-808/9*
Bad Monkey
Lovepedal Eternity*
Fat Boostered*
Diamond Drive mk1
Diamond J-Drive mk3
MI Audio Crunchbox
Boss BD-2
MI Audio Blues Pro
Ross Distortion (USA)
Ross Distortion (Taiwan)
Fulltone GT-500
Valve Caster*


De laatste 2 heb ik nog niet zo lang, dus die krijgen eerst een uitgebreide testrit voordat ze eventueel mijn Ross Distortions gaan vervangen...


*) Zelfbouw
Kleine namen zijn snel opgevolgd/verkocht

The Running Man
26 oktober 2010, 17:28
Ibanez SD-9 --> op de reservebank
Ibanez TS-9 (onderdeel van een UE300) --> blijvert
Boss DS-1 --> gillend weggedaan
Ibanez TS-9 (onderdeel van een tweede UE300) --> blijvert
Digitech Bad Monkey --> komt op de reservebank


:rockon:

muziekschuur
26 oktober 2010, 18:27
MXR Distortion+
distortion van mijn Fender M80
Mesa Boogie Vtwin

Nu Mesa Vtwin & Floyd buizentop.

Tankman
26 oktober 2010, 18:34
Leuk Topic!

Mijn Geschiedenis:

1. Boss DS-2 Turbo Distortion

2. Digitech Metal Master

3. Digitech RP300a.

4. Electro Harmonix Big Muff

5. Electro Harmonic Metal Muff

FF een updatje op mijn lijstje. De DS-2 heb ik tijdens mijn vakantie bij mijn ouders op zolder gevonden en ligt nu bij mijn collega op de werkbank. Die krijgt hem waarschijnlijk wel weer aan de praat. Verder nogsteeds een rukpedaal, maar ach, wie weet haal ik er nu wel wat leuks uit, zij het geluid of geld.

De Metal Muff staat inmiddels weer te koop. Ik ging me de laatste tijd er ineens en toen steeds meer aan ergeren. Ik zoek een ander soort distortion. Voorlopig haal ik die uit mijn Peavey 6505+ combo, maar of die blijft weet ik ook niet. Het is een geweldige amp, maar waarschijnlijk binnenkort niet meer bruikbaar voor mij. Maar dat is een ander verhaal.

Ik denk dat ik een Blackstar HT-Dist ga kopen als vervanger voor de Metal Muff. Mooie en veelzijdige, maar vooral niet te aggressieve en toch beukende distortion.

driftkop
26 oktober 2010, 20:23
Had jarenlang een TS10, maar kon er nooit aan wennen. Nu heb ik een buizenversterker, heb ik 'em niet meer nodig, en geruild voor een oude Ibanez PT9 phaser.

Nitefly7
26 oktober 2010, 21:09
oei, leuk ik was dit topic vergeten:

if memory serves right:

1. Boss DS-1
2. Fulldrive 2
3. Boss DS-1 Keeley Mod
4. Fulltone OCD
5. Jetter Gain Stage Blue
6. Z.Vex SHO clone ('Kentana boost')
7. MI Audio Tube Zone
7a. Boss DS-1 Keeley Mod (alweer)
8. Ibanez Sonic Distortion
9. Ibanez Sonic Distortion (alweer)
10. Ibanez TS9DX
11. Xotic RC Booster
12. Xotic AC Booster
13. Xotic EP Booster
14. Digitech Bad Monkey

15. Suhr Riot
16. Boss Fender Deluxe Reverb FDR-1

huidig is nog EP+ Riot en binnenkort de FDR-1 als backup pedaaltje of voor beetje overdrive in de big band..

EuroCinema
26 oktober 2010, 21:30
Die Boss/Fender pedaaltjes intrigeren me wel. Ik zie die bij heel veel gitaristen die normaal nooit met digitale modeling werken. Zijn ze zo goed??

Nitefly7
26 oktober 2010, 21:43
Die Boss/Fender pedaaltjes intrigeren me wel. Ik zie die bij heel veel gitaristen die normaal nooit met digitale modeling werken. Zijn ze zo goed??

voor mij is 't nog een luiigheid-test fase:
ik had de Bad Monkey om een soort extra kanaal toe te voegen aan m'n Jazzamp, maar de Speaker Modelling was niet 1-op-1 geschikt voor 'n clean gitaaramp/Bad Monkey is te gek als Tubescreamer-achtige, maar niet als extra drive/kanaaloptie..

een Tech21 vind ik even te groot, en ik hoor veel goeds over die Bossjes/

wellicht dat het niet optimaal is, maar als extra kanaal voor Jazzamp of solidstate bak lijkt het me zeker bruikbaar en prima..
ook de tremolo/reverb optie lijkt me voor grab'n go te gek; mijn Cool Cat tremolo en Dynaverb kan ik dan af en toe thuis laten, als ik geen plek in m'n jaszak zou hebben ;)

j-op
26 oktober 2010, 21:51
- Behringer Distortion iets
- Boss SD-1
- Boss ME50
- Boss Dyna Drive
- MXR Blue Box (ik gebruikte hem als fuzz, dus ik vind dat 'ie telt)
- MXR Distortion+
- '08 Rat

Ik geloof dat ik er nog een paar vergeet, want toen ik een jaartje werkte na de HAVO kwamen en gingen de pedalen zo'n beetje om de week. Ik ben in ieder geval uitgekomen op:
- '88 Rat
- Earthquaker Hoof Fuzz
- Fulltone '69 (als geheim wapen)


Die Boss/Fender pedaaltjes intrigeren me wel. Ik zie die bij heel veel gitaristen die normaal nooit met digitale modeling werken. Zijn ze zo goed??

Heb toevallig een paar dagen geleden op de '63 Reverb gespeeld en die was best goed. Klonk niet heel steriel zoals sommige reverbs en werkte érg goed met drive op de versterker. Alleen jammer dat hij niet zo over de top ging als ik eigenlijk zou willen (geluiden á la Raveonettes).

Swaag
26 oktober 2010, 21:55
EH Big Muff (origineel begin jaren 80) > Boss Me50 > Overdrive uit een Vox Cambrigde > overdrive uit een Fender Blues Deluxe > Proco Rat2

Nu draait de drive uit de Fender in een combi met de Rat.

Nielsje
26 oktober 2010, 22:05
Gehad:
Vox 814 distortion booster
DOD 250
Barber LTD SR
Barber Direct Drive
Catalinbread Hyper Pak
EHX Little big muff
MI Audio Crunchbox


Ik heb:
Catalinbread Hyper Pak
Fulltone OCD
T-rex Möller

Volgens mij heb ik er nog wel een paar gehad, maar die schieten me zo niet te binnen. Gelukkig is het geen lijstje van alle pedalen die ik ooit geprobeerd heb :D

Nou, dan ga ik ook maar bumpen.
De Hyper Pak, OCD en Möller zijn alledrie verdwenen.

Huidige drives op het bord:
Catalinbread DLS
Okko Diablo

Reserve:
HBE BigD

jero
26 oktober 2010, 22:37
pff nu daar gaan we dan..

Ibanez TS-9 meerdere keren
Ibanez TS-808 meerdere keren
Boss bluesdriver
RAT
Hotcake
Tubeworks Realtube
Fulltone Fulldrive 2 meerdere keren
Fulltone 69 meerdere keren
Fulltone 70
Fulltone Soulbender
Fulltone OCD
Menatone Red Snapper meerdere keren
Menatone Fish Factory
Lovepedal Eternity
Lovepedal Karl
Analogman Sunface
Analogman King of Tone
Danelectro TO
DOD Classic Fuzz
BJF Pink Purple fuzz
BJF Little green wonder
BJF baby blue OD
Everman Fuzz drive G2
Tim
Liquid Sunshine
Bigtone TriBoost
Keeley Javaboost
Greer Sonic Boom
Barber LTD

Ongetwijfeld wat vergeten, maar nu toch al een paar jaar happy met:

Timmy
Landgraff MoD
Sho clone

en voor mijn bluesband:

MJM Bluesdevil
Fulltone Fatboost

en op de reservebank:

Everman Fuzz Drive Deluxe
Everman Octave-X

Pepe
26 oktober 2010, 22:52
Ik ga ze niet allemaal opnoemen als ik dat al zou kunnen.
De eerste, de Stytech overdrive. De Pearls, de Bossen, de EH...
De eerste boutique toen boutique nog een hippe kledingzaak was, de Butler/Chandler tubedriver.
The new boutique: Klon, Zendrive, Timmy, Landgraff...

Nu een Sweet Honey met af en toe een Klon clone voor slide (met dank aan D_H)

tomdiedom
26 oktober 2010, 22:53
Blijft leuk om te zien hoeveel pedalen er hier versleten worden.
Blijft bij mij redelijk bescheiden...

In chronologische volgorde:
-Blues pro, nog steeds op mn board
-OCD, inmiddels al verkocht. Te duur voor z'n truukje, overigens een goed pedaal.
-Tubescreamer, alweer weg. Was niet de boost die ik er van verwachte, soms wil ik hem alleen al weer terug voor de kleur :p
-Bad monkey, evenals de tubescreamer de deur weer uit, omdat ie niet deed wat ik wou.
-Blues driver, gewoon een goed pedaal en een blijvertje. Klinkt goed op mn eigen amp en verschillende ss-amps (sesionette, jc-120, marshall valvestate enz). Daarbij komt ook nog eens dat hij super cheap is.
-SHO kloon gemaakt door HaroldA, leuke boost, waarschijnlijk een blijvertje.

En dan heb ik hier nog een proco rat 2 en een CM plexitone te leen. Rat is leuk en vuig. Plexitone is een wel heel "scherp" klinkend pedaal met een belachelijk harde boost. Wel leuk als alles in een oplossing, maar kieskeurig wat versterker betreft.

Dirk_Hendrik
26 oktober 2010, 23:29
Klon clone voor slide (met dank aan D_H)

Kleine lettertjes,

Een RR Fatdrive schaamteloze clone van een klon centaur dus. Ik heb em alléén maar gerepareerd en en passant even aangepast naar met de correcties die Soulsonic(fx.com) in z'n verificatie van het eerste op freestompboxes.org gepostte schema heeft aangebracht.

Henri H
26 oktober 2010, 23:46
Ik heb er een stuk of 9 gehad in 26 jaar tijd:

- Ibanez Compressor op bijna lege batterijen. :blast:
- Ibanez Overdrive II, lekker soundje, maar wel veel ruis.
- Roland GP-8, overdrives en distortions waren "bruikbaar".
- BOSS GT-5, leuk ding,
- BOSS GT-8, (te)veel opties, wel zeer bruikbaar en leerzaam.
- MI-Audio CrunchBox, één v.d. beste Marshall in een doosje-pedalen.
- Catalinbread Dirty Little Secret, zwaar tegenvallend.

Nu nog in (gebruik en) bezit:

- Maxon OD808, gewoon de beste "niet boutique" tubescreamer voor mij.
- SHO kloon, Leuk om in elkaar te zetten, en dan te bedenken dat Zvex er €200,- voor vraagt, belachelijk. Wel een leuk ding verder. Te koop.... > (s)P(a)M. ;)
- Goudie FX 808+, klinkt het lekkerst voor m'n HOOK, en heeft een clean boost.

Izegrim
27 oktober 2010, 00:45
Boss MT-2 Metal Zone
Zoom TM-01 Tri Metal
Hardwire TL-2 Metal Distortion
Boss HM-2 Heavy Metal
MXR M173 Classic 108 Fuzz

Welke past niet in het rijtje? Ha ha ha!

vulvasonic
27 oktober 2010, 01:27
Ik heb zo lang ik gitaar speel eigenlijk altijd de drive van de amps gebruikt waarover ik speelde. En als extra boost gebruikte ik een eenvoudige Boss overdrive. In de meeste gevallen speelde ik over een AC30 en dan gebruikte ik de Boss overdrive voor m'n basis en voor de solo's trapte ik de ondergewaardeerde Boss MetalZone in. Drive op nul, maar wel meer volume en een goede tone-regeling. Werkte perfect voor mij. Tegewoordig haal ik alles uit de Koch Pedaltone. Sinds ik dat ding heb, heb ik nog geen reden gezien om er nog een extra overdrive, of fuzz, of distortion aan toe te voegen. Voor sommige dingetjes overweeg ik nu voor het eerst de aanschaf van een distortion, alleen voor de extreem rauwe metal-achtige sounds. Het heeft geen haast.

Verder hou ik van de combinatie van een Boss Octave 2 (of de EHX Octavider) samen met de EHX BassBalls (met het dist. schakelaartje op aan). Ik doe een moord voor dat geluid. :cooler:

Fragedallic
27 oktober 2010, 11:37
Natuurlijk gebruik ik ook de amp dirt maar hieronder een korte history van de dirt pedalen.

-Zoom GFX-707:
a long time ago.....over een Animal versterker, gekocht via de Wehkamp! dikke wolle deken sound :seriousf: :blast:

- Ibanez TS5 Tubescreamer:
uit de soundtank serie of liever gezegd de soundturtle. brak zowat in tweëen. wel leuke sound.

- Visual Sound Route66:
na heel wat jaartjes erg veel plezier aan gehad te hebben toch maar weg gedaan. compressie kant gebruikte ik nauwelijks. van de OD kant werd ik een beetje luister moe. Had wel een super buffer. Hij werkte uiteindelijk beter op de AC30 die vervangen werd door een Studiotone XL. wellicht komt ie ooit weer terug.

- Barber LTD :
kwam deze voor in de plaats. Heerlijk OD pedaal en voor mij voorlopig niet meer weg te denken. Soms gebruik ik 'm als cleane oppepper maar meestal voor z'n transpante overdrive.

- Blackout Effectors Musket Fuzz v2: cool pedaal. lage fuzz settings heeft ie een heerlijk solo geluid. voor de rest ook gruwelijk vuil in te stellen.

- Ibanez Overdrive II OD-855 - fixed by D_H.
Op lage distortion stand, tone op 10 uur ( verder wordt het inderdaad wat ruisig) , en volume omhoog. heerlijke bluesy sound i.c.m. met de Gibson LP. Knallen !!

MarkS
27 oktober 2010, 16:21
A-Z:

Blackstar HT Dual
Boss DF-2
Boss DS-1
Boss GS-6 (3x)
Boss GT-8 (3x)
Boss MT-2 (2x)
Boss SD-1 (2x)
GLX HM-100 (2x)
Ibanez MSL
Ibanez TS9
Line6 PodXT
Mesa V-Twin (2x)
Tokai TDS-1

HaroldA
27 oktober 2010, 17:06
A-Z:

Vroeger tot nu (en waarom) is interessanter!

MarkS
27 oktober 2010, 17:47
Vroeger tot nu (en waarom) is interessanter!

Pffff. Ik kan me de chronologie deels niet meer voor de geest halen, sommigen heb ik meerdere malen in mijn bezit gehad. (heb nu ff het aantal keren erbij gezet).

Nu heb ik geen enkel drive/dist pedaal meer en voldoet voor de thuistokkelarij mijn Vibrochamp XD.

ThomasL
27 oktober 2010, 18:22
Over mijn Sunn ST15 versterkertje en later over een Davoli orgelversterker..
Boss MT2 (wie is er niet groot mee geworden? ..ahum... ooit weggegeven)
DOD FX52 Classic Fuzz (waarmee ik destijds weinig tot niets mee kon behalve noise maken, lelijke onbruikbare fuzz... maar toch... er was iets mee)
Toen overstap naar een Hafler Triple Giant 19'' preamp... Geen scheurpedalen meer nodig...
Toen overstap naar een JCM800 2210
Boss DS1 (1 week, klonk me te plastic)
Boss SD1 (jaren plezier van gehad tot ik mijn Zakk Wylde obsessie kotsbeu was)
Banzai New Rising Sun booster (te duur voor wat 'ie kon, bovendien werd ik er doof van) Ingeruild voor een
DOD YJM308 preamp overdrive (inmiddels lichtelijk gemodificeerd en is nog steeds mn favoriete pedaal al laat Yngwie zelf me volkomen koud)
EH Germanium Overdrive Goed pedaal als lichte gainboost/overdrive, zeker in combinatie met de YJM308
Dunlop Jimi Hendrix System Octave Fuzz voor de noise
Zvex Mastotron Goed pedaal edoch vrat teveel mid weg, werkte niet lekker met de YJM en Germ. OD...
De DOD Classic Fuzz heb ik nooit weggedaan, toevalligerwijs achter gekomen dat 'ie heerlijk klinkt met een lege batterij, denk SunnO))

Dit alles over een periode van 18 jaar, dus erg bescheiden naar mijn mening. :) Maar ik ben tevreden met mijn huidige geluid.

Squier4ever
28 oktober 2010, 15:49
Boss DS1 Leuk dingetje als je net begint, maar schiet toch echt te kort. (verkocht)
Digitech Bad Monkey Leuke TS-achtige voor weinig, nog steeds in de collectie voor Bluesjes enz.
EHX Big Muff Gave sound, alleen heel beperkt en onhoorbaar in bandformatie. (verkocht)
Ibanez FZ-7Gave sound, meer bruikbaar, vooral op low gain erg dik.
Proco RATIIHele dikke bak, nog steeds m'n main OD/Disto, erg lekker icm SHO.
Zelfbouw SHO De allerlekkerste booster die ik heb gehoord, nog steeds vaste prik in m'n sound.

Binnenkort komt er een Blackstar HT-Dist bij, voor de dikke lead sounds, Danko Jones/Triggerfinger/Foo Fighter achtige meuk. Ook nog een projectje lopen bij een forumlid.

vulvasonic
28 oktober 2010, 23:12
Ah, ik ben er eentje vergeten. Ik heb nog een tijdje (veels te kort helaas) een stokoude Dynachord bandecho gebruikt als booster. En dat klonk echt fantastisch!
Helaas ging het ding kapot. Ik dacht dat ik geluk had, want ik vond niet lang daarna exact dezelfde. Ook kapot, maar toch. Ik had (en heb) geen kaas gegeten van elektronica, maar de drummer van mijn toenmalige bandje dacht dat hij de boel wel kon fixen. Het is hem nooit gelukt en ik ben zowel de drummer al mijn twee bandecho's uit het oog verloren. Eeuwig zonde.

Maar WAT een PRACHTIG geluid! :cooler:

Tankman
28 oktober 2010, 23:24
De Metal Muff staat inmiddels weer te koop. Ik ging me de laatste tijd er ineens en toen steeds meer aan ergeren. Ik zoek een ander soort distortion. Voorlopig haal ik die uit mijn Peavey 6505+ combo, maar of die blijft weet ik ook niet. Het is een geweldige amp, maar waarschijnlijk binnenkort niet meer bruikbaar voor mij. Maar dat is een ander verhaal.

Ik denk dat ik een Blackstar HT-Dist ga kopen als vervanger voor de Metal Muff. Mooie en veelzijdige, maar vooral niet te aggressieve en toch beukende distortion.

Zo..nog een kleine update. De EHX Metal Muff is inmiddels verkocht en gaat van het weekend op de post.

De DS-2 staat nog op de werkbank en mijn collega denkt hem weer werkende te krijgen...ook al is hij niet echt een mooie distortion, vind ik.

Mijn 6505+ die blijft voorlopig, en daar haal ik voorlopig ook mijn drive uit, maar nog ga ik wat nieuw distortion of overdrive pedaaltjes uittesten.

HaroldA
12 juli 2011, 11:51
Mijn bijgewerkte geschiedenis:

Boss SD-2
Boss OD-1
OCD*
TS-808/9*
Bad Monkey
Lovepedal Eternity*
Fat Boostered*
Diamond Drive mk1
Diamond J-Drive mk3
MI Audio Crunchbox
Boss BD-2
MI Audio Blues Pro
Ross Distortion (USA)
Ross Distortion (Taiwan)
Fulltone GT-500
Valve Caster*
Baja Real Tube Driver (12v DC)*
Proco Rat + Ruetz mod (verschillende clippers geprobeerd)*
MXR Distortion III*


Na een kleine flirt met buizen overdrives ben ik voor Tank86 nog steeds bij de Taiwan Ross Dist gebleven en zit er op mijn Blaine bordje sinds eergisteren een MXR Distortion III clone.

De Baja Real Tube is overigens wel een gave overdrive, maar op dit moment niet handig dankzij z'n onstilbare honger naar 12v DC (~300mA).



*) Zelfbouw
Kleine namen zijn snel opgevolgd/verkocht

Henri H
12 juli 2011, 12:04
Ik heb de Distortion+ (reissue?) ook even gehad, maar ik snap echt niet wat mensen daar nu aan vinden. :dontgeti:

HaroldA
12 juli 2011, 12:08
Ik heb de Distortion+ (reissue?) ook even gehad, maar ik snap echt niet wat mensen daar nu aan vinden. :dontgeti:

De nieuwe schijnt inderdaad vlak en saai te zijn. Mijn oudjes daarentegen: :ok:

Ik heb de Tank86 plaat opgenomen met de Ross Distortion (Taiwan) direct in mijn 2204 en alles gedubt met de Ross Distortion (USA).

interessander
12 juli 2011, 12:16
Ja de dist+ heb ik ooit eens als booster geprobeerd en diezelfde dag mocht hij weer op marktplaats.

HaroldA
12 juli 2011, 12:20
Ja de dist+ heb ik ooit eens als booster geprobeerd en diezelfde dag mocht hij weer op marktplaats.

Zoals gezegd ken ik eigenlijk alleen de Ross clones goed en heb ik zelfs voor de bassist van Tank86 een Ross Dist gemaakt als bas overdrive ;) (licht gemod voor meer laag + clean blend)

interessander
12 juli 2011, 12:23
Nu je het zegt, ik ken iemand die een Coron clone (de 10 of 15) van de Dist+ als bas overdrive gebruikte, prima ding!

Wat betreft mijn eigen booster/drivers heb ik sinds mijn laatste lijstje van 2009 nog een paar toevoegingen, al zullen ze niet allemaal al te lang blijven.

Arion tube mania
Ibanez DS10
DOD thrash master
DOD punkifier

Die laatste is echt een raar ding, een parralelle OD/Fuzz, die je eigenlijk heel goed als vieze booster kan gebruiken.

bass blom
12 juli 2011, 12:24
mijn geschiedenis met pedaaltjes is nog maar kort.

zvex box of rock (gister verkocht)
rangemaster kloon, zelfbouw
tubescreamer (newtone, komt vandaag binnen, zelf maken)

HaroldA
12 juli 2011, 12:27
Ik heb de Distortion+ (reissue?) ook even gehad, maar ik snap echt niet wat mensen daar nu aan vinden. :dontgeti:

Heb je die trouwens op je 2204 geprobeerd?

MjS
12 juli 2011, 12:42
Boss SD1 (destijds kon ik er niet mee omgaan; weer verkocht)
MI Audio Crunch Box (gebruikt voor dikke scheur op cleane versterker, weggedaan om weet ik wat voor matige reden)
Visual Sound Route 808 (gebruikt als boost voor Koch Pedaltone)
EHX LP1
ZVEX Box of Rock

Ben best tevreden over de Box of Rock, maar ik heb toch het idee dat 'ie te weinig toevoegt aan m'n amp (Blackstar HT20).

Henri H
12 juli 2011, 12:42
Heb je die trouwens op je 2204 geprobeerd?Ja, op de 2204, Stiletto, en ik dacht ook nog even op m'n 2205.
Op m'n HOOK heb ik het geloof ik niet geprobeerd, geen zin meer in. :D

Zowel op de 2204 als op de Stiletto was het dikke bagger, of eigenlijk dunne s(c)hi(j)t. :)

Kim Wilson
12 juli 2011, 12:53
Hier ook weer een update:

Boss MT-2
Boss DF-2 Super Feedbacker/Distortion (even te leen gehad, wat een mal pedaal was dat)
Boss Bluesdriver
ProCo RAT
H&K Tubefactor
zelfbouw Tubescreamer
Fulltone OCD
Blackstar HT-Drive

(blauw staat nu nog op mijn plankje)

Lexvandoef
12 juli 2011, 13:25
ff een korte update

Gehad:
Boss OS-2
Digitech Bad Monkey
Tech21 Tri-AC
Danelectro CTO-1

Nu nog in gebruik
HBE Big D

Uiteindelijk begon de CTO-1 me steeds meer te vervelen en tegen te staan. Dat icm het feit dat ik in mijn huidige band eigenlijk geen clean met randje sound gebruik maakt dattie nu gelukkig is bij iemand anders :).

Misschien dat er in de toekomst (over een paar maanden) nog een OCD of DLS bij komt, maar goed, dat is de toekomst.... ;)

Quadrifoglio
12 juli 2011, 13:52
- Big Muff
- Ibanez Distortion Charger
- Boss Dual Overdrive

En nu geen overdrive/distortion pedaal meer, gitaar gaat rechtstreeks in de Dual Rectifier

jim__
12 juli 2011, 14:08
Maxon OD808 (nog altijd in bezit)
Proco Rat 2 (nog altijd in bezit)
Carl Martin Quattro (huidig)

jim__
12 juli 2011, 14:09
Maxon OD808 (nog altijd in bezit)
Proco Rat 2 (nog altijd in bezit)
Carl Martin Quattro (huidig)

Tja. That's it, heb voor het gemak de modelingtoestanden van hiervoor maar niet meegenomen. Edit: oeps, op mezelf gereageerd. Naja, schizofreen is nooit alleen moet je maar denken ;-)

tomdiedom
12 juli 2011, 14:32
Blues Pro - Fantastische boost!
OCD - leuk pedaal maar te duur voor zn kunstje
TS-9 - Wou ik gebruiken als boost voor solo's, maar klonk gewoon niet mooi over de cleane versterker waarmee ik speel... (captain obvious!)
Bad Monkey - Was niet mogelijk om een mooi randje in te stellen icm humbuckers
Bd-2 Perfecte cheapo drive, makkelijk instelbaar en dat randje icm humbuckers is snel gemaakt.
Ds-1 - was het niet en ook nog eens defect.
Od-3 - Leuke drive, maar had al een bd-2 die beter in low gain is, wat mij betreft.
Tube Factor - Misschien de beste drive die ik gehoord heb, alleen erg onpraktisch.

De dikgedrukte dingen heb ik nog, de anderen zijn alweer de deur uit.
De Blues pro staat nog altijd op mn board en de bd-2 heeft weer de plek van de tube factor in gepikt, vanwege zn kleinere behuizing.

Hallie
12 juli 2011, 14:39
Ds-1, daar zijn er veel mee begonnen, eenmaal bekent in het pedalen wereldje en je wil gelijk wat anders proberen.
Bd-2 Zoals hiervoor beschreven, lekker voor lowgain/randje
zelfbouw fuzz van musikding(69er) leuk, maar is nu defect.
BIG D heerlijk pedaal, duurde even voordat ik "mijn sound" had gevonden.

Huidige set-up is nu

Vox ac30 op een INI mini randje, net geen clean dus.
Boss Bd-2 voor low gain, BIG D voor Med.
Ik gebruik de Bd-2 als boost, of de boost van Big D zelf.. of de Mxr/cea boost.

Bijl
12 juli 2011, 14:53
Bij mijn Sound City versterker, 1999 tot 2001:
Eerst een Boss Metalzone
Daarna een Tech21 Sansamp GT2
En uiteindelijk een Hughes&Kettner Tubeman II

2001 tot 2003 niks nodig gehad vanwege een Peavey 5150 :blast:

Daarna met diverse bands een hele zooi pedalen gehad:
Ibanez SM7 Smash Box, Line 6 AM4 Amp Modeler, Boss Metalzone

Sinds 2009 gebruik ik de distortion van mijn Mesa en soms een overdrive erbij:
Ibanez TS808 reissue Tubescreamer, Digitech Bad Monkey, Ibanez LF7 Lo-Fi, MXR Blue Box.

Tankman
12 juli 2011, 14:59
2001 tot 2003 niks nodig gehad vanwege een Peavey 5150 :blast:
.

Waarom heb je die ooit weg gedaan?!

interessander
12 juli 2011, 15:04
Oei die smash box heb ik eens getest, dat vond ik echt een waardeloos ding, was die ook niet in de markt gezet als een distortion voor 7 snarigen en andere laag gestemde gitaren?

In de tussentijd heb ik ook nog met preamps geexperimenteerd voor thuisgebruik (ipv modeling via mijn toneport icm pedalen)

-Marshall 9000 series (transistor)
-Rocktron Chameleon
-Mesa V-twin pedaal versie
-Peavey Rockmaster

De Peavey bleef want die beviel het beste, de Marshall was niet geweldig, de V-twin legde het af tegen de Rockmaster en de Chameleon doet dienst als backup. Ideale van de peavey is ook dat er op zowel het crunch- als leadkanaal een ingebouwde boost zit, waardoor je eigenlijk geen tubescreamer meer nodig hebt voor een strakke leadsound.

Tankman
12 juli 2011, 15:12
Oei die smash box heb ik eens getest, dat vond ik echt een waardeloos ding, was die ook niet in de markt gezet als een distortion voor 7 snarigen en andere laag gestemde gitaren?
.

Ik geloof dat dat de Seventh Heaven Distortion was van Ibanez.

interessander
12 juli 2011, 15:21
Ah ja natuurlijk, dan haal ik die door elkaar!

Bijl
19 juli 2011, 11:40
Waarom heb je die (5150) ooit weg gedaan?!

Ik was uit de band gezet, was blut, stond in de weg thuis, en op dat moment was ik zo ziek van het gezeik met bands dat ik helemaal geen zin meer had in gitaarspelen. Maar ja, na een jaartje begon het toch weer te jeuken :) Ik had gewoon de speakerkast moeten verkopen en de top houden, ach.

Dat had ik met die London City ook moeten doen. Helaas een éénkanaals versterker, maar wel met een RVS chassis, bijna geen printplaten erin, alles met de hand op het chassis gemonteerd en gesoldeerd met massieve kern draad.

In 2006 heb ik nog een 5150 combo gehad, maar dat kreng was niet te tillen.


Oei die smash box heb ik eens getest, dat vond ik echt een waardeloos ding, was die ook niet in de markt gezet als een distortion voor 7 snarigen en andere laag gestemde gitaren?


Die smashbox klinkt erg rauw, niet bijzonder geschikt voor palm mutes enzo, maar je kan er prima Marilyn Manson en NIN klanken mee maken.

Einzeln
19 juli 2011, 19:52
http://profile.ultimate-guitar.com/profile_mojo_data/4/0/9/3/409353/pics/_c138408_image_0.JPG
http://www.custom-sounds.com/WebRoot/Gagar/Shops/CustomSounds/4B30/E5BA/50F5/94B0/0D82/59FA/3D38/2969/tech21_xxl_sh.jpg
http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/38217/Ibanez-TS9-Tube-Screamer.jpg
http://img.2dehands.be/f/preview/96487297-matchless-hotbox.jpg
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRczo3jprXGmDPmWr0meyepmmqWePbqk _opLsKtn4cwtmSLWJhijg
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSHKgC8H0l4_6AdbEhYzNebliq8aNOVA ejQi_3-eyNeBy8r1vXS
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSANuvnxSYCIY2bBpzreZdfMvZ0Hj-eESWg0QCe3Cn9bA0OBVH6
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSNLHj-BB1Mq21CqMDPy3Q0VW-eya4ZU9LxU7O5EB8svrezJPAW

Einzeln
19 juli 2011, 19:55
http://www.indyguitarist.com/members/images/pedals/plextortion-big.jpg
http://www.bananasmusic.com/multimedia/1844/MediumImage/1844_md.jpg
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRoeVAOq8dSypUi24HQ0m3l-cETge5KMo038uzPgl_LUj_RWyV14Q&t=1
http://www.barberelectronics.com/images/LP.jpg
En de lauchpad en de lexbos superdrive zijn nog in bezit en odr-1 en ts 9 staan in de kast

movo.
20 juli 2011, 10:34
- Boss DS-2
- Big Muff
- Box of Rock Clone
- Catalinbread DLS
- Xotic BB Preamp

De dik gedrukte namen zijn nog in bezit. De met onderlijning gebruik ik momenteel. Vooral de Xotic BB. Wat een prachtpedaal. De Big Muff wil ik vervangen maar weet nog niet wat.

muziekschuur
20 juli 2011, 17:18
Ik heb heel lang een MXR script schrift gehad. En die heb ik altijd niks gevonden.
Die heb ik samen met een melos phaser en een Peavey buizencombo geruild tegen een Multitone m200 deluxe.

Ik heb ook al heel lang een Mesa Boogie Vtwin.
Nu heb ik een French toast (octave up fuzz) en een Coolcat vibe
En sinds twee weken een Fuzz wah van shin ei.

Ik denk als ik die fuzz wah jaren geleden had gehad, had ik em lang niet zo kunnen waarderen.

Ik zou nog een OCD willen en een CMATMODS Brownie. Dan ben ik wel klaar.
Een Parapedal vind ik wel intrigerend omdat die mooi die fuzz sounds kan moduleren. Maar misschien wordt dat wel een wowee wah van G-labs. Wat een moderne uitgave van dat parapedal lijkt.

Ik zit nu tegen een mooie flightcase aan te kijken van Meekel. Daarin zit een D&R 700 II mengtafeltje die ik in ga bouwen in een meubeltje samen met een Roland VSR880 (die ik geschikt wil maken voor sd kaartjes) zodat ik in huis ook wat opnames kan maken. Dan zou dat Meekel doosje (heel plat en zeker een meter breed) een mooie nieuwe pedalcase kunnen worden voor al die nieuwe pedalen. Maar goed. Het duurt zeker nog een paar jaar eer ik die pedalen allemaal bijelkaar heb gespaard..... denk ik. Dan heb ik twee pedalencases.... Hmmmja. Da's wel wat. Ik heb nu een Fuzz wah, coolcat vibe en een French toast die eigenlijk geen plekje hebben. Dus misschien begin ik wat eerder... Ik heb nog een leuke 9 volt trafo liggen...

Big E
20 juli 2011, 17:39
Boss DS-1 (lang geleden, geen idee waar hij gebleven is)
Maxon od-9 (verkocht, tubescreamers zijn toch niet helemaal mij ding)
Fulltone OCD (verkocht, mooi pedaal maar was indertijd overbodig)
Vox Satchurator (verkocht, doet één ding heel goed en dat ene ding gebruikte ik bijna nooit)
Hermida Zendrive (blijvert)
TAAS ... (uniek, die gaat voorlopig nog nergens heen)
Suhr Riot (erg fijn, maar staat toch te koop)
Rockbox Boiling Point (ook erg fijn, ook te koop)
Skreddy Lunar Module Deluxe (ik was nog niet klaar voor fuzz)
Paul Cochrane Timmy (voorlopige blijvert)

farstreetblues
20 juli 2011, 18:33
In het verleden (vanaf 1995)

Marshall guv'nor
fulltone octafuzz, 1x
fulltone '69,1x
boss fuzz FZ3
boss DS-1, 3x
Ibanez TS10 , 3x
Ibanez ts808, 1x
Ibanez ts9 , 2x
T-rex Mudhoney , 2x
Boss bluesdriver BD2, 1x
MXR microamp, 1x
EHX Double muff, 2x
DOD 250 preamp/overdrive, 2x
DOD FX50, overdrive
DOD FX53, Fuzz
Fuzz Face (blauwe), 1x
MXR distortion script, 1x
MXR distortion+ dunlop, die knalgele, 1x
MXR bluesbox, 1x
Boss overdrive OD-1, 2x
Boss Powerstack, 1x
Boss FBM-1, bassmanding

Erachter staan de aantallen van hoeveel keren ik ze gehad heb, dus door de jaren heen komen en gaan van pedalen,dit betreft alleen de fuzz/overdrive/boost pedalen, daarnaast nog een hele waslijst van andere effecten.

Nu:

Boss bluesdriver
T-rex Moller overdrive
Digitech Badmonkey - Backup
Boss Distortion DS1 - Backup
Rothwell Atomic booster
ISP fetish overdrive/distortion
MXR distortion+ pre-dunlop, oude groene, kapot
Shiny bluesbug overdrive, maar 1 van gemaakt, kapot

vetgedrukt is nu in gebruik

Buk
20 juli 2011, 20:38
Mooie topic.

Begon begin jaren 80 met spelen en leende in die tijd van mijn gitaarleraar zijn grote wigvormige Maestro fuzz met de wielen aan de zijkant (hij had ook de phaser), en zijn Shin-ei en Colorsound fuzz wahs. Hij had inderdaad een goede fuzz-smaak. Hij heette ook - echt waar - Jim.

Speelde begin jaren 90 in een band en gebruikte toen vooral een Yamaha distortion. Deze: http://cache1.willhaben.apa.net/mmo/1/275/954/71_-2031432127_hoved.jpg.

Vanaf midden jaren negentig tot een jaar of vijf geleden vooral met elektronische muziek beziggehouden. Kocht toen weer een gitaar (wel een die hoort bij een analoge Roland Gr-300 gitaarsynth die ik op de kop kon tikken, en die overigens in het Guiness Book of Records staat als de grootste stompbox ooit.):

http://www.joness.com/gr300/pics/GR-300-G-808/G-808-SYSTEM-00.jpg

Toen kreeg het gitaarvirus me weer te pakken. Ik begon de oude effecten waarvan ik me herinnerde dat ze me bevielen te zoeken. Een jaar of 5 geleden kon je op marktplaats nog goedkoop oude effecten scoren. Zo weer de oude Maestro MFZ fuzz aangeschaft en, omdat de vorm hetzelfde is als die van de fuzz en wekenlang niemand hoger bood dan 25 euro(!), zijn broertje de Parametric Equalizer die een soort milde fuzz met toonregeling blijkt te zijn (geven beiden een jaren 70 feel aan je sound) en de Shin-Ei fuzz wah (wat een heerlijk monster). De Colorsound wah/fuzz heb ik nog niet voor een redelijke prijs gevonden - herinner me vooral dat je m ook als radio kunt gebruiken (een Colorsound wah kon ik wel voor een normale prijs kopen. Is wat mij betreft DE wah. Ongelofelijk funky.)

Was vroeger veel lastiger om aan informatie te komen over effecten. Tegenwoordig hebben we het internet. Las zo over de Fuzzface die ik, als verstokt Hendrix fan, absoluut eens moest proberen. Kon begin dit jaar een tweedehands Sunface NTK kopen vlak voordat de prijzen belachelijk werden. Inderdaad een heerlijke fuzz. Ineens is het makkelijk die Hendrix sound te krijgen. Dat ik het 30 jaar zonder een fuzzface heb gedaan! Struikelde even later over een goedkope kloon van de Vox Tonebender. Geen idee hoe accuraat hij is. Maar klinkt zeker lekker. Momenteel hebben deze fuzzen die veel meer een rauwe jaren 60 feel hebben en wat expressiever zijn dan de Maestro's, mijn voorkeur.

Benieuwd wat next is...

http://www.noisefx.com/images/products/m_maestroparametricfiltermpf_0330.jpg http://www.steinwand.de/bilder/maestro1.jpg http://www.bossarea.com/forum/uploaded/natthu/se1.jpg http://img.audiofanzine.com/image.php?lang=en&identifier=id&size=thumb15&module=product&product_id=33898

Mitch
20 juli 2011, 21:14
Ten opzichte van mijn oude post uit 2009 is maar één ding veranderd: de Catalinbread DLS is er weer af. Ondanks de heerlijke dynamiek en prettige manier van in de mix liggen kon hij niet met iedere gitaar even fijn overweg (klank, volume, moest teveel wisselen). Dus de gemodde MS10 heeft zijn rechtmatige plaats op het board weer heroverd :) Wat een geweldig ding blijft dat toch voor net dat beetje compressie, drive en cut.
De Tube King blijft toch ook een absolute topper voor me, klinkt met iedere gitaar goed (met dank aan de mods van D_H) voor die lekkere compresste crunch die percussief genoeg is om rhythm te beuken maar ook vloeiend genoeg is voor lekkere leads.
Twee minder voor de hand liggende pedalen die ik iedereen kan aanbevelen.

robert-gitarist
20 juli 2011, 22:29
Zo, flinke lijst farstreetblues! Hoe bevalt de ISP fetish jouw?

Ik heb geloof ik ooit eens in dit topic gereageerd maar goed, we doen het gewoon nog een keer want we zijn immers weer een tijdje verder :D

DOD Trashmetal
Digitech Hot Head (weg)
Korg G4 Distortion modulator (weg)
Ibanez TS-9 Tube screamer
Ibanez TS-5 Tube screamer (weg)
Ibanez CM-5 Classic metal (1ste verkocht, nu weer een terug)
Ibanez PL-5 Powerlead
Ibanez MS10 Metal charger (gemod)
Ibanez SF-5 60's Fuzz (weg)
Ibanez DS-7 Distortion (weg,blij van ook)
Ibanez FZ-7 (weg)
Dunlop Fuzz Face Hendrix
Dunlop Octavio fuzz
Marshall Guv'nor 2 (1ste verkocht, nu weer een erbij)
Marshall BD-2 Blues breaker
Marshall Jackhammer
MXR ZW44 Wylde Overdrive (weg)
MXR MicroAmp (weg)
MXR GT/OD Overdrive (weg)
MXR DD-11 Dime Distortion
MI Audio Chrunchbox
Boss DS-1 Distortion(2 stuks, 1 japanse, 1 vroege Taiwan)
Boss DS-2 Turbo Distortion
Boss DF-2 Super Distortion & Feedbacker (Super Distortion versie)
Boss DN-2 Dynadrive
Boss FBM-1 Fender Bassman overdrive
Boss FZ-5 Fuzz
Boss MD-2 Mega Distortion
Boss ML-2 Metal Core
Boss MZ-2 Digital Metalizer
Boss BD-2 Blues Driver
Boss SD-1 Super Overdrive
Boss SD-2 Dual Overdrive
Boss OD-3 Overdrive
Boss OD-1 Overdrive
Boss OD-2 Turbo Overdrive
Boss OD-2r Turbo Overdrive
Boss MT-2 Metal Zone
Boss HM-2 Heavy Metal
Boss HM-3 Hyper Metal
Boss OS-2 Overdrive-distortion
Boss XT-2 Xtortion
Boss PW-2 Power Driver
Boss ROD-10 Microrack Overdrive/Distortion (niet echt een pedaal mja..)
Carl Martin Plexitone
EHX Double Muff (weg)
Line6 Ubermetal (weg)
ProCo RAT turbo met LM308 chip (weg)


Thats all folks! :noob:

Ik heb nog wel een paar overdrive/fuzz/distortion pedalen op mijn lijstje staan maar toch gebruik ik nagenoeg alleen de TS-9 om mijn Marshall een schop te geven. Doe mij toch maar een lekkere gain uit een amp.

zeiler
21 juli 2011, 00:53
sow Robert! Da's niet mis :o!!!


- Liberty Custom Overdrive (soort van Fulltone fulldrive 2 maar dan met gesplitst circuit boost/drive)
- MXR GT-OD
- Z-vex Distortron
- Boss Bluessdriver 2
- T-Rex Mudhoney
- Fulltone OCD

dikgedrukt nog in m'n bezit... De DLS is een pedaal die ik nog heel graag uitvoerig wil testen, net als de /13 Joyride en de Fat Sandwitch :)!

robert-gitarist
21 juli 2011, 01:12
Haha nee bij nader inzien... :D ik besefte het ook pas toen ik het typte hoor.. :soinnocent: maar vergeet niet, al die Boss pedaaltjes heb ik puur voor de verzameling, rest is een beetje door de loop v/d jaren gekomen en het veranderen van muziekstijl/smaak ;)

Wat vind jij eigelijk van de MXR GT/OD? Ik zie dat jij hem ook hebt gehad.
Ik vind het een heerlijk pedaaltje alleen nogal een aardige ruis. Daar kwam ik pas achter toen ik met H.Huisjes pedalen ging testen. Uiteindelijk heeft hij dan ook voor een Maxon OD808 gekozen, die is lekker stil maar de GT/OD daarintegen...Beetje jammer. De sound is wel donders goed.

Tankman
21 juli 2011, 01:26
FF een updatje op mijn lijstje. De DS-2 heb ik tijdens mijn vakantie bij mijn ouders op zolder gevonden en ligt nu bij mijn collega op de werkbank. Die krijgt hem waarschijnlijk wel weer aan de praat. Verder nogsteeds een rukpedaal, maar ach, wie weet haal ik er nu wel wat leuks uit, zij het geluid of geld.

De Metal Muff staat inmiddels weer te koop. Ik ging me de laatste tijd er ineens en toen steeds meer aan ergeren. Ik zoek een ander soort distortion. Voorlopig haal ik die uit mijn Peavey 6505+ combo, maar of die blijft weet ik ook niet. Het is een geweldige amp, maar waarschijnlijk binnenkort niet meer bruikbaar voor mij. Maar dat is een ander verhaal.

Ik denk dat ik een Blackstar HT-Dist ga kopen als vervanger voor de Metal Muff. Mooie en veelzijdige, maar vooral niet te aggressieve en toch beukende distortion.

En om de update even te updaten:

De EHX Metal Muff is al een tijdje de deur uit. De 6505+ heb ik gehouden en omgebouwd tot een head. Daar haal ik meestal mijn drive geluid uit.

Ik heb uiteindelijk toch de Blackstar HT-Dist gekocht. Deze gebruik ik om thuis mee te kloten en voor de dagen waar ik mijn eigen versterker niet mee heb of kan.

De DS-2 is inmiddels weer werkend. Toen wij met de band een cover van Duality van Slipknot wilden doen, kon ik hem gebruiken om het "broken guitar" geluid van de intro mee te doen. Dat doet hij namelijk goed. Helaas spelen we dit nummer niet meer en ligt de DS-2 weer in een hoek in zijn doosje.

Verder heb ik een week met een MXR GT-OD en een TC Electronic Mojo Mojo gespeeld en gekloot, maar toch weer terug gebracht. Niet voor mij weggelegd.

Matthijs24
21 juli 2011, 02:28
Ahum, nog jong dus groeit nog wel:soinnocent:, hopelijk sta ik hier met mijn lijstje niet teveel voor gek:seriousf:.

-Behringer Blues Overdrive
-Boss FBM-1
-Boss CS-3 (ook beetje voor randje gebruikt, wat een K*Tpedaal)
-Boss DS-1
-Boss SD-1

Wat ik nu gebruik? Niets! Alleen het randje van mijn amp en mid-boost in de gitaar. Binnenkort kijken voor een distortion voor het zwaardere werk en later nog voor een overdrive, voor meer mogelijkheden.

Henri H
21 juli 2011, 09:51
.....
Ik vind het een heerlijk pedaaltje alleen nogal een aardige ruis. Daar kwam ik pas achter toen ik met H.Huisjes pedalen ging testen. Uiteindelijk heeft hij dan ook voor een Maxon OD808 gekozen, die is lekker stil maar de GT/OD daarintegen...Beetje jammer. De sound is wel donders goed.Idd een heerlijke overdrive/tubescreamer-achtige.
Op zich viel het nog wel mee met de ruis, maar de OD808 was duidelijk stiller.
Ik heb hem een half jaar geleden nog 's getest op mijn Marshall 2204, en ook daar een prima sound. Hij heeft een beetje een "eigen soundje", wel mooi.

zeiler
21 juli 2011, 10:27
Haha nee bij nader inzien... :D ik besefte het ook pas toen ik het typte hoor.. :soinnocent: maar vergeet niet, al die Boss pedaaltjes heb ik puur voor de verzameling, rest is een beetje door de loop v/d jaren gekomen en het veranderen van muziekstijl/smaak ;)

Wat vind jij eigelijk van de MXR GT/OD? Ik zie dat jij hem ook hebt gehad.
Ik vind het een heerlijk pedaaltje alleen nogal een aardige ruis. Daar kwam ik pas achter toen ik met H.Huisjes pedalen ging testen. Uiteindelijk heeft hij dan ook voor een Maxon OD808 gekozen, die is lekker stil maar de GT/OD daarintegen...Beetje jammer. De sound is wel donders goed.


haha, jah, herkenbaar wat je zegt;)!
De GT-OD vond ik opzich een lekker pedaaltje maar hij maakte inderdaad erg veel ruis! Dat was echter niet de reden waarom ik hem weg heb gedaan! Het grote probleem was dat hij inderdaad een duidelijke eigen sound had en een goede boost had maar ik 'm teveel bas vond hebben die ik er met de toneknop niet genoeg uit kon draaien... Als ik de instellingen van mijn amp (H&K Edition Tube) dan veranderde klonk de amp weer te schel zonder het pedaal aan...
Hij is de deur uitgegaan maar ik sluit niet uit dat ik hem nog eens terugkoop, zeker nu ik ook een les Paul heb. De Mudhoney is ervoor in de plaats gekomen en daar heb ik nog niet echt spijt van gehad :)!

JahMikeY
23 juli 2011, 16:56
De lekkerste en puurste overdrive/distortion krijg je wat mij betreft toch echt uit de versterker...

persoonlijk vooral de crispy highs van een fender versterker:cooler:
gain op 1, volume lekker hard en damn wat een cleane crisp =D

Lexvandoef
4 april 2012, 00:30
Krijg nou wat.... Toch weer veranderd... :seriousf:

Gehad:
Boss OS-2
Digitech Bad Monkey
Tech21 Tri-AC
Danelectro CTO-1

Nu nog in gebruik
HBE Big D
Okko Diablo


Ik miste toch een echte lichte overdrive sound... Dat kan de Big D ook wel, maar dan heb ik weer net niet die echt lekkere heavy sound die voor solo's toch wel erg verleidelijk is... :)
Dus dan maar nu de Big D voor heavy rythm en lead, en de Diablo voor lichte overdrive. Happy! :)

Ik gebruik dit alles trouwens icm een Fenderachtig combo'tje. Voor grotere gigs haal ik mijn overdrive sounds uit mijn HOOK Captain 34.

Nitefly7
4 april 2012, 00:50
update !
(zij het wat verouderd denk ik..):

1. Boss DS-1
2. Fulltone Fulldrive 2
3. Boss DS-1 Keeley Mod
4. Fulltone OCD
5. Jetter Gain Stage Blue
6. Z.Vex SHO clone ('Kentana boost')
7. MI Audio Tube Zone
7a. Boss DS-1 Keeley Mod (alweer)
8. Ibanez Sonic Distortion
9. Ibanez Sonic Distortion (alweer)
10. Ibanez TS9DX
11. Xotic RC Booster
12. Xotic AC Booster
13. Xotic EP Booster
14. Digitech Bad Monkey
15. Suhr Riot
16. Boss Fender Deluxe Reverb FDR-1
17. Catalinbread Ottava Magus
18. Hermida Audio Zendrive
19. Maxon SD-9 Sonic Distortion
20. Suhr Shiba Drive
??. Boss Combo Drive...

Groter = huidige dingetjes

Mr.Bluesbreaker
4 april 2012, 09:41
1999-2002: Boss Metalzone -> Marshall 8240
2002-2005: Alles uit de amps
2005-2010: Visual Sound Jeckyll & Hyde over een 2203 met de TS kant, en de Hyde kant op cleane kanaal soms van andere amps
2006-2009: Fulltone OCD standaard op baord voor verschillende amps
2010-2011: Blackstar HT-Dist X op cleane kanaal van meerdere amps, vaak Hook Captain
2010-nu : Zvex Box of Rock als low gain drive op de Captain of om kanaal 2 een extra duw te geven

Niet echt een OD fan verder, het liefst gebruik ik het als booster voor de amps. Misschien toch wel naar een mooie moderne stompbox toe, mocht de muziek daar live naar vragen.

Brum
4 april 2012, 11:55
De volgorde en op welke versterker en zo weet ik niet meer hoor, laat staan de jaartallen.

Arion SOD-1 Overdrive, Boss DS-1, Boss DS-2, Ibanez TS9, Zoom GFX-707II, Zoom 5000 'Zoom Driver', Marshall ShredMaster, Maxon OD808, Digitech DF-7, Z.Vex Fuzz Factory, Pro Co Rat, Fulltone Full-Drive 2 Mosfet.

Als boosters ook meetellen:

MXR Micro Amp, Z.Vex Super Hard On.

De Fulltone en Rat gebruik ik nog, de Z.Vex Super Hard On en ShredMaster ligt nog ergens in een kist met andere pedalen en gitaarmeuk.

HaroldA
4 april 2012, 12:20
Boss SD-2
Boss OD-1
OCD*
TS-808/9*
Bad Monkey
Lovepedal Eternity*
Fat Boostered*
Diamond Drive mk1
Diamond J-Drive mk3
MI Audio Crunchbox
Boss BD-2
MI Audio Blues Pro
Ross Distortion (USA/germanium)
Ross Distortion (Taiwan/silicium)
Fulltone GT-500
Valve Caster*
Baja Real Tube Driver (12v DC)*
Proco Rat + Ruetz mod (verschillende clippers geprobeerd)*
MXR Distortion III*
Coron Distortion 15 (Grant)
Coron Distortion 10 (onderweg)
Dist+ / Big Muff* (parallel geschakeld)
Big Muff USA
THC Cream Fuzz


*) Zelfbouw
Kleine namen zijn snel opgevolgd/verkocht
In gebruik


De 'Ross Distortion (Taiwan)' is nog steeds mijn all-time-favorite, maar de kans bestaat dat hij van die troon gestoot gaat worden door 1 van de Coron Distortions ... De USA Ross Distortion is naar de andere gitarist van Tank86 gegaan die daar nu z'n VintageModern 2466 mee aanduwt.

Ik heb ook een tijdje geflirt met wat fuzzjes, waaronder de (overigens te gekke!) THC Cream Fuzz en wat me nog beter beviel: een parallelle Big Muff aan een Ross Dist+ clone. Daarmee kon ik bij bepaalde stukken echt een dikke zomp bijstampen zonder mijn geluid enorm aan te passen. Helaas is de band waar ik dat bij gebruikte ten ziele gegaan, maar het concept ga ik nog een keer beter uitwerken.

ErikM
4 april 2012, 15:33
Mijn lijstje:

1981-1983 kapotte speaker
1983-1985 zelfbouw fuzz.
1985-1988 gain van zelfbouwamp
1988-1993 Tokai TDS1/Ibanez TS-10
1993-1996 ARIA APE-2 /Roland GS-6
1996-2002 Roland GP-8
2002-2006 Niets (speelde alleen bas)
2006-2010 Tech 21 BassDI/Ibanez TS-10/Ibanez FC-10 (bas)
2010-2011 Proco Rat/Ibanez FC-10/Ibanez TS-10
2011-nu Proco Rat/MI Audio Blues Pro/Skreddy Lunar Module clone

zo ook weer in kaart gebracht ;-)

langun
4 april 2012, 17:10
Wat ik al heb gehad:

2010

1. TS clone gemaakt door een forumlid

2. Marshall Guv'nor 2

2011

3. Big Knob Pedals Green Russian
4. cmat mods Black Plague
5. Fulltone GT-500
6. Ooh La La Brown Sound
7. Big Knob Pedals Tone Blender MK '65

2012

8. Rockett 10 Ton Hammer

Degene in het vet heb ik nog steeds.

toddzilla
4 april 2012, 22:24
Ik heb niet zo veel drives versleten. Sowieso heb ik ze eigenlijk altijd als soort boost gebruikt, dus weinig gain en een aardige hoeveelheid volume. In de tijd tussen de MXR en de OCD heb ik wel een shitload aan pedalen geprobeerd, maar niet gekocht.

1. Boss DS-1
2. MXR Distortion +
3. Ibanez TS-9
4. Fulltone OCD

De OCD is op dit moment m'n enige drive.

Fender75
5 april 2012, 11:26
Al héél lang een TS-9, die heb ik 2 gehad. Nu ook nog een Carl Martin Hot Drive N Boost, waarbij ik eigenlijk alleen de boost gebruik. In combinatie met mijn MV Plexi kloon klinkt het als een klokje.. :)

Nu nog een leuke Fuzz..

schizo910
5 april 2012, 11:54
Toch maar een poging doen, maar ik heb het geheugen van een goudvis.

Begonnen met de multi-effect bakjes, verder in willekeurige volgorde...
Zoom 2020
Boss GT-3
Boss MT-2
Ibanez TS9
Tech 21 XXL
EHX Metal Muff
Boss SD-2 (Dus niet de DS-2)*
Line 6 M9
HWA Boozzfust*
Fulltone GT-500**
Zvex Box of Rock*
PL GuitarSystems Fuzztool jr**

* heb ik nog
** staat op mijn board

Gebruik nu vooral de drive uit mijn amp die ik extra op zijn flikker geef met
de OD van de GT-500 of de fuzztool. Ik ben de fuzztool nog aan het leren kennen,
weet nog niet of dit de juiste fuzz voor mij is... Het is zonder meer een goede fuzz, maar
ik twijfel nog... De GT-500 doet wat hij moet doen, heerlijk als je hem vooral over een clean kanaal gooit,
maar ik gebruik hem nu, met m'n nieuwe amp, niet meer voor datgene waarvoor ik hem kocht. Misschien
gaat hij nog plaats maken voor een DLS.

Rock Bottom
5 april 2012, 20:37
Weet de volgorde en de jaren even niet meer maar het was zoiets:
Boss MT-1
Boss DS-1
Boss SD-1
Boss HM-1 nog aanwezig
Boss DS-2
Marshall JH-1 nog aanwezig
Benringer SF3000 als ik het plastic niet doormidden schop is dit echt een blijvertje.

ewout
15 april 2012, 15:39
Laatste post was alweer 2,5 jaar geleden.

* nog steeds in de collectie

1. Fulltone Fulldrive II.
2. Electro Harmonix Big Muff Pi usa RI.
3. Zvex vexter fuzz factory.
4. Fulltone 69.
5. Fulltone Fulldrive II mosfet.*
6. Diamond pedals J-Drive TR.
7. Fulltone 70 *
8. PaulC Timmy *
9. Lovepedal Eternity Burst *
10. Keeley Fuzz Head. Inmiddels weer verkocht, wat mij betreft te weinig fuzz, lastig in te stellen volumeknop en te weinig verschil tussen silicon en germanium mode.
11. Lovepedal COT50 clone. *
12. Zvex fuzzfactory clone met aangepaste caps. *
13. Catalinbread DLS. *
14. Klon clone. Ergens is iets stuk in het circuit, dus werkt niet meer. Nog steeds geen aandacht aan besteed...

---nieuw---

15. Zvex SHO clone. Is blijven hangen in de cicruitboard-fase (wel werkend). Ik weet niet of ik er een behuizing omheen ga stoppen nu ik een Boss FA-1 heb, die me een stuk beter bevalt.
16. Keeley modded DS-1. Meh. ;-)
17. Boss FA-1. * Gave boost, unieke sounds met de bass en treble knoppen. Heeft wel een tb-loop nodig om hem aan/uit te kunnen zetten.
18. Analogman Sunface NKT high-gain *. Mijn favoriete germanium fuzz tot nu toe.
19. BYOC Mouse. Kreeg er niet het geluid uit wat ik wilde, zelfs niet met AC30H2.
20. Boss DS-2.* Voor een prikkie gekocht. Best een gaaf ding, bevalt een stuk beter dan de DS-1, Keeley modded of niet.

Gas voor: Trex Mudhoney, Throbak overdrive/booster, Fulltone Octafuzz, Bogner Ecstacy Red.

Bram_Guitar
2 augustus 2012, 20:05
Niet héél erg groot, maar toch....

Boss Metal Zone (gewoon BAGGER)>Digitech Bad Monkey (gebruik ik nog steeds)>Carl Martin Crush Zone>Crunchbox (MI Audio) clone> (binnekort!!)> Carl Martin Plexitone! Ik speel over een Marlboro 1200r PA Head/Laney TF700 met 4x12 kast (en misschien binnekort ook over een Marshall 2X12 1936 kast)

Tankman
2 augustus 2012, 20:29
Ook weer een update van mij:

In volgorde van kopen:
- Boss DS-2 (in bezit, maar niet in gebruik)
- Digitech Metal Master (verkocht)
- Electro Harmonix Metal Muff (verkocht)
- Blackstar HT-Dist (verkocht)
- Fulltone OCD V4 (in gebruik)
- Dr. No Kafuzz!! (in gebruik)

titzenpitzer
3 augustus 2012, 17:19
ook effe een update!

MXR classic fuzz (verkocht)
ehx double muff (verkocht)
boss bluesdriver (verkocht)
ehx big muff reissue (verkocht)
zvex fuzz factory (verkocht)
ibanez turbo tubescreamer (gebruik ik nog steeds)
proco RATII (verkocht)
boss feedbacker/distortion (verkocht)
fulltone ultimate octave (verkocht)
zvex superhardon
proco RATvintage (verkocht)
boss od2r (verkocht)
zvex fuzz factory kopie (uit elkaar gehaald)
boss od1
proco RAT whiteface
analogman sunface bc182/183
prescription electronics experience fuzz
shin ei wah/fuzz
ehx big muff opamp

Aca Ilic
4 augustus 2012, 18:26
Daar gaan we:

Ibanez Tube King>>Ibanez Tube screamer DX>>Ibanez TS9>>Fulltone Fulldrive mosfet II>>HBE powerscreamer>>Cusack screamer>>Voodoo Lab Sparkle drive>>Maxon od 808>> King of Tone AnalogManV4>>

en de winaars ( en de blijvers zijn) zijn......

Paul Cochrane Tim overdrive (PTP)
Route 66 Drive+comp
Keeley Time machine boost ( PTP)
Xotic BBpreamp

Ik moet eerlijk bekennen dat van die blijvers 3 al weg zijn gegaan : Route 66, Keeley time Machine, en Xotic BB preamp, en dat daar in plaats van volgende zijn gekomen:

Rodenberg Gas 828 en Okko Diablo gain +.

Il_Falco
4 augustus 2012, 23:16
Boss OD-20 (heb ik nog, studiogebruik met zijn direct out)
Boss hm-2 (Verkocht)
Proco Rat (Nog op mijn plank, Fuzzy lead)
Digitech Bad Monkey (Booster)
Hardwire Sc-2 (Main Drive)
MXR Distortion III (Lichte od/boost)

Dat gaat over mijn JCA20h clean met licht randje. Dat wissel ik dan af met de od van mijn JCA 20H.

Dus al bij al nog niet zoveel. Zit nu wel te gassen op een suhr Riot voor stevigere slagwerk.

SBe
5 augustus 2012, 02:34
Here we go:
De laatste 2jaar+/-

Octavia (verkocht)
Proco Rat (verkocht)
Mad professor: fire red fuzz (verkocht)
Mad professor: sweet honey (staat te koop)
Jam pedals: red muck ( in gebruik)
Fulltone OD (verkocht)
Jam pedals: fuzz phrase ( in gebruik)
SM Fuzz ( staat te koop)
MXR badass OD (verkocht)
Xotic efx: EP booster (in gebruik)
Wampler: tweed 57 (verkocht)
Wampler: plexidrive (in gebruik)
Rockbox: boiling point (in gebruik en de best klinkende OD die ik ooit heb mogen horen/bezitten)

Vooral de boiling point en de plexidrive worden het meest gebruikt, qua fuzz de fuzz phrase en voor boost de EP booster.

farstreetblues
5 augustus 2012, 15:22
Marshall guv'nor
fulltone octafuzz, 1x
fulltone '69,1x
boss fuzz FZ3
boss DS-1, 3x
Ibanez TS10 , 3x
Ibanez ts808, 1x
Ibanez ts9 , 2x
T-rex Mudhoney , 3x
Boss bluesdriver BD2, 2x
MXR microamp, 1x
EHX Double muff, 2x
DOD 250 preamp/overdrive, 2x
DOD FX50, overdrive
DOD FX53, Fuzz
Fuzz Face (blauwe), 1x
MXR distortion script, 1x
MXR distortion+ dunlop, die knalgele, 1x
MXR bluesbox, 1x
Boss overdrive OD-1, 2x
Boss Powerstack, 1x
Boss FBM-1, bassmanding
ISP fetish overdrive/distortion
Digitech bad monkey
vox valvetone
MXR cae linedriver


Erachter staan de aantallen van hoeveel keren ik ze gehad heb, dus door de jaren heen komen en gaan van pedalen,dit betreft alleen de fuzz/overdrive/boost pedalen, daarnaast nog een hele waslijst van andere effecten.

Nu:

Boss bluesdriver
T-rex Moller overdrive
Boss Distortion DS1 - Backup
Rothwell Atomic booster
TAD Rangeking booster
EHX Double muff

MXR distortion+ pre-dunlop, oude groene, kapot
Shiny bluesbug overdrive, maar 1 van gemaakt, kapot

vetgedrukt is nu in gebruik

6stringtheory
7 augustus 2012, 22:52
Zelf ben ik geen liefhebber van zware distortion. Een rafelrandje is voldoende. Heel lang geleden - rond 1976- wel. Toen gebruikte ik de combinatie Ibanez strat, Sound City, of iets dergelijks en een heusche "Schaller"-fuzz pedaal. De oefenruimte -een boerenschuur in de Betuwe- stond blijkbaar in een kwalijk aardstralenveld, want als mijn fuzzpedaal was ingeschakeld fungeerde hij als een uitstekende radio ontvanger. In zachte passages in onze nummers hoorde je dan een bekakte Britse stem van de BBC het Engelse equivalent van de waterstanden oplezen.

Wicked Willy
8 augustus 2012, 12:52
In chronologische volgorde:

-Boss Turbo Distortion
-Overstuurde kanaal Koch Twintone
-Drives uit Boss GT3
-Overstuurde kanaal Koch Multitone
-Koch aangevuld met Zvex Box of Rock + Proco Rat + Zvex Fuzz Factory

Huidig: Koch icm Zvex Box of Rock en Fulltone OCD

titzenpitzer
8 augustus 2012, 13:27
De oefenruimte -een boerenschuur in de Betuwe- stond blijkbaar in een kwalijk aardstralenveld, want als mijn fuzzpedaal was ingeschakeld fungeerde hij als een uitstekende radio ontvanger. In zachte passages in onze nummers hoorde je dan een bekakte Britse stem van de BBC het Engelse equivalent van de waterstanden oplezen.

Ik dacht dat dat vaak aan het pedaal zelf lag. Gisteren nog wat Russisch-achtige radio kunnen meeluisteren terwijl ik aan het spelen was met mijn PE experience fuzz.

Pepe
8 augustus 2012, 15:13
Mijn top 3

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSKBwtmEfjA7mHgO9Ad1vJy3uiYJ57R1 QgPyrvg-E7gjokc6rK3xGRT547y4Qhttp://www.rockpalace.com/gfx_productcode/XL/128912/2/Mad-Professor-Sweet-Honey-Overdrive.jpghttp://files.effectsdatabase.com/gear/pics/marble_bluesbox_001.jpg


De eerste (en gelijk de beroerdste, het kan me niet schelen wat ze nu op Ebay doen, dont believe the hype...)

http://effectsfreak.com/media/product_photo/f6dec092cafaafde9150b827347b8f08.png

Ukeloeder
8 augustus 2012, 17:51
Chronologisch;
uitgeleend, nooit meer terug gezien
http://www.locobox.com/coron/coron_distortion10-2.jpg

nog altijd in gebruik (begint allerlei kuren te vertonen... :( )
http://www.mts.net/~cardem/K%20JPG%20MUSIC/Pearl_OD05.jpg

ja, echt waar...
http://origin3.behringer.com/EN/images/products/TO800_P0488_Top_web.jpg

ja... écht waar...
http://www.dirtbox.net/wp-content/uploads/2010/06/Boss-DN-2-Dyna-Drive.jpg

zelfbouw TS808
http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/Guitars%20and%20stuff/Musikding%20Der%20Screamer%20TS808/20120712_140416.jpg

zelfbouw Muff Fuzz
http://i271.photobucket.com/albums/jj138/saintOlav/Guitars%20and%20stuff/Newtone%20Muff%20Fuzz/20120807_080725.jpg

binnenkort in dit theater een kloon van de Catalin Merkin Fuzz en een kloon na de Voodoolabs Sparkledrive.

Montecristo
10 augustus 2012, 09:16
Steekt een beetje magertjes af bij de overige lijstjes, de enige dirtboxes in de afgelopen 22 jaar:

- Maxon OD808
- Double Muff

Ik gebruik eigenlijk pas sinds 2 jaar af en toe een dirtbox. Eigenlijk altijd enkel met de drive van mijn amp(s) gewerkt.

Ukeloeder
13 augustus 2012, 19:55
Ai ai ai, vergeet ik nog helemaal de BOSS ROD10

http://www.dancetech.com/aa_dt_new/hardware/images/BOSS_ROD-10_main.jpg

HaroldA
19 april 2013, 14:13
Boss SD-2
Boss OD-1
OCD*
TS-808/9*
Bad Monkey
Lovepedal Eternity*
Fat Boostered*
Diamond Drive mk1
Diamond J-Drive mk3
MI Audio Crunchbox
Boss BD-2
MI Audio Blues Pro
Ross Distortion (USA/germanium)
Ross Distortion (Taiwan/silicium)
Fulltone GT-500
Valve Caster*
Baja Real Tube Driver (12v DC)*
Proco Rat + Ruetz mod (verschillende clippers geprobeerd)*
MXR Distortion III*
Coron Distortion 15 (Grant)
Coron Distortion 10
Dist+ / Big Muff* (parallel geschakeld)
Big Muff USA
THC Cream Fuzz


Nieuwe namen voor bovenstaande lijst:


Carl Martin Plexi Tone*
Carl Martin Hot drive 'n boost
Sovtek Big Muff
Wampler Plexi Drive*
Marshall DriveMaster
MXR Classic 108 Fuzz


De CM HDnB was zo saai dat ik 'm om heb gebouwd tot iets wat tussen de Plexitone en de HDnB in zit. Toch bleef het wringen en ben ik terug gegaan naar de Grant Distortion 15 tot ik de Wampler Plexi Drive af had, wat nu (even?) mijn favo drive is ...

De MXR Classic 108 Fuzz is de fijnste fuzz die ik tot nu toe bespeeld heb, maar mist wat sustain om als primaire drive te gebruiken. Misschien deze gebruiken in een parallelle schakeling met een Dist+achtige?

En die Marshall DriveMaster is gewoon grappig: instant 80's hair metal! Lekker zompig en bakken met sustain!

*) Zelfbouw
Kleine namen zijn snel opgevolgd/verkocht
In gebruik

humbucker
19 april 2013, 14:34
Behoorlijk impressive HaroldA.. Bij mij is het verloop wat lager

1. Fulltone Fulldrive 2
2. T-rex Mudhoney
3. MI Audio Bluespro
4. Brunetti Mercury Box
5. MXR Classic 108 Fuzz
6. EP Booster
7. Fulltone OCD
8. Mad Professor Sweet Honey Overdrive
9. Dr.No Kafuzz

De vetgedrukte pedaaltjes staan nu op m'n bord, de rest is de deur uit.

HaroldA
19 april 2013, 14:39
5. MXR Classic 108 Fuzz

Wat vond je daarvan?

stratman1976
19 april 2013, 15:09
Boss DS-1*
Boss MT-2
Boss DS Turbo
T-rex mudhoney*
EHX Big Muff*
Fulltone OCD*
Fulltone 69*
Fulltone Ultimate octave
Emma Reezafratzitz*
Visual Sound J&H
Zelfbouw TS808*

*heb ik nog
Vrij bescheiden dus.

yavin
19 april 2013, 15:45
Oei, even nadenken hoor… wat heb ik ook al weer gehad….

Oud en stoffig in de kast:
Boss DS-1
EHX Big Muff, Russisch, versie V8
BYOC Large Beaver, triangle spec
Rangemaster treblebooster kloon - zelfbouw

Nog in gebruik:
Electrolead TB-1 (in combinatie met mijn AC30)
Blackstar HT-Drive (in de oefenruimte over 'de versterker die toevallig in die ruimte staat')

humbucker
19 april 2013, 15:55
Wat vond je daarvan?

Niet slecht, maar vond hem in combi met een AC30 niet vettig genoeg. Heb hem ingeruild op een Kafuzz en wil niet meer terug. Die klinkt echt als een denderende goederentrein op kruissnelheid. Ik vond de MXR wat te braaf :)

jacksonarjan
19 juni 2013, 17:08
overdrive kanaal van mn engl special edition.Niks meer niks minder. heb nog een maxon 808 ozoiets liggen,heb niet zo veel met pedalen voor m,n neus.

Tristan
19 juni 2013, 22:38
De meest interessante drives die ik me nog kan herinneren, de vette gebruik ik het meest en die met underscore heb ik nog:

Ibanez TS9DX (gebruikte ik met name met mijn ES335 voor Jazz/Rock achtige sounds, niet slecht)
Klon Centaur (prachtige overdrive, geweldige boost met mooie boventonen, heerlijk voor slide met wat meer gain, klinkt naar mijn mening echter niet helemaal lekker op Marshall of Vox achtige amps en laat dat nu net mijn favoriete amps zijn)
HBE Big D (al jaren mijn favoriete distortion en continue op mijn board, ballen, dynamiek, grote sound, mits goed ingesteld blaast hij voor mij tot nu toe elke andere drive weg)
Lovepedal Amp50 (geweldige gainboost voor andere drive pedalen, werkt fantastisch met vrijwel elk pedaal dat ik heb getest)
Danelectro CTO-1 (ik ben er niet weg van, niet slecht als overdrive en wel een leuke fuzzy sound met de bass en gain helemaal open)
Smallsound Bigsound Mini (heerlijke vieze fuzz achtige geluiden met de bias terug en de gain open, mooie redelijk transparante maar toch vette en veelzijdige overdrive, gaaf ding, bijzondere sound)
Mooer Pure Boost (RC Boost clone, prima clean boost met een goede eq, werkt voor drive pedalen minder dan de Amp50 maar als solo boost goed inzetbaar)
Mooer Hustle Drive (OCD clone, al getest bij een maat van me maar de mijne komt nog binnen, bijna net zo goed als de Big D, ook lekker stevig en dynamisch)
Mooer Flex Drive (AC Boost clone, komt nog binnen, prima overdrive, een beetje saai misschien maar houdt wel de noten in complexere akkoorden ontzettend mooi in stand, ik ken geen andere overdrive die dat zo goed doet, met de bass en de gain bijna vol open ook lekker stevig, dan krijgt 'ie echt ballen)

Momenteel ben ik helemaal gek van fuzz pedalen, des te vreemder des te beter:

Mellowtone Wolf Computer (mijn favoriet tot nu toe, geweldige vette freak synth fuzz en flink veelzijdig, er zijn ook gave normalere fuzz geluiden uit te halen tot bijna sitar achtige sounds aan toe)
Freakshow FX HiRay (klinkt bijna als een synth, tof filter / through zero effect i.c.m. een expressiepedaal)
Mooer FOG (Woolly Mammoth clone, maar hieruit krijg ik meer dan uit de Zvex, heeft voor mij al meerdere veel duurdere fuzz pedalen compleet weggespeeld, erg goed en ook erg goedkoop)
Copilot FX Orbit (mean mean mean, nasty nasty nasty, alsof kwaadwillende aliens je amp overnemen)
Industrialectric / KO Amps PLL Fuzz Proto (komt eraan, moet ongelofelijk heavy zijn)

Ik heb eigenlijk vrijwel alles nog omdat ik altijd met mijn eigen amp(s) en gitaren test en alleen een pedaal koop als ik het echt goed vind, de Boss en andere meuk heb ik daarom vermeden omdat ik die nooit goed genoeg vond want die deden niet wat ik wou, de CTO-1 heb ik vooraf niet getest en dat is dan ook niet mijn favoriet. :)

Lexvandoef
19 juni 2013, 22:49
Leuk lijstje zo Tristan :).

Die Mooer Pure Boost gebruik ik ook als solo boost, heel fijn inderdaad! Vind je die Hustle Drive ook echt zo goed? Zit er al een tijdje over na te denken om er eentje te bestellen, om te proberen :).
En hoe stel jij je Big D in? Ik zit er nog steeds een beetje mee te stoeien en het ene moment vind ik hem echt geweldig (vooral in bandsettings/geluidsniveau) en het andere moment echt weer een stuk minder...

kassie
19 juni 2013, 23:03
Marshall Guvnor2
EHX LPB1
MXR Double shot distortion (wat een gedrocht).
Muff Fuzz

En nu gewoon een TS808 Keeley Baked en een boost in de fx loop.
Die Guvnor 2 vond ik altijd wel te pruimen overigens.