PDA

View Full Version : Brugzadels Gibson LP standard '79



Lossesnaar
8 december 2009, 10:33
Goedemorgen,

Heb even kort nog gezocht maar zonder resultaat.
Ik heb een vraag,ik was voornemens mijn brugzadeltjes te vervangen van mijn Gibson LP standard '79, nu was ik gister onderweg en ik krijg de zadeltjes er op geen manier uit, althans zo lijkt het nu.
De brug is 1 geheel, dus geen sleufjes om te schroeven langs uit te wippen.
Kan het mogelijk zo zijn dat de schroefjes er ingeklopt/verzonken zijn met de "puntzijde" (aan de andere kant zie ik deze "puntjes" zitten ter grootte van zo'n 5-6 mm).
Ook zijn de zadeltjes erg versleten, wat misschien aangeeft dat deze niet 123 te vervangen zijn?

Ik zal proberen binnenkort een fotootje te maken.
Alle hulp is welkom, bvd.

gr Marco

Hiro
8 december 2009, 11:36
zoals je t zo verteld kan ik er niet acht veel wijs uithalen, fotos zullen enorm helpen

Lossesnaar
8 december 2009, 12:20
heb ff gegoogeld, deze is het:

http://www.fake58.co.uk/OEM%20Nashville.jpg

HaroldA
8 december 2009, 12:59
heb ff gegoogeld, deze is het:

http://www.fake58.co.uk/OEM%20Nashville.jpg

Kun je er niet beter gewoon een nieuwe drop-in-replacement brug op zetten?

Dan kun je de originele brug origineel houden en als je de gitaar zou verkopen meegeven aan de nieuwe eigenaar...

Hiro
8 december 2009, 13:12
Dat is inderdaad het beste wat je kunt doen, want als je originele onderdelen gaat reviseren en dingen erin gaat vervangen is ie minder waard wanneer je m gaat verkopen.

Gewoon deze bewaren en een nieuwe TOM erop zetten

Lossesnaar
8 december 2009, 14:18
is ook nog een optie, maar dan moet ik daar weer een brug voor aanschaffen, terwijl ik koolstof zadeltjes (waar het het om is begonnen) gewoon heb liggen.

Kom net terug van de gitaarwinkel, ze hebben me het daar on-the-fly voorgedaan.
de schroef losdraaien (zadel schuift richting element) tot het zadel tegen het metaal komt, door blijven draaien en de schroef draait zich uit het zadel.
Dat was iig zo bij een recent model, of het ook bij die van mij is....laat ik je binnenkort weten =)
Tips zijn nog steeds erg welkom!

thnx sofar

Hiro
8 december 2009, 14:48
ja maar als je een gibson hebt uit 79 is het toch echt beter om de originele onderdelen in originele staat te laten, mocht je hem ooit gaan verkopen stel dat hij veel geld waard word voor verzamelaars moet je echt de on aangetaste originele onderdelen hebben.

Maar als je dat niets uitmaakt, dan is het inderdaad gewoon zoals je vertelde, anders even youtuben, daar hebben ze over al t mogelijke gitaarspul wel een filmpje

Lossesnaar
9 december 2009, 09:51
vwb het origineel houden van de gitaar hebben jullie natuurlijk gelijk, dat is eeuwig zonde. Daarom bewaar ik dan gewoon de originele zadeltjes, terugschroeven en hij is weer als vanouds.

Nu heb ik mijn schroefjes er kunnen uitdraaien, hoera. Maar blijkt het zadeltje niet overeen te komen qua maten.
Zal weer langs de winkel moeten om te vragen of er andere maten daar beschikbaar zijn.

Hiro
9 december 2009, 10:03
kan een vijl je niet helpen?

gengar
9 december 2009, 11:59
wat je zelf al zegt, gewoon koolstof inzetten als je dat wilt en de oude bewaren. Geen enkel probleem.

Lossesnaar
10 december 2009, 10:29
een vijl...helpen bij wat?
Nogmaals het ging er om dat ik altijd veel snaren breek met metalen zadels.

Maar het probleem is zowaar opgelost.
Gister weer naar de shop geweest, en er zijn (daar) een 3-tal maten verkrijgbaar. Epi, Gibson en nog 1. Setje meegenomen, er op gezet en speelt nu perfect.
Bedankt voor jullie hulp iig.

gr marco

stijnkenens
12 december 2009, 19:51
Als je je snaren breekt, dan had je beter dat aan de gitaarwinkel verteld, zij zouden gewoon de zadeltjes gepolijst hebben, waarschijnlijk zitten er een paar scherpe randjes aan, en was je er sneller en goedkoper vanaf gekomen zijn.

Maar goed, zoals hierboven vermeld: oude handel bijhouden en meegeven met de gitaar als je ze ooit zou verkopen.



s.