PDA

View Full Version : Amp voor klassieke gitaar



Kiekefreak
8 december 2009, 11:25
Hallo allemaal,

Ik ben nog maar net op dit forum, en ik heb een vraagje over amps...
Ik speel klassieke gitaar, en ik zou graag een (heel klein) ampje hebben. Enkel en alleen om zo af en toe eens wat meer geluid te kunnen maken ;)
Het is niet de bedoeling om concerten te spelen ofzo...

Is het mogelijk (en is de kwaliteit dan ok) om een amp van een elektrische gitaar te gebruiken, of is dat not-done ;)

Kiekefreak

Harry
8 december 2009, 11:42
gebruik je zo'n plakelement, of een piezo?

Kiekefreak
8 december 2009, 11:55
Inderdaad...
Ik ga wel misschien nog een goeie instrumentenmic kopen, maar daarover ben ik nog aan het twijfelen...

Kiekefreak

Kiekefreak
9 december 2009, 15:42
Is er echt niemand die me kan helpen? :???:

Nocki
9 december 2009, 16:01
Hi,

Een versterker voor ell. gitaar moet je hiervoor niet gebruiken. Dat werkt niet. Kijk naar een speciale versterker voor acoustisch gitaar of kijk naar een actieve monitor met mixertje erin. Dat is voor jou de beste oplossging.

Als kwaliteit niet belangrijk is kan je voor weinig geld budget versterkertjes kopen voor akoestisch gitaar. Wil je beter zijn er ook geweleldige high end oplossingen.

goedkoop is bijvoorbeeld een Ibanez troubadour of een Marshall as50

Outrage
9 december 2009, 16:04
Als je je gitaar versterkt via een microfoon, kan je zowat elk type versterker gaan gebruiken.

Je kan ook een soort elementje installeren op je gitaar, in het klankgat ervan en dat gaan aansluiten op een echte akoustische versterker.

Ik versterk een akoustische gitaar het liefste via een instrumentenmicrofoon. Ik heb al eens een akoustische gitaar (eentje met stalen snaren en ingebouwde piëzo) aangesloten op zowel een versterker voor elektrische gitaar als een bas versterker en daar klonk het te hard en te blikkerig over. Met een microfoon vond ik het sowieso beter klinken. Ik heb echter nog nooit mijn gitaar versterkt met een akoustische gitaarversterker.