PDA

View Full Version : fender tremolux



allochthomas
8 december 2009, 01:01
Ik kan voor een relatief zachte prijs aan een fender tremolux met zwarte tolex uit 64 komen(piggy back). Ik heb al een tijdje contact met de verkoper maar de prijs die hij vroeg was gewoon te hoog om voor mij zomaar op te hoesten. De JTM45 moet eerst de deur uit. Nu heb ik een mailtje gekregen dat hij zijn prijs omlaag had gehaald ivm aanschaf een nieuwe versterker op kort termijn. Nou ise tremolux die prijs iets waar ik met over leg vanuit mijn ouders kant wel mee weg kan komen, maar het blijft een smak geld dat ik even moet ophoesten. Mijn vraag is: wat is de tremolux nou eigenlijk waard deze dagen en is het voor mij een investering of is het misschien handig om een stap terug te zetten en dat aan me voorbij te laten gaan?

Pepe
8 december 2009, 01:10
Je kan er met goed fatsoen geen pijl op trekken. De fifties store -Den Haag- heeft er eentje voor net geen 4000, op ebay.com zie ik zie wel eens voor rond de 1000 dollar van eigenaar verwisselen. Boven de 2000 lijkt me stevig, onder de 1000 wishfull thinking.

allochthomas
8 december 2009, 01:14
Dat was dus mijn mijn probleem. De enige trend die ik heb kunnen ontdekken is dat de tremolux met de witte tolex en de oude circuit vaak duurder is dan de relatief nieuwere met de zwarte tolex en een nieuwe circuit. Verder valt er geen touw aan vast te knopen. Ik heb afgeragde gezien die 500 dollar kosten en zo goed als nieuwe die 1700 dollar kosten maar ook wel eens 3000.

ps. het gaat hier dus alleen om de head, het bijpassende cabinet zit er niet bij.

Pepe
8 december 2009, 01:22
Alleen de head.. sja.. geen verzamelwaarde maar dat mag de prijs.. euh pret niet drukken natuurlijk.

Er zitten op dit forum mensen die meer verstand hebben van vintage Fender dan ik hoewel het me altijd verbaasd dat ze prijzen vaak laag inschatten tot ze zelf iets verkopen.
Ik ken die dingen nog voornamelijk uit de oefenhokken waar ze stonden te verpieteren.. oude meuk zeiden we en plugden dan vrolijk in op een Roland Jazz chorus.

allochthomas
8 december 2009, 01:35
Ik wacht de situatie nog even rustig af en hopelijk kunnen mensen wat meer info geven. De versterker zal gebruikt worden voor mijn clean tone, maar wat mee helpt is natuurlijk dat je ook kan zeggen dat je de trotse eigenaar bent van een pre-CBS blackface fender. Vandaar ook de vraag wat de prijs doet deze dagen en of het niet alleen een goeie amp wordt maar ook een soort van investering.

matto
8 december 2009, 11:09
Moeilijk te zeggen, blackface bassmans en bandmasters zie je voor bedragen tussen de 600 en 1000 euro te koop staan.
Dit zijn volgens mij wel populairdere versterkers, een tremolux is toch altijd wel een beetje een " zwakkere" versterker.
Afhankelijk van staat en conditie zou een bf tremolux topje dat zo tussen de 500 en 750 euro te koop staat redelijk geprijsd zijn.

Chris Winsemius
8 december 2009, 11:20
Tremolux topjes kom je minder vaak tegen dan bf Bassmans en zeker minder vaak dan bf Bandmasters.

Wat warmers en ietsje soepeler spelend dan Bandmasters en net 'n tikje minder Watts (subtiel maar soms wel handig).

allochthomas
8 december 2009, 18:58
Ik denk dat ik dat ik me maar weerhoud om hem zo aan te schaffen. Ik vind de prijzen te inconsequent en het risico financieel is voor mij te groot.

p604p603
8 december 2009, 20:33
Ik ben verzamelaar. Een blonde tremolux met cabinet en orginele speakers is in mijn ogen € 1.800 waard. Alleen een top tussen de € 1.000 - € 1.200 als de condensatoren vervangen zijn, de buizen goed zijn en de trafo's origineel zijn. Black tolex is € 200 - € 300 minder waard

jacky
9 december 2009, 16:44
sluit me aan bij de vorige forum experts

tremolux mits netjes is een leuke amp en zit als hij echt netjes en goed is max rond de 850

Is het een afgeragde (uiterlijk) of is er mee gerommeld (trafos niet meer origineel erg belangrijk) zakt de prijs behoorlijk

Blijven leuke amps maar niet zo heel erg geliefd